Ани Публикувано 6 Октомври, 2019 Сподели Публикувано 6 Октомври, 2019 I-2.1.1. Форми на съществуване на Бога съгласно Християнските религия (Библията) и теософия (лекциите и беседите на Учителя Петър Дънов - Beinsa Dounо), и светската наука (Теорията на торсионните полета). РЕЛИГИЯТА и цитираният в предния раздел 1-2.1. Учител, като ВСЕМИРОВ (Космически) ТЕОСОФ, разглеждат три форми ни съществуване на БОГА, но като „ТРИЕДИНЕН“: „БОГ - ОТЕЦ” - ПЪРВАТА ФОРМА НА СЪЩЕСТВУВАНЕ НА ТРИЕДЕННИЯ БОГ, първата форма ни невидимо за земния човек съществуване ни Бога . Светият Отец е разглеждан като най-любящата, най-мъдрата, най-истинната, най-справедливата, най-добродетелната, най-търпеливата, най-милостивата Личност в цялата Вселена; „БОГ- СИН” - ВТОРАТА ФОРМА НА СЪЩЕСТВУВАНЕ НА ТРИЕДЕННИЯ БОГ, Бог в човешки образ - човек в истински образ и подобие на Бога, видян от съвременниците на Исус Христос по време на краткото му 33 годишно пребиваване на Земята, когато Бог е бил изявен в единствената форма на видимо за земния човек съществуване на Бога. Според Библейското описание първата стъпка в Сътворението била създаването на друга Духовна личност - първородния („преди всяко създание”) Син Христос. Синът Божи бил единственото създание, което Бог направил пряко (сам), и той бил надарен от Бога с голяма мъдрост и способности. Тези Божествени способности на Сина Христос били използвани за всички следващи дела на Сътворението. Чрез Него е било „създадено всичко, което е на небесата и земята, видимо и невидимо”, включително стотици милиони „видими небесни създания”. Последните са обитавани от „невидими небесни създания“ - разумни същества с невидими духовни тела („престоли или господства, началство или власти”). Те имат удовлетворяваща ги работа, носеща полза за всички, и допринасяща за целта на Създателя. Бог ги надарил с разум и свободни воля, уверен, че те не представляват заплаха за мира и хармонията във Вселената [19]; Как изглеждат „видимите небесни създания”, които Бог е сътворил чрез своя първороден Син - Христос? Сред тях са нашето слънце и всички останали милиарди звезди и материи, които съставляват Вселената. След сътворяването на невидимите и видимите небесни създания, Бог и Неговия първороден Син насочили вниманието си към създаването на Земята [1], Старият Завет, Битие, 1:1; „БОГ - СВЕТИ ДУХ” - ТРЕТАТА ФОРМА НА СЪЩЕСТВУВАНЕ НА ТРИЕ-ДИННИЯ БОГ. След възкресението Му Исус Христос е казал на Своите Ученици, че скоро ще се възнесе на Небето да приготви място за тях. Обаче Той не е оставил Своите Си сами на Земята, на света, а осигурил Светия Дух да бъде с тях, да ги ръководи. Светият Дух е третата форма на невидимо съществуване на Бога. Съгласно БИБЛИЯТА, Светото евангелие на Йоан, 4:24 [1] „Бог е Дух”, което означава, че Той съществува в тази трета форма на Триединния Бог, която нашите очи не могат да видят. Милиони хора но света приемат Библейското учение за триединството на Бога и вярват в Бог Отец, Бог Син - Исус Христос и Бог Свети Дух. Исус е споменавал и препоръчвал поучението за трите Лица на Божеството в Евангелието от Матея 28:19 и 20: „Идете, прочее, научете всичките народи, и кръщавайте ги „в името на Отца и Сина, и Светаго Духа”, като ги учете да пазят всичко, що ви съм заповядал; и ето, аз съм с вас през всичките дни до свършването на века.” И така, би могло да се обобщи, че Бог е с три лица или форми на съществуване: Бог - Отец, Бог - Син и Бог -Дух (Светият Дух). БОГ - ОТЕЦ е недостъпен, но по-разбираем и по-приемлив като Личност, защото със Своя Син е „създал човек но свой образ и подобие” [1]. Художниците рисуват Бог - Отец като беловлас патриарх с брада и този образ не се приема от някои учени като Айнщайн и негови португалски сътрудници [8]. Човечеството е видяло със своите сетива като Личност само БОЖИЯ СИН - Исус Христос като Бог - човек. Но освен Христос, на Земята има примери ни хора с Божествени способности, които могат да се приемат като свидетелства, ако не доказателство на Библейското твърдение, че Бог е създал човека по свой образ и подобие. В предлаганата книга са посочени три примера: Всемировият Духовен Учител Петър Дънов - Beinsa Douno [2], българската психотронна ясновидка Слава Севрюкова [15] и индийския човек-чудо Сай Баба [16]. От трите форми или Лица на Триединния Бог СВЕТИЯТ ДУХ като че ли най-трудно се вписва в представите на хората, защото е също невидим, но присъства навсякъде. Затова академик Б. Палюшев нарича идеята за Триединния Бог „най-висшата абстракция“ [46]. Ето защо ще се отдели малко място за пояснение на Невидимия Свети Дух. Какво се говори в БИБЛИЯТА за Него? Къде е Светият Дух? Какво върши Той? Защо Той е важен? Да се опитаме да отговорим на тези и подобни въпроси: 1. Къде в Библията за първи път се споменава за Светия Дух? За Него се говори още в първата книга на Стария Завет от Библията, Битие 1:2: „А Земята беше пуста и неустроена; и тъмнина беше върху бездната; и Божият Дух се движеше над водата.” Следователно, съгласно Библията Светият Божи Дух е действал при Сътворението на света. Той е вечен - няма начало и край - и е съществувал винаги. 2. Какво е отношението на Светия Дух към вярващите? Исус е казал: „И аз ще поискам от Отца, и 'Гой ще ви даде друг Утешител да бъде е вас до века, Духа на Истината, Когото светът не може да приеме, защото Го не вижда, нито Го познава. Вие Го познавате, защото Той пребъдва е вас и във вас ще бъде.” [1], Новият Завет, Евангелието от Йоана 14:16 и 17 Или Светият Дух, Който в Библията се нарича „Утешител“ и „Дух на Истината”, обитава и действа във вярващите. 3. Кой момее да приеме Светия Дух? В [1 ], Новият Завет, Деяния на Светите Апостоли 2:38 четем: „А Петър им рече”: Покайте се и всеки от вас нека се кръсти в името Исус Христово за прощение на греховете ви, и ще приемете гоя дар, Светия Дух.” Следователно, всеки от нас, който се покае и потърси прошка за греховете си, който вярва в Христос ще приеме този дар - Светият Дух. По иконите в Българските православни църкви Светият Дух се изобразява като гълъб, в какъвто вид се е явил при кръщението на Исус Христос в река Йордан. Действително има символика в това по следните съображения. Гълъбът е красива и любвеобилна птица, която се храни само със зърнени храни. Тя е дружелюбна птичка, с удоволствие каца на рамото и/или ръката на човека, когато й се предложи храна. Особено показателно и характерно е това, което са наблюдавали посетители на площада „Сап Марко“ във Венеция. По аналогичен начин, както в Природата, човекът трябва да предложи подходяща „храна“ на Светия Дух за да може Той да заеме място в него. Това става с вяра и упование в Бога. От душа и сърце човек трябва да желае това и да бъде благодарен, че ще носи Светия Дух в себе си завинаги. Тогава „всичко, което човек върши ще е успешно, защото Той ще го ръководи, напътства, дарява със сила и здраве, не ще позволява страх да го обземе, лоши хора да го смачкат, болести да го погубят“. Всичко това е освидетелствано от Исус Христос при кръщението му в река Йордан, когато Светият Дух слиза върху Него като гълъб и кацва на рамото му. 4. Ако вярваме в Исуса и Светият Дух е в нас, какво върши Той за нас? „...Духът ни помага в нашата немощ; понеже не знаем да се молим както трябва, но самият Дух ходатайства в нашите неизговорими стенания” [1], Новият Завет, Послание на ап. Павел към Римляните 8:26, т.е. Той ни помага да се молим както трябва и ни ходатайства в наши неизговорени стенания, когато сме осигурили място за Него в нас. 5. Какво друго прави за пас Светият Дух? Той произвежда във вярващите „плодове“ - добродетели, живот и поведение, угодни на Бога. „А плодът на Духа е: Любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание.” [1], Новият Завет, Послание на ап. Павел към Галатяните 5:22 и 23 Същите тези плодове - добродетели фигурират и в едноименната „Молитва за плодовете на Духа“, дадена от Учителя Петър Дънов - Beinsa Douno през август 1913 г. [40]. 6. Светият Дух върши ли нещо в самите нас? - Да. Светият Дух пи подкрепя при изкушенията и ни дави сила да оставим стария начин на живот и да заприличаме повече на Христа. „Ходете по Дух, и няма да угождавате на плътските страсти понеже те (Дух и плът) се противопоставят едно на друго, за де не можете да правите това, което искате.” [1], Послание на ап. Павел към Галатяните 5:16 и 17 „Вие обаче не сте плътски, а духовни, ако живее във вас Божият Дух.” [1], Послание на ап. Павел към Римляните 8:9 7. Как силата на Светия Дух действа във вярващия? Светият Дух изпълва вярващия и му дава специални дарби, които му помагат да разбира Божията воля и го прави способен да служи в полза на другите. „НИЕ ИМАМЕ ДАРБИ, които се различават СПОРЕД ДАДЕНАТА НИ БЛАГОДАТ.” [1], Послание на ап. Павел към римляните 12:6 „А ние получихме не духа на света, но Духа, който е от Бога, за да познаем това, което Бог с благоволил да ни подари; което и възвестяваме, не с думи, научени от човешка мъдрост, но с думи, научени от Духа, като поясняваме духовните неща на духовните човеци.“[1], Първо послание на ап. Павел към Коринтяните 2:12 и 13. 8. Как можем да служим и да бъдем полезни ни другите, когато Светият Дух е в нас? Едно от нещата е, че можем да разказваме на другите, какво Бог е направил в нашия живот. Исус е казал: „Ще приемете сила, когато дойде върху вас Светият Дух, и ще бъдете свидетели за мене както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария и до края на света.” [1], Деяния на Светите Апостоли 1:8 Ето още нещо от БИБЛИЯТА: „Или не знаете, че вашето тяло е храм на Светия Дух, който е във вас, Когото имате от Бога? И вие не сте свои си, защото сте били с цена купени; затова прославете Бога с телата си и с душите си, които са Божии.” [I ], Първо послание на ап. Павел към Коринтяните 6:19 и 20. 9. Ако Светият Дух действа в мене, какво остава да правя аз? Всевишният и Всемогъщият е дал Светия Дух да ръководи и направлява хората в пътя на живота, който не е лесен. Ето защо, ако Светият Дух действа в някого, този индивид трябва внимателно да пази отношението си към Него, като слуша Неговите инструкции и ръководство. Човекът трябва да помни, че Светият Дух е негов учител и ръководител. Затова препоръката на апостол Павел в Първото му Послание към Солунците е: „Духът не угасвайте, пророчества не презирайте. Всичко изпитвайте; ДРЪЖТЕ ДОБРОТО, А СЕ ВЪЗДЪРЖАЙТЕ ОТ ВСЯКАКЪВ ВИД ЗЛО.” В съзвучие с БИБЛИЯТА, като ВСЕМИРОВ ТЕОСОФ Учителят Петър Дънов - Beinsa Douno е дал следната духовна „формула „Винаги се радвайте, непрестанно се молете, за всичко благодарете, Духът не угасвайте”. Той е оставил на своите последователи много лекции, беседи и песни за Светия Дух, между които ще се спомене само песента „Духът Божи“ по негови текст и музика, дадени на 13-11-1922 г. [40]. В тази песен Духът Божи е охарактеризиран като „Духът Вечни, Духът Святи, Духът Благи, кой пълни сърца ни със Любов „ Ето какво обяснение намираме в СВЕТСКИ НАУКИ (виж и стр. 46-52 по-горе). Както ще се види и по-нататък „Светият Дух” е интерпретиран като синоним на торсионното поле от българския физик академик Божидар Палюшев [4], а от автора на предлаганата книга, от гледна точка на теософията [2], информатиката и физиката - като мисловио-ииформационно-енергийна субстанция с торсиопеи характер. За да се види основанието за използваното от автора по-дълго определение ще се даде следното пояснение. Божидар Палюшев определя в [4], книга 2, торсионното поле като една нова информационно-енергийна форма на материята, надхвърляща представите на обичайната физика за полева структура (за свойствата му виж стр. 46-52). Най-фрапиращото му свойство е неговата скорост на разпространение - „почти безкрайна „, следователно по-голяма от тази на светлината. „Съгласно принципите и уравненията на Специалната Теория на Относителността (СТО) скорост безкрайност в природата отговаря на състояние, лишено от всякакви физически енергии, познати от обичайната физика. Следователно, от гледна точка на традиционната физика, такова движение не може да бъде обяснено със законите на двете основни форми на материята веществената и енергийната. И все пак, реално е констатирано закова движение (явление) в експеримента” [4], книга 7, стр. 34. Като физик с религиозни убеждения Б. Палюшев отбелязва в [4], книга 1, че „видимата, физическата Вселена е създадена чрез невидими Божествени несътворени енергии, пренасящи Божията Мисъл и Слово, ефектите от която ние неволно констатираме в някои откъслечни, вторични проявления във физическия свят под формата на далекодействащи физически сили и квантова свързаност. Естеството на тези Божествени несътворени енергии е преди всичко информационно, т.е. тези Божествени несътворени (вечно съществуващи) енергии са носители на Божията информация, Божията мисъл, Божието слово. Затова в научната литература някои автори наричат споменатото малко по-горе движение (явление) „безенергиен обмен пи информация” или още „принцип на далекодействието” във физиката. Този принцип означава възможност за разпространяване на физически влияния с почти безкрайно голяма скорост. Тук ще се добави, че Учителят Петър Дънов - Beinsa Dounо е дал ТЕОСОФСКА КОНКРЕТНА ИНФОРМАЦИЯ за скоростта на мисълта (която може да се счита почти безкрайна - виж по-горе на стр. 45) и е формулирал връзката и трансформацията между четирите философски категории мисъл - светлина - енергия - материя. Затова, изхождайки и от гледна точка на информатиката, авторът назова и трите форми ни съществуване ни Бога „мисловно-информационно-енергийна субстанция” с възможностите за разреждане към мисълта на Бог - Отец и субстанцията на Светия Божи Дух, както и сгъстяване към видимата материя на тялото на Исус Христос, Бог - Син. Според Божидар Палюшев [4], книга 7 информационният характер на Божествените несътворени енергии налага изграждането на нова теория на информацията като подход към определен аспект на сложната духовна реалност и като логическа основа за съгласуване на богословските становища на РЕЛИГИЯТА и съображенията, произтичащи от новата теория Физика на Бога (Физика на Светия Дух), т.е. Физика на торсионното поле като дял от СВЕТСКАТА НАУКА. И двата синонима „Светият Дух” и „торсионното поле” си невидими, но съществуващи навсякъде във Вселената (Космоса). Може би тази трети форма на съществуване на Бога е но-разбираема за хората днес и откакто учените описаха мощните „неутронни звезди“ и „черпи дупки“ в космоса - невидими обекти, които биват открити по въздействието, което оказват [19]. Тези описания - косвени доказателства на светските ФИЗИКА, ИНФОРМАТИКА И КОСМИЧЕСКА НАУКА са пълни аналогия с изложеното малко по-горе религиозно-теософското твърдение за възможността „по делата“, „от резултатите, които виждаме на лице“, да съдим за съществуването на Бога - ЕДНО СЪОТВЕТСТВИЕ МЕЖДУ КОСВЕНИТЕ ПОДХОДИ НА РЕЛИГИЯ, ТЕОСОФИЯ И СВЕТСКИ НАУКИ при търсене на Истината в живота на хората и при опознаване на Природата. И така, от гледни точка на религия, теософия и светски науки относно третата форма на съществуването на Бога би могло да де заключи, че Бог е навсякъде в Космоса, Бог е безкраен, безграничен. Или, за Светия Дух може да се направи още следното ОБОБЩЕНИЕ: ТРИЕДИННИЯТ БОГ В ТРЕТАТА СИ ФОРМА НА СВЕТИ ДУХ Е МИСЛОВНО - ИНФОРМАЦИОПНА ЕНЕРГИЙНА СУБСТАНЦИЯ И СЪЩЕСТВУВА ПОД ФОРМАТА НА ТОРСИОННО ПОЛЕ ВЪВ ВРЕМЕТО И ПРОСТРАНСТВОТО НА ЦЯЛАТА ВСЕЛЕНА. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване