Jump to content

3. Игра на двора. Как научихме за дясно и ляво


Recommended Posts

3. Игра на двора. Как научихме за дясно и ляво

Към десет без петнадесет децата се прибраха и седнаха на кръг.

— Сега, в стаята да останат само дежурните, а всички други, съвсем тихо, като птиченца, да излезат на двора. Който иска, може да закуси, да пие вода или да отиде в клозета. — И продължих. — Като кажа едно, можете ли съвсем тахо да станете всички? — Да. — Тогава казвам: Едно, станете! . . Може ли още по-тихо?' Седнете. Аз ще си затворя очите, и ще кажа едно, а вие през това време ще станете. Готови ли сте? Затварям си очите — едно. . . браво, деца! Сега беше съвсем тихо. Аз мислих, че никой не се е мръднал от мястото си, а то, всички

Сте прави. Обърнете се сега на дясно и излизайте едно след друго. Тръгни, Тошко! Незабравяйте, че из коридора се върви тихо.

На двора.

Много е мило на двора между децата.

Ето Лилянка, Надка и Ленчето ме уловиха за ръцете. Колю се върти наоколо, а Анри подскача на един крак, и се усмихва. След няколко само минути, ето ги всички около мен със светнали лица чакат нещо.

— Хайде да си направим колелце. Уловете се всички! Така. Дръжте се добре. По колко ръце има всяко дете ?

— По две.

— А какво правим с ръцете си?

— Ядем, пием вода, играем, обличаме се и т. н. — децата изредиха много от службите на ръцете.

— Колко много ни помагат те! Ами крачката, с тях нищо ли не правим ? •

— С тях ходим, — обадиха се няколко гласчета.

— Да, те ни разхождат. Значи, с ръцете работим, а с крачката ходим.

За да избегнем продължителния разговор добавих:

— А как работим с ръцете, как ходим с краката, правете каквото правя аз. . . Така всички се пораздвижихме с различни подражателни гимнастики за ръцете и краката.

— Сега, кое дете ще ми каже, с коя ръка се ръкуват хората?

Показаха се няколко ръчички.

— С тази, с тази, дясната — добави едно.

— Хайде сега да видя дали знаете коя ви е дясната ръка и как се ръкувате? — Казвайки горното, изредих децата в кръга, като се ръкувах с всяко подред.

— Слушайте сега добре. Кое дете ще ми каже как се казва крачето, което стои до дясната ръка?

— Дясното, дясно краче, ето го, — избързаха няколко палавника,

— Ами това уше, дето е от дясната страна, я да го хванем с дясната ръка! Така, с шеги пораздвижихме десните си ръце, уши и крака.— И другата ни ръка не се ли казва дясна ? — Тя е лявата, ето лявата. — Да, знаете вие, деца. Хайде сега да поразходим лявата си ръка, лявото уше и краче. Те гледаха до сега и да не им е мъчно, нека да поразходим сега и тях. — Направихме същото с левите, а после и с двете ръце и пр.

— Виждам, че на всички ви ръцете и крачката са здрави. Починете си малко, а аз ще ви изпея и изиграя една нова игра.

Започнах: — Аз дясната ръка напред ще я подам, ще я раздвижа... („Дясната ръка", трета част към — „Игри") — това е нова игра. Сега нека да я повторим общо всички.

С интерес повторихме горната игра два-три пъти. Поиграхме „Ти торбичко" ,„С крачката троп, троп", повторихме новата игра още веднъж и влязохме в стаята. Там имахме една минута мълчание — почивка, без да се мърда някой. Седнали на столчетата си всички стояха като замръзнали, докато чуят сигнала за раздвижване. Послушахме музика (на грамофон), изпяхме си няколко песни и си взехме сбогом.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...