Ани Публикувано 3 Ноември, 2021 Сподели Публикувано 3 Ноември, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 206-то Светлина и дух Осма лекция Начало и последствия. Начало и бъдеще. Начало и всичко. Начало и живот. Духът и светлината са основите върху които се е развил живота, които имат характер, който дава пълната идея за Великото Начало. Всяка начало се проявява посредством положителен характер. Що е това характер? Характерът е начало на всяко разумно действие. Характерът определя развитието и живота на всяко разумно същество. Характерното в живота е положителното във Великото Начало. Когато се застъпва тази способност - характерът, има се за цел, да се създаде характер в ученика на Вътрешната школа, защото характерът е, който ще прецени добре всички условия и ще ги използува най-разумно чрез мисъл, чувство и сила, защото в строителството на Вътрешната школа характерните, оригиналните правила не са такива, каквито са на вънкашните школи. Ние ги наричаме специфични, вечни, безсмъртни, защото вечността и безсмъртието посредством характера идват като придобити способности. Способността характер е Божествено качество. Тя е способност на Божествения Дух. Да можеш да овладееш правилно, разумно правилата, кодексите на Вътрешната школа, е необходим Божествен характер, защото, както вънкашната школа има ръководство, принципи, форми и правила, така и Вътрешната школа има особено интересни, тайнствени методи и правила. За да може ученикът да стъпи в голямата обязаност като посветен, той трябва да се запознае основно, най-щателно, с нейните специфични, с нейните вътрешни закони, защото характерът, принципите и правилата въз Вътрешната школа са закони. Що са това закони? Това са Божии повеления. Бог е премислил за всички неща тайнствени и невидими, отвлечени и близки, знайни и незнайни и е поставил като закон своите повеления. Божието повеление е най-чудното, най-тайнственото във всемирния живот. То е неизменна, вечна система. Божието повеление е неутолимата, разумна система в началото на всяко дихание. Божието повеление е най-голямата нужда, най-голямата будност, най-голяма та прозорливост в живота на съвършените същества. Божието повеление е трепетната стъпка по пътя към святостта, защото само святостта е, която проявява истинския Божествен характер. Святостта е майката на всички съвършенства. Тя е родила големите умове, големите духове, силните характери. Святостта е дом господен, където живее Бог. Святостта е храм господен. Святостта е олтар господен, където Бог мисли, работи. Затова стъпвайки във Вътрешната „Алма Матер“, ви трябва Божествен характер и Божествена святост. Чрез Божествения характер, ще овладеете силите и способностите на Божествения Дух, а чрез Божествената святост ще се запознаете, ще проучите голямата, силната, безсмъртната мисъл на Бога. Характерът и святостта са най-достойните качества, които са ценни по смисъл и съдържание, по достойнство и по право. Те са, които ще открият повеленията на Божия Дух във Вътрешната школа. С тях ще заживеете истински Божествен живот, който ще има за основа светлината и за съдържание Духа. С характера и святостта ще може да постигнете пълното уединение, пълното сливане с вътрешния живот, който е истинското проявление на Божествената душа. Вътрешният живот е същественото за ученика. Вътрешният живот е пълнотата, е същината, от които ученикът се учи, укрепва, усъвършенства. Вътрешният живот е живота на Бога. Този, който търси Бога, който иска да проникне в живота на Бога, трябва да има първо вътрешен образ, вътрешно съдържание и вътрешна мисъл. Всеки, който иска да разгадае великите идеи на Бога, трябва да влезе, трябва да се вглъби дълбоко, всестранно в мировия, във вътрешния живот на Бога. За да бъдат идеите ос мислени, за да имат идеален образ, за да имат идейни хармонични движения, за да имат Божествен характер и да имат Божествен произход, е необходимо да се възприеме светлината на вътрешния живот. За да бъдат идеите силни, трябва да имат живота на Духа. Какво е това живот на Духа? Каква е разликата между живот и Дух? Има ли съществена разлика, която ще отделя Духа от живота? Животът на Духа е светлинен, животът на Духа е Божествен промисъл. Тогава има ли живот без промисъл? Има ли живот без светлина? Няма такъв. Има само трептение, има хармония, има преливане. В трептенията животът, е в движение, в хармонията животът е в пълна тишина, а в преливането животът е живот на Духа. И тъй, в тези три степени животът на ученика придобива пълно съвършенство. Необходимо ли е съвършенство? Не може ли без съвършенство? Не може. В Бога няма несъвършенство. В Божия свят няма несъвършени същества, защото Бог във вселената се проявил като характер, като святост, като Дух и светлина. Следователно, светлината прониква в необятния безкрай. Резултатите са характера и святостта. В характера се включва мъдростта, а в святостта се включва любовта. И тъй, ученикът трябва правилно да се ръководи от Божествената святост. Само така той ще вижда във всяка проява съвършенството, достойнството на Божия замисъл. За ученика на Вътрешната школа няма несъвършени форми, няма несъвършени образи, несъвършени характери и способности, защото той вижда във всяко развитие онова Велико Ръководство, което направлява, способства за развитието на всяко същество. Следователно, за ученика има степени за развитие, но не и несъвършенство. Всяха степен е съвършена. На ученика не е позволено да допусне, че в Божия свят има несъвършенство. В Божествения свят има вариации, в Божествената мисъл има движение, възходи, отиване и идване, но застой - никога. Това е характерното в съвършенството на формите, на образите в Божествения свят. Не е несъвършенства за един Велик Учител, който знае, който отива при учениците да ги учи, да им предаде от знанието, което той някога е научил. Повторението не е несъвършенство, а е необходима нужда в строителството на Бога. Не е несъвършенство на Божия Дух да напуща пазвите на Бога и да подаде ръка на онзи, който се изкачва по висините. Съвършенството подразбира да бъдеш и в низините. Висини и низини, това е движение на Духа. Всички световни събития са последствия от движението на Духа. Следствията от движенията на Духа са големи, велики събития. Дълго време историците записват великите събития, които са станали. Движенията на Духа са епохални. Всички епохи и култури, са все резултат на движението на Духа. Духът движи цялата природа, Духът движи вселените и всичко в тях. Мощна сила с неограничени права е движението на Духа. Движение то на Духа е събитие специално за учениците на Вътрешната школа. За тях няма по-интересна тема от темата за движението на Духа. За движението на Духа трябва да се знае специална математика, специална геометрия, специална физика, специална химия, специална механика и специална музика. Какво значи това специално? Това са системи във Вътрешната школа. За тях знае само вътрешно посветеният, защото животът в него е повеление на Бога, защото животът в нето е характер, е святост, е светлина и Дух. На когото е дошло времето, който е повикан, той ще може да научи тези специалности. Как ще ги научи? Кой ще го научи? Ще ги научи, когато придобие святост. Ще го научи Духът. Движението на Духа е едно от най-интересните, най-свещените теми за учениците. Понеже Духът е във вечно движение, във вечно трансформиране и преливане, затова много мъчно е, много трудно е да се разбере всяко явление. За ученика, научен от Духа Господен, заживял в святостта няма трудности, защото той вече придобива Божествен характер. А мисълта и характерът са, които откриват края на безкрайното, края на вечното, т. е. чрез мисълта и характера ученикът стига до тайното светилище на Духа. Това е най-големия интерес, да бъдеш въведен в тайното светилище на Духа. Трябва да обезсмъртиш всяко чувство, всеки. Помисъл, всяко действие и постъпка, т. е. всяко движение, всяка нужда и желание, за да може да възтържествува Духът в тебе, да има онова движение на Духа в тебе, тъй как то е в тайното светилище. Нашата идея е да бъдете тайни светилища за Духа, за да има резултат вашето школуване във Вътрешната школа. Сама така ще имате миров поглед, мирова свободна душа, миров гениален дух. Ще можете да правите чудеса във вашия свят, т. е. вашият свят ще бъде чудо, чудо на светлината и Духа, чудо на характера и святостта. Гениалните прояви, гениалните способности са резултат от мощното движение на Духа. И всеки, който е в хармонията с движението на Духа той е в хармония с мисълта на Бога, т. е. със строителството на Бога. Няма други сили по-мощни, по-отзивчиви, по-любовни, по-мъдри, от силите на Духа. Всеки е изпитал върху себе си давленията на тия сили. Благодатно е събитието, чудо е момента, когато Духът се е подвижил с пълен характер, с пълна святост у вас! Няма по-тържествена минута, по-тържествен ден от този, когато движението на Духа е проведрило вашето съзнание. И сега точно това става. Духът е в интензивно движение. Той пробужда всяка сила у вас, хармонизира чувствата ви, освобождава мисълта ви. за да станете свободни, като ученици на вътрешната школа, да проучвате специалните съвършени доктрини на Школата, защото в математиката като първа задача ще имате уравнението на дадени сили, които способстват да ви открият динамиката, механиката на всемирното строителство. Чрез специалната геометрия така също ще има да се запознаете със силовите движения на Духа, който ще ви открият великия план на всемирното строителство. Чрез предмета специална физика, ще има да се опознаете о отношенията на всички онези способности на Духа във всемирното строителство. Чрез ядрото на Духа, което е градивен, строителен елемент във всемирното строителство. Чрез предмета специална механика, ще има да се запознаете с безсмъртните идеи на Духа, конто са като силови центрове, които подържат всемирното строителство. Чрез предмета специална музика, ще има да са запознаете С всемирната хармония на Духа, която е специално равновесие във всемирното строителство. Това са едни от най-съществените и важни предмети в аулата на Вътрешната школа. Да бъдеш пълен представител на тия идеи, подразбира, да си проникнал в техните същини. Ако не знаеш за същините им, не можеш да знаеш за веществото им, за началото им. А всяко начало има. същина и всяка същина има начало. Две неща се знаят във вътрешното строителство. Те са: начало и същина. Чрез началото и същината се идва до третото-състоянието. За да имаш пълна представа за състоянието, трябва да бъдеш състоятелен, обогатен с Дух и светлина. Състоянието е резултат от движението на Духа. Зависи какви са вариациите на това движение, какви са етерните трептения, радиоактивните трептения, какви са светлинните трептения. Тези зависимости са по отношение на вашия дух. Ако вашият дух е извън от зависимостите, в абсолютната тишина, в абсолютната святост и светлина той е придобил Божествен характер и е свободен от зависимостите. Чудото е най-реалната проява върху ученика, но чудото може да остане само чрез интензивното движение на Духа. Казано е: Дух Господен е над вас. Дух Господен е над мене! То значи - Духът е в движение, в специално движение, което разбужда всички сили във вашия свят. Къде е несъвършенството у вас? Несъвършенството е в дълбокия сън. Не че същините не са съвършени, но естеството е в сън, и сега Духът, чрез интензивно движение, раздвижва у вас естеството, пробужда силите и започва новия живот. Новият живот е начало на пробуждане. Там, където има пробуждане, животът се проявява в нови форми, съвършено различни от формите в сънно състояние. Пробуждането е важен момент. Това е чудото за ученика - да се пробуди навреме, да тръгне навреме, да учи навреме и да стигне навреме. Който е проумял това, е изпитал най-съвършената наслада. Сега се гради нов свят. Сега бе пробужда човека и го въвеждат в новия свят. Неговият свят е света на светлината и Духа. Всичко в него е в изящен порядък. В чудна красота е Поставена всяка проява, и всички явления са свидетелстват за движението на Божия Дух. Божият Дух е в движение, затова днес се говори за дейността на Духа и светлината. Най-интересното ще бъде, когато Духът отново е в движение. Сега Духът няма да се прояви във вид на гълъб. Сега Духът се вселява в светлина, в святост и характер. Светлината дава знание, святостта дава свобода, а характерът дава движение. Сега Божият Дух е в движение - в движение за учениците на Вътрешната школа, и всеки ще бъде изправен да отговаря пред учителя за знанията, които е научил от движението на Духа. Сега се съгражда новият живот, новият свят и граждани на него ще бъдат школниците от Вътрешната школа. Вътре в този свят няма да се допускат други, освен учениците на Вътрешната школа. Това е особеното на този свят. Всеки, който е пожелал да влезе като майстор в света на всемирното строителство, трябва да мине през Вътрешната школа. Трябва да бъде дипломиран и дипломът да му бъде подписан и от третия свидетел - всемирната любов. Тя е, която пропуща, тя е която отваря вратите, която открива пътя. Без подписа на светлината и Духа, тя никого не пуща. Новият свят е присъствие на Бога, затова, който влезе в него, трябва да изпълни повеленията на Бога. И тъй, подготвяйки се за ученици във Вътрешното светилище, трябва да се осветите. Едно от първите условия е да ; имате чистотата на светлината, да имате силата и характера на Духа, да имате топлотата и искреността на любовта, да имате вярата на истината. Това е животът на ученика на Вътрешната школа. Без подписите на светлината и Духа Не може да школувате. Те трябва да ви представят пред Великия Учител. Тяхното свидетелство е закон. Техните повеления са правила и принципи в школата. И тъй, за да имате Божествената връзка с всички възвишени йерархии, необходимо е да имате подписа, свидетелството на светлината и Духа. Когато става въпрос за Божествена връзка, у вас трябва да изпъква идеята за движението на Духа. От това движение ще зависи и вашата връзка о Божествения свят. И тъй, нашият съвет е да следите с будно съзнание оня процес, който става вътре във вас посредством движението на Духа, Това пробуждане е важен момент - да се събудите за новото, да се пробудите за характерното, за силното. Тогава всички образи и форми, откъдето и да са те, всички идеи и доктрини, откъдето и да идват, са безвластни, защото доктрината на Духа и светлината е абсолютна. В нея няма закъснение, няма лъжа, измама и съблазън, защото тя е ключа на Духа. Това е специално за учениците на Вътрешната школа. Има ли такива? Имало е в миналото в много тесен кръг, има ги и сега също в много тесен кръг. Но идват дни, когато този кръг ще се разшири и ще се открие за цялата земя. Сега Вътрешната школа е само като клетъчно ядро, а в последствие ще се развие като голям организъм. Това е бъдещето, което ще занимае научния свят - светът на изкуствата, на музиката, защото новият свят ще се ознаменува с голямото чудо - интензивното движение на Духа. Мъртвите ще възкръснат, т. е. заробените от греха ще се освободят, защото движението на Духа ще съблече техните дрипи на греха. Така е сега, но идват дни, идват велики моменти, когато човечеството ще просветне. В живота ще бъде благо, в мисълта - чудо, в чувствата - безгранична радост, и тогава Духът, като движение, ще заживее в пълна Божествена любов, защото в любовта всички процеси са съвършени. Тя е цедилката, която прецежда всички мисли, желания и постъпки. Който мине през цедилката на любовта, той велик ще се нарече, Син Божий ще се нарече, И тъй, Светлината е началото, Духът е бъдещето, а Душата е настоящето. Светлината е в началото. Трябва да разрешите тази космична аксиома, за да имате съвършеното знание, що е Дух, що е душа, що е светлина и що е виделина. 23 април 1948 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване