Jump to content

148. Човешката слава на артиста


Recommended Posts

148. ЧОВЕШКАТА СЛАВА НА АРТИСТА

Л .Т.: А човек да бъде уверен в себе си. А това, гдето имам животната линия отделена от умствената на ръцете си, на дланите си, а не съединена с тях - а у повечето хора е съединена, те са вързани.

В.К.: Покажете ми.

Л.Т.: Я да видя у Вас съединена ли е? Ето я сърдечната. А-а, у Вас е малко отворена, открехната. А у мен цял автомобил може да мине, вижте колко е отворена. Това открехване говори вече за самостоятелност. Такива хора стават силно верни в себе си. Те не обичат никой да ги излъже. Скъсват. Те имат силна увереност в своите възможности.

Учителят тъй ми казваше: Само с твоето появяване, без да си дала още нещо, ти грабваш целия салон. Защото и на двете ръце го имам. Сара Бернар е имала това, Сафо е имала това.

Значи животната линия на дланите на ръцете да не бъде хваната тука с умствената, не сърдечната.

А когато е хваната, такъв човек е вързан, той няма тази свобода.

В.К.: Да. Така. На страница 78 тука има такъв един цитат. Учителят Ви казва: Ти понеже имаш много злато от слънцето, преди да започнеш да пееш, свържи се с него, с Христо. Това как да го разбираме?

Л.Т.: Това злато е органическо злато.

В.К.: В кръвта се намира това органично злато.

Л.Т.: В кръвта и в самото изпълнение, в самите тонове.

В.К.: Какво иска да каже тука: „свържи се с него с Христо”? Да Ви помага или какво?

Л.Т.: Да, да ми помага и да стане активно в мене. Не да спи, а да дава резултат.

В.К.: Сега например, когато Вие пеехте на концерт, той беше ли в салона и вън от салона? На представление, на концерт?

Л.Т.: За кого?

В.К.: За Христо.

Л.Т.: Той винаги беше в салона и понеже имах големи успехи, подчертани, че ръкопляскат за мене, артистите направиха тъй: да излизам някой път да пея, а през това време ангажирваха брат Христов, да не бъде в салона.

Например Георги Димитров беше диригент на хор „Георги Кирков“, а той е партиен хор. Той го тури нея вечер „Бандурата” като соло, за да не бъде в салона, когато аз пея, като смятаха, че като го няма брат Христов, аз ще закъсам; че той ми помага от салона, че става някакъв мост между нас. А те не знаеха даже за Учителя.

В.К.: Те какво смятат, че нещо магии прави?

Л.Т.: А аз пак си пея по същия начин. Тогава Георги Димитров167-министър-председател и главен секретар на комунистите у нас, беше още жив и отиваше на сцената, и ги поздравяваше, и се ръкуваше с тях, но всичко туй си отиде. И Георги Димитров си отиде, и Георги168 - диригентът на хора „Георги Кирков” де, и той си отиде - всички човешки слави са временни. Те са лави. Най-великата слава е Божията Слава, всичко друго е лава, временно.

В.К.: Значи той, Христо, на всички Ваши концерти присъстваше? А на репетиции?

Л.Т.: Винаги и докладваше на Учителя. Всеки ден от сутрин до вечер той беше около мене. Излизаше, пак се явява, но следи всичко. А артистите се дразнеха от това.

В.К.: И как е издържал, не ми е ясно.

Л.Т.: Сега, аз получих няколко покани в големи пликове, ги имам. И ме поканиха сега - преди една-две години, да се явя при артистите. Явих се. До Операта има един голям ресторант, там ме поканиха да вляза. И който беше конферансие, ме прие още от вратата като влизах, ме хвана за двете ръце и ме закара в средата, на една централна маса ме тури. Значи те искаха да се коригират към мене. И на всички маси бяха все артисти.

И понеже аз седнах сама на тая маса, всички се изредиха да дойдат, да се ръкуват с мене. И Васко Михайлов - тенорът, стана прав и каза: „Другари, Лиляна Табакова пострада, защото никой от нас не я е пипал!”

Аз не станах на никого интимна приятелка. Ако бях станала само на един от тях, те щяха да ме предават от ръце на ръце и щях да бъда тяхна. Но Учителя щях да загубя. Учителят веднага щеше да ме остави да си затъвам колкото искам надолу, а аз издържах да бъда ученик на Учителя.

__________________________

167) Георги Димитров, Георги Димитров Михайлов, 1882-1949, политически деец, министър-председател на България (1946-1949), ръководител на БКП, генерален секретар на Коминтерна

168) Георги Димитров, 1904-1979, композитор, хоров диригент, педагог

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...