Ани Публикувано 5 Октомври, 2021 Сподели Публикувано 5 Октомври, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 177-мо Мистичният огън (Втора лекция) Песента е топлина за душата. Когато пееш, съчетавай думите с мелодията, да се образува духовен ритмус, защото думите са продиктувани от душата, а мелодията е продиктувана от Духа. Съчетай мелодията на Духа със словото, или копнежите на душата, защото ако има същина, която да копнее, да тъжи, това е душата. А същината, която съчетава ритмуса на живота с великата хармония, това е Духа, Но ще кажете: нали словото е импулс на Духа? Вярно е. Словото е промисъла на Бога, А копнежите, желанията, това са импулси на душата. Трябва да правите разлика между живо слово и копнежи. Само Духът създава живо слово. Живото слово е динамика в творчеството, а копнежите, въжделенията са импулси на нуждаещите се. Този, който се нуждае, той е приказен. У него работи фантазията, работят въжделенията, мечтите, бляновете. А този, който е обект на живото слово, той владее древната мъдрост – мъдростта на всички векове и знае за бъдещата мъдрост. Духът е това, която дава, а душата е това, което внася. Духът е в голямото, а душата е в малкото. Духът е светлина, т. е. причинител на светлина, а душата е ефект на топлина. Като мъдри ученици, трябва да имаме един положителен критерий - да знаете възможностите на Духа и тия на душата: да разбирате, що е живо слово и що е това чувства, въжделения, мечти и фантазия. Ние ви говорихме в миналата среща за мистичния огън, но трябва да знаете и за резултата на този огън. Резултатът на мистичния огън е в живота у вас, т. е. в разумния живот. Имате разумен живот, имате и неразумен живот. Кои са качествата на разумния живот? Разбира се те ще бъдат относителни по отношение вашето съзнание. До колко вашето съзнание може да обхване същините на великия живот, до толкова то може да определи качествата на разумния живот. Колкото повече мистичният огън присъства у вашия живот, толкова повече той е разумен, построен върху линиите на безсмъртието. В бъдеще, ще разгледаме какви са тия линии на безсмъртието, но сега за вас е важно, като добри познавачи, като добри психолози и астролози да имате тази съществена мярка - мистичен огън, за да можете правилно, без заблуждение да окачествите дадени разумни прояви. Чрез мистичния огън, вие ще овладеете науката и Духа. Науката на Духа е абсолютна, безпогрешна, положителна. Щом възприемете нейните принципи, вие ставате силни, проницателни, владетели, могъщи мъдреци. Върху вашето съзнание се написват вечните закони, които са безсмъртно начало за вашия Дух. Науката на Духа е всестранна, необятна. Тя коригира всички противоположни на нея давления. Тя коригира противоположностите в нисшите съзнания по един еволюционен, по един естествен път. Тя подпомага вашето съзнание, за да може то да се добере до светлина, до топлина и най-после до разум, тъй като вашето съзнание е лишено от възможността на разума. Но тук е величието на науката на Духа, че тя дава възможност да се проясни и най-низшето съзнание. Чрез давлението на природните сили, чрез давлението на стихиите, чрез давлението на световните събития, Духът бавно, но положително прояснява съзнанието. И за всеки индивид, който и да е бил той, ще има една свещена зора, когато ще проблесне изгрева на съзнанието. Науката на Духа е най- голямата възможност, която е достъпна за съзнателните същества. Духът е вечния автор, безсмъртния професор, великия доктор. Той най-правилно лекува, най-положително учи и най-правилно раздава. Благодарение на това, че той никога не отсъства, а всякога е на време, душата всякога е в копнеж. И тъй, какво е влиянието на мистичния огън върху вас? Вие имате едно богато наследство, което Духът ви е дал. Мистичният огън е запалил у вас свещта, и вашето съзнание се огрява, е прояснено, а вашият дух е спокоен, положителен. За това, при всички условия на живота, при най-критични моменти в живота, никому не отстъпвайте мистичния огън във вас, защото без този мистичен огън, вие сте най-нещастните същества. Мистичният огън у вас създава приятното влияние, бистрия поглед и философската мисъл. А те са най-съществени за вас. Да имаш философска мисъл, то значи да мислиш като Бога. Какво значи да мислиш като Бога? Как мисли Бог? Кой може да определи да докаже, как мисли Бог? Науката на Духа може да го докаже, защото само тя е единствена, която създава великите учители, безсмъртния лекар и Великия Мислител. Но сега ще дойде любопитството да се знае положително, как мисли Бог. Ние ще кажем само: Бог мисли така; както природата се проявява. Бог мисли така, както цветята растат. Бог мисли така, както животните се радват. Бог мисли така, както звездите светят. Бог мисли така, както вселените живеят. Това положителен отговор ли е или относителен? По отношение на човека, Бог как мисли? Единственото същество, което е заинтересовано, как мисли Бог, това е човека, защото другите по-висши същества мислят, както Бог мисли. Като така, тоя въпрос за тях е ликвидиран. По нисшите същества от човека не знаят, дали Бог мисли въобще, дали Бог е мислил, защото в техния живот мисълта е слабо развита. Те чувстват силно живота. И тъй, човекът е най-необузданото същество. Той създава най-големите бури и стихии, които до известна степен нарушават мировата хармония. Затова е казано: и ангелските същества се интересуват от това неумолимо същество – човека. Защо има бури на земята? Защото човекът живее на земята, защо има студ на земята? Защото живее човекът на земята. Защо има жега на земята? Защото живее човекът на земята. Защо има ден и нощ на земята? Защото живее човекът на земята. Как мислите; привилегия ли е това за човека или е нещастие? Ден и нощ, светлина и тъмнина е човекът. Следователно, безинтересно същество ли е човекът? О, не! Велики богове дойдоха на земята, за да го възпитат, да го обуздаят, но тежко си пострадаха. Централната ни мисъл е особата човекът. Него ние разглеждаме, с него се занимаваме и още векове ще минат, докато се внесе новият елемент - зародиш на свръхсъзнанието. Докато свръхсъзнанието не се зароди, въплъти в човешкия дух, до тогава не ще утихнат стихиите. Единствено мистичният огън е, който ще въздействува върху психичните способности, за да проникне светлината на свръхсъзнанието. Единствено мистичният огън е, който ще освободи съзнанието от много заблуждения. Само мистичният огън у човека ще способства, човешкият ум да може да се заинтересува от положителната наука на Духа. И тогава казваме: само Духът Господен е, който ще избави човека. Който възприеме Духът Господен, той ще се спаси, т. е. той ще се избави от, тази тежка, тъмна карма. И тъй, Дух Господен ви трябва, за да имате Господното начало, за да имате Божия образ, за да имате Божията душа, Божията воля и Божия ум. Дух Господен ви трябвала да измиете тялото си, да просветите ума си и бъдете истински лекар на всички нуждаещи се. Дух Господен ви трябва, за да се не уморите по пътя за великата цел, който път е вечен. Дух Господен ви трябва, за да не отпаднете духом, когато строите новото ваше битие, от което се интересуват великите души. С помощта на Духа Господен, вие утре сте ново битие, нов свят, обновени духове. Духът Господен е начало на всека разумна нова инициатива. Истинският психолог се сгрява от мистичния огън, прозира всяко явление. Той вижда всяко събитие. Той знае за всяко слово. Привилегия е за ученика на когото Учителят е предал мистичният огън. Учителят предава този огън само на прозорливите, озарените ученици. Затова, не всеки ученик може да владее тайните на Великото начало. Изисква се будно, ясно греещо съзнание. От светлината на съзнанието, Учителят се убеждава и внася мистичния огън. Не е лесно за великите посведени да се справят с човека. Ако те някога са пострадали, то е все от човека. Независима от това, те настойчиво, упорито работят и създават добри духовни условия, за да просветне в човека началото на съзнанието. Великите души ще увенчаят човешката душа с призванието ПОСВЕТЕН. Няма друг път от този на посвещението. Той е единствения познат. Всяка наука, каквато и да е тя, се е родила в съзнанието и мисълта на човека, само по пътя на посвещението. Какво са различните науки в живота на човека? Това са възможности, които включват в себе си истина. До колко човек е можал да усвои истината, то е друг въпрос. Всяка наука е предисловие от безсмъртното знание на Духа. Духът пробужда гения-мислител, да открие дадена истина, която е проявена като наука. Научните максими са духовни истини. Щом е така, дълг се налага на окултния ученик да проучи тези истини на Духа. Вие казвате окултна наука и светска наука. Има само една наука и тя е наука на Духа. Вие казвате: има мистици има и материалисти. Няма материалисти. Има само отклонение. В началото на всеки проявен живот има искри от мистицизъм. Но ще кажете: как да се справим с противоречията. Наистина, то е много важно. Да вземем противоречията в животинския мир. Силните изяждат слабите - едно голямо противоречие. Също се отнася и за човешкия свят. Силните държави поглъщат малките. Силно въоръженият воин погубва слабо въоръжения. Големи противоречия. И много, много още подобни противоречия ще видите из живота на трите царства. Как ще разреши окултния ученик тия противоречия? Тук се изисква наистина положителна наука. Само чрез помощта на Духа ученикът лесно ще се справи с всички противоречия. Ние само ще кажем, че има положително лекарство да се излекува този бяс - убиецът, т. е. има хляб с който може да се нахрани този гладен звяр. Има положителна светлина, с която може да се проясни съзнанието на заблудения. Всички тези положителни средства се намират в мистичния огън. Това е, наука за ученика, да се справи с всички противоречия. Само тогава му е обещана нирвана - царството на дълбокия покой. Къде? В кой храм? В кое светилище? В коя аудитория ще се намери този мистичен огън? Лесно е да се каже, че трябва мистичен огън, но трудно е да се набави. Къде ще намерите светилника на мистичния огън? Мистичният огън се предава йерархично, но има едно изключение когато се дава и по извънредна заслуга. А кой ще го даде? Вие казвате, че мистичният огън се разгаря в душата, но кой го дава? ДАВАТ ГО ВЕЛИКИТЕ ДУШИ. Гаранция за да, получи човек мистичния огън е Божественото начало у него. Колкото повече това Божествено в човека е свободно, толкова повече дейността на човешкия дух е по-голяма. Щом се съгласува Божественото у човека, човешкият дух и неговата воля, може да се разчита макар и на слаби проблясъци на мистичния огън. Кой дава огънят? Кому е привилегия да раздава мистичния огън? САМО БОЖЕСТВЕНИЯТ ДУХ. Сега изпъква въпросът: как Божествения Дух ще внесе мистичния огън? Какви са процесите, които ще трябва да се извършат, за да бъде възприет мистичния огън в човека, в духа, в душата и волята? Ние казахме: гаранцията е Божественото в човека. Заради това Божествено се дава Божественият огън. Конкретно казано: положителното духовно начало дава мистичния огън на човека. ----------------------------------------------- Сега да пожелаем през тази нова 1947 год. да грее, да крепне все повече мистичния огън у вас. През цялата година да мислите, да учите, да се интересувате от делата, от науката, от промисъла на Духа. През цялата година да имате повече бодър дух, който да бъде над всички противоречия. Да се справите също и с всички лични, ваши противоречия. През цялата година да имате за задача да проумеете плана Господен по отношение на вас и по отношение, главно човечеството. 1947 година е благоприятни за духовна работа, тъй като влиза на работа бащата, и майката, и сина. Синът е който ще създава известна дисхармонии. Ще обвинява баща си и майка си за тяхната инертност, за тяхното малодушие, но това съвсем няма да попречи да се изглаждат отношенията между народите. 1947 година, събрани числата дават 21, което число дава тройката. А там, където е тройката, там е и помирението. Минала та година бе двойката и затова работите на обществата не вървяха много гладко, но при тройката има възможност да се изгладят някои неправди. 1947 година обещава едно относително плодородие. Ще настане едно успокояване в болшинството. Ще има частични народни сътресения, което ще показва, които ще бъдат барометър за предстоящите земетресения. 1947 година ще отпусне кредит на окултните ученици. Окултният духовен елемент ще се пробуди в повече люде, дори и в някои твърде неподатливи материалисти, 1947 година има опасност за някои големи личности извън България, а и в България. Общо. Но това ще бъде за проветряване на общата световна атмосфера. И тъй, използувайте, макар и малките духовни условията да помогнете на онези души, в които ще стане преврат. 5 януари 1947 год. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване