Ани Публикувано 13 Октомври, 2019 Сподели Публикувано 13 Октомври, 2019 III - 8.1. ОТНОСНО ПОВЕДЕНИЕТО НА ЧОВЕКА. Голям брой цитати показват, че и според УЧЕНИЕТО ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА съществуващото единодушно мнение е, че човекът е агресивно и егоистично същество. Както обяснява Фрайбургският биолог Ханс Мор видът „хомо сапиенс” е възникнал в резултат от естествена селекция в условията на конкуренция за оцеляване. В резултат омразата и агресията са вродени у човека. Затова цялата история на човечеството е белязана от убийства, изтезания и геноцид. БИБЛИЯТА също не описва същността на човека като добра. Могат да се посочат също цитати за диагнозата, поставена от Бога на човека [5], след неговото грехопадение разбира се: „Защото от сърцето произхождат зли (дела, думи и ) помисли, убийства, прелюбодейства, блудства, кражби, лъжесвидетелства, хули.” [1], Повият Завет, Свето Евангелие от Матей, 15:19. Установените, както и посочените факти относно човешкото поведение са подобни както в учението за еволюцията, така и в Библията. Но между техните обяснения на тези факти зее значима пропаст. Това, което еволюционното учение определя като неизбежно наследство от животинския свят, Библията определя като последици от грехопадението на човека. Съгласно БИБЛИЯТА по отношение на това значително събитие има: - „преди”, което характеризира човека като същество но „Божи образ и подобие” [1], Старият Завет, Битие, 1:27 и - „след”, което го определя като зло мислещо същество [1], Старият Завет, Битие, 8:21, преходно поради грехове [1], Старият Завет, Псалом 90:5-9 и изгубено като погиващо същество [1], Новият Завет, II. Послание на апостол Павел към Коринтяните, 4:3. Следователно, човекът не е сътворен лош, а е станал такъв след грехопадението. От изложеното в този раздел следват две съвършено различни ситуации: 1) Ако човекът е грешен, той се нуждае от спасение - виж раздел I - 2.6.6. ; 2) Ако неговото зло се тълкува като еволюционен фактор, той естествено не се нуждае от спасение. Както се вижда от изложеното, в книгата е приета за достоверна първата ситуация, защото втората е неприемлива поради принципни противоречивост. Защото по принцип еволюцията е процес на подобрение към нещо по-съвършено, а еволюционното учение обяснява, че човекът е станал по-зъл и по-лош поради „условията на конкуренция за оцеляване. ” Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване