Ани Публикувано 9 Април, 2022 Сподели Публикувано 9 Април, 2022 РАЗМИШЛЕНИЕ 450-то ВИСШИТЕ ПОЛЕТА За да може ученикът да мине в отвъдните полета, в светлите сфери, той трябва да знае пътеката, трябва да знае методите, трябва да е опитал реалността, т. е. ученикът трябва да е научен. Той трябва да използва всички средства, всички опитности на великите посветени, които завършиха своята еволюция на физическия свят. Когато става въпрос за посветени, не трябва да се ограничавате и мислите, че посветените непременно трябва да са минали физическия свят. Посветените могат да минат и през другите светове - астрален, ментален, Божествен свят. Не е така необходимо да се мине физическия свят. Физическият свят минават само ония същества, само ония духове, които са дошли с известна мисия да извършат един преход. И действително така става. Доста сложен е този преход. За да се осъзнае тази задача, ученикът трябва да бъде научен, да отговаря. на призванието ученик. Ние казахме, че трябва да се използват ония средства, ония начини, ония опитности, които ще му съдействуват, които ще му помагат да разреши правилно задачата за минаване в отвъдния свят, във висшите полета. Защо става въпрос, че трябва да се мине във висшите полета или в отвъдния свят? Това са още само понятия за ученика. Той не знае в същност какво е това отвъден свят или висши полета. Неговото съзнание е напълно ангажирано с физическия свят, защото му предстои да разреши много сложни въпроси. Той трябва да разреши въпроса за състоянието, за реалността на физическия свят, за функциите на физическия свят. И понеже е си ангажиран по съзнание и воля, той няма достатъчно време да мисли, да се подвизава, да използва известни опитности, за да мине в отвъдния свят или във висшите полета. Тепърва на ученика започва да се говори, почва да се наставлява, да се определя пътища, опитности и начини, за да придобие една нова способност, която да го отведе в по-висшите полета. И за ученика има краен предел. Той трябва да мине света на посвещението, т. е. да завърши своята задача, своята мисия на физическия свят. Всеки един ученик, който е стъпил вече във Вътрешната школа, има известна сериозна мисия. Той има да изпълни един велик завет по отношение представителството на физическия свят. Благодарение на тия ангажименти, той е доста много обвързан, доста много елементи владее от физическия свят. Всичките му движения, всичките му чувства и мисли имат нещо физическо, т. е. имат физическа субстанция, имат физически живот. Има физически живот както има и духовен живот. Следователно, ученикът изпълнява две важни роли, т. е. представлява два важни свята - физически и духовен, понеже по начало той е физически свят и духовен свят. Когато се говори за посвещение. ученикът трябва да завърши еволюцията си на физическия свят, т. е. той трябва да има една опитност. Тя ще му трябва да разреши едни кардинални, едни важни въпроси. Когато бъде изправен пред комисия да разреши въпроса за сътворението, той трябва да има опитност, трябва да е изживял тази еманация на физическия свят. Ето защо ще има изпити. Не можеш да минеш ранга на посветен, ако не държиш изпит, т. е. ако не бъдеш подложен да отговаряш на всички кардинални въпроси в самото начало. А сега ученикът задава въпрос защо е свързан; защо има несъвършенство. Ученикът трябва точно да отговаря, да знае и да завърши своята еволюция. Всички други знания са само средства за препитания, средства за достойнство за звание и т. н. Но те са временни, преходни. Единственото положително знание е това, когато бъдеш представен пред върховната комисия, да можеш да отговаряш ясно, определено, точно, реално на всички въпроси по създаването на света, на битието. Да няма предположения, неизвестности, но точно, абсолютно вярно да отговаря. Понеже му предстои този голям необятен въпрос, който ученика трябва да разреши, то той трябва да учи. Има много фактори които могат да го научат, но ние бихме го съветвали да се учи от най-големия, от най-положителния фактор - Божия Дух. Само Божествения Дух е, който може да му каже за началото. Само той може да му разкрие великите замисли в началото. Тогава ученикът няма да казва: ако Бог е абсолютен, защо има неабсолютности. Разбиране е необходимо, т. е. да се хармонизираш, да се втопиш в първичната Божествена мисъл. Тя е, която ще ти разкрие цялата сложност на работата на Божия Дух, защото Божият Дух е ангажиран да проведе великите замисли на Бо» га. И понеже той ги провежда, създава известни ядра, т. е. той работи с много полета, с много светове, има много опитности, т. е. той е изживял всички категории на усъвършенствуване, на абсолютност. Следователно, ако Бог се е доверил на едно съществото е именно неговият Дух. Но ще кажете: какво е това Бог и какво е това неговия Дух? Нима Бог е двойнствен? Нима са двама? Бог е абсолютен, Бог е и начало. Понеже е начало, той е Дух. Като абсолютност, той е Бог. Абсолютното се изявява чрез началото, чрез Духа. Тогава се задава въпроса: каква нужда е имал този абсолютен Бог, за да излъчи своя Дух и да го прояви като начало на някакво си сътворение, на някакви си светове? Помисли малко, ученико: ако. Бог би бил абсолютен, в своята абсолютност, щеше ли да има това разнообразие, тази пълнота, тази красота, тези прекрасни идейни представи, които ти лично, изживяваш? Нямаше да ги има. Не можеш да обхванеш абсолютното, а можеш да обхванеш началото, защото началото има свое бъдеще. Това бъдеще си ти, ученико. Като бъдеще, дръж се здраво в тази абсолютна наука на началото, т. е. дръж се здраво в специалностите и способностите на Божия Дух. Той ще те просвети. Той ще те отведе в светлите полета на висшите полета, за да бъдеш вече една пълнота - не само физически свят, но пълен духовен свят. Това е твоето бъдеще - духовният свят. Ти вече трябва да си разрешил въпросите на физическия свят. Да имаш вече опитността, която навярно ще ти потрябва при върховното разискване, при вземане на решение, при взимане на утвърждение, защото Божия Дух е във вечна конференция, във вечен разговор и размишление с висшите същества, които абсолютно изпълняват неговата програма. Ничия друга програма не изпълняват висшите същества, защото няма друга по-съвършена, по-пълна, по-идейна, по-божествена и по-чиста. Те знаят и за нисшите поделения на физическия свят, те знаят и за тъмните светове, те всичко знаят, защото те са най-големите астролози. Понеже съдържат в себе си елементите на чистотата, те могат да проникват навсякъде без да оставят там. Никаква сила там не може да ги задържи. Ето каква опитност предстои на ученика. Но за да владее тази опитност трябва да бъде абсолютно чист. Само чистото слиза в ада да проповядва на грешните, на осъдените. Само чистото може да слезе между прокажените, да ги обнадежди, да ги вдъхнови и да не бъде засегнато. Само чистото може да ръководи известни племена, известни народи, държави континенти и т. н.. Само чистия е който може да минава от физическото поле в духовното, без да бъде препятстван от някакви тъмни сфери. Ето, ученико, едно от средствата, едно от качествата като опитности, които ще вземеш от посветените преди теб. Ако си абсолютно чист, не ти е необходимо никаква дисциплина. Абсолютно чистият не го хваща дисциплина, защото той е най-дисциплиниран. Абсолютно чистият е най-силен. Защо? Защото в чистотата е силата. Ако имаш известно знание което е чисто, то е силно. Значи, чистото знание е силно. Ние няма да кажем вярното, но ще кажем чистото без примеси. Когато знаеш нещо да няма примеси на чужди влияния, на чужди мнения, на хипотези и т. н., но да знаеш чистото, да познаваш своя съученик, да го познаваш чист, прозрачен. Тогава вече няма измама. Да може ученикът да се освободи от измамата, от користолюбието, от завистта и т. н., той трябва да бъде чист. Единствено чистотата е, която му определя истинския път, която му служи като магически ключ, кой то му е даден като безсмъртен живот, защото в безсмъртността се съдържа чистотата. Нямаш ли чистота, ти си смъртен. Чистото естество не умира, чистото естество не се заробва, не можеш да го вържеш, не можеш с гвоздей да го заковеш. Можеш ли слънчевия лъч да го задържиш или с гвоздей да го заковеш? Ето колко ясен е този пример. Ученикът може да има големи опитности. Той може да използва великите посветени, които са под прякото ръководство на Божия Дух. Когато застъпваме тази област на чистотата, ние се страхуваме, да не би този въпрос да стане банален, както много други въпроси са станали такива. Ние искаме да вникнете по-дълбоко в същността на въпроса, същината на работата, да видите, че единственото реално средство, което може да ви помогне, това е чистотата. Чист ли си и любовта ще ви дойде на гости. Чист ли си и мъдростта ще ти дойде на гости, и истината ще ти дойде на гости; Не си ли чист, те ще минат край теб и ще отминат. Щом си чист, ти ще имаш сок и пчеличките ще дойдат при тебе. Не си ли чист, ти няма да имаш сок и пчеличките ще минат край теб и ще отминат. Така и вие ще помогнете и на пчеличките да дойдат при бас и висшите същества да дойдат при вас. А това измама ли е, хипотеза ли е? Това е достойнство. Да бъдеш ароматичен, пълен със сладък сок, това е достойнство, т. е. олицетворение на чистотата. Нека тази мисъл дълбоко залегне във вашето съзнание, защото чистотата може да се разбере и разкрие само със съзнанието. Колкото повече чистота овладява вашият свят, толкова повече вашето съзнание се пречиства и става чиста зеница, която може да съзерцава прекрасното, красивото, изобилието, любовното. И тъй, чистотата не трябва да бъде само метод или украшение. Тя трябва да бъде едно абсолютно проникване на специалните замисли на върховното строителство. Кога ще бъде ученикът в редовете на строителството? Когато е станал чист. Не можеш да влезеш в светлите светове, ако не си чист. Не можеш да присъстваш на една голяма конференция на посветени, ако не си чист. Като влезеш между тях ти трябва да имаш аромата, свежестта на слънчевите лъчи. Само тогава ще бъдеш достоен да седнеш между тия същества и да вземеш участие в дълбоките и всестранни размишления за строителството, в плана, за изкуството на Божия Дух. Колкото повече ученикът се приютява под крилата на чистотата, колкото повече се декорира, се обновява с чистотата, толкова повече духовният живот възраства, толкова поведе се изпълня с нещо кристално, прекрасно. Тогава, където и да е, при каквито и условия да бъде доставен, щом в основата си е чист, той гледа на нещата вече през една особена призма, която пречупва цветните тонове, които са създали тона на висшето слово. Божественото слово е съчетание на цветни тонове. Божественото слово съдържа в себе си способността, качествата, силите на Божия Дух, защото Божият Дух е толкова разнообразен, толкова необятен, в толкова варианти, че не са достатъчни седемте цвята, седемте тона, които могат да го представят като завършен, като проучен. Зад тия седем цвята и тона има още много цветове и много тонове, но те са толкова префинени. Толкова прозрачни и изящни, че трябва особено око, особена зеница, за да може да прави разграничение от тон до тон, от цвят до цвят. Едно което е радостно, то е че ученикът има вече създаден очен цвят, чрез който може да разбира поне седемте тона, седемте цвята. Това показва, че за в бъдеще той ще има способността да развие и други способности, чрез които ще може да открие прозрачните цветове и високо хармоничните тонове. Ето какво богатство предстои пред ученика - реална Божествена наука, която ще му даде възможност да проникне в необятната глъбината на Божия промисъл. Да дойдем на първата мисъл. За да може ученикът да мине в отвъдният свят, в светлите светове, той трябва да използва реалните опити на всички посветени, който са завършили своята еволюция както на физическия свят, така и на другите по-висши светове. Сега на ученика се говори от полето на физическия свят. Там го намериха, там го откриха. Понеже трябваше да има опитности. Той ще бъде подкрепен, понеже трябва да отнесе със себе си реалните опитности. Той трябва да знае съчетанието на тоновете, съчетанието на цветовете, И когато бъде подложен на изпит, той трябва да знае вариантите, трептението на тона и радиацията на цветовете. Той трябва да знае колко трептения в минута правят вариантите на цветовете и трептенията на тоновете. Но ще кажете, от къде да ги знаем? Щом преобладава в него състоянието чистотата, той ще чувствува тяхната душа и ще ги изрази геометрически, математически и в живо слово. Това няма да стане от един път. Някои от вас могат да проникнат в тази идея, тази реалност - чистотата и веднага да я приложат в своето съществувание. Трудна е тази задача. Защо е трудна? Защото влиянието на физическия свят е много силно. Борбата е между физическия свят и Духа. Единствената работа, която Божественият Дух има да извърши върху ученика, това е да намали влиянията на физическия свят и да увеличи влиянието, прилива на духовния свят. Това е специфичната работа на Божествения Дух. И той вече завършва известни процеси по отношение вашата подготовка. Радвай се, ученико, че Учителят е близо до теб и непрестанно ти нашепва, непрестанно те зове. Не закъснявай, не проявявай инертност по отношение на твоята готовност. Ние искаме някои процеси да се съкратят, т. е. да може да се ускори твоето минаване от физическия свят в духовния свят. Направиш ли тази крачка, т. е. проникнеш ли в детайлностите на духовния свят, ти напълно ще бъдеш погълнат, т. е. напълня ще бъдеш осъзнат за реалността на живота. Сега всичко в теб е разхвърляно, неположително, неизвестно. Ти още казваш: какво ли е това другия свят? Никой не е дошъл от там да ни каже какво представлява той. А ти можеш сам да отидеш и да научиш за същината на този свят, да имаш опитността. Но за да отидеш, както казахме в другия свят, необходимо е чистота. Не можеш с физическото си тяло непречистено, задръстено, непрефинено, притиснато да проникнеш в духовните светове. Ти можеш да проникнеш само чрез своето макар и не добре оформено тяло. Само то е способно. А може ли и с физическото тяло? Когато то стане прозрачно, пречистено, духовните явления ще минават през теб. Ти няма да ходиш да търсиш духовните светове, великите посветени, но те ще минават през теб. Ти ще бъдеш за тях един оазис, един висок връх с чист въздух и приятна атмосфера. Тогава ще бъдеш потърсен. Ще бъдеш потърсен особено от ония същества, които имат за задача да хармонизират силите на физическия свят, т. е. да подържат хармонията в природата, защото ако не би имало фактори, които да подържат хармонията в природата, тя би се изменила, би се деформирала. Но благодарение, че има фактори, които изпълняват своите функции прекрасно, идеално, Божествено. Ученикът трябва да разбира езикът на природата, нуждите на природата, стремежите на природата, същността на природата, защото тя е най-близко при него и чрез нея той влиза в контакт с духовните сили. Ще кажеш: чрез плодовете, чрез растенията, чрез аромата, чрез блясъка чрез огъня и т. н.. Да, това е прекрасно. Но кое още не е прекрасно? Не е прекрасно, че ученика казва още: не мога. Да няма вече това „не мога“. Преобърнете тия мисли и идеи в положителни, да влязат в строя на радиацията на възможностите. Никога не опорочавай мисълта си, никога не оставяй противоположната среда. Излъчвай я от тази среда. Нека тя да си избере една подходяща среда, за да може да бъде трепет, да бъде вариант, да бъде тон за живота. Най-хубавите дни, най-хубавите месеци и години, които ученикът има да изживее са когато ученикът се учи. Когато усвои някаква специалност, той се радва. Радостта е фактор, че наистина ученикът е завършил една от трудните си задачи. Има задачи и ще ги има. Те са разновидни, разнообразни. разноцветни, разнотонови. Тези задачи ученикът ще разреши благодарение на своя стремеж да приюти в себе си една от способностите - да бъде винаги чист. С чистотата той ще се добере до реалността за началото на нещата. Ще знае защо слънцето свети, защо трептят звездите, защо светят планетите, защо са ангелските сили, защо са възвишените полета. Той ще знае защото всички тия специалности той ще въплъти в своята душа, сърце и ум. Процесът въплъщение е важен. Не да въплътиш някой твърдоглав, вироглав дух в себе си, но да въплътиш светлината, трепета, чистотата; хармонията, това е достойнство. Тогава, ти си един богат мир, който съдържа способностите на началото. Вървейки по този път, ползвайки се с опитностите на чистотата, ученикът ще достигне до пределите, откъдето ще може да съзерцава своето минало и открива своето бъдеще. Ще съзерцава своето минало Да да се ползва от опитността. А ще открива своето бъдеще, за да бъде силен. Силата играе тук важна роля. Ние до сега говорихме малко до сега, защото нямахте нужната чистота. Но сега, когато на помощ иде чистотата, вие сте вече силни. Щом не сте чисти, сте слаби. Щом сте чисти, сте силни. Това е мярка. Няма две мнения за това. Чама залъгвания, няма тайни. Чист ли си, силен си. Не си ли чист, слаб си. Щом не си чист, ти живееш с всички същества, които са слаби, които са оцапани. Великите посветени са чисти. Те са така чисти, че може да живеят на слънцето, но нечистите не могат да живеят на слънцето. Те ще се стопят и ще изгорят. Ето защо прегърнете чистотата. Всичко у вас да бъде така чисто и прекрасно, че който ви види истински да се зарадва и да каже: ето прекрасните идеи за които сме мечталите са вече осъществени. Бъдете чисти, за да бъдете във връзка с чистото ръководство на Духа. Само чистотата е която ще ви преведе през тъмните светове, през тъмните полета за да влезете в чистите полета. Предстои ви нов свят, т. е. да минете в нов свят. А за да минете в този свят, трябва ви чистота, защото той е по начало кристален, чист. За да имате великата, идейната Божествена мисъл, се иска чиста душа, чисто сърце, чист ум и чиста воля. Това морал ли е? Наистина ние го застъпваме вече като морал. Ние ви морализираме. Вярно е, ние засягаме една важна област. Наистина, че е морал, но висш морал, т. е. морал на чистота та, морал на светлината. Той не е човешки морал, не е морал на племената, на народите, но е морал на чистотата, светлината и Духа. Като ученици, които представят идеите, светлината, реалността на Бялото братство, на една висока върховна йерархия, то наистина трябва да имате това достойнство. Белите братя имат положителни данни за вас. Тия данни са дадени от Учителя, който ви намери, който ви повика, който ви възпитава и образова. Следователно, за да представите идеята на Всемирното бяло братство, трябва да бъдете бели, а белотата подразбира абсолютна чистота. Бяло братство, това е чисто братство. Другото е черно, тъмно, братство. Вие знаете за него и затова потърсихте идеите на бялото братство. Ние ви казваме идеите на бялото братство са абсолютно чисти, реални закони. Най-положителните същества, които могат да бъдат характер, да вземат отговорност, да изпълняват задължение, това са учениците. По-положителни същества от тях няма на физическия свят. Ученикът трябва да има една положителна черта, която да подчертава където и да се намира, при каквито и условия да бъде, при каквито и събития да е, неговата положителност. Това е характерното на ученика-да има положителни качества, положителни идеи. Няма други идеи освен идеите, които са представени от Божествената чистота, същина и любов. Чистотата пречиства нещата. светлината ги осветлява, а любовта ги въплъщава. И тъй, нека Божествената любов бъде пълно въплъщение за вас, за да можете да бъдете чисти и светли. Тогава ще говорим за идеите на бялото братство сериозно, прямо, без тайни. Тогава тайните не ще бъдат скрити, защото за чистия и светлия няма скрити явления. Той навсякъде прониква. Това е неговото изкуство. Абсолютно, достойно, Божествено. Научете се на това изкуство. Как ще се научите? Когато размишлявате, когато разгръщате нещата, когато прониквате. Ще откриете законите, същината и тогава няма да има тайни. В миналите езотерични школи се е говорело за някакви си тайни. Сега обаче Духът не говори за тайни. Защо? Защото синът може да знае какво мисли бащата, защото от него е произлязъл. Всички качества и способности на бащата са предадени на сина. Следователно в миналото те са били незаконни синове и затова не са знаели за качествата на бащата, затова е имало карма. А сега, ти който мислиш с ума на баща си, чувствуваш със сърцето на баща си, действаш с волята на баща си, има ли тайни? Няма да има. Следователно, ученикът на вътрешното посвещение познава по начало всички неща. Ето защо искаш ученика, да бъде скромен, да не би като е открил някоя истина, някоя тайна, да се почувствува, че той е по-високо от другите и да предава тази истина с патос, особен маниер и т. н.. Никъде да не проличава секретността, идейността, тъй както Божия Дух работи безшумно. Така и ученикът без да подчертава нещата за себе си, без да казва нещо за своето аз, да извършва работата ти - спокойно, реално. Ние два часа сме между вас. Когато ние говорим, ние се ползваме от тези два часа: Дали вие се ползвате, то е друг въпрос. Вие само слушате, но не говорите. А този който говори, той е фактор на това време. Неговото факторство се състои в това, че той усилено работи. А работата вече подразбира труд, мъка. неприятности и т. н.. Когато говориш за истините, това е свещена работа, голяма работа, но когато говориш глупости, когато разказваш приказки и т. н., това е вече забавление. Да разказваш великите истини от самото начало до сега, това е едно свещенодействие. Да влезеш във връзка, в контакт с всички небесни сили, това е върховна работа. Да бъдеш последователен и отговорен, това е доста сериозна работа. Да говориш истините както са, и нито за миг лъжа, това е много сериозна работа. Да поддържащ вибрите на Духа в известна среда, в известна общество или ядро, това е една голяма работа. Да разкриваш основите на една нова епоха, на едно ново общество, това е велика работа. Да представляваш идеите, мислите на великото всемирно братство, това е гениална Божествена работа. Удоволствие ли е това? Почивка ли е това, тщеславие ли е, покой ли е? О, не! Това е сериозна Божествена работа. Да напуснеш светлите сфери, да се приютиш в едно физическо тяло и да провеждаш Божествен език, Божествените мисли, Божествения промисъл, лека работа ли е? Но любовта ни застави да правим това, тази любов която ви препоръчва чистотата. Ще знаете, че само този може да люби, който е чист. Не си правете илюзии и не вярвайте на ония същества, които не са чисти, а разказват за любовта, но не проявяват любовта. Там се е загнездил духът на противоречието. Само този може да люби, който е абсолютно чист. Следователно, бъдете чисти към себе си, за да можете да проявите любовта в пълнота. Тогава ще се почувствате като едно върховно звено, като една върховна сила, която ще дава тон както в обществото, така и в света. Тон трябва на света. Кой ще даде този тон? Ще кажете: Господ ще го даде. Господ ще го даде чрез своите синове, чрез своите посветени, следователно, гответе се да дадете тон на света, за да регулирате живота и енергиите на народите, за да не идват в стълкновение. Вие ще определяте пътя, вие ще давате кредитите, вие ще посочвате простора. Изпълнете тази мисия. Изпълнете я достойно с нужната чистота, за да може да се увенчае със слава и чистота ядрото в което сега вие вземате участие като едни съвършени представители на изкуството на Божия Дух. Ние ви говорихме много за изкуството на Божия Дух. В миналото, ние ще продължаваме да говорим и сега, защото то е необятно, толкова сложно, толкова изобилно, че трябва много векове, но ние искаме да запазим нашата индивидуалност. Ще бъдем с вас, но няма да бъдем като вас. Вие ще бъдете с нас и ще станете като нас. Това е истината. Ученикът не трябва да живее в конфликт. Той трябва да трансформира нещата със способностите и силите си над цветовете, на тона, на числата и идеите на безсмъртието. Той ще ги трансформира без да нагруби някое чувство в себе си, защото все пак Духът в ученика е силен и влиянието ще се почувства върху тия нисши приятели. Така че, има кой да се справи с тях. Ще предоставите тая работа на вашия дух, защото казахме, че трябва да има опитността на физическия свят. Когато от духовния свят ги запитат какво представлява физическия свят, интелектът трябва да вземе участие, защото без него не може да разрешите въпроса на физическия свят. Има духове които са изпратени на физическия свят със специална мисия. Всичко трябва да стане положително, да няма отрицание. Сега е тежко, тъмно, мъчно, защото има отрицание. А усилията на Божия Дух, работата на Божия Дух е именно в това, да се преобърне отрицателното в положително. Какво значи това? Да се ликвидира с греховете, т. е. какво ще стане с материята, защото тя е един голям грях във вселената. Вие от този грях сте направили тяло, органи и с това тяло искате да бъдете посветени, да блеснете с него. Вие сте взели дял от най-големия грях. Два полюса са, полюсът на доброто и полюсът на злото, полюсът на чистотата и полюсът на тъмнината. Абсолютното се прояви в Началото. По-рано нямаше Начало. Всичко беше абсолютно. И понеже започна началото, имаме вече цялото сътворение и творчество. Сега, защо това творчество трябваше да започне с груба материя. Ето един голям въпрос. Лесно ли е била на Духа да се движи в етерните сфери, но голяма трудност се е почувствало, когато е навлязъл в по-голяма гъстота. Той е трябвало да стъпи някъде. В най-голямата гъстота той е почувствал най-голямо напрежение. Защо Бог е допуснал това напрежение? По начало Бог е едно такова напрежение, каквото не можете и да си преде тавите. И Духът опитва това напрежение. Бог му е създал такова едно напрежение, че и той се е сбъркал. Защо Бог се е представил с такова напрежение? Тук имаме борба между Духът и плътта. В какво се състои борбата между Духа и плътта? Да се омекоти това напрежение. Това е най-голямата работа на Духа и най-голямото изкуство, което той ще приложи. И това ще стане. Ще дойде този преход и тази голяма работа ще се извърши. И тъй, вие виждате, че Бог е създал от най-абсолютното, от най-префиненото най-голямо напрежение и сега неговият Дух смекчава това напрежение. Но ще кажете: това каприз ли е или какво? Това е процес на творчество. Тук се проявява вече живота като идея на Божествен замисъл. Защо от Божественото напрежение се проявява вече живота? Кой живот е той? Животът на Бога, защото в голямото напрежение има живот. Следователно, Духът него търси. Бог и неговия Дух са две абсолютни сили. Но ще кажете: нали Духът е у Бога? Да, но трябваше да стане проявление. Трябваше абсолютното да се прояви. Ние говорихме за греха, но то е напрежение. То е грях по отношение на съществата, които не могат да се справят с напрежението. Ние казахме, че дори и Духът е срещнал трудност, затова е и сега борбата. Защо Бог е създал това напрежение? То е друг въпрос, който притежава необходимата чистота, Бог ще му открие. Никое друго същество няма това право. Даже и неговият Дух няма право, защото това е задача, предоставена на Бога. За големите въпроси се иска големи мъдреци. За голямата работа се искат силни духове, защото само те ще могат да я свършат. Като ви говорим сега за големите неща, често пъти идва мисълта у вас и вие казвате, ние сме нищо. Дали е навреме или е не навреме, дали сте на място или не, това нас не ни занимава. Нас ни интересува да се проведат нещата в тяхната абсолютност. Вие сте една среда, едно условие. Предават ви словото, записвате го и т. н. Това все пак ще ви помогне. Дали ще се ползвате абсолютно, то е вече въпрос на време, на условие. Вие сега какво правите? Понякога се засилвате, а понякога идва дух на униние. Няма да се изнасилвате. Времето е вечно. Ние ще направим това. Работата на Духа е епохална, на цикли. След това се оттегля. Къде? Оттегля се от тази планета и отива в друга планета, в друго слънчево ядро, в друго съзвездие. Но ще кажете: нали Духът е един и същ? И Духът си има свое централно ядро, своя централа. Там където присъства Духът на централното ядро, там е епоха. Сега Духът с централното си ядро е на земята и затова е важно. Кой знае кога Духът някога във вековете, пак ще дойде със своето централно ядро? Дано ни разберете правилно. Ние не ви молим, но разчитаме на вашата добра воля, да схванете важния момент. Колко време ще трае присъствието на Духа централно на земята. Вие трябва да знаете това положение. От миналото вие знаете как Духът е идвал централно и се е оттеглял. И сега така ще стане. Духът ще стои известно време централно и ще се оттегли. Иначе ще действат еманациите му, трептенията му и ще действат посредством слънчевите ядра, посредством събудените души, но няма да бъде централно. Централно ще бъде другаде някъде. Затова, използвайте централното присъствие на Духа на земята, за да не става нужда да чакате други векове, друга епоха. Централно Духа ще присъства на земята до две хилядната година, след това той ще се оттегли и ще присъства централно в друга някоя близка планета от слънчевата система. Вероятно той ще се оттегли в Юпитер, след това и там ще има една епоха на присъствие. Там той ще присъства по-малко отколкото на земята. Ще кажете: до две хилядната година има много време, така че, можем малко да си поживеем. Може да си поживеете, но ще се наложи ново въплъщение, но дали ще може да използвате централното присъствие? Сега имате най-добрите условия. Осъзнайте това. Използвайте централното присъствие на Духа. Затова сега се продължи Школата в друг темп, в друг вариант - във вътрешен вариант, за да може да се продължи делото централно до две хилядната година. Ако Духът централно завърши своята работа, може да предвари две хилядната година. Работата трябва да се завърши. И ако ние настояваме, че работата трябва да се завърши, то е, колкото по-бързо я завършим, толкова повече ще дадем възможност на Духа да работи централно в друга планета. Сега Духът работи централно в слънчевата система. След това ще мине в друга слънчева система. Истините трябва да се кажат. Всички същества, във всички слънчеви системи трябва да знаят за истината. Какво да знаят? Както те са в същност. Тогава ще паднат всички илюзии и заблуждения: религиозни, политически. Както виждате Духът изпълнява най-скритото за да може човечеството да се освободи от ограниченията, от робското суеверие. Единственото същество, което трябва да запамети историята на централното присъствие на Духа, това е ученикът. Следователно, той трябва да бъде посветен по всички въпроси. Ще кажете: ни е не сме от тия посветени. Ние сега сме началото. Вие не може да знаете какви сте, защото има някои скрити неща от вас. Ако ги знаехте, бихте се спънали. Факт. е обаче, че централното присъствие на Духа се е спряло върху вас и вие сте длъжни да дадете съдействие, т. е. да организирате всички ваши духовни сили, които да дадат място, прием на централното присъствие, за да може това централно присъствие да открие Божията истина, за бъдещето посвещение на човечеството. И ако ние настояваме да записвате, то е именно; да запишете тази скрити тайна в бъдещето на човечеството, да знаят всички народи, че Бог със своето централно присъствие е благоволил да разкрие себе си в най-голяма дълбочина, височина, широчина. И тъй, ще се премахне вековното заблуждение, което се е оформило като система на изкуство и наука. Ще кажете: защо тия учители които дойдоха, които бяха централно посещение внесоха Такива религиозни заблуждения? Ще знаете, че всички учители, които са идвали да учат човечеството, не са го оковавали в религии, във форми и догми. Те са говорили истините, обаче човечеството ги е ограничавало и е създало известни система, за да може да държи в подчинение. Всички учители, които са идвали да учат човечеството, са биле все централно посещение на Божия Дух. Та сега, дълг се налага на новата школа; на новите ученици, да бъдат внимателни, да не се формализират, да не създават догми, но да създадат една светеща мисъл, една чиста система на живот, едни прекрасни чувства пълни с любов. Да ходиш по тази земя, но да бъдеш светило, а не да бъдеш тъмнота, дол или сянка. Където и да ходиш, да бъдеш отражение на слънчевата светлина. Тогава ще се възпитат всички други светове и животинския, растителния и минералния. А сега има зверове, има насекоми, има огън, който изгаря има студ, който изстудява. Да, има. Защо? Защото има два полюса. Едната страна на земята се огрява от слънцето и другата която никога не вижда слънчев лъч. Ще кажете: тогава ще трябва да се поправи, да се ремонтира земната ос, така да се върти земята, че да бъде винаги огрята. Зависи от съществата, които са получили Божието благословение, от централното посещение. Както виждате, земята още не е правилно устроена. Тя е още приют на нисши духове. В по-голямата си повърхност тя е вода и там има нисши духове. Много малко място е създала за висшите същества. Вие виждате какво е положението на земята. Но тя ще се устрои благодарение по-честото посещение на централното присъствие на Божия Дух. И тъй, приложете за в бъдеще новото, за да се ускори Божия Дух централно. За нас многото е малко, а малкото е много. Всички моменти са еднакво построени. В някои моменти кордите са опънати така, че дават приятни звукове. В някои моменти обаче, кордите са отхлабени, та трябва повече време за да се опънат. Ние понеже казахме, че ще присъства големия Майстор на концерта който е централно присъствие, кордите трябва да се нагласят добре. Вие сте най-свободните същества. Правите каквото искате, мислите както искате, ядете каквото искате, пиете каквото искате. Толкова много сте свободни. А сега тук трябва да слушате. Кордите ще се настроят, ще се хармонират и ще започне концерта. А когато започне концертът, още в първите минути ще има централно посещение. Всички вие сте оркестранти. Следователно, вие трябва да се учите. Наука ви трябва и то сериозна наука. Нали когато ви дойде гост вие правите приготовления. Така и сега. Ще дойде централно посещение. Ще трябва да се представите като представители на една велика наука. Ще ви приемат като мъдреци, които ще ви кажат и вашия минал живот. Това не е малка работа. Два свята - различни състояния. В това се състои философията на живота. Вие сте в едно състояние, а духовете са в друго състояние. Вас ви наричат човеци, а тях ги наричат духове. Често пъти човеците се подиграват с духовете. Казват: ех, духове. Защо се подиграват? Те мислят, че като са обособили едно парче земя, са много нещо. Духовете като нямат парче земя, са нищо. Защо са тия състояния? За да се мине известно митарства или известно посвещение, да се получи известна опитност, та когато стане нужда да минат в отвъдния свят, да знаят за реалността на физическия свят. Въпросът е сега, защо Бог трябва да прати известни духове да се материализират. И материята е известно състояние, една среда на известни същества, на известни сили, защото у Бога всичко е сили. Там няма безсилие, няма празно пространство, няма и мъртва материя. Най-малкото, най-подцененото движение или проявление на Бога се изразява в ония същества и духове, които представляват материалния свят. Следователно, материалният свят не е мъртъв свят. Той е едно състояние. И понеже е състояние, е неразбрано от ония духове, които притежават материална субстанция. Те не познават това състояние и казват, че това е мъртва материя, начало за създаване на материалния свят и казват, че всичко е материя, че е материята е създала Духа. Духът е плод на материалните съчетания, а това не е вярно. Вярно е, че Духът е одухотворил материята. Материята е духове или сили, които имат да разрешат един важен проблем по отношение Божественото сцепление - да се опита Божественото сцепление, т. е. напрежение. Всички планети в пространството са все Божествено напрежение. Всички слънчеви ядра са Божествено напрежение. Цялото пространство е изпълненото Божествено напрежение. Откриха се сили на електричество, на магнетизъм, атоми. Това е все Божествено напрежение. Един ден, когато се наложи новата наука, тя ще разглежда нещата като Божествено напрежение. Тогава няма да има нищо мъртво. Във всяко едно явление в природата се чувствува Божественото напрежение. Това е истинската наука за създаване на тъй наречения материален свят. Това е метод на Божественото напрежение. Бог е толкова силен, че неговото отражение е напрежение. Това е една философска мисъл, за разбирането на която е необходимо богата ерудиция. Каква чудна система. Виждате в пространството светли кълба, блещукащи звезди някъде в пространството, където варира един живот, едно състояние, което малко духове на земята разбират. Това е състояние на Божественото напрежение. Ученикът трябва да бъде посветен в това напрежение, защото и той е едно такова напрежение. От себе си ще съдиш за вънкашния и вътрешния свят. От физическия свят ще съдиш да духовния и Божествения свят. Лично в него има материя, но тя не е мъртва материя. Всичко е живо. Следователно, щом е едно Божествено явление, щом една планета съществува и се движи, тя не е мъртва. Щом има живот, щом се движи тя не е мъртва, но различни са състоянията. Там и учени, и философи, и посветени бъркат. Различни са състоянията на Божественото напрежение и зависи от какъв вариант са те. Ученикът трябва да бъде дълбоко просветен, навсякъде да вижда в каква гама се движи Божественото напрежение или Божественото отражение. Централното посещение на Божият Дух сега е върху земята. А всички висши същества се движат около това централно ядро. Това за тях е необходимо, защото където се чувствуват слаби, веднага се коригират. Централното присъствие е един абсолютен справочник. Там няма така или иначе, може или не може, това е хубаво или не. Централното присъствие дава едно абсолютно трептение, което пък от своя страна дава едно абсолютно Божествено състояние. Та сега, ние искаме вашето ядро да стане отражение на Божественото състояние. Това няма да стане като посещавате западната окултна школа, индийска школа, Агарта, най-високите планини - Хималаите. Когато централното посещение е обект, той е най-високата планина, най-широката земя, най-необятното пространство. Следователно, ако има някъде на запад посвещение, то става чрез изнасилване. А тук е благодатта. Следователно, където е централното посвещение, там посветените се освобождават от режима. А вие знаете, че режимите са доста трудна работа. Вие сега си създавате режим, правите усилия, но когато един ден дойде просветлението, тия режими ще паднат. Те няма да ви бъдат необходими. Щом се качиш на върха на централното посвещение, няма нужда вече от режим. Няма защо да се изкачваш на височината. Вместо да пътуваш с тежка раница на гърба, по-добре е да кацнеш на върха със самолет. Дано осъзнаете моментите, които са така важни през вашите съществувание на земята. Това е най-важното. То не е изключение, не е важност. Вие имате едно минало. Бъркали сте, издигали сте се, падали сте и сега понякога продължавате. Но понеже сте поканени да присъствувате при едно централно ядро, използвайте този случай. Така повече ще се замислите за вашето бъдеще, т. е. за вашата подготовка. Така няма да мислите какво ли ще стане сутрешният ден, да не би да дойде някакво нещастие. Мислете за чистотата и ще имате най-красивите чувства, най-любовните изживявания. Красотата е, която ще ви запознае с всички светли същества, които посещават централното присъствие на земята. Това са хубави неща. Но за да могат да се изяснят тия неща трябва време. Ценете всичко, което се казва. Прекарвайте го през вашето съзнание. То ще остане там някъде. Чистите мисли са реки, те не тежат. Те са леки, но в същото време са силни. Това е специфичното у тях. Вие провеждате идея та на Божествения Дух. За да се повдигне еволюцията, необходимо е централно посещение, централно присъствие. Но не мислете, че това централно присъствие ще преобърне всичко наопаки. О, не! Казано е, който се насили, той ще го грабне. А ние говорим за ненасилие, т. е. който прояви повече любов към чистотата, той ще го притежава, защото чистите ще видят Бога. 25 Октомври 1956 г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване