Ани Публикувано 29 Септември, 2021 Сподели Публикувано 29 Септември, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 167-мо Законът очистване Ученико, очистването е метод на светлината. Абсолютните величини на Първопричината са действащи сили по отношение съществуванието на живота във форма и съдържание. Следователно, очистването е процес, който има за задача да освобождава духа и материята. Очистването е процес на действуващите сили на светлината, които респектират всички онези процеси, които имат безсмъртен, вечен замах. Какво общо има между очистването и силите на светлината? Светлината е която очиства. За да очиства светлината, се подразбира, че има нещо, което не е чисто, има същини, които не са свободни. Има същини, които са ограничени, които изпълняват известна задача, по принуждение, по закон. Великата идея на Духа е да освободи същините, да ги приобщи към вселенския живот, към мировия живот, който е среда за човешкия Дух. Очистването е непреривен процес в битието. Там действат велики архитекти, които построяват величественото, което е копнеж, светиня за духа. Ето защо, в разгара на този процес се явява като необходимост изпълнението на закона. Що е това закон? Абсолютна сила ли е тя в Първоизточника на живота? ЗАКОН! ЗАКОНОДАТЕЛ! Законни е една мярка, по която са построени, са създадени, са приобщени мислите, замислите. На кого? Нима този, който има мисълта за величието на битието, този който има замисъла за безкрайността на пространствата, него се създава идеята да постави закона като абсолютна, необходима мярка, по която да се измерват всички величини, всички способности, възможности и дела? Той абсолютно няма нужда от закона. Но ако закона е една необходимост, той не го отрича. Защо законът е необходимост? За да се подържа непреривния процес на ОЧИСТВАНЕТО, който процес носи като резултат ОСВОБОЖДЕНИЕТО. От кого да се освободите? Вие ще кажете: да се освободим от слабостите. Да се освободим от удоволствията. Да се освободим от съблазните, от невежеството, от грозотата, от материалните условия. Не, ще се освобождавате от закона, докато сте под ударите на закона, вие сте роби. Грубо е казано роби. Човек робува, обаче е под привилегията на всички добри сили и красиви възможности. Те са на негова страна. Щом е така, ще замениш думата робува с думата слугува, т. е. слугува на закона. Да слугуваш на закона не е лошо, но да се освободиш от закона е превъзходно. Как ще живееш без закона, т. е. кой е този, който може да живее без закона? Ние ви казахме, какво значи закон. Велики мислили замисли, които имат върховна задача да трансформират, да освобождават, да очистват. Това е закон. Тогава, кой може да бъде извън закона? Онзи, който е трепет в светлината. Но ще кажете; ако сме трепет в светлината, не сме ли ограничени от закона? Като трепет на светлината, вие сте адепти, които освобождават, очистват. Ето защо, трябва да имате всестранна, свободна мисъл, която да се хармонизира с мисълта на вечните проблеми. Какво значи проблем? Не е ли пак ограничаване мисълта? Щом има проблеми, мисълта е ограничена. Тя не е свободна. Тя слугува. Тогава какво да разбираме под абсолютно свободна мисъл? Щом самата мисъл е плод на висше съзнателно същество, тя изхожда от даден обект. А щом изхожда от обект, тя е с дадени възможности, т. е. с определени възможности. Ние търсим сега онази мисъл, която е свободна от възможности, от перспективи и подобни такива. Има ли такава мисъл? И трябва ли да има такава мисъл? Щом мисълта се ограничава от стойност, тя не е свободна. Мисъл, която се стреми за постижения, за абсолютни постижения, свободна ли е? Не е свободна. Е, тогава, каква е нашата философия? Да не би да се попадне на софизъм? Ние имаме за цел да посочим известни граници, между които се движи възходящата мисъл, не абсолютната, а възходящата. Ние имаме задачата да открием тайните за светлината. Ние искаме да приобщим мисълта с трепета на светлината и с това ще можем да дадем известна мярка, с която може да се измерват елементите на мисълта. Колкото повече светлинни елементи се съдържат в мисълта, толкова тя е в безкрайното, абсолютното. Колкото повече светлинни елементи се съдържат в мисълта, толкова тя е интернационална, свободна. Следователно, щом се схванат активните елементи на светлината като абсолютни величини, то мисълта се обогатява и се освобождава от процеса на очищението. Когато се говори на ученика за очищение, той трепне. Пред него стои проблемът ДА или НЕ, да бъда или да не бъда. Отрицателните мисли са фиктивни, без стойност. Ето защо, ученикът всякога преодолява големите спънки в живота, тъй като неговата мисъл е заквасена със светлинни елементи,, т. е., неговата мисъл се храни със светлинна кръв, която кръв е непреривен прилив на повече светлина. Да, това са отвлечени идеи. Всяка идея носи като резултат същини, Тези същини са Първопричината. Какво понятие е това Първопричина? Впрочем, то не е понятие за ученика, но специално за човека, е понятие, тъй като човек строи вселената с взет материал от себе си. Той казва: преди да бъде всичко, аз съм. Ако аз не съм, нищо няма. У него проличава идеята за Върховното съзнание, но то е като понятие. Тогава на въпроса: какво е това Първичното? Кой е този първият? Има, ли някой такъв? От къде е той започнал и защо е започнал? Това е понятие. Добре, щом това е понятие, тогава къде е същината? Къде е централизираното вещество което е първопричината? Тук трябва широка мисъл. Сега ние работим с мисълта. Щом работим с мисълта, задачата ни е да определим естеството и веществото на мисълта. Ще можем ли? Колкото по вече светлинна кръв се струи в дадена мисъл, толкова тя е абсолютна. А щом мисълта е абсолютна и Първопричината е абсолютна. Какво значи Абсолютна Първопричина? То значи свръхестествено състояние, което е извън централизацията, извън материализацията, извън понятията, извън пространството, извън времето. Следователно, Първопричината за човешкия дух е опорна точка, от която може да се построява мироглед за своята деятелност. Сега, къде е Първопричината? Нито в мястото, нито в пространството, нито, в понятието. Къде тогава? В ЦАРСТВОТО НА АБСОЛЮТНАТА СВОБОДА. Да, но а царството е пак ограничено. То е понятие. Царство то е в небето на светлината. Небето понятие е ли е или състояние? Какво е това небе? Небе преведено, е небитие. Значи в небитието е. Може ли да бъде там Първопричината? Щом тя е в небитието, тя не е Първопричина; защото ние знаем, че Първопричината е създала земята, звездите, които са в небето. Тогава, как да определим Първопричината? Как от небитието да създадем небето? Ето как: мисълта радиира. На кого мисълта радиира? На абсолютния ли, или на този, който живее в състоянието? Разбира се на този, който живее в състоянието. Учениците казват, че животът с неговите дела е състояние. Но и тук те са ограничени, защото има състояния, т. е. има предели - от предел към предел, от област към област и т. н. безгранично, безкрайно, безконечно. Тогава ученикът казва: къде е нашето място? Дали в битието или в небитието? Ние казваме: в битието като състояние, в небитието като светлина. Големите въпроси се разрешават с присъствие на повече светлина. Да се разрешат големите въпроси се изисква повече, чистота и свобода. А колко много са тези въпроси! И човешкият дух не е въведен. Има причини за това. Сега тия причини се премахват. Благодарение на очистването и на светлината, човешкият дух се въвежда в по-висше състояние, което ще преодолее многото състояния, за да може да дойде до положението ДА СЕ СЛЕЕ. Това е негово бъдеще. Щом се слее във вълните на светлината, той бива вече вечната песен във величието на Абсолютния. Това е бъдещето на окултния ученик: да се освобождава от старите навици и понятия, от скъсаните гащи и дрипели, да се приобщава към приливите на светлината, която ще го освободи от заблужденията. Само по този път ученикът ще се освободи от заповедите на многото богове, от повеленията на много агенти, от старите връзки, от старите книги, от старите закони и ще заживее в беззаконието на светлината. Светлината действува ли без закон? Има закони, по които светлинните лъчи радиират, но те са абсолютни мерки. Това, че светлината се движи по известни закони е понятие на човека. Ние по-рано казахме, че светлината трепти. Тя е тук и там и навсякъде. Никой закон не може да я застави да не трепти, или да мине от тук или от там, защото тя е естество от естеството на абсолютната, безграничната мисъл на Бога. Ние пак си послужихме с понятията, но нашите понятия са абсолютни. А щом те са абсолютни, те се изключват като понятия, защото абсолютното изключва понятията. И тъй, като ученици на светлинната школа, нека вашият дух се приобщава към тия светлинни адепти, които са най-достойни и могъщи да прочистят пътя ви към това небе на светлината. Като ученици на светлинната школа, бъдете чисти, зарящи. Да гори у вас пламъка на абсолютната светлина, който ще ви бъде като зора, да минете от тъмните области към светлинните. Като ученици на светлинната школа, носете светлинния знай-върху вашето чело, за да свети и освещава вашето сърце, вашата душа, които да тържествуват за голямото постижение и свобода. Като ученици на светлинната школа, бъдете без петно, защото светлинни строители ще дойдат при вас да ви открият истината, тайната за вашето бъдеще. Какво сте като начало, какво сте като вещество и естество. Като ученици на светлинната школа нека вашият дух да има кредит от светлината, защото там, където е светлината, там където е светло, няма мрак; заблуждение и падение на духа. Обикнали светлинната школа, школувайте при нейните архати, магистри, за да се възвеличи вашето име. Що значи това? Какво представлява за вечността и за абсолютността вашето име? Името е понятие, но активният принцип е дело. И тъй, делата на светлинната школа, са истинския образ, който е извън понятията. Какво значи това извън понятията? Може ли образът да съдържа абсолютното? Образът е мярка, т. е. проява на закона. А когато се освобождаваш от закона, ти оставаш да живееш с образа. ОБРАЗ-разтълкувано, значи образец. Да бъдеш образец. На кого? На светлината. Като ученици на Вътрешната светлинна школа, излезте от вътре, освободете се от вънка, да бъдете светлина. Това казват професорите в светлинната школа. В светлинната школа няма вътре и вън, няма тук и там, няма на земята и звездите. В светлинната школа се проповядва за светлинни елементи, а светлинните елементи са храна, кръв за учениците. Когато професорът на светлинната школа посвещава ученика, той си служи със струящия се апарат, чрез който повишава валентността, естеството на ученика, като запазва до определени градуси, за да не пострада ученика. Професорите на вътрешната школа, на светлинната школа, са съзнателната мисъл на Бога. Какво значи съзнателна мисъл на Бога? Може ли у Бога да има несъзнателна мисъл, за да става въпрос за съзнателна мисъл? У Бога няма несъзнание, защото съзнателната мисъл изключва несъзнателното. Две величини не могат да се търпят. Те се изключват като абсолютни. Но щом едната величина е в несъзнателното поле, тя е ударно махало на закона. Следователно, светлинните професори бдят, имат предвид всичко замислено в проявеното битие. Щом е така, ученикът е строго наблюдаван и напътван. Но какво да правим сега с човешкото тяло, което е продукт на закона? Имат грижата професорите на светлината. И тъй, бъдете истински жители на чистата, свежа мисъл. Вашият живот да бъде цвете, израствало под благодатните светлинни лъчи и да дава най-красивата форма, като олицетворение на абсолютната красота. Не може да проявиш любовта, ако нямаш светлината. Любовта е душата на Бога. А. не можеш да проявиш душата на Бога, ако нямащ светлина. Хармонията е абсолютно съчетание. Тя е извън закона, в закона е дисхармонията. Музиката е светлина. Без светлина, няма музика. Хармонията на музиката е светлина. Тонът на музиката е светлина. Диригентът на музиката е светлина. Съставът на оркестъра е светлина. Животът на симфонията е светлина. Темпът, акордът на музиката е светли на. Светлината е съзвучието на музиката. Музиката е представител на светлината. Светлината е среда на музиката, Музиката е съчетание на светлинни елементи. Музиката е гласа на светлината. Музиката е тайнственото проявление на светлината. Музиката е безмълвието на светлината. Тя е чар на светлината. Най-после, музиката е дихание на светлината. 13 април 1946 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване