Jump to content

100. Хората на Адама


Recommended Posts

100. ХОРАТА НА АДАМА

Прабащата на евреина - Адам, когато яде от забранения плод и се почувствува гол, реши да скрие голотата си като си съшие дрехи от листа. Но тези дрехи, колкото и да бяха добре скроени и ушити, не можеха напълно да скрият голотата му. Лъжата като всяка лъжа, за да съществува, трябва поне по нещо да прилича на истината, и понеже лъжата не е истина, може само да наподобява на истината. Има нещо, което не й достига, за да бъде истина и тъкмо по това, което не й достига се отличава от истината.

Голотата на Адам беше нещо подобно, което с нищо не можеше да се покрие напълно, защото, ако се покриеше напълно, щеше да бъде истина, не щеше да има голота. Точно в това е разликата между лъжата и истината, че истината се покрива с фактите, а при лъжата винаги остава нещо, което не е покрито, голо, да зее. Така Адам с тези дрехи от листа, ако си покриеше голотата отзад, отпред оставаше открито, ако покриеше отпред - отзад оставаше открито... Да търсиш да откриеш лъжата, това значи да търсиш онова място, което не е покрито и тъкмо което говори, че е лъжа, ако няма такова място, тогава е истина.

Учителят беше Онзи, Който можеше да вижда живота и нещата от всички страни изведнъж, защото едновременно живееше в триизмерния свят - в света на обикновените хора, и в четириизмерния - Божествения свят, където нещата не са разделени, следователно няма време и пространство, всичко е на едно място. Затова беше изключено за Учителя голотата на евреина или на когото и да било да бъде скрита! Изключено беше да бъде излъган и да не вижда какво става в душата на евреина, защото в този свят - Божествения, нашите мисли, чувства и състояния са така видими и реални както в триизмерния свят -предметите.

Явява се един уместен въпрос: какво трябваше да прави евреинът, след като не реши задачата си, не издържа изпита си? - Той трябваше да направи това, което Адам трябваше на направи, когато сгреши. И понеже Адам не го направи и неговите потомци не го правеха, затова той беше изпъден от рая. И евреинът не го направи, защото задачата беше все същата, само по форма тя се различаваше.

Хората от Адама до сега, все решават задачите на Адама и те все остават нерешени!

Затова идват великите Учители, да помогнат на хората да решат тези задачи.

Адам вместо да се крие след като извърши греха - оголя, трябваше да се яви пред Бога с всичката си голота и да каже: „Сгреших!” - И нито дума повече. Да проси милост и да иска поправителен изпит. По този начин щеше да спести и на себе си и на всичките поколения след него толкова страдания!

Евреинът трябваше да се смали като дете, и най-чистосърдечно да поиска поправителен изпит. Но това можеше да направи само едно дете, което е чисто, а евреинът не беше чист.

Необходими са големи страдания и много време, за да се изчисти!

В страданието изгаря всяка нечистота!

Адам според легендата отговори на Бога по следния начин: „Жената, която ми даде Ти - ми даде от дървото и аз ядох.” - Искаше да каже, че Бог беше виновен, понеже му дал такава жена, и че той не е виновен. Всички хора, при подобни случаи отговарят така.

Пак старата история - да търсим причините на нашите неблагополучия в другите, а не в нас! Да търсим причините за своите грешки и страдания в другите не е в духа на еволюцията, а когато ги търсим в себе си, ние се борим с тях, превъзмогваме ги и по този начин еволюираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...