Ани Публикувано 3 Ноември, 2021 Сподели Публикувано 3 Ноември, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 266-то Специалностите на Духа /3/ Топлите искрени чувства украсяват човешкото око, т. е. окото на ученика е огледало, през което душата вижда света. Не, че душата не вижда света извън окото, но тя вижда през окото на ученика Битието на Първопричината като сътворение. Окото, то е което изразява същината на ученика. Чрез окото ученика го познават, колко е способен, достоен, защото през окото се проявява светлината, най-големият, най -важният свидетел, който освидетелства пред Върховната Мисъл способността, искреността и топлотата на ученика. За да може ученикът да познава света, за да може да живее в света, за да може да вижда света, трябва му красотата на искреното и топло чувство. Ученикът не се нуждае от много чувства. Многото чувства забавят ученика. Те го спират, занимават го, но чувството на искреност и топлота са, които единствено свидетелстват за присъствието на Духа и въплъщението на светлината. Духът дава топлина, а светлината - искреност, чистота. Очите на ученика са искреност, чистота. За да може да виждате образа на светлината, за да може да виждате чудесата в света, за да можете да проникнете из глъбините на света, вам ви трябва красиво око. Красивото око е присъствие на Божествената душа. Красивото око е присъствие на Божествената красота. Ученикът не може да има представа за нещата, ако той не ги вижда. За да ги вижда, той трябва да има чисто око. По красотата на окото, по красотата на очите върховните същества познават ученика. Ето защо трябва да се пази окото, трябва да се обича окото повече от всичко, защото е огледало за света. Защо е необходимо красивото око? Защото на света му трябва красота. Кой ще му я даде? Кой ще я намери? Кой ще я съчетае? Кой ще я нарисува? Кой ще я изпее? Кой ще разкаже за нея? Само чистото красиво око на ученика. Ученико, подготви, приготви красивото око, защото ти предстои да видиш красотата на Божествената душа. Очисти окото си, защото ти предстои да видиш Божествения живот. Да, Божествената душа и Божествения живот. Те са начало у тебе. За тях ти живееш, за тях ти копнееш. Живот и душа! Две същини, който са най-ценни, най-мили за живота. Не може да има живот, без присъствието на светлината, без присъствието на Божествената красота. Необходимо условие ли е за ученика? Да. Ако би той имал красиво око, не би изгубил нишките на живота. Ако би той имал красиво око, не би изгубил присъствието на душата. Ето защо трябва да се намерят нишките на живота и да се опита присъствието на Божията душа. Това са първите стъпки към посвещение. Живот, душа, красота, чистота! Защо е чистотата. Чистотата е виждане. Ако нямаш чистота, не можеш да виждаш. Ти си сляп. Ако нямаш присъствие на душата, ти не можеш да живееш, ти не можеш да учиш, защото душата е начало за посвещение. Даваме тези две същини, които да ви бъдат ръководно начало в живота. Преобразете се! Нека багрите на това око преобразят вашата същина. Нека чрез багрите на тия светлини намерите загубените нишки на живота. Нека чрез искреното чувство намерите загубената душа. Нека, затрепти вече духът ви, нека импулсира душата ви, нека да ритмува. за да можете да бъдете истински представители на новата епоха. Сега тук е момента да се изкове началото на новата епоха. Как ще го изковете? Когато сте здрави. За да ковеш, трябва мишци, сили. Здравето е едно велико условие. Но ще кажете: желаем здравето, търсим здравето, но за съжаление, не можем да го възстановим. Чрез чистия поглед, чрез красивото око, ще намерите загубените нишки на здравето. Чрез чистия поглед ще срещнете, ще потърсите присъстващата душа. Ученико, помни! Никога да не отсъства душата от тебе. Никога да не се замъглява твоето око. Не можеш да бъдеш способен, да учиш тайните на живота, ако отсъства Душата и ако е замъглено окото. Ние свързваме душата с окото, защото душата гледа бъдещето чрез окото. Елементите, от които е направено окото, са организми на душата. Тя е жертвала себе си, когато големите скулптори създаваха окото. Ето защо окото е направено от същина на душата. Не можеш да имаш представа за душата, ако не виждаш окото, защото само окото свидетелства за душаха. А знаете ли какво значи истинското свидетелство на окото? То е, да имаш истината. Няма истина без око. Къде ще видиш истината без око? Когато ученикът се подготви, за да види същините на света, трябва му способно око, т. е. присъствие на душа та, въплъщение на душата. Но ще кажете: нима сърцето не е органа, който дава пълнота за същината на душата? Нима умът не е оня гений, който открива истинския образ на душата? Умът и сърцето се проявяват чрез окото, защото светлината е, която проявява същините в битието, а светлината се проявява само чрез окото, т. е. душата се проявява чрез окото, т. е. душата е същина на Божественото око, т. е. Бог вижда себе си чрез душата. Без душата Бог не може да се види, защото е необятност, небитие. Мисълта тук е загадъчна, неясна, но големият мистик, големият учен, големият педагог, математик, астроном, астролог може да открие тези истина. Защо е имало нужда Бог да види себе си, т. е. да се види чрез окото, чрез душата? Също и за вас се отнася. Вие присъствате тук чрез окото. Ако нямахте очи, нямаше да се видите, т. е. нямаше да присъствате. Чрез окото душата ви е открила светинята, храма, олтара на Духа. Душата е намерила Духа, т. е. същината, душата е открила Бога-Духът. Така също и вие чрез присъствието на душата виждате Бога, виждате себе си, откривате Духа. Това е картина. Това е явление. Вие виждате. Вие и присъствате, защото душата, присъства и гледа през очите. Какви по-големи- проблеми предстоят на ученика да разреши. Има много, проблеми, но същественият проблем е чрез душата да открие същината на Духа. Това е една важна специалност. Няма да кажем способност, а специалност, защото ученикът е вече специалност. Способностите са дадени, а специалностите са труд и, работа. Всецяло се вглъбете във вашето око, съсредоточете мисълта и чувствата си във вашето око, т. е. заживейте с окото си, подредете окото си, за да може да бъдете само око. И като око, ще бъдете само съзерцание. Съзерцание! Има ли друга. магия в света, друго чудо в света, освен съзерцанието? Няма. То е най-голямата специалност на ученика. Да. съзерцава е да вижда делата на Духа, да участва в делата на Духа, да се учи от делата на Духа. Съзерцание! Това е изгрева. Това е изгрева на Божия Дух, който има специалната задача да въплъти душата, да украси окото, за да види ученика чудото на Духа. Има ли чудеса? Ние казахме, че няма чудеса. Чудесата ние заменихме със специалности - специалностите на Духа, защото чудото е неопределен процес, а специалността е доказан, научен процес. Чудесата са изключителните процеси, а специалността е реалния истинския процес. Ето защо, бъдете специалисти, за да украсите вашето око, за да виждате славата, богатствата, благата у Божия Дух. На ученика предстои да види красивото начало на Духа. Най-после, на ученика предстои да отиде и да види олтара на Духа. Може ли? Когато има красиво око, когато има въплътена душа, тогава може. Когато засягаме въпроса за окото специално, ние имаме за задача да ви обърнем внимание да работите върху вашето око. Никога нажалена око, а всякога бистро, чисто, кристално око. Окото говори. Вие виждате и говорите - окото чувства. Най-нежният, най-чувствителният орган, това е окото. Ние засягаме въпроса за окото, защото трябва да видите истинския образ на сътворението. Трябва да видите истинската светлина на Духа. Трябва да видите Мислещата Способност на Първоизточника. Най-после, трябва да видите себе си, да видите вашата обстановка, да видите Божественото присъствие, да видите светлината на живота. Едно опущение е било до сега, че никой не е виждал, светлината на живота, а всякой е потискал живота, всякой се е подигравал с живота, е светотатствал с живота. Защо? Защото сте биле слепи, защото окото ви е било опетнено. Но сега вътре, във Вътрешната светиня е всякога светлина и вашето око трябва да, бъде чисто. А чистотата подразбира искреност. Бъдете искрени. Това чувство искреност трябва да го откриете, т. е. бъдете специалисти на искреност. Задайте си за задача като специалисти да създадете чувството искреност. Гледайте на нещата чисто, ако искате да бъдете око. Ако искате за в бъдеще да виждате големите истини, големите чудеса на Духа, трябва да опознаете окото си. Ученикът трябва да присъства в Школата като око. Иначе, той нищо няма да види. Ето защо се е родило у вас желанието да видите. Но как ще видите, когато очите: ви са измърсени, когато очите ви са изпрашени? За да не бъдат такива, да стане чудо. Ние казваме: чудесата са изключение, а окултният ученик на Вътрешната скиня, не се базира на изключенията. Той е на положителната наука, на положителните знания, на положителните експерименти и специалности. Да видим. Де видите!. Когато очите гледат, всичко е в покой, за да могат да проникнат в голямата тишина. Там, в тишината е красотата. Бъдете тишина, за да станете красота. Това не е морал. Във вътрешната школа моралът е изключен. Моралът е специално за вънкашната школа. Учениците от Вътрешната школа не са моралисти. Те са ясновидци. А този който вижда, той не се нуждае от морал, защото вижда истината. Чувството още не е истината. Но ще кажете: аз го изживявам. Ти го изживяваш, но трябва да го видиш. Виждането подразбира присъствие. А само който присъства, той знае. Това е истината. Ти чувстваш слънчевите лъчи, ти изживяваш слънчевите лъчи, но те трябва да бъдат присъствие в теб и ти трябва да бъдеш присъствие в тях. Това е истината. Не че другото не е истина, но тя е изключение. Какво трябва да разбирате от това? Трябва да бъдете присъствие, т. е. трябва да присъствате в нас, както ние присъстваме между вас. Тогава ще ни видите, защото ние сме присъствие. Ние не искаме да подценим вашите чувства, вашите изживявания. Те са реални, но ние специално ви обръщаме внимание да бъдете присъствие, да виждате, когато присъствате. Това е наука. Щом виждаш, ти вече правиш своите научни изследвания, изчисления, своите научни открития. Чувстването е само пипане, допиране, усещане, а виждането е присъствие. Но ще кажете: Трябва да бъдем ясновидци. Да , трябва да бъдете присъствие, за да виждате. Вие работихте, вие чувствахте, вие изживявахте, но вие още не видяхте. Сега ви предстои да видите. Ще виждате, кого? Присъствието на душата. А щом виждате душата, вие ще виждате образа на цялото сътворение. Трябва подготовка. Ученикът на Вътрешната школа трябва да има специална подготовка. Той трябва да е проучил всички ония древни авторитети, които са подържали окултната мисъл, окултните начала. Той трябва да се запознае с многото окултни идеологии, да проучи големите мъдреци, Учители и посветени, за да може чрез това посвещение да открие метода на Духа - специалния метод на Духа. Той трябва да се запознае с мъдреците на древна Индия, на древния Египет, на древна Сирия, на древна Гърция, за да може като историк да се яви на катедрата, на сцената да докаже метода на Духа. Но ще кажете: необходимо ли е това сега за нашето съществувание? Специално за ученика на Вътрешната школа не е необходимо. Защо? Защото той има най-новата мисъл, най-специалния метод, но тази подготовка, за която говорим, не му е необходима за да може като представител на новото, да докаже чрез аргументи и доказателства, чрез явленията и събитията на древността, пред критичния свят, пред материалистичния свят, който се стреми да угаси огъня на Духа. 2 юли 1951 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване