Ани Публикувано 10 Октомври, 2019 Сподели Публикувано 10 Октомври, 2019 I- 2.5.5. ОБОБЩЕНИЕ - ИЗВОДИ за Сътворението и еволюцията. Твърденията на ЕВОЛЮЦИОННОТО УЧЕНИЕ, които се представят като основополагащи, не са изводи от измервания и наблюдения, а се предпоставят - описват системата на предпоставките, т.е. аксиомите, които не могат да бъдат убедителни „сами по себе си”. Това, което трябва да се докаже, се предпоставя. Има неизучени празноти. Както се вижда от изнесеното по-горе, липсващата или недостатъчната аргументация на твърденията на учението за еволюцията се признава и от някои негови привърженици. Някои от твърденията на материалистичното и теистичното еволюционни учения сами си противоречат и/или са неприемливи по ред съображения и аргументи, дадени дори от самите им привърженици-ашеисти като биохимика Кахан, биолога Г. Оше и сър Артър Кейт, който казва: „Еволюцията е недоказана и недока-зуема. Ние обаче вярваме в пея. защото нейна единствена алтернатива е творческия акт на Бога, а това е немислимо.” Фактите във видимия свят могат да се обяснят по-добре с заимствани от БИБИЛИЯТА твърдения като тези на учението за Сътворението, отколкото с аксиомите на еволюционното учение. Въпросите, свързани с твърдението, че еволюционните идеи са абсолютно чужди на Библията, респективно на учението за Сътворението, обстойно и аргументирано са разгледани от професор Д-р инж. Вернер Гит в неговата много интересна и впечатляваща книга [5]. Последната е „предназначена преди всичко за християни, които считат теистичната еволюция като един от възможните начини на мислене”, но може „да помогне за по-добра ориентация и на хора, които са скептично настроени към християнската вяра въобще „, включително атеисти. Според професор Д-р инж. Вернер Гит еволюционното учение днес представлява толкова широко разпространен начин на мислене, че би могло да се обяви за всеобхватна и обединяваща философия на XX век. Дори в области, на чиято същност е чужда всяка еволюция, произволно се възприема идеята за „самоорганизация” от по-простото към по-сложното. Например за един производител на големи компютри съвсем неправилно е да говори за „еволюция на компютрите”, защото съвременните информационни технологии (IT) са резултат от напрегната научно-изследователска работа и гениална изобретателност, а не са възникнали „случайно”, „от само себе си”, чрез „самоорганизация” от по-простите към по-сложните модели. Съставните им елементи и компютрите като цяло не могат сами да се усъвършенстват без намесата на човека като творец. Те са планирани, проектирани, конструирани и произведени с ясно поставена цел, поради което в никакъв случай не може да се каже, че са резултат от еволюция. Зад тях стои винаги автор - създател. Изобщо, обясненията около паралелното съпоставяне на мозъка на човека с компютрите много помагат да се разбере съществуването и ролята на Бога като Творец , респективно учението за Сътворението на Вселената и човека в Божествената творческа седмица [1]. Д-р В. Гит отбелязва, че идеята за еволюцията е засегнала и богословието и е проникнало дори в тълкуването на Библията. Ето защо в неговата много добре подредени книги [5] с изходни научно-теоретични предпоставки и уточнена терминология той излага 20 възражения от гледна точки ни Библията и на светски науки срещу твърдения на теистичното учение за еволюцията в областта на антропологията (относно човека) , астрономията (за Вселената), биологията (за първите живи същества), информатиката (за значението особено на биологичната информация като духовна категория, помагаща за изясняване на проблемните твърдения най-вече за произхода на Вселената и човека), за живота въобще. Освен това В. Гит разкрива в [5] 10 опасности, на които човек се излага, ако възприеме теистичното еволюционно учение: отказ от основни твърдения на Библията, изопачаване на Божието същество, загубване на ключа за намиране на Бога, въплъщението на Бога и изкупителното дело на Исус стават относителни, използване на Бога само за обяснение на непонятни явления, изгубване на Библейското разбиране за времето, погрешно тълкуване на действителността, отклоняване от креационисткия (съзидателния) начин на мислене, пропускане на целта. Някои от тези 20 възражения и 10 опасности бяха разгледани по-горе. По отношение на въпроса „продължаващ еволюционен процес или завършено творение?“ Д-р инж. В. Гит и авторът на настоящата книга заемат твърдата Библейска позиция, че Бог оставя всяко творение окончателно готово и завършено. Все още не е наблюдавана еволюция на маймуна в човек. А според Учителя Петър Дънов - Beinsa Douno по-скоро маймуната е произлязла от човек с ниско ниво на развитие. Особено неудачно е пренасяне на еволюционното учение от биологичния свят към цялата Вселена - твърдения на много учени, цитирани и от Джон Ленокс [6]. И така, БОГ НЕ Е ТВОРИЛ С ЕВОЛЮЦИЯ - заключение от книгата на Д-р инж. В. Гит [5] и коментираното по-горе. БОГ Е ТВОРИЛ ВСИЧКО В ЗАВЪРШЕН ВИД, т.е. създал е света и човека чрез СЪТВОРЕНИЕ. Няма еволюция на видимата материя „случайно”, „от само себе си”, чрез „самоорганизация”. След грехопадението на човека има духовна инволюция (деградация) и духовна еволюция на човека [2] - еволюция на душата (невидимата мисловно-информационно-енергийна субстанция) на човека чрез прераждането му поради краткия му земен живот (нормално от 70 до 120 години [2]). Еволюцията на материята е вторични, следствие от духовната еволюция на човека. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване