Jump to content

СЪЗДАВАНЕ НА КАРМА ПРИЧИНИ


Recommended Posts

СЪЗДАВАНЕ НА КАРМА ПРИЧИНИ

Всяко нещо има причина и последствие (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - изд. 1940 г. София - 107)

Всички вие ще бъдете викани. Не само вие, но и всички млекопитаещи, всички мушици, па дори и най.малките същества, всички ще се викат по същия закон, да дадат отчет за делата си. Сега някои, които не разбират Божия закон казват: човек може да върши каквото си иска. Не, престъпленията, и на един паяк се записват; престъпленията, кражбите на една мрава, или на една пчела също се записват. Престъпленията на птиците, на всички животни в света се записват. Няма престъпление в света, последствията на което да се избегнат. Даже и престъпленията на растенията, на ония паразити, които се качват по другите растения, за да им изсмукват соковете им се записват. Такъв е великият Божи закон. Вие ще кажете: възможно ли е този закон да е толкова строг? Про-копсали ли са всички ония същества, които са злоупотребявали с Божия закон? Някои от тях са се така изродили, че са станали бълхи., въшки или други паразити. Че действително е така, виждаме от това, дето всяко същество, което не върви в Божия закон, или по закона на Природата, постепенно се изражда, изменя своята форма... Ако човек не живее един възвишен Божествен закон, той е паразит на кожата на Земята. Един ден земята ще се отвори, ще привлече този човек и ще му каже: "Слушай, понеже твоят господар не е доволен от тебе, ела при мене, аз ще ти дам първия урок, да знаеш, че не трябва да бъдеш паразит." Защото, казано е в Писанието, че всички грешни ще изчезнат от лицето на Земята. Той трябва да знаете! Всяка форма, която живее на гърба на другите, няма да остане. (САВААТ-АМОН-РА - изд. 2009 г. Стара Загора - 59)

Коя е причината да дойде кармата в живота на човека? Когато човек загуби любовта си, кармата дохожда на нейно място.... Когато човек изгуби правдата, безправието дохожда на нейно място. Когато човек изгуби милосърдието си, страхът и насилието дохождат на негово място. Следователно, недъзите в човека показват какво му липсва, т.е. какво е изгубил той в живота си. И тогава, приложи ли човек безправието, насилието, жестокостта, веднага кармата се явява. (ДВАТА ПЪТЯ - изд.1934 г. София - 128)

Как може човек де си създаде лоша карма.Ти си студент, имаш един добър, но строг и справедлив професор. Той е внимателен към теб. Едно нещо има той, което студентът не харесва - не обича да се ръкува. Ти искаш да се ръкуваш. Защо се явява в теб такова желание? По две причини: от една страна, приятно ти е да се ръкуваш с този професор; от друга страна, знаеш, че в джоба си той има един скъпоценен камък, който те интересува. Мислиш си: Като се ръкувам с професора, ще извадя скъпоценния камък от джоба му и ще го разгледам. Ако успееш да постигнеш желанието си, ти си успял да създадеш карма с професора. (ВЕЛИКАТА РАЗУМОСТ - изд.1949 г.София - 287)

Представи си, че пътуваш с един твой благодетел. Той носи на гърба си торба с пресен, хубав хляб. Ти си гладен, три деня не си ял. Поглеждаш към торбата и си казваш: Аз имам право да ям от този хляб. Сграбчваш торбата и бягаш. Как ще погледне на теб благодетелят ти? Разбира се няма да бъде доволен. Ще каже: Не можа ли да поиска хляб, а трябваше да открадне торбата? (ВЕЛИКАТА РАЗУМНОСТ - изд.1949 г.София - 287)

Някой може да ти причини пакост. Причината за това се крие в далечното минало. Всичко каквото е направил човек в миналото, добро или зло, се връща. И най-малката лоша мисъл или лошо чувство се връщат към оня, от когото са излезли. Доброто и злото, което днес се изявява се крият в далечното минало. Техните корени са дълбоко заровени в съкровищницата на човешкото подсъзнание. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 322)

Забелязано е, че когато иска да обсеби нещо с чувствата си, човек си създава карма. Когато даде свобода на хората, той ликвидира със своята карма. Ако искате от някой ваш приятел да ви обича, да ви покаже любовта си, той ще тури на главата ви юлар, отзад ще ви боде с остен и ще ви пита, съгласен ли сте да ви обича по този начин. Това значи да се създаде карма между двама души. (ДВАТА ПЪТЯ - София - 1934 - 98)

За всяка лоша дума, за всяка крива мисъл, човек носи последствията им. Нищо не може да го спаси от отговорност към Божественото. Тази е причината за страданията на хората. (ЦАРСКИЯТ ПЪТ НА ДУШАТА - изд.1935 г. София -183)

Кармата може да започне от една горчива дума, казана на някой човек, при неблагоприятно съчетание на условията. Тази дума може да е казана привидно деликатно, с усмивка на лице, но щом е горчива, тя произвежда вече своя ефект. Както и да е казана горчивата дума, тя носи със себе си хиляди злини. Следователно, бъдете внимателни към всяко свое чувство, към всяка своя мисъл. Преди да ги изразите, прецедете ги, да не падне с тях заедно нещо нечисто През какво ще ги прецеждате? През филтри. От гледище на окултната наука, сърцето, умът и волята на човека са филтри, с които се прецеждат неговите чувства, мисли и действия. Всяка мисъл, всяко чувство и всяко действие трябва да минат през ума, сърцето и волята на човека да се филтрират. (ДВАТА ПЪТЯ - София - 1934 г. - 99)

Не късайте плодове от чуждите градини. Някои деца късат плодове от чужда градина, и като видят, че не са узрели, хвърлят ги на земята. Други късат зрели плодове... Те не знаят, че всяка кражба, всяка лъжа носи своите последствия, даже и в далечното бъдеще. Ще дойде ден, когато нещастия ще се сипят върху главите им, без да подозират, че те са резултат на кражба, лъжа и престъпления., направени в далечното минало. (ЗАВЕТЪТ НА ЛЮБОВТА I том - изд. София - 90)

Когато говоря за яденето на хората, не ги съдя, но казвам, че колкото кокошки и пуйки е изял човек в живота си, на толкова кокошки и пуйки ще служи. Колкото агнета е изял в живота си, на толкова агнета ще служи. Такъв е законът в Природата. Нарушеното равновесие трябва да се възстанови. Следователно, вие сте свободни да ядете, каквато храна искате, но ще знаете, че за всичко това ще плащате със слугуване. (КОЙТО ИМА НЕВЕСТА - 1935 г. София - 125)

За да разбере човек, кога се е създала карма между двама души, не е нужно той непременно да бъде ясновидец. И без да бъде ясновидец, той ще разбере, как и кога се е създала кармата. Достатъчно е човек да направи най-малкото отклонение от закона на любовта, за да стане веднага поляризиране на мозъка; в едното полушарие на мозъка ще се събере повече енергия, а в другото - по-малко, вследствие на което той ще почне да се гневи, да нагрубява своите приятели. Например, ако в лявата страна на мозъка се събере повече енергия, човек става много любезен, много учтив, но това не е естествена проява. При това положение, забелязва се, мускулите на дясната страна на лицето започват да се свиват, да се съкращават. И тогава на лицето на този човек, се забелязват особени нехармонични движения, които се дължат на нехармонични мисли или действия. Ако тия неволни движения на лицето траят по-дълго време, случва се устата на човека да се изкривява... Не се минава много време, виждаме, че кармата налага своя печат... било на лицето, било на очите, или другаде някъде. Когато човек си служи много с лъжата, някои мускули на лицето се свиват, а лъчът, които излизат от очите му пада надолу, към центъра на Земята. (ДВАТА ПЪТЯ - София - 1934 г. - 99, 100)

Има ред страдания и несгоди в живота, които са резултат на миналото и могат да ползват човека, ако той знае причините им. Представете си, че преди 20 години вие сте направили едно слабо въже и сте го продали някому за здраво, доброкачествено. Случва се, че по някакъв начин, вие падате в един кладенец и трябва да ви извадят вън от кладенеца, именно, с това въже. Връзват ви за въжето,започват да ви теглят навън, но като слабо, въжето се скъсва, и вие отново падате в кладенеца. Казвате: Тъй ли трябваше да стане с мене? Кой е направил това слабо въже? Сърдите се, роптаете, без да знаете, че причината за това сте вие сам. Вие направихте това слабо въже и го продадохте за здраво, но сам опитахте неговата сила. (ЦЕННОТО ИЗ КНИГАТА НА ВЕЛИКИЯ ЖИВОТ.- изд. 1932 г. София - 104)

Когато се казва, че човек не трябва да създава нова карма, подразбира, че той не трябва да продава лоша стока. Иска ли да се освободи от кармата си, той трябва да продава, макар и непотребна, но хубава стока. В какво седи хубавата стока? Хубавата стока се заключава в това, дето минеш, на каквото и нещастие или страдание да се натъкнеш, да кажеш по една добра дума. Срещнеш ли болен човек, кажи му: не се отчайвай, ще оздравееш. Това е за твое добро. Някой ученик пропаднал на изпит, кажи му една насърчителна дума. Друг някой счупил крака си, притечи се на помощ, услужи му с нещо. (ЦЕННОТО ИЗ КНИГАТА НА ВЕЛИКИЯ ЖИВОТ - изд.1932 г. София - 210)

Как се явяват споровете в света? Представете си две братчета А и В, които си играят тихо, мирно, братски се разбират. По някое време някои им подхвърля една ябълка. Те се спущат към ябълката и започват да я теглят: Единият тегли, и другият тегли - започват да се борят, кое от тях да вземе ябълката... Децата се държат за ръцете, борят се, а ябълката остава свободна... В дадения случай, ябълката е причина за явилия се спор, който създава кармически отношения. Как се разрешава този въпрос? Дохожда трето лице, което има известно задължение към едно от братчетата и казва: Аз ще платя за него. Плаща, и въпросът се разрешава. Същото се случва и във вашия живот Ако дойде някой ваш благодетел да ви помогне, лесно ще ликвидирате с вашата карма. Ако никои не ви помогне, ще минете през големи нещастия и страдания, докато най-после изплатите всичките си задължения. Всеки човек има поне по един приятел, който се застъпва за него и го защитава, и по един неприятел, който го преследва и постоянно му пакости. Приятелят и неприятелят са еднакво силни и се борят помежду си за един човек. Приятелят казва: "Аз обичам този човек, той е дал живота си за мене." Неприятелят казва: "Аз го мразя, в миналото той ме уби. "Щом е така, от мене искай, аз ще платя заради него." Двамата се погаждат и, с това спорът се разрешава. (ДОПИРНИТЕ ТОЧКИ В ПРИРОДАТА - изд 1935 г. София - 228)

Не казвам, че е грешно да се целуват хората; може да се целуват, но как? Ще се спрете, ще застанете пред Бога и ще запитате: "Господи, мога ли да изкажа твоята любов?" Ако Господ ви проговори и каже: "Изкажи любовта ми." Тогава може да се целунете но, ако отидеш в името на Господа, туриш подписа Му, и не дадеш никаква любов, това е престъпление, за което Господ ще те държи отговорен. Това е то кармата, кармичното престъпление с любовта на хората, които си играят с лъжливата любов... Всяка целувка трябва да има съдържание на любов. Всяка целувка, в която няма любов, е престъпление, а всяко престъпление носи след себе си нещастие или на сърцето или на душата. (ТРИТЕ ОСНОВИ НА ЖИВОТА - изд. "СЛОВО" София - 1921 г. - 6)

Мъже и жени трябва да живеят абсолютно чист и свят живот, без никакъв примес от площадски морал. Мъжете казват: „Може и иначе". Може, но тогава ще си натрупа една карма, от която ще страдат ред поколения, и децата им, и внуците им, и ще се питат: „Защо са тия страдания?" (СИЛА И ЖИВОТ -IV серия -изд.1922 г. София - 132)

Не поставяйте никакви капани за умовете и сърцата на хората, защото сами ще паднете в тях! Хиляди години могат да минат от създаването на този капан, но няма да го избегнете. Той ще ви чака векове и хиляди години, но ще ви издебне някъде. Колкото и високо да се издигнете, ще дойде ден, когато ще ви върнат от това положение, и като муха, като мишка, като микроба даже, вие ще изпитате капана. Ще ви затворят в него, докато научите урока си.. Вие мислите, че в еволюцията няма връщане. Не си правете илюзии, не се залъгвайте да мислите, че можете да избегнете закона на кармата. В каквото и положение и да сте, додето и да сте стигнали, ще ви върнат да изплатите дълговете си, и пак ще продължите. (ДВАТА ПЪТЯ - изд. 1934 г. София -129)

Кармата е резултат на недобре приложената и употребена любов. Кармата е резултат на недобре употребената вяра. Кармата е резултат на недобре употребената надежда. Значи, ако животът, който е излязъл от любовта, не е използван добре, дава един резултат, който индусите наричат „карма". Мисъл, която не е употребена както трябва, и тя образува карма. Ако и човешката воля не е постъпила както трябва, също образува карма. И тогава в един живот се струпват всички нещастия на главата ти. Ти казваш: „Защо Господ създаде света така?" Щом се намериш в това положение, ще си кажеш: „Този свят, аз го създадох такъв." (ПЪТ НА ЗАЗОРЯВАНЕ - изд..'ЖАНУА-98" 1999 г. - 48)

Когато прилагате лошите мисли, и отлагате приложението на добрите, вие сами си създавате кармата. Когато прилагате добрите мисли, а отлагате изпълнението на лошите, вие си създавате дихармата. (СЛУЖЕНЕ, ПОЧИТ И ОБИЧ - изд.1940 г. София - 254)

Не е достатъчно да се ползвате от благата на Природата, но трябва да й благодарите по някакъв начин. Как да й благодарите? - Ще украсите с нещо нейните цветя и плодни градини. Нищо не се дава даром.. Вие живеете десетки години в къщите си - вашите тела, без да плащате поне малък наем. Знаете ли какви дългове трупате? Ще дойде ден, когато ще плащате задълженията си с лихвите заедно. За да не се намерите в затруднения, отправяйте всеки ден по една добра мисъл към Природата. Добрата мисъл за нея представя красиви цветя и доброкачествени плодове. Ако в продължение на десет години изпращате по една добра мисъл на Природата, вие ще превърнете нейните градини в рай. Най-добрият начин на плащане на дълговете е любовта. Чрез любовта човек може да изплати и най-тежката си карма. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 142)

Който къса цветя, един ден и той ще заприлича на откъснато цвете. Откъсването на едно цвете се отразява зле върху човека. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША I том - 216)

Понеже човек е богат на енергия, изразходва я безразборно. Той не знае, че за всяка енергия, която му е дадена, Природата държи сметка. Тя го кредитира във всички случаи, но каквото дава, пише в тефтер. Един ден човек ще плаща за неправилното и неразумно изразходване на енергията. Тя е Божествена енергия и трябва да се използва разумно. Колкото повече придобива човек от тази енергия, толкова по-добре за него, но разумно трябва да я използва. Когато заставят човека да плаща за неразумното използване на енергията си, за направените дългове, той плаче, страда, моли се да му простят. Той казва: „Тежка е кармата ми!" Какво нещо е кармата? -Закон за възмездие. Всички дългове, които човек прави, трябва да ги плати, и то наложително. Докато яде и пие, човек не мисли. Щом дойде плащането, тогава започва да плаче и да се моли, да го отмине горчивата чаша. (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - изд.1940.г. София - 310)

Това, което преживяваме днес и усещаме, че тежи над главите ни, е карма на цялото човечество. Това е дълг, който трябва да изплатим. Всички ще бъдат засегнати от общата карма на човечеството. Всеки ще понесе нещо от нея. Работата, която трябва да свършите на Земята, не е само ваша. Тя е колективна. (УЧЕНИЕ И РАБОТА - изд.1939 г. София- 233)

И тъй, сегашният живот изисква от нас смелост и решителност, за да използваме разумно условията, които ни са дадени. (НОВИЯТ ЧОВЕК - изд. старо - 255)

Понякога външно човек е разположен, а вътре изпитва някаква горчивина. Това показва, че работата, която предприема, ще започне добре, а ще свърши зле. - не може ли да се избегне лошият край на това предупреждение? - Ако в човека има благоприятни вътрешни условия, може да се избегне, ако няма такива условия, не може да се избегне. Когато известно нещастие не може да се избегне, това показва, че човек се намира под закона на кармата. В миналото някога човек е създал нещо, на което днес носи лошите последствия. Някои от състоянията, които човек преживява, имат връзка с миналия му живот. (СВЕТОТО МЯСТО -изд.1939 г. София - 114)

На всеки човек е дадена една задача, която трябва да разреши. В изпълнение на задачата си, човек не е сам -Бог присъства в него и всеки момент го изпитва. Като греши, Той го поучава, съветва го втори път да не прави същата погрешка. Като греши и върши добри дела, човек трябва да се самонаблюдава, да разбере, под чие влияние се намира. Щом се изучава, човек дохожда най-после до съзнанието, че не той сам, но други същества, лоши и добри, го подтикват към нещо добро или лошо, и той ги слуша.... Човек живее в един колективен свят, дето еднакво го засяга и доброто, и злото. Хората са тясно свързани един с друг, вследствие на което като греши първият от редицата, грехът се предава и на последния... Като знаете това, вие трябва да бъдете будни и разумни да не се подават на влияния.... Дръжте мисълта си будна, да не прекъсвате връзката си, от дето иде Божествената светлина. (УЧЕНИЕ И РАБОТА - изд.1939 г. София - 227, 228)

Ако някой човек си позволи да извърши една голяма кражба, с него заедно ще държат отговорни всички около 20 хиляди души, с които е свързан. Той не знае къде са тия, но независимо от това отговорността е обща. За да не страдат тия хора с него заедно, той трябва да бъде внимателен, да не греши. Ако някой печели, с него заедно се ползват и тия 20 хиляди души . (УЧЕНИЕ И РАБОТА - изд.1939 г. София - 230)

"Дотегна ми вече да уча и работя." Искаш или не искаш, ще учиш и ще работиш. Един слуга се оплаква от положението си. Гледам на ръката му, остава още един месец, да ликвидира с това положение. Ако напусне преждевременно работата си и не се справи с противоречията си, ще плати с лихвите заедно. Той трябва да изтърпи докрай и тогава ще стане господар. Ако не изтърпи, положението му ще се усложни. Човек става слуга за лошите си постъпки, за лошия си живот, а господар - за добрите си постъпки. Следователно, ако искате да бъдете господари, живейте добре. Ако живеете лошо, ще станете слуги. Аз взимам думата "господар и слуга" в красив смисъл, а не както днес се разбира. Бъдете господари и слуги първо на себе си, за да изправите своя живот. След това можете да бъде господари и слуги на близките си. Дойде ли до това положение, вие се убеждавате, че добрият живот носи добри последствия и определя условията на бъдещето ви развитие. (БОЖЕСТВЕНИТЕ УСЛОВИЯ - изд. 1942 г. София - 273)

Злият човек е нарушил Божиите закони, правил злини, с което си е създал лоша карма. Днес го турят в затвор, дето лежи няколко години, докато добие известна опитност - чрез страданията соковете на злините се превръщат в добрини. (СИЛА И ЖИВОТ II том - изд. Б.Братство 2006 г. София - 481)

Когато човек осиромашее, когато изгуби всичкото си богатство и тръгне гладен, гол и бос по света, тогава ще съзнае, че е сгрешил, че е взел крив път, и ще започне да очаква идването на Христа - това означава пробуждане на човешкото съзнание. Това е процес, който се налага вече на хората: Всеки трябва да се върне при своя Баща, да съзнае погрешките си и да се разкае. Само така човек ще види последствията на своя живот както и миналото, така и в настоящето. (СИЛА И ЖИВОТ II том - изд.Б.Братство 2006 г. София - 236)

Който мисли, че може да надхитри закона на кармата, той се лъже... С кармата игра не бива... Кармата е кредитор. Тя не допуща никакво закъснение, нито с половин ден. Тя не прощава нищо: Точно ще платите, даже с лихвите... Тя отстъпва само след като всичко се изплати. (ДВАТА ПЪТЯ - 1934 г.- София - 102)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...