Ани Публикувано 9 Април, 2022 Сподели Публикувано 9 Април, 2022 РАЗМИШЛЕНИЕ 452-ро ЧИСТОТАТА / четвърто / Кога ученикът се чувства най-силен, най-щастлив, най-свободен, най-вдъхновен? Когато присъства повече Дух. Тия състояния които ученикът изживява представляват присъствие на особено естество, защото ако нямаше естество, ученикът не можеше да изживее нещата. Само чрез естеството се изживяват нещата. Само чрез естеството ученикът може да бъде вдъхновен, да бъде щастлив, да бъде радостен. Какво значи това. естеството на Духа? Кога би присъствувал Духът? Без естество може ли? Ако е без естество, как ученикът ще възприеме неговите вариации, неговите влияния? Нали трябва да има една особена субстанция, която да предизвика контакт, да предизвика известни вибри в естеството на ученика, за да може да се възбудят, да се възпламенят тия качества или това естество в ученика? За да може да се ориентира ученикът във вътрешния живот на Духа, той трябва да познава вътрешното естество. Когато той прозре в това естество, той ще може да прави аналогия с личните свои прояви. Той е вдъхновен. Вижда ли своето вдъхновение? Той е радостен. Вижда ли своята радост? Той е щастлив. Вижда ли своето щастие? Той не ги вижда, но има вътрешни причини като фактори, които ги провеждат. Следователно, зад всяко естество и зад всяко вещество има едни вътрешна сила, която провежда нещата в движение, в трептение и в явления. Това е присъствието на Духа. Тук става въпрос за повече присъствие на Дух. Ще зависи от аурата, от излъчващата се светлина от естеството на ученика. Когато става излъчване, създава се една бяла светлина, един бял облак, една бяла атмосфера, която свидетелства, че това което е скрито, това което е неуловимо, това което не може да се ограничи, то е присъствие! То е ефекта, то е силата, то е вдъхновението. За да се познава естеството на Духа са изисква една добра школовка, т. е. ученикът трябва да е завършил психологическите науки и системи. Само като голям психолог той може да открие какви са вибрите на това естество на Духа. Това подразбира една сериозна подготовка, едно сериозна занимание, едно сериозно вдълбочаване във вътрешното естество на Духа. Това е, което отличава корено ученика на Вътрешната окултна школа от този на външната материалистична школа. Материалистичната школа възприема някакви си инстинкти и спира. Окултната школа обаче не се задоволява само с инстинктите, само със случайностите, само с някакви си ядрени или други някои сили. Окултната школа хвърля всестранна и дълбока светлина върху специалното естество на Духа. За да може това специално естество да се проведе като една научна опитна система, необходимо е повече присъствие на Дух. Но както казахме, и да дойде присъствието на Духа, трябва да има въплъщение на светлината. Не може Духът да присъства, ако няма въплъщение на светлината. Изключено е. Не може светлината да присъства в тъмнината, ако тъмнината не е станат процесът изгрев. Ето защо ученикът трябва да изживее състоянието на изгрев, което определя светлинните вибрации в самото естество на ученика. Следователно, за да бъде добре опознат с тази сложна, стройна наука, която само присъствието на Духа може да открие, която само присъствието на Духа може да освидетелства, се иска вдъхновение, радост и свобода. За да дойдат тия специални за случая прояви, е важно да се придобие абсолютната чистота. Ние много пъти говорихме за чистотата. Засегнахме я, защото за да има въплъщение на светлината да има повече присъствие на Дух, трябва едно специфична естество. Това специфично естество ще го представи чистотата. Тя е единствената, която ще го представи, защото където има задръстване, където има наслояване, там не може да стане въплъщение на светлината и присъствие на Духа. Единствената система за една съвършена подготовка е системата на чистотата. Каквито и сили да дойдат в ученика, каквито и идеолози да му внушават своите системи, не дойде ли идеологията, която носи чистотата, нищо не може да се постигне. Идеологията на чистотата, това е Божественото присъствие. Там където Бог присъства, не може да има останки от нечистота. Изключено е. Ако ученикът още не е приел Божественото присъствие, не го е почувствувал и изживял, има някъде в неговото естество наслояване, т. е. има нечистота. Затова, ученикът не трябва да се отчайва, не трябва да претендира че няма особено внимание. Докогато тия наслоявания са в естеството на ученика, дотогава той няма да има въплъщение и присъствие. Но ще се каже: може ли тия неща така някак си по един чуден начин да се премахнат? Не могат да се късат връзките, защото ако отведнъж се скъсат връзките, ще настане голяма криза в самия организъм, защото духовните сили, които подържат връзките между различните организми, срещат наслояванията в тия именно връзки. И ако става откъсване, целият организъм ще заболее. Ето защо се препоръчва еволюционната подготовка, еволюционния път на преустройства. Еволюционно ще преустроиш всеки един орган, който е така задръстен и притиснат, че не може да изпълнява своята главна функция. Ето защо сега на ученика е предоставено да се преустрои, да се разгледа, така да се трансформира, че това което остава в него да бъде само прилив на светлина и присъствие на Дух, т. е. да се извърши великото посвещение на въплъщението на светлината. Кой ще го направи? Сам ученикът ще извърши този процес. Той е фактора. Дадени му са всички възможности, всички качества и всички таланти са вложени в него, но той е привикнал друг да извърши тази работа, други фактори, други сили, върховното състояние да извършат тия процеси върху него. Досега все други са извършвали тия процеси в ученика и затова той е беден, нестабилен, няма характер. Той е бил само послушен слуга, изпълнявал е волята на този и онзи, които са му обещавали да го направят щастлив. Той обаче още не е работил върху себе си, той още, не е проявил от онова Божествено естество, което е вложено в него като въплъщение на светлината и присъствие на Духа. Едва сега ученикът се познава с това вътрешно естество, с тази вътрешна светиня, с то жизнен еликсир, който е система на Духа. Затова, за да се преодолеят всички тия мъчнотии, за да може да стане коренно пречистване на тия задръстени органи, за да могат те да функционират и проявят своите способности като Божествено естество, ученик трябва добре да се заеме и да пречиства своя организъм, своето астрално тяло, своето духовно, своето ментално тяло. Защо? Защото който и да дойде, да види чудото, което е станало с ученика, който се посвещава във Вътрешната школа. Трябва да има признаци, трябва да има качества, трябва да има светлина. Кой ще даде тия качества … (Липсват стр. 91 и 92 от pdf-а) … ние. Това е работа и за ученика, но сега ние го освобождаваме от тази работа. Той е свободен, защото трябва специално да се занимава със себе си. Всички останки от тъмното царство трябва да се заличат, да се отстранят от неговия организъм, от неговото битие. А това ще стане посредством волята, главният ключ на която е абсолютната чистота. Всичко друго ще извърши любовта, но трябва първо да дойде чистотата. Любовта стопля, любовта прегръща, любовта храни, облича, дава надежда, дава живот, дава прекрасен свят, но преди любовта да свърши всичко това, необходимо е да дойде факторът чистотата. Само чистата любов може да направи тия чудеса. Тя знае как работи ръката на Духа, как работи окото на Духа, как работи волята на Духа, как работи светлината на Духа. Всички полета, всички населени места, всички пътища, цялото пространство, цялото време трябва да бъде пречистено. Само така изграден, ученикът ще може да стъпи, т. е. ще имат висшите същества доверие в него да му открият някои по-специфични, по-неизвестни тайни, защото това което се държи в неизвестност, то е бъдещето на ученика. То се държи в неизвестност дотогава, докато той придобие чина на чистотата, така той ще се подготви за една по-съвършена йерархия, за един по-съвършен свят, за едно по-съвършено общество, за една по-съвършена наука. Съвършенството е придружено от фактора чистотата. Не може да става въпрос за съвършенство без чистота. Съвършенство подразбира, чистота. Можеш да вложиш голямо съвършенство в една картина, но тя ще бъде съвършена само тогава, когато във всяка линия проличава префинена чистота. Ако напишеш една книга и излееш своята мисъл във форма и съдържание, образи и идеи, не са ли прокарани нежните линии на чистотата, тази книга няма да има дълъг живот. Едно вещество или естество, няма ли чистотата, няма дълъг живот. Защо човекът няма дълъг живот. Защото той няма необходимата чистота. Всеки организъм който свърши рано, то е благодарение на нечистотата. И така, ученикът трябва да познава нещата. Яви ли се някой дефект в неговия организъм, той веднага трябва да потърси причината, мястото където се е проявила нечистотата. Това задръстено място трябва да бе преорганизира, да се пресъздаде, да се пуснат чисти енергии, които да възстановят първичното естество. За чистотата се говори и в другите възвишени светове. На чистотата гледат като на една Божествена среда. Защо така е поставена чистотата? Защото естеството там е толкова префинено, толкова етерно, толкова е прозрачно, че то представлява една такава сложност, една такава рядка среда, че не може да се задържи никаква нечистота. Може ли чистотата да присъства в нечистотата? С този именно метод се запознава ученикът - как тази чистота да прониква в нечистотата, да трансформира нечистотата. Това е едно специфично, едно специално изкуство. Към него ние зовем ученика, за да се осъществи великата Божествена теория, а именно чрез чистите духовни сили да се заживее във вътрешния свят. Духовният свят е свят на абсолютна чистота. Следователно, духът на ученика трябва да бъде кристална чистота. Не се ли пречисти, не се ли освети духът на ученика, той не може да запази онова богатство, онези прикрепени към неговата особа елементи, като материя, плът, като духовни субстанции - душата, ума, волята, сърцето и всички органи. Задачата на човешкият дух е да проведе тази именно велика система на чистотата върху целият организъм на човека. Задачата на човешкият дух е да пречисти своя свят. Пречисти ли своя свят, то значи всичко в него да бъде въплъщение на светлина и присъствие на Божия Дух. Забележително същество е това, което има въплъщение на светлина и присъствие на Дух. Забележително същество е по това, че неговото естества е чистота. Забележително същество е по това, че неговото естество е светлинно. Светлина и чистота дават съвършенството. Не можеш да имаш съвършенство в каквото и направление и да е, не можеш да имаш степени, ако не преобладават чистотата и светлината. Те разкриват пътя, те разкриват небето, за да присъства Божествената любов. И тъй, за да имате тази подготовка, това устройство, трябва да се учите от Божествения Дух. Тази работа е най-близка да вашия дух. Духът се учи от духовното. Следователно, щом имате дух, ще имате и работата и системата на Духа. Казано е, ученикът да работи. Какво да работи? Камъни ли да чука, тухли ли да носи, земята ли да оре, книги ли да пише, на инструмент ли да свири? Какво да работи? В какво се състои неговата работа? Един въпрос, който винаги се задава. Каквото и да предприеме ученикът или човекът, никъде не може да успее без чистотата. С голям труд той може да владее някакво изкуство, но той ще го владее до толкова, до колкото присъства чистотата. Да, но има големи майстори, има големи идеолози? Наистина, има такива, но те не са най-големите. Няма ли голямата чистота, не са най-големите. За вас те са големи, защото вие не сте стигнали до тях, но те не са най-големите. Те провеждат една милиардни част от това, което се нарича голямо. Според чистотата провеждат и изкуството. Изкуството е метод на Божия Дух. За да владееш този метод, трябва да бъдеш чист и кристален като Духът Божий. Това обаче да не бъде като спънка или отчаяние, напротив ученикът на Вътрешната школа трябва да разбира нещата, трябва да ги познава. Щом ги познава, колкото и да са внедрени в него несъвършените естества по правилата и системата на Духа, той ще може да пресъздаде себе си. Засягайки тази страна на въпроса, внасяйки известни елементи във вашата мисъл, във вашето съзнание, вие се намираме в една неизвестност. Тази неизвестност е много голяма, в смисъл не й се вижда нито началото, нито края. А ученикът е готов да вижда винаги и началото, и края. Той казва: аз трябва да постигна такава съвършена форма, че да се чувствам радостен и щастлив. Той не знае. че може да постигне едно голямо изкуство, но то не е най-голямото. Колко изкуства владее той? Най-голямото изкуство владее Бог. Той владее такова необятно пространство, което е населено със съзвездия, с планети, със слънчеви ядра и т. н. Да, най-голямото изкуство го владее Бог. Трябва ли ние да мечтаем за това изкуство? Никой не може да спре човешкият дух, да не мечтае. Това е хубавото в човешкият дух, че той мечтае за нещата, че той мечтае за голямото, за върховното. Човешкият дух обаче в същото време попада и в някои отклонения. Затова, идва Вътрешната школа, да подготви в специална система човешкия дух, за да може той да възприеме изкуството на Божествения Дух. Само така той няма да попада в отклонение; Така подготвяйки се, така усъвършенстван във всичките дела на Божия Дух, ученикът ще придобие ония качества, ония състояния, онова вещество, на пълното въплъщение на светлината и присъствието на Божия Дух. Получи ли се присъствие на Божия Дух, ученикът вече завладява цялата магия, внедрява в себе си жизнения еликсир, безсмъртния живот, безсмъртното начало, безсмъртния Бог. С такава любов, с такава жажда той