Jump to content

336. Учението на Учителя се състои в превеждане езика на природата на нашия човешки език


Recommended Posts

336. УЧЕНИЕТО НА УЧИТЕЛЯ СЕ СЪСТОИ В ПРЕВЕЖДАНЕ

ЕЗИКА НА ПРИРОДАТА НА НАШИЯ ЧОВЕШКИ ЕЗИК

- За Учението на Учителя, ще питаш Него. Аз ще ти кажа аз как го разбирам, как мисля за него, но запомни - моето разбиране не ангажира нито Учителя, нито Учението Му.

- Нали сте Му последователи?

- Аз съм много малък и много ограничен, затова моето разбиране за Него, не се покрива с Учението.

Това Учение не е само за сега, то е най-малко за 2 000 години, затова има много неща, които сега са неясни, неразбрани, то има тепърва да се развива, да се разбира, като се прилага. Аз сега мисля, че Учението се състои в превеждане езика на природата на нашия, човешкия език. Разбира се, то има още много и много определения, които ти ще изучаваш и разбираш, но това за днес ти е достатъчно.

- Това особеното, което ми говорите, все от Учението ли е?

- Да, но пречупено през призмата на моето съзнание.

- Тези всичките неща, които чух от Вас да казвате на мене и на другите, които идваха при Вас, никой ли друг човек не ги е казал?

- Може и друг да ги е казал, но тук формата, съдържанието и смисълът е друг, идеята с която са казани, смисълът който им е вложен, идеята от която съм се ръководил - не е въпросът само в казването. Истините, които Христос е казал, след Него са ги казали стотици хиляди проповедници от всички християнски религии и секти, но нито един от тях не е Христос. Разликата между тях и Христа е в живеенето на тези истини, в силата с която ги е напоил. Христос казал на болния: „Стани, вземи одъра си и ходи”, и болния оздравял, взел одъра си и си отишъл. Ти и всички проповедници могат да кажат думите на Христа, но болните ще си лежат на одъра - болни.

- Разбрах, но този въпрос вчера Ви го зададе Благовест и Вие му отговорихте друго.

- Географията на България се научава в отделенията, в прогимназията, в гимназията и в университета... Това е все географията на България. Едно мое изказване може да бъде само като стъпало към по-горно, но то не е целта, по-долното стъпало може да изгуби значението си и аз да ги отрека, понеже повече не ми са нужни. Не само това, но ние може в момента да разглеждаме от една страна, а същия въпрос друг път може да го разглеждаме от друго място и гледище, затова всичките ми изказвания, които може да са различни и дори противоречиви и все пак да са верни.

Винаги бъди готов и свободен да оставиш едно знание и да приемеш друго, без това да те смущава, защото животът всеки следващ момент е нещо ново и различно от това, което е било.

- Но Вие господин Христов не ми казахте кои са специалните условия, при които съм бил поставен?

В начина на запитването, в интонацията и още от други неща, които се чувствуват, но не могат да се опишат, Андрей искаше да каже на Христов, че той е [.........]. Христов разбра това, усмихна му се снизходително, както майката и бащата се усмихват на детето си, когато то се опитва да ги уличи в лъжа или измама. Той си помисли: „Твоята вечна мнителност, любопитство, желанието ти да си пъхаш носа навсякъде, винаги да подозираш... аз ще използвам като впрегна на работа да те науча на много неща.”

- Това и най-простия човек ще разбере! - Христов го засегна, за да запомни и по-дълго да ги помни. - Какво има толкова за разбиране да пуснеш в къщата си един разбойник, който на всяка крачка те дебне?... Какви по-специално условия искаш от тези?

- Аз като си помислих толкова много и лоши неща за Вас, разбойник ли съм? И Вие ли сте поставени при специални условия? - Христов почна да се смее на изобретателността му.

- Това ти ще кажеш. - И продължи започнатата си мисъл: - Това е половината от въпроса, другата половина е в тебе. Външния разбойник има своя представител вътре в тебе, т.е. ти си разбойника. По този начин имаш условие да гледаш отвън разбойника, да го гледаш и отвътре. От съчетанието на тези две гледания, в тебе се раждат особени мисли, чувства, което е цяло богатство. Ти чувствуваш, че и с тебе ще се постъпи така както ти ще постъпиш с Цонко и това е, което определя отношението ти с него. Всичко това те доведе до един много обикновен закон - както постъпваш с другите, по същия начин ще постъпят с тебе. Затова винаги, когато ще постъпваш, помисли как ще се чувствуваш ако с тебе така постъпят, т.е. подготвяш начина, по който да се постъпи с тебе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...