Ани Публикувано 24 Ноември, 2021 Сподели Публикувано 24 Ноември, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 312-то Лъчите на духа Ученико, само този, който размишлява, той мисли, а този който мисли, той е открит. Какво значи да бъдеш открит? Да те намерят, да те проучат, да те опознаят и да ти създадат необходимите условия за правилно развитие. Правилното развитие е в опита на размишлението. Не можеш да бъдеш всестранно развит, ако нямаш мисъл, която да прониква през многото и многото области, които са етапи на възлизане. Не можеш да мислиш, ако нямаш будна чиста мисъл. Свойството на чистата мисъл е светлината. Колкото повече светлината е отражение в мисловната деятелност, толкова повече мисълта е висше явление. Висшите явления са едни от най-чудните, най-забележителните в живота на ученика. Ние много пъти засягаме въпроса за размишленията, въпроса за светлинната мисъл, но сега идваме да ви кажем, че трябва да бъдете откритие. За да ви открият, вие трябва да представлявате някакви особени обекти, някакви особени станции, някакви особени светлинни тела. Най-после, трябва да представлявате някакви особени нови трептящи звезди. Само като такива ще си направят труд висшите архитекти да измерят, да очертаят вашата положителна деятелност. За да може да ангажирате мисълта, способността, светлината на тези архитекти, вие трябва да бъдете особено явление. Не става въпрос да се изнасилят нещата, не става въпрос още сега да се представите като кандидати, но въпросът е да има у вас стремеж да се проявите, да се откриете. И тъй, както цветът на цветята се открива, се разгръща, за да бъде в съприкосновение със слънчевите лъчи, така и душата на ученика трябва да бъде открита за лъчите на Духа. Най-интересното събитие, най-интересният материал, най-интересна та наука за ученика е лъчите на Духа. Лъчите на Духа са, които преобразяват всеки даден момент специфичните способности и сили в ученика, Лъчите на Духа са, които го откриват, които го намират, които се занимават специално с него; които му очертават най-висшите проблеми, най-висшите идеи, най-висшият Божествен промисъл. Без тия лъчи не може ученикът да бъде ориентиран, здравомислещ, устойчив в пътя. Тъй както умникът се е научил да бъде открит пред слънчевите лъчи, така се налага, е необходимо в тази епоха, в тази ера той да бъде откритие на лъчите на Духа. Лъчите на Духа са специфичното, лъчите на Духа са магията, са електричеството, са магнетизма, са ултравиолетовите способности. Лъчите на Духа са, които отварят духовните очи. Най-големият майстор, който ще организира органите във вашето око, за да може да прониквате, за да може да виждате, да може да съзерцавате действителността, е лъчите на Духа. Лъчите на Духа са, които минават през вас. Те са, които ви спояват, които ви освежават, за да може да се електризира вашата мисъл, да се магнетизира вашето сърце, да се облъчи вашата душа и най-после, да се засили вашата воля. Но ще кажете: имаме опитността на слънчевите лъчи. Ние сме пряко свързани със слънцето. То достига до нас и ние изживяваме неговото действие, неговата сила, неговата способност, но как ще открием, как ще изживеем деятелността на тези лъчи на Духа? Ученико, досега мировите учители ти говореха да посрещаш първите лъчи на слънцето, да се тонираш от първите лъчи на слънцето, да се учиш от първите лъчи на слънцето, да бе храниш от първите лъчи на слънцето. Но ето, дойде денят, дойдоха важните моменти, когато мировите учители те запознават с реалността на тия лъчи на Духа. С векове душата е очаквала. Очаквала е да бъде огряна от лъчите на Духа. И когато тя бъде огряна от лъчите на Духа, тя наново ще се възроди. Нов живот, ново събитие ще бъде с нея. Тогава ще започне епохата на духовния живот на земята. До сега е било винаги подчертавано, че животът й е бил субсидиран от слънчевите лъчи, но тайната - тайната за копнежа на душата беше скрита. Днес ученикът се въвежда в ново откритие, в ново съприкосновение, запознава се с нова наука, а тя е да изживее, да изпита действието на лъчите на Духа. Как ще го открие ученикът? Не е ученикът, който ще открива. Учителят ще открие на ученика. Учителят ще го запознае с тази сложна материя, с този сложен действителен въпрос. Казваме материя, защото така е прието като научен термин - известна материя в дадена област в науката. Но дали и лъчите на Духа са материя? Имат ли нещо материално? Ето къде е най-важния въпрос. Присъствието на тия лъчи в ученика материално ли е? Ако не е материално, как тия сили ще възбудят известни органи, които да го възприемат като проява. Нали ученикът трябва да има опит? Той трябва да опитва нещата. А нещата се опитват, когато имат известна материална субстанция, т. е. сили, които имат известна гъстота, които, като минават през органите на ученика, създават известни търкания и тия съприкосновения се отразяват в мозъчната мембрана и съзнанието възприема звуковете на тази мембрана и ги възпроизвежда като действително явление. Следователно, материално присъствие ли са лъчите на Духа? Лъчите на Духа са духовно присъствие и те присъстват само в органи на душата, в способностите на душата. Ето защо, когато говорим за духовен живот, то е да може той както физическото тяло чувства давлението на слънчевите лъчи, така и духовното тяло да чувства и възприема лъчите на Духа. Но ще кажеш, ученико: как да разбирам, когато физическото тяло е фактор на тия операции и когато духовното тяло е фактор на тия действия? Когато физическото тяло възприеме влиянието на слънчевите лъчи, тогава в този момент става едно специфично проявление в духовното тяло. Какво е то? Духовното тяло се ползува от благоприятните условия във физическото тяло и то възприема, радииращите лъчи на Духа. Слънчевите лъчи са, които спомагат да се подготвят физическите органи, които дават условия, които дават хармонични прояви, за да може духовната същина да има способността да възприеме давлението на духовните лъчи и тогава ученикът започва да чувства, да изживява едно висше състояние. което не е вече под влиянието на стихиите, било на слънчевата топлина, било на студа, било на вятъра, било на някакви си природни стълкновения. Защо? Защото духовният образ, духовното тяло се повдига, израства, разширява, защото лъчите на Духа действат върху него и разширяват органите на духовното тяло и тогава ученикът израства като духовно явление, като духовен образ. Но, ще кажете: кое е същественото в живота на земята - дали физическата или духовната подготовка? Физическата подготовка е важна, е съществена, защото е подготовка на слънчевите лъчи. А знаете ли какво значи подготовка на слънчевите лъчи? Слънчевите лъчи създават хармонични образи във физическия живот. Доколкото физическият образ е изваян от слънчевите лъчи, дотолкова той може да бъде истински висш проводник за въплъщение на духовния образ. И тъй ученико, не подценявай физическия образ, не подценявай физическата станция. Тя е проводник на слънчевите лъчи. Чрез нея ти възприемаш слънчевите лъчи, изпитваш най-големите блага, изживяваш най-силната светлина. Цени физическия образ. Цени физическото съществувание. Обичай го, защото то е, което ти дава условие за въплъщаване на твоя духовен мир. Щом си слязъл на физическото поле, знай, че то е една висша станция. И тъй, използувай благоприятните условия на слънчевия мир, за да може да расте твоя физически образ и се развива във всички образи. За да имаш въплъщение на духовен образ, трябва да имаш здраво физическо тяло, защото образът на духовното тяло е много взискателен. Нему трябват всички способности, всички възможности, за да може този образ да се развива в широта, във висота. Когато изнасяме въпроса за въплъщение на духовния образ, за проява на духовното тяло, то е пак да ти напомним да се откриеш. Помни: само лъчите на Духа ще те открият. Лъчите на слънцето ще те осветят, а лъчите на Духа ще те възрастват. Но ще кажеш: слънцето го виждаме там някъде далеч в простора. Дали е огнено тяло, дали са енергии, дали е пламък, дали е електричество, дали е атом, положително не знаем, но ние чувстваме, изживяваме неговата деятелност върху нашето физическо тяло. Въпросът е за централното ядро на Духа - как ще го намерим, как ще го видим, как ще го открием, за да можем да опитаме реално излъчванията от него, които са лъчи на Духа. Интересно, къде ще го търсите - в пространството, в безкрая, в звездите, в системите, в хармонията, къде? Къде е мястото на Духа? Задавали ли сте си този въпрос и могли ли сте да си отговорите? Винаги е било рано да се разкрива на учениците. Защо? Защото земята, като условие за духовен живот е била недобре устроена. Контингентите й са били много пъти заливани с вода и отново откривани. Много континенти лежат под водата. Ще дойде ден, когато водата ще се оттегли и тия континенти наново ще излязат от подводното пространства. Защо трябваше да бъдат под водата? Трябваше да бъдат скрити, за да не ги вижда Духът, т. е. да не ги облъчват лъчите на Духа, защото много са престъпленията по тия континенти, а Духът не благоволява в престъпленията. А каква е съдбата на сегашните континенти? Дали Духът ще ги пощади или ще ги скрие под водното пространство? Малко трябва още, за да стане това. Но ако лъчите на Духа открият благородни души, синове на слънчевите лъчи, навярно тази съдба ще се забави. И дано се отмени. Но ще кажеш: ако това е в плана на провидението, в плана на сътворението, то ще стане и трябва да стане. Ние отговаряме, ако ученикът бъде открит, ако лъчите на Духа го открият и се спрат върху него, съдбата на земята ще се отмени, защото царството на Бога трябва да настъпи, да се организира върху земните континенти. Но ще каже критика: що за порядък, що за събитие? Не може ли в по-друга съдба да се проведат тия явления на земята? Защо да бъде по-друго, а да не е както сегашното се проявява? Това е най-възпитателно, най-положително, за да може да се превъзпита духът на гордостта, духът на реакционните сили. Защо е така наредено? Защо така мисълта на Първоизточника е устроила, то е вътрешна скрита тайна. Важното за ученика е да може да се открие за лъчите на Духа, да бъде той осенен от тях, да бъде огряван от тях и тогава само, с помощта на техните способности да бъде в контакт, във връзка с висшите духовни области, в духовните общежития. Те са, които ще могат да го преорганизират, за да му дадат най-правилен път, по който той ще придобива най-същественото, най-ценното - пълна, абсолютна свобода. Знаеш ли, ученико, какво значи абсолютна свобода? Да бъдеш положителен, така че никоя сила да не е в състояние да ти попречи в пътя, да те спре в пътя, ничие явление или съдба да не е в състояние да изменят устрема ти по пътя, защото лъчите на Духа са мозъка в твоя духовен образ. Лъчите на Духа са силите в чакрите на твоята воля. Лъчите на Духа са зеницата на твоето око. И тъй, нека твоето бъдеще размишление да те домогне до тия вълни, които са хармонична среда за твоя успех. И когато така пораснеш, когато така се научиш, когато така се опознаеш с проблемите на духовния свят, ти ще бъдеш сила, ще бъдеш могъщество, ритъм. И тъй. използувай прииждането на слънчевите лъчи, за да могат да открият пътя за прииждането на духовните лъчи. Изживявай тези два свята. Кали се във физическия свят, за да можеш да бъдеш устроен, абсолютен в духовния свят. Стани майка във физическия свят, за да бъдеш баща в духовния свят. Стани сестра във физическия свят, за да бъдеш брат в духовния свят. Най-после, стани ученик на физическия свят, за да бъдеш посветен в духовния свят. И така, не разделяй силите на физическия свят от тия на духовния свят. Защо? Защото среда за лъчите на Духа са слънчевите лъчи, а среда за теб е светлината и чистотата на тия лъчи. Използувай тази среда, за да можеш и ти да станеш среда, да бъдеш открит, намерен. Нека твоето лице да сияе. Нека да придобие един истински аметистов цвят, който е цвят на лъчите на Духа. Този цвят има най-възвишения тон, най-възвишения звук, най-възвишеното трептение, най-възвишената лирика. Когато имаш този цвят и в което духовно поле да отидеш, всеки ще те познае, всеки ще те поздрави и всеки ще те нахрани. Ученико, ангелски светове се интересуват, как лъчите на Духа те откриват и как ти си вече открита вселена, а всяка новооткрита вселена за тях е радост, защото те обичат да посещават новооткритите вселени. И тъй, бъди една открита вселена, за да могат да прииждат силите на светлината, силите на чистотата, силите на знанието и богатството. А щом си техен познат, щом си техен приятел, щом си за тях открит, те богато ще те авансират със способности, дарби, таланти. Те обичат да дават. Те са богати в даване, нежни в отношения, но те са много съблюдателни и щом открият някакъв недостатък, някоя тъмна страна, ще се резервират. Ето защо, дай всичко, открий се за тях; за да те видят пълен, богат, духовен, свят. Това за тях е идеал, както е и твой идеал да бъдеш съзерцаван, да бъдеш овладяван, да бъдеш облъчван от лъчите на всемирния Дух. Колкото висок е идеалът на ученика от Вътрешната светиня - идеал, който му дава най-висшата просвета, да се просвети, да бъде една пластична гънка, един пластичен нерв, една способна тъкан, в която да радиират лъчите на Духа, както способността на радия. Тъй е, който радиира. Всичко друго блести, трепти, а той радиира. Каква е разликата между трептене и радиация? Има ли разлика? Трептенията са ефекти, а радиацията е същина, ритъм. Когато мислиш и размишляваш, свързвай се с тия сили на радиацията и със способността на лъчите на Духа. Няма други способности в миросъзданието. Само лъчите на Духа са способности. Всичко друго е ефекти, трептения. Ако искаш да бъдеш примерен, ученолюбив, пръв в школата, трябва да бъдеш озарен от лъчите на Духа. Те ще ти разкрият същината на материята. Те ще ти открият същината на етера, на въздуха, на всички физически сили и духовни радиации. Когато размишляваш и когато казваш, че пътя ти трябва да бъде прочистен, изчистен и очистен, то е да бъдеш открит за лъчите на Духа. Помни! Способността на твоята душа е централно ядро за лъчите на Духа. И тъй, прояви се като широка, богата душа. Организирай душевните сили в себе си, за да можеш да бъдеш един голям колектив. Ученико, ти имаш най-добрите условия да бъдеш голям колектив. Със своите съученици ти ще можеш да запишеш историята на лъчите на Духа. Трябва да запишеш историята, трябва да бъдеш историк, защото идващите епохи ще търсят историците и ще се интересуват, до колко тия историци са били способни да запишат дадените явления, които са вълни от лъчите на Духа. Записвай! Пиши! Недей да спиш. Освободи са от инертната материя, от тъмната материя. Записвай. Да пее твоето перо, да издава най-красивата мелодия - мелодията на, движението на лъчите на Духа. Пиши, историко, защото няма кой друг да пише. Да не би да остане у вас убеждението, че ние хвърляме някакъв упрек, че вие сте неоткрити. Ние казахме: за слънчевите лъчи бяхте откритие. Но когато казваме, че трябва да бъдете открити за лъчите на Духа, ние имаме за задача да засегнем най- скрития, най-тайния въпрос, който засега не е ясен, не е познат. Много богослови казват, че Божият Дух върши известна работа, че той е в началото, но малко са богословите които можаха да открият действащата сила но тия лъчи върху духовния образ или физическия образ на човека. Ето защо всички богослови с изключения, са виновни за идването на материалистичната философия в живота на човека. Те не можаха да оживят тия лъчи, които да пресъздадат духовната същина в човека. Нямаха нужното знание, да могат да създадат наука за човечеството и човечеството се обезвери. Човечеството е в безпътица. Човечеството е само на физическия свят. То няма бъдеще. Няма мерило за него. Няма щастие, няма радост. Колкото материалистичната наука и да надува фактите, реалностите, тя не може да задоволи човешката душа. Защо? Защото лъчите на Духа слагат печат по който Духът ви призова. Трябва да бъдете истински историци. Иначе не той, а влиянието му ще ви смачка. Ще станете отново каша, от която някой ще забърка нов образ. Когато така ви говорим, не ви плашим. Напротив, ние ви казваме: станете историци, писатели. Записвайте всяко духовно явление. Това е вашата истинска награда. Няма друго щастие и друга радост за вас на земята. Няма кой повече да ви обича. Няма кой повече да ви нахрани. Няма кой повече да ви пази. Всички сили на отрицанието ще ви създадат най-големите нещастия, а лъчите на Духа като крилати птички ще ви носят из необятността, ще ви пренесат в най-възвишени полета, където ще се радвате на щастие, на светлина, на музика, на красота. И тъй, от тази среща нататък запомнете: да затрепти един лъч на Духа у вас, да се избистри лицето ви, да пламнат очите ви, да гори огъня в душата ви за свещеното дело, за което ви повикаха, което ви откриха. Станете истински съучастници в светлинното дело на духа. Няма каква друга работа да вършите на земята, на физическия свят, освен да спите, да ядете, да се вайкате, нищо друго няма да направите. Само под давлението на тия лъчи вашият живот ще се краси. Ето защо, давлението е богато, давлението е смислено, давлението е размишление. Използвайте това давление, което вашата душа е с векове очаквала. Обърнете повече внимание на вашата душа. Не я разплаквайте вече, не я притеснявайте, да й слагате тежък гнет, да я храните с каша, с недъзи. Всичко това; което Духът проведе чрез вас, трябва да го изпълните. Някои, които той повика, се дръпнаха, проявиха инертност. Не че се съблазниха, но си направиха сметка и ще останат да живеят във физическия свят с тази сметка. Хубаво нещо е сметката. Тя е регулатор на живота, но няма по-ценно и велико да бъдеш трепет на Духа. Ние пак ще кажем: къде в даден момент Духът трепти, освен тук сега, между вас? Къде Духът на друго място разкрива своята душа, разкрива своите идеи и дава своите възможности? Само тук, между вас. Колко ценно и велико е между вас, при вас! Колко възходно е при вас, а тия добри ученици се оттеглиха, защото направиха сметка. Стига вече сметки! Стига вече купувания и продавания! Стига вече търгуване! Стига вече забогатяване! Стига вече щастие! Всеки се е стремил да бъде щастлив, а всеки е нещастен! Има едно щастие - да бъдеш историк за лъчите на Духа, да запишеш прилива, да изживееш обаянието, да изживееш светлината на тия лъчи. Ученико, не считай, че това е много тежко, че е голямо, че е невъзможно, че ти не си годен, че ти не си способен, че ти не можеш. Всичко това се има предвид и въпреки това давлението, повикът е жива душа. Само Духът е, който ще ти разкаже за океаните, за планетите, за слънцата, за системите, за небесата. Кой друг? Мързелът, сънят, яденето ли. Щастието ли? Колко си ценен да знаеш. Колко си обичан да знаеш! Каква връзка е направена с тебе, ти още не знаеш, защото се съмнявай, защото все още правиш сметки. Казахме: хубави са сметките, но все борчлия излизаш. Когато Духът ви призова, когато Духът апелира към вас, той иска да знае и вашите заключения по дадени въпроси или по системата на самата работа. Ние работим и вие работите. За да бъде работата достояние, тя трябва да бъде на място. Да не става нито минута, нито час напразно - да мислите, да работите, и същевременно да не се измъчвате. Ние премахваме съвършено измъчванията. Не сме за тях. Щом е така, нека бъдем наясно, да бъдем открити. Че може да дойде малко съмнение, това още нищо не значи. Че може да дойде малко инертност и това нищо не значи. Че може да дойде мързел и това нищо не значи. Едно е важно: да пуснете у вас поне един лъч на Духа. Той знае какво да прави. Той ще разчовърка, ще разбърка у вас, но ще тури всичко на място. Ще ви систематизира. Ще бъде порядък. Ще тури всичко в ред. Такава е неговата работа, такава е неговата способност. Когато лъчът на. Духа е дошъл, той вече е белязан. За него казват, че е особен. Това е абсолютността, че лъчите на Духа са систематизирали и са внесли един пълен порядък. Вие сте замислени. Добре е да бъдеш замислен. Добре е да бъдеш ориентиран. Ориентировката показва, че лъчите на Духа присъстват. Замислеността показва, че лъчите на Духа присъстват. Замислеността не е отчаяние. Отчаянието е отсъствие на лъчите, а замислеността е да вземеш участие в творческите процеси на лъчите на Духа. Ученико, изключи от себе си отчаянието. Прости се с него. Кажи му: „Бог да те прости“. „Ако някога ме посетиш ела вече като радост“. Ето как трябва да се справяш със себе си, защото ти, като акумулатор на слънчева светлина, трябва да станеш трансформация, за да можеш да дадеш в резултат светлинни лъчи. Това е трансформация. 15 ноември 1952 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване