Ани Публикувано 28 Декември, 2021 Сподели Публикувано 28 Декември, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 410-то Божествената мисъл (първо) Колкото повече ученикът се внедрява в действителността на мировия живот, толкова повече той се запасява, обогатява с представителните мисли на тайнствените светове, които са достъпни само за ония същества, които имат вече представителна мисъл, знаменита мисъл, велика мисъл в най-после, Божествена мисъл. За да може ученикът да разкрива гънките, организмите на великите светове, му трябва най-висшата мисъл - Божествената мисъл. Колкото и да се чувства като знаменитост и представителност, колкото и да се чувства като гений и велик, все пак казваме: нему му е необходимо проникването на Божествената мисъл. За да може да има пряката връзка с най-висшите инсталации в Божествените светове, полета, сфери, необятности, наистина той трябва да бъде проникнат с най-авторитетната мисъл, с най-великата и знаменита мисъл - Божествената мисъл. Божествената мисъл е която дава озарението. Божествената мисъл е която дава посвещението и безмълвието. Божествената мисъл е която открива детайлите на битието, детайлите на природата, детайлите на небитието. Божествената мисъл е, която се проявява като представителна мисъл, се изявява като знаменита мисъл, се вживява като велика мисъл и освобождава, вдъхва като Божествена мисъл. Тепърва ученикът има да учи Божествената психология, Божествената висша академия. Тепърва ученикът има да се запознае с великото литературно творчество, както в по-нисшите светове, така и във висшите Божествени светове. Това е неговия еволюционен път на посвещение. За да може да настъпи пълно посвещение, трябват му четири фактори: представителна мисъл, която представлява ония светове. които дават образа. Трябва да има знаменита мисъл, която представя знаменията и знаменитостите в тия светове. Трябва да има третият фактор - великата мисъл, която е представител на великите посветени в царството на Духа. И най-после, трябва да има четвърти фактор - Божествената мисъл, която е същина, венец на сътворението, на великото начало. Доста сложна е подготовката на ученика, защото той трябва да знае, да разбира. Той трябва да. учи, да открива, той трябва да присъства. да мисли и размишлявай За да има тия способности, необходимо е тия четири фактора, тия четири състояния, тия четири светове, тия четири царства да бъдат познати от него, т. е. да го познават силите които населяват тия светове. Кое е хубаво то, кое е ценното в това знамение на ученика в тази подготовка, Хубаво е, че той научава да се съсредоточава в размишление. А щом добие това изкуство, този маниер на съсредоточаване в размишление, ученикът вече е способен да може да се ориентира и да се справи с най-сложните полета, защото има много сложни полета. Там вариациите, там стихиите, хармонията, композицията са при особени движения, при особена хармония. За да може да има това будно състояние, за да може да следва движението, акордите на тия светове, наистина ще му помогнат тия четири представителни фактори. Какви са те сами по себе си? Това са научни методи, защото всяка мисъл е научен метод. Да имаш метод да предаваш известна истина в дадени движения е необходимо едно такова съзнание, което е способно да възприема от тия четири фактори за целите системи на тия светове, които са така сложни в изпълнение и приложение. Не могат да се отминат тия сложности, т. е. да не бъдат най-щателно изследвани, за да може да оставят отпечатък върху съзнанието, защото трябва да има доказателство, да има печат, трябва да има узаконено присъствие, което ще послужи като исторически документ за гениалната способност на ученика. Колкото и да вдигат шум другите същества извън школата, това е само процес от давлението и влиянието на тая психоза, на това явление, на тия четири фактори. Но, само широкото съзнание може да проследи всеки един хармоничен вариант, който е като представител на известна висша доктрина. Ето. ученико, какво е твоето бъдеще. Не е лесно да бъдеш ученик на мистериите, ученик на безмълвието, ученик на битието, на сътворението. Защо не е лесно? Не е лесно за това, защото нямате още; изработени дадени способности, които да могат да подкрепят съзнанието, т. е. този най-добре организиран мир, защото помнете: най-доброто организирано съзнание може да бъде онази знаменита будност, онази представителна същина, онази велика действителност и онази Божествена йерархия. Колкото ученикът попада в полетата на размишленията, толкова повече простори му се откриват, които са нещо като съблазнилата развитие, като полет и радост, защото колкото повече същини му се откриват, толкова повече се вживява в себе си и открива себе си, защото ученикът е способност, ученикът е съзнание. ученикът е мисъл на най-великото представителство в миросъзданието. Но ще кажете: Тогава къде останаха великите посветени, архатите. пророците, жреците, най-после и боговете, та поставяте ученика като едно най-висше представителство в миросъзданието? Ние взимаме тук ученика като комплекс на четирите представителни светове: представителният мир, знаменитият мир, великият мир и Божественият мир, които са четирите звена, които държат цялата тайна както за битието, така и за миросъзданието, също така и за цялата безкрайност. Но ще кажете: защо да бъдат те четири, не са ли повече? Ученико, ние те освобождаваме от многото. Колкото повече понятията са в твоето съзнание, толкова повече е усложнен процеса. А колкото повече са опростени понятията. колкото повече са съкратени понятията, толкова повече ще бъдеш свободен, т. е. ще имаш възможност да правиш разлика, разграничение, както за, представителния мир, така и за знаменития, великия и Божествения. Това са четирите института, четирите университета, които ще трябва да завършите с пълно отличие. Какво ще изучаваш в първия, университет, в представителния университет? Ще представиш своята същина като една действителност в битието, като една знаменитост в представителните мирове. В третия университет ще представиш своята същина като велико начало в битието. В четвъртия университет ще изучаваш диаграмата, сложностите както на геометрията, математиката, така също и на психологията и динамиката на всички психологични и космични начала, които са осветени от Божията мисъл. Въпросът е сега, дали трябва да се занимаем само с представителната мисъл и да чакаме времена, епохи да минем в знаменитата мисъл? Не така. ученико. Имаш четири годишни времена. Ще се ползуваш от влиянията, от атмосферата, ще се ползуваш от средата, от планетните влияния, звездните съчетания на дадено време. Кога ще изучаваш, в кое време ще изучаваш представителния твой мир? Ще започнеш в пролетта, която всичко представя в дивно развитие. Там е растенето, цъфтенето. Във второто годишно време, лятото, ще изучавай знаменития свят, който дава плодовете, който насища живота, който обогатява ума, сърцето, който им дава доволство. Всички знамения на твоя живот са включени в това годишно време - лятото на живота. Кога ще проявиш своята велика мисъл? В третото годишно време, когато всичко е доволно, всичко е хармонично и всичко е готово да започне нов живот, нов растеж, въобще готви се за едно друго време, за което се изисква велико прозрение, велико обграждано, велико проникване. Кога ще развиеш своята Божествена мисъл, която ще даде слово, мъдро знание? Ще я развиеш в четвъртото годишно време, през което ще имаш най-добрите условия на абсолютна съсредоточеност, размишление, т. е. време за умствена работа. Следователно, ученикът в едно годишно съществувание има пълна възможност да развие своите четири качества през четирите годишни времена. И тъй, за да попадне под този благоприятен градус на движение, ученикът ще може да се ориентира само чрез пълното осъзнато размишление. Колкото по-всестранно размишляваш, толкова повече се обогатяваш с нови влияния, защото всяко годишно време си има и нови влияния, както планетни, така и звездни, така и космични, така и Божествени. Затова използвай годишните времена за подготовка на дадена работа, била тя в представителство, в знаменитост, във величие или в Божественост. Само тогава ще бъдеш чувствителен за да можеш да долавяш ония нежни трептения, оня вътрешен импулс, който висшите сили изпращат в полето през даденото годишно време. А ти, ученико, насели тези полета и от тях ще береш плодове, които ще бъдат представителната мисъл, знаменитата мисъл, великата мисъл, Божествената мисъл. Макар и да е отвлечено, макар и да е така скрито, не се отчайвай, но вслушай се вътре, в себе. си, за да можеш да доловиш влиянията и присъствието на съответните мисли на даденото време, защото във всяко годишно време работят, присъстват съответни същества от всемирното разпределение - както в природата, както в човешкия свят, както в животинския, в растителния, минералния свят. Така също и ученикът основно ще изживее тия разпределения в тия четири годишни времена, или тия четири представителни качества на висшите светове. Следователно, има ли някъде трудност? Ето къде е трудността: да се научиш да размишляваш специално за всяко годишно време. Тогава уроците, заниманията в едно годишно време ще бъдат добре овладени. Те ще помогнат да овладееш и уроците за второто годишно време, което ще ти даде вече идеите, перспективите за трето и четвърто годишно време. Изисква се да бъдеш годишен астролог, да владееш четирите времена, в смисъл, да се запознаеш с инструктивната мисъл, с размишлението на тия същества, които представляват в битието тия характерни качества на Духа. Тук идва вече на помощ изкуството на светлината. Най-загадъчния мир, най-представителния мир, това е светлината на -Духа. Наистина много големи умове, които са имали заченките на тия четири висши качества понякога не са могли да овладеят, т. е. не са могли така да овладеят научната материя в съзнанието, че и съзнанието да бъде един комплекс от всемирни възможности. Светлото бъдеще за ученика са всемирните възможности. Той сега има възможности на дадени полета, на дадени годишни времена, има възможностите на представителния, на знаменития мир, но нему му трябва подготовка за възможностите на великите мирове на Божествения мир. Трябва да се мине от една епоха в друга, т. е. да се направи един преход от едно състояние в друго или да стане едно ново раждане или възкресение. Това процес ли е? Ние говорихме и по-рано, че ученика постепенно го освобождават от процесите. Щом е свободен от процесите, той е вече в състоянието. За да има състоянието на богатите области на Духа, това ще рече да бъдеш висша, всемирна, представителна, Божествена мисъл, която е поляризирана, която е проявена в цялото миросъздание. Следователно, Бога ще го търсите като човек или като някой идеал, или като някое представително поле или знамение? О, не. Тепърва ученика ще открие Бога като представителна, знаменита, велика, Божествена мисъл. Долу в началото Бог е представен като земя, като минерално царство, като растително царство, като животинско царство и човешко царство. Иначе няма още представа човешкото съзнание. Човешкото съзнание още не може да си представи Бога като всемирна безкрайна способност. Наистина ако би осъзнал човек какво е това всемирна безгранична способност, би видял Бога така реален, така организиран, така хармоничен, така изявен, че няма да става нужда от доказателства, от хипотези, от науки и т. н. Ние си служим пак с дадени процеси като казваме: Бога ще откриете като любов, като истина, като мъдрост, като вяра и добродетел. Но специално на ученика се казва, че Бога ще намерим като безгранична абсолютна способност. Тази способност се съдържа цяло творчество, защото ако няма способност, не може да има творчество. Ученико, ти си призван, на тебе се говори, на тебе се дават слова, за да можеш да придобиеш, да се ползуваш от тази способност, която ще ти съдейства да работиш, да се усъвършенстваш и да се изкачиш по-високо над човешкия мир. Това е задача: да се изкачиш по стълбата над човешкия мир. И навярно тогава ще срещнеш друг мир, на други същества, на други представи, способности. Да, сложни са размишленията, но красиви са перспективите. Колкото по-сложни са, толкова повече размишленията придобиват характер на представителност, на знаменитост, на величие и Божественост. Не се плаши от сложността, но радвай се, че се намират сили, които те отвеждат в тия сложности. Иначе, животът ти би бил подобен на минералното царство и на животинското царство, на растителното царство и човешкото царство. Сега си отнесен в сложността на Божествените способности. А знаете ли какво е това Божествена способност? Това е дъхът, това е душата. Това е движението, светлината на всемира. А къде искаш да бъдеш? Нали искаш да бъдеш във всемира, т. е. да не бъдеш някъде в някое кътче изоставен, овехтял, безразличен - едно най-тягостно състояние. Но щом си в областта на омаята, на Божията способност, ти си вече едно младо жизнено дръвче, което посреща четирите годишни времена със стоицизъм, расте, цъфти и дава плодове. Но колкото и да те уподобяваме на това дръвче, ти не си дръвче, а си едно присъствие с Божиите способности. А такова присъствие е представителство, знамение, величие и Божественост. Здраво размишление, положително размишление, вдъхновено размишление, това е най-голямото постижение. Когато казваме най-голямото, подразбираме напълно вживяване в тази всемирна способност. Ние си служим с един специален език. Всяко едно слово, всяка една дума представлява Божествена способност. Внимавайте, може би фигуративно няма да разберете, може би образно няма да разберете и отгатнете, но ще знаете, че всяка една дума е израз, е отломка от тази всемирна Божествена способност. Тук на ученика се дава словото на способността. Само който е способен; той може да създава, той може да твори. И тъй, запечатайте това дълбоко във вашето съзнание, защото колкото повече съзнанието култивира тия четири качества: представителна мисъл, знаменита мисъл, велика мисъл и Божествена мисъл, толкова повече това съзнание придобива способността да разпредели душевните, духовните, сърдечните и умствени сили в ученика на работа. Кой ще помогне? Ще му помогне вдъхновеното слово на тази велика способност, ще му помогне изкуството на светлината, присъствието на Духа, защото за ученика няма друго изкуство, няма друг професор по светлината. За ученика няма друг професор на присъствие и вдъхновение, освен присъствието на Духа - два професора, които го подготвят за най-висшите представителни мирово в необятността. Както виждате, тук имате числата 4 и 2. С тях може да борави само гениалният, способният, т. е. само с представителната мисъл, със знаменитата мисъл, великата мисъл и Божествената мисъл. За другите същества, както двойката, така и четворката са съдбоносни. Как мислите: ако бяхте само единица, какво представителство щяхте да имате? Нямаше да имате никакво представителство. Ако бяхте сама единица, каква знаменитост щяхте да бъдете? Никаква знаменитост. Ако бяхте само единица, какво величие щяхте да бъдете? Никакво величие. Или ако бяхте само единица, каква Божественост можехте да имате? Тя щеше да бъде неизвестна, статическа, непроявена. Но щом станете двойка, вие вече сте представителна мисъл, щом станахте тройка, вие вече сте знаменита мисъл, щом станахте четворка, вие вече сте величествена мисъл, а щом станахте петорка, сте Божествена мисъл. Тук вече имате пентаграм - пълният човек, посветеният човек. Казахме: колкото и да е сложно това размишление, не се страхуваме, че може да стане някакво отклонение. О, не. Няма в историята случай, когато да са биле в това пълно размишление, да е станало някое изключение или отклонение. Щом работиш с тия четири положителни сили като важни двигатели в живота си, никога няма да имаш време или епоха на отклонение. А това е важно: ученикът трябва да го осъзнае, т. е. да го скъта в своята съзнателна съкровищница и когато му трябват дадени сили, веднага ги има в своя власт. Така ще се подготви за да може да получи и пълното прозрение, пълното посвещение и пълното безмълвие. 30 май 1955 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване