Jump to content

8. Показалец на всичко, което се съдържа в тази Книга


Recommended Posts

Показалец на всичко,
което се съдържа в тази книга:

- 1. Любовта е самият живот за човека.

- 4. Сам Господ, следователно, Бог е самата Любов, защото Той е и самият Живот, а ангелите и човеците са приемащи Живота от Него.

- 7. Божественото не е в пространството.

- 11. Бог е самият Човек (ipse Homo).

- 14. Битието (Esse) и Съществуването (Existere) в Бога-Човек са едно разпознаваемо цяло (distinctus unum).

- 17. В Бога-Човек безкрайностите също са едно различимо Цяло.

- 23. Един е Богът-Човек, от Който произлиза всичко.

- 28. Самото Естество на Божественото е Любов и Мъдрост.

- 34. Божествената Любов принадлежи на Божествената Мъдрост, а Божествената Мъдрост принадлежи на Божествената Любов.

- 40. Божествената Любов и Божествената Мъдрост са Субстанция и Форма.

- 44. Божествената Любов и Божествената Мъдрост в себе си са Субстанция и Форма и така те са Самото (Ipsum) и Единственото (Unicum).

- 47. Божествената Любов и Божествената Мъдрост неизменно присъстват и имат форма във всичко, сътворено от тях.

- 52. Всичко във Вселената е създадено от Божествената Любов и от Божествената Мъдрост на Бога-Човек.

- 55. Всички неща в Сътворената Вселена представляват само приемници на Божествена Любов и Божествена Мъдрост на Бога-Човек.

- 61. Всички сътворени неща имат взаимовръзка по някакъв начин и наподобяват образа на човека.

- 65. Предназначението на всички сътворени неща се увеличава постепенно от последното нещо към човека и от човека - към Бога Творец, от Когото всички те произлизат.

- 69. Божественото, бидейки отвъд пространството, изпълва със Себе Си всички пространства на Вселената.

- 73. Божественото присъства във всяко време, но е отвъд времето.

- 77. Божественото и в най-големите, и в най-малките неща е едно и също.

- 83. Божествената Любов и Божествената Мъдрост в Духовния свят се виждат като Слънце.

- 89. От Слънцето, което съществува благодарение на Божествената Любов и Божествената Мъдрост, произлизат Топлината и Светлината.

- 93. Слънцето в Духовния свят не е Бог, но то произлиза (procedens) от Божествената Любов и Божествената Мъдрост на Бога-Човек, а същото се отнася и за топлината и светлината.

- 99. Духовната Топлина и Светлина, проявени от Господ като Слънце, представляват едно цяло, както Божествена Любов и Божествена Мъдрост.

- 103. Ангелите виждат Слънцето в Духовния свят на средна височина така, както хората в материалния свят виждат Слънцето.

- 108. В Духовния свят разстоянието между Слънцето и ангелите се възприема дотолкова, доколкото се възприема Божествената Любов и Божествената Мъдрост.

- 113. Ангелите пребивават в Господа и Господ е в тях и тъй като ангелите са само приемници, то Самият Господ е Небето.

- 119. В Духовния свят Изток е там, където е Господ, Който се явява Слънце, и по него се определят другите посоки.

- 124. В Духовния свят местообиталищата не са от Господ като Слънце, а се определят според възприемчивостта на ангелите.

- 129. Ангелите непрекъснато са обърнати с лице към Господ като Слънце, така че отдясно им е юг, ляво - север, а запад остава зад тях.

- 135. При ангелите всичко вътрешно - както разумът, така и тялото са обърнати към Господ като Слънце.

- 140. Всеки дух, какъвто и да е, според качествата си се обръща към своята преобладаваща любов.

- 146. Божествената Любов и Божествената Мъдрост, произлизащи от Господ като от Слънце и произвеждащи Топлината и Светлината на Небето, представляват Божествено Проявление, която е Светият Дух.

- 151. Господ е сътворил Вселената и всичко в нея чрез посредством Духовното Слънце, което е първоначалната проява от Божествената Любов и Божествената Мъдрост.

- 157. Слънцето в материалния свят е чист огън и затова е неживо, следователно материята, произлизаща от Слънцето, също е нежива.

- 163. Без двете Слънца едното живо, а другото - мъртво не би могло да има Творение.

- 167. Целта на Творението се осъществява в последното и се състои в това - всичко сътворено да се завърне отново към Твореца и по този начин да се получи единение с Него.

- 173. В Духовния свят има атмосфери, води и почви както и в материалния свят, но първите са духовни, а вторите - материални.

- 179. Любовта и Мъдростта имат степени, а оттам степени имат топлината и светлината, като и атмосферите.

- 184. Степените биват два вида: за височина и ширина.

- 189. Степените за височина са хомогенни помежду си и произлизат една от друга в последователността, каквато е между цел, причина и следствие.

- 195. Първата степен присъства във всички следващи степени.

- 199. Всички съвършенства нарастват и се издигат по степени и съгласно степените.

- 205. В последователен порядък първата степен представлява най-високото, третата степен - най-ниското, а в едновременен порядък (Simultaneo) първата степен е най-вътрешна, а третата - най-външната.

- 209. Крайната степен представлява съвкупност, вместилище и основа (Complexus, continens ex basis) за предишните степени.

- 217. Степените за височина (вертикални) запазват пълнотата, силата и потенциала си дори и в техните крайни степени.

- 222. Във всичко сътворено, от най-голямото до най-малкото, присъстват степени от единия и от другия вид.

- 230. Трите степени за височина са безкрайни и несътворени в Господ, но са крайни и сътворени в човека.

- 236.Тези три степени за височина се намират във всеки човек от самото му раждане и могат да се разгърнат в него последователно; и човек пребивава в Господ и Господ в него дотолкова, доколко те са отворени

- 242. Духовната светлина се влива в човека посредством трите степени, а Духовната топлина само дотолкова, доколкото човек се отдалечава от злините като от грехове и се обръща към Господ.

- 248. Докато не му се отвори висшата степен, т.е. духовната степен, човекът остава материален и сетивен.

- 256. Материалната степен в съзнанието на човека разглеждана сама по себе си, е линейна, но благодарение на съответствието си с двете по-висши степени, когато се издига, изглежда сякаш отделна

- 260. Природния ум (съзнание), тъй като е такова покритие и съсъд за по-висшите степени на човешкото съзнание, представлява предмет, който им противодейства, и ако висшите степени не се отворят, природният ум действа против тях, а ако се отворят, той действа заедно с тях.

- 264. Злото произлиза от злоупотребата с възможностите, свойствени на човека и наречени разсъдливост и свобода.

- 271. Навсякъде и във всичко злото и лъжовното са противоположни на Доброто и Истинното тъй, както злото и лъжовното представляват дяволското и адското, а Доброто и Истинното представляват Божественото и Небесното.

- 277. Всичко, което принадлежи на трите степени в земно-материалното съзнание, се включва към делата, извършвани чрез тялото.

- 282. Бог от Вечността, Който е Йехова, е сътворил Вселената и всичко в нея от Самия Себе Си, а не от нищо.

- 285. Бог от Вечността, т.е. Йехова, не би могъл да сътвори Вселената и всичко в нея, ако не е Човек.

- 290. Господ от вечността, или Йехова, е създал от Самия Себе Си Слънцето на Духовния свят и чрез него е сътворил Вселената и всичко в нея.

- 296. В Господ съществуват три неща, които са Самият Господ: Божествена Любов, Божествена Мъдрост и Божествено Служене; те се проявяват по следния начин: извън Слънцето на Духовния свят Божествената Любов се проявява чрез Топлината, Божествената Мъдрост се проявява чрез Светлината и Божественото Служене се проявява чрез атмосферата, която представлява място на всичките.

- 302. Атмосферите, които са три, както в единия, така и другия свят, т.е. в Духовния и материалния, при последното си [състояние] завършват в такива субстанции и материи, които са земни.

- 305. В субстанциите и материите, от които се състои Земята, няма нищо изцяло Божествено, те само произлизат извлечени от Божественото.

- 307. Всички служби, които представляват крайната цел на Творението, съществуват във форма, която получават от субстанции и материи, каквито са в Земята и от нея.

- 319. Всичко в сътворената Вселена, разглеждано по своите полезности, представлява образ на човека; и това свидетелства, че Бог е Човек.

- 327. Всички неща, сътворени от Господ, са за полезност и са в такъв ред, степен и отношение, в каквито се намират спрямо човека и през човека - спрямо Господ, от Когото [те] съществуват.

- 336. Злите служби [функции] не са били сътворени от Бога, а са се появили заедно с ада.

- 349. Всичко видимо в сътворената Вселена свидетелства за това, че материята не е създала и не създава нищо, а че всичко се създава и е създадено чрез Божественото от Себе Си и чрез Духовния свят.

- 358. Господ сътворява и формира две Свои жилища в човека, които се наричат воля и разум - волята е за Божествената Любов, а разумът за Божествената Мъдрост.

- 362. Волята и разумът като приемници на Любовта и Мъдростта се намират в мозъка като цяло и във всяка негова част и оттам - и в тялото като цяло и във всяка негова част.

- 371. Съществува съответствие между волята спрямо сърцето и между разбирането спрямо белите дробове.

- 394. От съответствието на сърцето с волята и на белите дробове с разбирането можем да узнаем всичко, което въобще е възможно да се знае за волята и разбирането, или за Любовта и Мъдростта, а по този начин - и за душата на човека.

- 432. Какво представлява началото на човека при зачеването му?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...