въплъщава в себе си светлината и присъствието на Бога. Това е най-силното, най-величественото, Божественото, което ученикът може да направи, т. е. което духът на ученика може да възстанови. Знаменити дни, знаменити епохи са за ученика, когато Бог присъства вече в него и когато светлината се въплъщава. Тогава, къде е мястото на ученика? Дали на земята, там някъде в една малка зона, в една малка държава или в някоя друга планета, в друга някоя област или в някое слънчево ядро, там където всичко е светлина. Дали някъде в пространството или някъде в необятното небе, това е велико състояние, което определя посоката, степента, съвършенството на ученика. Добре е да се знаят нещата, но по-добре е да се приложат. За да се приложат необходимо е чистота, въплъщение на светлина и присъствие на Дух. Нека тия слова се запечатат дълбоко в глъбините на вашия Дух, защото той има да играе важна роля по отношение вашето посвещение, по отношение степента за издигането на вашата душа. Душата трябва да стане необятна като вселената, т. е. тя трябва да съдържа естеството на цялата вселена. Ако сега е бедна, тя трябва да забогатее. Кой ще й донесе това естество? Кой ще я обогати? Само Духът. Духът е онази пчела, която ходи и събира сок и го внася в кошера. Душата е кошера, който съдържа меда, а медът се принася от Духа. Нека вашият кошер - вашата душа бъде пълна със сладък сок. От това богатство ще зависи и вашето материално състояние. Богат ли е вашият кошер, богата ли е вашата душа и материалните условия ще бъдат добри, т. е. всички разумни духове ще донасят по нещо в този разумен кошер. Бъдещето е ваше. Утрешният ден е ваш. Новото събитие, новото явление, новият прилив на Божествения свят, новата култура, епоха са ваши. За тях ви подготвяме ние - да ги посрещнете, да ги въплътите в себе си и да станат висши Божествени способности. Какво значи това, нова култура? Кой ще изрази тази нова култура? Ученикът с богатото естество. Ученикът с въплъщението и присъствието. Няма друга култура, няма друга система, които могат да потвърдят, че някаква култура е настанала на земята. Цялата Божествена култура ще бъде въплъщение в ученика. Той ще бъде знамението за новото, което Божествения Дух е въплътил в присъствие на земята. И тъй, когато се говори за нова епоха, това подразбира Божественото присъствие. А когато се говори за нова култура, това подразбира изкуството на Божия Дух. Голямо богатство е изкуството на Божия Дух. Голяма светлина е присъствието на Божественото, на Бога. Следователно, за да имате бъдеще, за да владеете всички възможности на бъдещето, защото всяко бъдеще има свои възможности, всяко бъдеще е предвидено, всяко бъдеще е прилив на Божествената мисъл, чистотата трябва да разчисти пътя. Не могат да идват нещата до вас без път. Както виждате и слънчевия лъч си има път. Ако би направил отклонение, той би объркал цялата звездна система. Но той си има очертан път. Така и Божественото присъствие у вас има очертан път, по който трябва да дойде, но ученикът трябва да държи в чистота този път. Не че Божественото присъствие не може да разчисти този път, но защо има нужда то да пречиства, когато това е задача на ученика, това е негова възможност. Ето как идва идеята, че ученикът е Божествено представление. Той представлява качествата, идеите и системите на Божественото. Животното не може да представи в такава степен Божественото както ученика, следователно, всички същества от животинския свят са обърнали очи към ученика. Ученикът ще им открие и ще ги научи как да се очистят, как да се освободят от материалния свят, от плътския свят, от нисшия живот, от тъмната ложа. Голяма е задачата на ученика. Макар и да казваш, че не знаеш, че надали можеш да направиш нещо, това са басни. Духът не се обайва от басни. Той ще дойде в някой момент, ще те смачка малко, ще те пораздруса, но ти трябва да свършиш известна работа, защото Духът непрестанно извършва работа. Прелита през пространството, въплъщава се, присъства в разните планетни светове, в звездни светове, в слънчеви светове. Така и ти трябва да се научиш да работиш. Голяма работа ти предстои. Не става въпрос за спане, за почивка, за отдих. Всички тия неща можеш да провеждаш в системна работа. И като се удоволстваш да работиш, и като спиш да работиш, и като ходиш да работиш. Всяко твое движение трябва да произвежда енергия. Ти си богат на енергии, понеже по естество ти си един голям колектив. Следователно, нека тия енергии проведат една. Божествена системна работа. Работи! Нищо друго не ти остава. Ако не работиш, трябва да умреш, т. е. ще остарееш, ще станеш немощен, за нищо негоден, забравен. Всякога бъди интересен, всякога бъди млад, всякога бъди здрав, всякога бъди светъл и чист. Така се подмладявай, така подреждай силите в себе си, че да извършват една Божествена съвършена работа. Чуден е Божественият свят, чудно е голямото изкуство на Духа, чудна е любовта на Божествената душа. Следователно, това чудно да се влее във вас, да присъства във вас. Ако не бъдете чудаци, какво друго ще бъдете? Нека се респектират духовете от чудното у вас. Това чудно ще респектира всички сили, които са спънка за вас. Нека това чудно издига вашия дух, въплъщава вашата душа, и озарява вашето сърце, за да просветне вашия ум и да се закали вашата воля. Стремете се към това чудно. То ще дойде като чудо във вас, за да станете пророци и жреци. Това е пътят на ученика. Той върви по пътя на великото безсмъртно посвещение, той върви по пътя, който води към всемирното царство на бялото братство. Бъди бял брат, кристален, чист. Нека твоята белота да изразява абсолютната чистота. Обичай белият цвят, защото той е чист. Обичай белотата. Нека стане тя за теб светлинно естество. Бъди чисто естество. Имай белия цвят, за да можеш да представляваш прекрасна звезда, небесно тяло, Божествена система, Божествено слънчево ядро. Внедрявай тази белота, внедрявай тази светлина в себе си, за да бъдеш по образ и чистота подобен на етерните същества. Обичай тия същества, за да бъдат те душа; за твоята душа. Твоята душа се нуждае от такова присъствие, от тия душички. Те са нежни, кристални, чисти, брилянтни. Нека те така обновят твоята душа и да я радват, че да се почувства пълното въплъщение на Божествената светлина. Ученико, богата среда ти се дава, богати условия ти се представят, прекрасно небе ти се открива, прекрасен слънчев свят, който е така прозрачен. Бъди доволен и всеки ден извършвай по една лъчиста, светлинна работа, която да те представи като един добре усъвършенстван работник. Работи в тази област, за да привличаш повече присъствие на Дух и да въплъщаваш повече светлина в своята душа. Кога ученикът може? Когато е чист. Кога ученикът работи? Когато е чист. Кога ученикът пише? Когато е чист. Кога ученикът композира? Когато е чист. Кога ученикът знае? Когато е чист. Кога ученикът учи? Когато е чист. Чистотата е нежна. Чистотата е прекрасна краска, чистотата е бял цвят, нежна усмивка, прозрачна зеница. Бъди такъв, за да имаш възможностите на Божествения Дух. Чистотата няма неразрешени въпроси. Но ще кажете: да вземем един скъпоценен камък. Той е чист, кристален, но разрешил ли е всички въпроси? Ние говорим не за чистотата на камъните, а за чистотата на Духа. Чистота та на камъните е само символ, която проявява едно от естествата на Духа. Ние казахме, че естеството на Духа има много качества, много способности. Следователно, тия скъпоценни камъни са само символи. Всяко едно естество на Духа има свой двойник, който е като символ. Ако ученик кът е добър естественик, той ще открие много такива символи в природата. Колкото символи има в природата, толкова много качества и изкуства има в Духа. Но това още не завършва способността на Духа. Природата още не може да даде пълна идея като символ, за възможностите на Божия Дух. Извън природата има още много други естества. И те даже не могат да изчерпят пълнотата на изкуствата на Божествения Дух. Сложен е този проблем, но е така занимателен, така любим, че човек никога не би се отегчил. Той всякога би се подмладявал, защото пред него стои опитността. И тъй, учете се от символите в природата, от символите около вас, от символите, които са във вас. Всичко е наука, всичко е ум и мисъл на Бога. Разбирайте така широко нещата, за да не бъдете ограничени. За да имате една система, трябва да овладеете ключа на чистотата. Но може би ще кажете: къде е този ключ? Къде се съхранява този ключ, за да отидем да го намерим, да го вземем? Този ключ е вътре у вас. Единствено вашата воля ще го открие и ще го предаде на вашия дух. Но ще кажете: защо Духът ще го знае, а волята ще го предаде? Нали волята е резултат на вашия Дух, нали тя е символ за вашия дух? Щом имаш добра воля, имаш добър дух. Щом имаш зла воля, имаш зъл дух. Това е правилното определение. От това може да определите, кои същества са от тъмната ложа и кои същества са от бялата ложа. Ученикът това трябва да знае и неговата воля трябва да бъде благородна, творческа воля. От добрата воля ще зависи каква е неговата работа по качество, по светлина, по пластика, по композиция. Колко много трябва да се преобрази ученика, коренно да се преобрази, да стане съвършено нов свят, нова слънчева система, да въплъти в себе си всички естества на светлината, за да могат да присъстват всички възвишени Божествени същности в него. Това е вътрешният свят, за който толкова много се говори в цялата окултна наука. От древността до днес все се е загатвало за вътрешния свят, но всички мъдреци все са се страхували да дадат някои от ключовете, които биха помогнали на ученика, на човека. Имало е причини и затова са се страхували. Но днес, както виждате, Духът напълно се разкрива, дава някои свои специфични качества, които ученикът трябва да запамети, за да станат възможности в него защото докато не се запаметят, докато не се въплътят тия специфични качества на Духа, ученикът не може да има Божественото присъствие. Но ще кажете: близък ли е денят, когато ще стане всичко това? Близко е и далече е. Далече е за този, който не е чист. Близко е за този, който е чист. Възможност е още днес за този, който е чист. Невъзможно е за този, който не е чист. И тъй, първата работа която да проведете, това е чистотата. Чисти физически, чисти астрално, чисти духовно. Всичко да бъде трепет, всичко да бъде аромат. Това е прекрасното присъствие на Духа и чистото въплъщение на светлината. Това са живи идеи, които внасят безсмъртния живот. За да имате безсмъртен живот, чрез който ще откриете тайната на небето, трябва непременно да проведете тия възможности на Духа. Ученико, към теб са обърнати очите на звездни същества, на слънчеви същества. Не забравяй, но запамети в своята душа, в своето съзнание, за да осъзнаеш кога лъчите на тия очи.: минават през теб, кога те те огряват и стоплят. Сроди са с това небе, с тази йерархия, с тези възвишени богове, които са истински служители пред олтара на Бога. Използвай добрите условия, за да можеш да се ползваш винаги от безсмъртното вдъхновение, от присъствието на Божествения Дух. Той е единствения, който ще те разведе из необятността, който ще те научи за сложните пътища на всяка вселена, на всяка планета, на всяко слънчево ядро. Той единствено е запознат със сложната наука на великите посветени. Той е единствен, който ще ти открие сложната система на Върховните богове. Върви, не спирай! Мисли и живей! Работи и създавай! Към това те зове Духът. Към това те водят светлинните енергии. Използвай тия светлинни енергии, които са кръвта в теб, които са огъня в теб. Подклаждай този огън, за да циркулира тази светлинна кръв, която ще даде в резултат светла мисъл, светли чувства, благородни постъпки и върховна воля. Обновявай се с тази водя. Нека този проблясък да оцвети твоите очи, за да могат да виждат изящната, прекрасната, възвишеното, възможното, Божественото и чистото. Така обогатявай окото си. Нека то да вижда прекрасния небесен свят, голямото необятно устройство на този свят, да вижда пътищата на планетите, да вижда пътищата на звездите, да вижда пътищата на слънчевите системи и да открие пътя на Духа и мястото, вселената на Божествената душа. Бъди такава радост, създай радостно състояние, за да имаш винаги възвишеното, благородно присъствие. Нека всичко това, за което говорихме, така да легне върху твоето битие, върху твоето съзнание, че да бъде истинско въплъщение. Нека това, което ти говорим, да бъде вече запечатано живо слово, което да даде оттенъка, което да даде излъчването на безсмъртното - да бъдеш винаги безсмъртен, млад, жизнен, подвижен, идеен, готов да станеш богат художник, плодовит композитор, идеен представител. Нека цялата инертност в теб да затрепти, нека тази инертност се обърне на движеща се енергия, която ще има да извърши една богата работа. Използвай тия сили, за да създадеш нещо, което да те ознамени като едно Божествено присъствие. Ученикът е длъжен да създаде един велик труд, който да остави след себе си, когато мине в отвъдните светове, защото, за да бъде той като едно богато слънчево ядро в другите светове, трябва да има нещо минало, нещо въплътено. Той ще занесе със себе си този труд, тази работа, която е свършил на земята. Важно е твоето място, ученико, важен е твоя пост. Бъди достоен. Нека твоето достойнство се ознамени като важен фактор в живота на човечеството. Човечеството някога ще потърси твоето присъствие, твоята работа, твоята знаменитост. Следователно, бъди знамение, тъй както слънцето е знамение, тъй както звездите са знамение, тъй както природата е знамение, тъй както Духът е знамение. Ние се радваме когато се обогатява вашата мисъл. Ние се радваме, когато се провежда у вас абсолютната чистота. Колко много се радваме когато ви видим чисти, защото за да бъдем повече между вас, зависи от вашата чистота. Имаше моменти, когато трудно понасяхме вашето присъствие, но сега сме доволни. Защо? Защото се е създало едно доста чисто място, една чиста атмосфера. А това е едно богато условие, за да може напълно Духът да се изкаже, т. е. да проведе някои Божествени мисли. Духът не дава нищо свое. Той винаги провежда Божествената мисъл. От него вие ще се научите да имате винаги предвид да провеждате Божествената мисъл. А Божествената мисъл се провежда само при чистота - да не е замесено вашето его, вашето тщеславие, вашата гордост. Има ли гордост, има нечистота. Така ще познавате духовете. Има ли тщеславие има нечистота. Такива везни ви даваме, да претеглите нещата. Ние ви освобождаваме от всички задължения. Вие никога не сте мислили така. Защо? Защото нямаше мярката, нямаше везните. Ние сега ви предаваме този ключ на чистотата и с него ще отключвате всички намерения, всички чувства, всички замисли, цялата философия, цялата наука и изкуство. С ключа на чистотата ще провеждате идеята на любовта. Не е лесно да бъдеш ученик в окултната школа. Не е лесно да бъдеш представител на окултното знание. Трябва да бъдеш точен, трябва да бъдеш чист, трябва да бъдеш любов, трябва да бъдеш идеен. Като представяш една наука, трябва достойно да я представиш. Казваш че си окултист, а си цял материалист. Цялата материя в теб трябва да бъде одухотворена. Това подразбира окултист. Всичко е дух в окултиста. Ние ви говорихме за естеството на Духа. Това естество е вашето съзнание, т. е. вашето съзнание напълно провежда естеството на Духа. Защо? Защото там са запечатани всички безсмъртни субстанции от естеството на Духа. И тъй, имайте, чисто съзнание. Имате ли чисто съзна вие сте достойни окултисти. Вие можете да представите цяла система на Духа. Никой материалист не може да ви обори, ако имате присъствието на Духа и въплъщението на светлината, защото имате вече ключа на чистотата. Кой може да се бори с вас? Няма такива фактори! Може да се бори духът на тъмната ложа, но и той не може да ви събори, защото вие имате чистата философия, чистата истина, чистата душа и чистия Дух. И тъй, влезте в окултната школа като чисти представители, като Божествени характери, за да може да успява Божественото дело във вашия град. От вас зависи да крепите духът на братството. От вас зависи да дадете път на Духа да се прояви. Вие досега пазихте царско равновесие, за да не се накърни някоя душа. Но вие ще дадете възможност да се прояви Духът, да разтърси всяко естество и да се увенчае братството с живота на Божественото присъствие. Във вашия град трябва да проличи висшето присъствие на Божия Дух, да стане едно паметно въплъщение, паметно присъствие, т. е. да се издигне идеята за безсмъртието на Духа. Ученикът е смирен, но той е смирен пред великата истина. Той не трябва да се смирява, да проявява овчедушие пред нечистотата, пред тъмните представители. Той трябва да застане като гигант, като върховна воля и съвършено съзнание, да даде път на Духа, за да може да се обезсмърти делото на бялото братство във вашия град. Кой ще направи това? Вие, които слушате, вие на които обърнаха внимание, вие на които преведоха словото на ваш език, живото безсмъртно слово, вие които научихте за същинското естество, за безсмъртните организми на Духа. Никой друг не знае за тях. Вие знаете. Щом знаете, провеждайте тази система. Дайте път на Духа да проведе Божественото знание, по дух и светлина, по любов и чистота. Трудна е работата докато се напои атмосферата с духовни флуиди. Лесна е работата, когато атмосферата е напоена с чисти флуиди. Лесна е работата, когато атмосферата е богата с присъствието на чистите ученици. Мъчна е работата, когато атмосферата е задръстена от влиянието на нечистотата. Защо това е така, длъжен е ученикът сам да си отговори, защото той трябва да познава всички въпроси. Всички противоречия за него са предметно учение. Всички мъчнотии са предметно учение. Всички зависимости са за него предметно учение. Това го води към една централна мисъл - да се освободи. А той може да бъде свободен само тогава, когато е чист. Тъй както слънчевите лъчи са чисти и бродят в пространството, така и ученикът трябва да бъде чист, за да може Духът да го издигне на по-висок уровен Това е закон в природата. Законите се провеждат само чрез чистотата. Има ли нечистота, законът е наказание. За да се освободите от законите на наказанието, пречиствайте атмосферата, освобождавайте се от всяка нечиста мисъл, за да може когато Духът присъства да няма нечисти флуиди. Ние имаме задача и трябва да я разрешим заедно с вас. Ние можем да разрешим тия задачи и с учениците които присъстват от другия свят, но е необходимо и ученици, които живеят на Земята. Те ще бъдат живото свидетелство по образ и подобие, да се каже на духовете, че може да се живее и в чистота. Този проблем е труден вече, защото всички духове живеят в нечистота, защото всички духове се удоволстват в тази нечистота, а Божия Дух иска да проведе всичко това в чистота, красота и работа. И когато ние казваме да бъдете знамение, то е да ознамените именно този момент. Вие сега живеете в един момент. Този момент ще мине. Тогава вие ще минете в друга гама. Няма да се движите все в тази гама. Трябва ви напредък. Вие ще минете в друга гама. Тогава Духът ще свърши друга работа с вас. Работите на Духа са много, така много, както е безгранично пространството. Толкова много е работата на Духа и когато той ви превежда от една гама в друга, той все извършва по една специална работа. Специалната ви работа сега е чистотата. Като минете в друга гама, там ще се застъпят други области, т. е. други качества ще изградите. Вие сега сте в процес на изграждане или както казахме в процес на преустройване. Докога ще се преустройвате? Докато свършите гамите. Те са много. Колкото звезди има на небето, толкова гами има. То така е казано. Не, така е в същност. Всяка звезда е специална гама. Всяка гама има много възможности - милиарди и милиарди възможности. Колкото съзнанието става по-чисто, толкова и възможностите се запаметяват. Така ученикът ще стане велик астролог, да познава многото възможности въз всяка гама, т. е. да познава живота на всички звезди, не само в слънчевата система. Не е малко това. Той достига даже и до светлината на слънцето. Това е голямо, необятно. Но има и по-голямо, по-необятно - да проучи възможностите на гамите в необятните звезди. В прекрасен свят живеете. Нечистотата ви създава препятствия, несъвършенство, болести, инертност и т. н.. Какво искаме ние от вас? Ние искаме онова, което е безсмъртно дело на Духа. Делови трябва да бъдете, достойно да ходите по земята, достойно да ходите до пътя, достойно да мислите, достойно да любите. Достойнството е едно качество, което разрешава много сложни проблеми. Освобождавайте се от нищетата, от незнанието, от тъмнината. Нареждайте се, винаги със съществата на присъствието. Там е вече твоето място. Няма вече пространство, няма вече място, няма планета, няма поле, където можеш да застанеш. Никой няма да те познава. Единствено съществата от възвишения, от Божествения свят са които се интересуват от тебе. Помни това. Всички други духове могат да се интересуват от тебе дотолкова, доколкото могат да те оберат. Не бъди вече плячка, но бъди най-умния, най-мъдрия. Само като такъв Духът ще залегне в теб, ще се вкорени в теб, ще се въплъти в теб, за да може да извърши великия преход. Сега е епоха на преходи. ликвидация на века. За да се ликвидира, трябва да стане прехода. Само прехода ликвидира. Така ще се изчисти светът, ще се издигне съзнанието на човечеството и ще паднат тежките вериги на насилието, ще се съборят затворите, ще се премахнат бесилките, ще се претопят куршумите и оръдията и ще заживее човечеството братски. Всички същества от животинския свят е ще му слугуват покорно, т. е. ще му донасят блага. Той ще живее с тях, както живеят ангелските същества, защото, всяко едно животно има една сила, която го придружава. То е идея на известна сила. Тия животни са двойници на известни сили, които ги представляват в материалния свят. Следователно, не разрушавай този двойник, но разумно се отнасяй с него. Ученикът трябва да познава съдържанието на пространството, от какви елементи се съдържа то, от какви сили. Там има станции, където ще се спираме, за да можем да правим изследвания. Там ще се срещнем със същества, които ще провеждат плана на Духа. Създавайте условия, за да се прояви Духът в сила и мощ, за да може да създаде тук едни здрави основи на една велика Божествена школа. Създавайте тия условия. Това да бъде ваша обязаност. Мъдро, практично като гений, като композитори, нареждай еманациите на своята мисъл така, че да се създава по-добра атмосфера за проява на Духа. Как ще се прояви той, това е негова работа. Той ще се прояви така, че ще обезсмърти началото на школата. Не се смущавайте от световните събития. Винаги е имало събития и ще ги има дотогава, до когато не се въз- (липсва последната страница на размишлението – стр. 106, в pdf-а) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване