Ани Публикувано 3 Ноември, 2021 Сподели Публикувано 3 Ноември, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 198-мо Светая светих Кога човек може да бъде напълно на разположение на светия Дух, кога човек може да бъде на разположение на Бога, и кога човек може да бъде на разположение на Божествените сили? Три свещени момента, три свещени живота, три свещени изживявания са необходими за да се достигне до висшите области на Божествения свят, от където светящо да съзерцаваш, чисто да изживяваш и любовно да възрастваш. Тези три святи състояния са най-скъпите, най-достойните и най-силните за ученика. За да придобиеш възможностите на святия Дух, за да придобиеш сила на на мъдростта на Бога и да изживееш тържеството на Божията любов, ти трябва да имащ тия скъпи дарове, които събуждат в твоята душа тържествените минути, т. е. да бъдеш свещена Светая Светих. Докато не изживеете това състояние на свещена Светая Светих, до тогава не ще чуете гласа на Бога, не ще видите образът на Бога, не ще можете да мислите с духа на Бога. До като не станете Светая Светих, свещена Светая Светих, ще изживеете най-тежките, най-непоносимите страдания, защото извън тая свещена Светая Светих, Бог не е в проява. Той се проявява само в Светая Светих! И тъй, като ученици на Върховната Вътрешна школа, вам предстои да украсите, да осветите тая свещена Светая Светих и стъпите в нея със страх и почитание, с любов и сила, мъдрост и вяра. Не може да школувате, не може да научите, не може да изтълкувате тайните на Божественото извън тази свещена Светая Светих. Не можете да имате безсмъртни мисли, не можете да имате стремежите на Върховната душа, не можете да имате високия идеал на Святия Дух, извън Светая Светих. Светая Светих е съвършеното Божие дело. Светая Светих е съвършеното строителство на Божия Дух. Светая Светих е любовта и красотата на Божествената гениална и безсмъртна мисъл. Светая светих е завършеното дело на Божия Дух. В нея влиза сам Бог да си почине. За нея разказват звездите и слънцата, Духът на битието. Цялото строителство работи за нея, за нея мисли, за нея се жертвува. Светая светих е основната, безсмъртна идея за човешкия дух. Когато човешкият дух придобие това достойнство, да встъпи в Светая светих, тогава ще има едно от великите посвещения и кръщение в Божия огън. За да бъдеш силен в живота, в делото и в мисълта, трябва да встъпиш в Светая светих. Къде е тази светая светих? Какво място и пространство заема тя? В кои небесни сияния е построена тя? Кои са зидарите, които я изградиха? Кой е архитекта, който я построи? Кой е свещеника който свещенодейства в нея? Това са въпроси, от които се интересува човешкият дух. Крайно време е, сега е, когато на ученика му се казва: стани светия, за да светиш, за да дойде Господ при теб. Сега е епоха, когато ученикът на Вътрешната школа ще има необятната светлина, за да може да намери най-същественото. От какво се нуждае неговия силен дух? Духът трябва да се посвети наистина, но къде? В свещената Светая светих, т. е. в храма на Бога. Там Духът ще получи аметистовия ключ, за да разключи тайнствените врати на дома Божий. А когато влезе вътре, ще стане пълно преобразование, пълно преображение, възкресение. Казано е: в дома на Отца - има много жилища, т. е. в дома на Отца има много възможности, много блага. В дома на Отца има най-свещените забавления и най-мъдрите тържества. В домът на Отца има най-светлите, най-чистите способи, чрез които Духът може да си послужи когато прави опити, изследвания, проучвания на дома Господен. Домът Господен е най-тихия кът, тайнствено място, светилище за повдигнатия дух. За да има ученикът ясна представа, какво значи това Велика светая светих, трябва да знае за порядъка, за красотата, за чистотата на дома Господен. Кои живеят в домовете? Тези които са скитници, отречени от законния баща. Не можеш да имаш синовността на сина Божий, докато не си възпитан в дома Божий. Не можеш да бъдеш възпитаник в дома Божий, ако не си по потекло, син Божий. Какво са синовете Божий? Те са възпитаници в домът Божий. Следователно, за да бъдеш възпитаник в дома Божий, трябва да си Светая светих, т. е. твоят дух да бъде обезсмъртен. За да имаш в пълнота тази идея, трябва да имаш съзнанието, да намериш главните фактори - невидимите помагачи, мъдрите строители, големите майстори. Абсолютните учители и силните богове, които да те подготвят и те въведат в дома Божий и там да получиш Божествено възпитание. А какво е това Божествено възпитание? Да бъдеш Божествено възпиран значи да мислиш като Бога, да работиш като Бога, да любиш като Бога и да се стремиш да знаеш като Бога. Така възпитан, проникнат от ума Господен, овладян от душата Господня и просветен от Духа Господен, ти си възпитаник на дома Господен. С какво още се отличава възпитаникът в дома Господен? Той носи в себе си тайната на живота, защото всеки възпитаник в дома Божий се приготовлява да знае, що е това живот Божий. Тук е пълната философия, защото с разрешаване на този голям, необятен въпрос, що е живот Божий, се премахва най-голямото изпитание, най-голямото страдание, защото животът Божий потича и се внедрява, се вселява в системата, в органите на човешкия дух. Там, където е проникнал Божия живот, там се знае за Великото Начало. Истински възпитаният е излязъл, е тръгнал от дома Божий. Това са великите посветени люде, които с огнен пламък и дръзновение и с вдъхновение, прокарват високия идеал на Божествения промисъл. За да бъдеш възпитан в дома Божий се изисква степен, качество и сила - степен на сърцето, качество на душата и сила на Духа. А да придобиеш, т. е. да се ползваш от живота на Бога, се изисква да имаш вдъхновение, възкресение, безсмъртие. За да бъдеш възпитан в дома Божий, трябва да представляваш Светая светих - мястото на свещенодействие. А това подразбира да имаш едно велико родословие, да си син на Отците. Но ще се зададе въпроса: колко Отци трябват, за да могат всички души да се родят като такива? Не се заблуждавайте. Един е Отец, един е дома Господен. Той е родил всички и всичко. За да имате ясна представа що е това Божий дом, трябва да се почувствувате като синове Божии. Кой ще чувствува това във вас? Ще чувствува душата, а ще знае Духът. Ще изпитва сърцето, а ще работи умът. Това са качества на сина Божий, защото знае той каква е волята на неговия баща. Синът Божий е Светая светих за душата. Синът Божий е Светая светих за духовете и в тая Светая светих се възпитават душите и се учат духовете. Сега са отворени вратите на дома Божий и там великите братя и синове чакат блудния син да се завърне. Няма по-тържествен ден за блудния син от този, когато той се завърнал. На него се отдават най-големи почести и най-големи жертви са правят, защото тръгнал е блудният син по дългия вечен път и назад не поглежда, защото напред е бъдеще то. Събудено е вече чувството да се изгради нова неръкотворна Светая светих - чиста непорочна, красива и идейна, която да послужи за светилище на оветия дух. И тъй, ученико, не уморявай своя ум, не претоварвай своето сърце, за да бъдеш винаги освежен и светъл. Свежест и светлина, това са ангели помагачи. Свежест и светлина, това е живота и Духа. Свежестта е безсмъртния квас, а светлината е вечния Божий ум. Квасът е зародиша, а Божият ум е въплътителя. Не може зародиш без въплътител. В зародиша и въплътителя се крие тайната на живота, т. е. в свежестта на живота и в светлината на Божия ум възрастват клоните, на живота, възраства дървото на живота. Умът Господен е промислител, а свежестта на душата е въплъщение. Не може да има въплъщение, ако няма свежест. Свежестта ражда стремежа, а умът създава идеите. Когато Бог заживее в Светая светих на ученика, той получава гениално възпитание в дома Божий. И тъй, сега ви казваме: бъдете възпитани в дома Божий, за да дойдат да живеят при вас синовете Божии. Възпитаниците в дома Божий имат голяма мисия. Те са отговорни за живота, защото Бог казва: „Ще потърся живота“. Бог още не е потърсил живота, защото неговите синове се завръщат при него. Но идва една епоха, когато Бог ще потърси живота. Настъпват дни на Божествено търсене. След заминаването на Великия Учител - неговия син, Бог ревниво търси живота. И всеки, който опозори живота, ще бъде лишен от синовност дотогава, докогато се върне като блуден син към бащиния дом. Първото условие да дойдат синовете Божии за да конферират с вас е да имате облика на Светая светих, красива Светая светих, да имате погледа на вековната мъдрост, да имате радостта и себежертвата на своя Дух и своята душа, защото Божиите синове ходят по чисто място, влизат в чист, в украсен дом и обядват на богата трапеза. Божиите синове не обичат сиромашията, но помагат на сиромасите. Не обичат грозотата, но работят върху грозните. Не обичат глупостта, но възпитават глупавите. Не обичат убийците, но строго въздействуват върху убийците. Божиите синове влизат само в този дом, където Отецът на дома ги посреща. Те не влизат там, където отсъства Отецът, защото тяхното посещение е Божествено посещение. И тъй, като имате идеята, що е това Божий дом и кои са Божиите синове, у вас трябва да се събуди стремеж и чувството на подвига - да влезете в Божия дом и станете истински възпитаници в този институт. Да крепне у вас мисълта, да крепне у вас духа, за да осъществите идеала си като синове Божии. Ние ви говорим за синовете Божии. Ние ви напомняме за Светая светих и ви предлагаме заедно с вас, с всички повдигнати и посветени същества, да хлопате пред вратите на дома Божий. Отварянето на тия врати е епоха. Преди две хиляди години те се отвориха, и дойде син Божий на земята. Предстои едно ново отваряне, едно тържествено отваряне, когато синът Божий ще слезе на земята да организира живота на шестата раса. Въпросът за вас е дали се затвориха вратите на Божий дом сега. Едно трябва да знаете: докато не се завърши петдесятницата, вратите не се затварят. Кога ще се извърши петдесятницата? Настъпват тези дни и ще чуе мало и голямо, умно и просто, слабо и силно, чудесата на петдесятницата. Това вече не е петдесятница, а е вековница. Дълго време ще слизат на земята Божествените сили да подготвят людете за тържеството на тази вековница. И тъй, като ученици на Тайната Вътрешна школа, разбирайте времето и знайте за деня Господен, когато неговия свят Дух ще се укрепи върху новите синове и ще получат кръщението, посвещението и названието синове на Бога, Но ще кажете: кога ще дойде този ден? Усърдно се подготвят условията за идването на този ден, когато святият Дух ще се въплъти в новите синове Божии, а ученикът ще има мярата на Духа Божий. Ученикът е ученик до тогава, до като не получи абсолютната мяра на Духа, т. е. на Сина Божий, И тъй, гответе се здраво, учете се здраво, мислете здраво, за да имате сподвижници - посветените братя. Обичайте мястото върху което стоите, защото то ще стане място на Светая Светих на Бога. Молете се непрестанно да се запази това място. Не може без упорна точка. Не може без звезден център. Не може без слънчев фокус. Когато имате тях, вие сте най-силните, вие сте над силните, 2 януари 1948 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване