Jump to content

453. Вътрешните сили (липсва стр. 107)


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 453-то

ВЪТРЕШНИТЕ СИЛИ

(липсва първата страница на размишлението – стр. 107, в pdf-а)

……

Ще знае тогава, когато е влязъл в тайните на скрития вътрешен живот. Как ще се открият тия тайни? Това е една от най-трудната специалност, една от най-мъчните загадки и най-мъчно разрешимия проблем. Тук трябва да дойдат на помощ висшите окултни науки, висшата кабала, висшата астрология, висшата астрономия и т. н. За да може ученикът да влезе в същината на този идеен свят, на чистата окултна наука, трябва да има едно изкуство. Това изкуство е да може да открива вътрешните тайни на живота. Че животът за ученика е тайна, това е вярно. Той още се чуди за неща, които са се случили в живота му. Всичко за него е скрито, тайно, а ние казахме, че единствено вътрешната школа е, която не търпи скрити неща. Тя трябва да открие нещата, понеже всички явления във вътрешния живот да още забулени с известна тайна. Ето защо, необходими са известни ключове, известни безсмъртни сили, чрез които могат да се отключат тайните. Но не е тъй лесно да отключиш една тайна. За да отключиш една тайна, трябва да знаеш много неща. Трябва да познаваш висшите окултни науки, да знаеш влиянията им, силата им. Без да знаеш, не можеш да отключиш вратата на истината. Ето защо е необходимо знание. Кой може да знае. Знае само този, който е учил. Вие още не може да привикнете към изучаване. Защо? Защото вашата мисъл още се отвлича, вашите чувства се увличат, вашата воля се увлича. Трябва да съсредоточите вашата духовна окултна сила, трябва да работите. С какво ще работите? С вашата мисъл. Ще координирате вашите чувства. С тях единствено може да имате прираст към вашето знание. Иначе ще имате много впечатления. Щом сте под слънцето, ще имате много впечатления. Така е богата природата, така е богата вселената, пространството, че винаги ученикът Може да се увлече. Не е лошо да се увлече в природните явления, в явленията на битието или на слънцето, но тук става въпрос за един разумен процес, за един утвърден начин на работа. Увличането е поезия. Всички поети се увличат, но поезията на ученика не е увличане, тя е знание. Ето защо, да знаеш е едно нещо, а да се възхищаваш и увличаш е друго нещо. На се позволявана ученика да се увлича. Той трябва да изучава всички сили, които подържат процеса. Във всеки процес са ангажирани нисши и висши сили. Ето къде трябва да стане корекцията. Ученикът трябва да коригира процеса, който е представен да открие.

Като казваме да се открият истините на вътрешния живот, ние имаме единствената задача да обърнем сериозно внимание на ученика, толкова сериозно, че той никога да не се увлича, за да не бъде нападан от външни давления, от външни сили, които могат да дезорганизират, да внесат в него маниер на увлечение, на ефект и т. н.. Ученикът трябва да се пази от това. Ученикът ще задуши някои лични чувства, някои бурни чувства, които са го занимавали досега и са го подтиквали да се прояви. Не е лошо да изпъкнеш пред другите, но трябва да имаш знание. Коя круша е за предпочитане? Която има плодове. Кой индивид, кой ученик може да се скрие от погледа, от обонянието, от усета на известни същества, когато той има плодове? Не може да се скрие. Когато и да е, те ще го скрият. Каква е сега грешката на окултния ученик? Той винаги иска да се подчертае пред другите, а няма плодове. Плодовете са знанието. Който има плодове, когато и да е, ще го потърсят, защото има какво да се вземе от него. Ученик с сочни и зрели плодове е подобен на запалена свещ. Тя гори и няма същество, което да не я види. Дори и в най-голямата тъмнота да живее, щом види свещта, това същество ще дойде. Благодат ли е да дойдат същества при свещта? Те ще правят опити да угасят свещта, защото са нисши същества. Ето къде ученикът трябва да има знания. Като запалена свещ, той трябва да знае как да скрие светлината от ония същества, които искат да я угасят. И най-голямото изкушение за ученика е, че той като не е така подготвен, като не е така осъзнат, така организиран духовно, често пъти попада под тия явления. За да може да се справи по-лесно с тайните на Вътрешния живот, той трябва да се коригира в смисъл, колкото може повече да организира вътрешните си сили. Но за да ги организира, той трябва да ги познава. А за да ги познава, той трябва да има окултно висше знание, такова знание каквото имат великите посветени, каквото имат велики те учители и върховните богове. Защо го наричаме окултно? Защо да е окултно? Защото е вътрешно, Всяко едно вътрешно знание, всяка една вътрешна тайна, всеки един вътрешен живот, това е окултно, мистично, вътрешно явление.

И тъй, за да имате този образ на мистицизма, на окултизма, на духовната същина, трябва да има изкуство да се откриват една по една многото тайни на вътрешния живот. Трудно ли е това? Колкото и трудно, толкова и лесно. Кога е лесно? Когато съумее ученикът да организира своите духовни сили. Организира ли ги, колкото и нападателни сили да го обкръжават, той вече е стабилен и никой не може да го дезорганизира.

Когато поставяме въпрос за стабилитета на ученика, ние имаме предвид да се занимае той с живота на вътрешните сили, т. е. с живота на вътрешните окултни сили. Сега се казва: ние сме в окултна школа, но какво в същност се изучава в окултната школа? Окултните сили. За да има успех при разкритие тайните на тия окултни сили, ученикът трябва да се организира. Ние много пъти сме говорили за това трябва. Че трябва – трябва. Че не трябва ученикът да се отклонява, да се дезорганизира, не трябва. Защо? Той трябва да пести силите си, т. е. да не изразходва своите капитали и ги дава на другите духове, които могат да злоупотребят с тях. Ако има престъпление на земята, то е благодарение на някои духове, които са ограбили други богати същества и са нанесли големи поражения. Те са изразходвали. чужди средства, чужди богатства. Както не е било изключено в миналото, така и сега не е изключено ученикът да попадне под влияние на тия духове. Но щом ученикът е стъпил във вътрешната школа, той има вече заслон, той има вече място, скривалище, където може да укрие своите капитали, своите средства. Как може да ги укрие? Когато нисшите духове го предизвикват, той мълчи. Той знае тази истина на мълчанието и мълчи. Тогава духовете попадат в неизвестност. Те не знаят, защото не могат да проникнат. Те не знаят съдържанието на неговата духовна сила, какво точно той мисли. Този закон е верен. На този закон почиват всички закони, всички открития в битието. Така е казано и в древността. Че има нужда от окултни познания, от окултни открития, това вече всички души чувстват. Неизвестността измъчва ученика. За да няма измъчване, за да няма тормоз който да внесе отрова във вътрешните му сили. ученикът вече трябва да се осъзнае, да се организира както казахме за да може веднага да бъде в прикритие.

Колкото и да говорим, колкото и да разкриваме нещата, те имат нужда да бъдат опитани. Много бихме се радвали, ако някой от вас би направил опит да организира своите духовни сили и да се похвали с някои открити тайни. Това ние няма да считаме за тщеславие. Когато достойно се хроникира една истина, тя вече почива на един вътрешен закон. Дава се право на всеки ученик да изнесе окултните закони, но да бъдат те правилно изнесени, правилно схванати. Ако не ги изнесе правилно, външните духове ще го атакуват. Както виждате, има борба. Ученикът е поставен да воюва, както е казано в свещеното писание, с лукавого. Има уязвими същества, които извършват известна работа, както червеят извършва известна работа в земята. Понеже и ученикът носи земя, и него го нападат такива духове. Ето къде е майсторството сега - ученикът напълно да се преорганизира, за да не даде условия на неговия организъм да бъде нападан от тия духове. Всеки един болезнен бацил, това е червей, който прегризва както дробната му система, така и целия организъм.

Когато правим този намек, ние не искаме да наскърбим ученика, че боледува. Той не е можел да се справи с нещата и е станал играчка на известни духове, допуснал е в своето битие същества, които са внесли отрова и трудно може да се бори с тия отрови. Те са едни особени елементи, те са изверженията на тия духове, т. е. когато влязъл в един организъм, какво могат да го оцапат тия духове? Именно със своите извержения. Виждате как ученикът трябва да бъде много буден, да не позволява на духовете, да оставят своите извержения в неговия организъм, в неговото тяло. Свято място е тялото на ученика. То е един свещен храм, където Духът трябва да свещенодейства, да проведе своята програма, да проведе плана на Бога. Следователно, този храм трябва да бъде чист. Чистотата, това е именно да се пречисти духовния свят. Пречисти ли се вътрешния свят, колкото и да пипате външния свят, не можете да го оцапате. Внимавайте върху организацията, върху стабилитета на вътрешния свят. Там ученика ще може да се прояви като чудо, като голям мистик, като голям окултист, като един посветен. Боледува ли ученикът, бъдете уверени, че известни същества са оставили известни извержения в него. Внимавайте за в бъдеще. Това което е останало като ценност у вас, трябва един ден да го поднесете на Бога. Това са вашите таланти, които един ден ще трябва да поднесете пред олтара на Бога. Има ли някакъв олтар, където трябва да се явите като индивидуални същества. Този олтар е вашият ум. Този олтар съществува като светиня, където са скрити силите на светлината, силите на чистотата, на мъдростта и истината. Олтарът е всемирно, пространна постройка. За какво се готви ученика? Да бъде миниатюрен ли, съборена къщурка ли? Не, той се готви да бъде един богат, всестранен мир. Ако не би било така, той вечно щеше да бъде на тази степен, на която не може да се придобие нито знание, нито чистота.

И тъй, за да имате в бъдеще успех в работата, да се чувствувате достойни същества, които имат правото на висшите блага, на големите природни богатства, на всемирната свобода., вие трябва да го заслужите. Необходими са колоси, стълбове, които да потвърдят, които да дадат правилно, положително становище за истините на живота. Кой ще направи това? Само този, който вътрешно се организира по пътя, по силата на чистотата по силата на светлината. Вие имате да се занимавате с най-прекрасните елементи, които малко същества могат да открият. Това са елементите на чистотата, на светлината и на Духа. Защо не могат да ги открият? Защото живеят във външния свят, в света на духовете, в света на нисшите степени. Затова, вие, които имате вече тия познания, които имате вече тази подготовка за една вътрешна системна работа, организирайте вашите вътрешни духовни сили, за да се увековечите, за да бъдете одухотворени. Без това одухотворяване, ученикът вечно ще попада под действието на нисшите духове.

Но ще се зададе въпроса: защо е била необходима тази борба между нисши и висши духове или както е казано в писанието, между духа и плътта. Ще знаете, че плътта представлява света на нисшите духове. Щом е така, вие тепърва имате да се справяте със света на нисшите духове, защото вие сте поставени в него. Друг беше въпросът, ако вие бяхте вън от този свят на нисшите духове. Ето защо, се налага и специална школа, да проучите материалите, да проучите елементите на този нисш свят за да може да го претопите и го обърнете на свещени елемент на светлинни елементи. Може ли това? Може. Кога? Когато Духът вземе господството, когато душата вземе първенството, когато мисълта завладее простора, тогава може. Пространство, простор, безконечност, безкрайност, това са синоними, това са символи у вас. Ученикът още не може да отгатне, още не може да знае за всяко едно явление, какво стои при началото на явлението, какво е било, защото нещата се видоизменят. Те са във вечно движение и се видоизменят. Те вземат нов вид според закона на гравитацията, според закона на притеглянето, на организацията, на творчеството.

За да може ученикът да вникне в тия първични тайни, той трябва да проучи своя вътрешен, скрит духовен свят. Но ще кажете: защо да бъде толкова скрит, че не можем да го открием? Ако той не беше така запазен, така скрит, духовете щяха да са го изяли. Нищо нямаше да е останало от вас. Виждате, как е защитен, как е брониран вашия духовен вътрешен свят. Когато съществата са подреждали дейността на живота, те са имали всичко предвид и са защитили всичко така, както бубата е защитена. През лятото тя прегризва пашкула и литва в пространството. Виждате как са скрити тия духовни скрити вътрешни сили в човека и трябва да се чака да дойде процеса на долитането, на озарението, за да може да се види същината. Това обаче да ви не безпокои, да не ви спъва. Благодарете, че тази духовна същина у вас е добре защитена, добре бронирана.

Ако апелираме да се организират вашите духовни сили, ние разбираме, че тази духовна същина е обградена с духовни сили, които имат грижата да я пазят, тъй както пашкула пази пеперудата, както пчелите пазят своята царица. Трябва да има един цар или една зеница вътре в ученика. За нея всичко става, за нея всичко се създава - радост, щастие, поезия, музика, борба, възможности, предприятия. Той я има и всеки един от вас я има. И благодарение че я имате, вие днес сте така горди, така свободни и системни, че духовете не са покварили още вашата зеница, вашата душа. Ние само предупреждаваме. Не, че вие ще допуснете едно такова състояние у вас, но изучавайте утрешните скрити сили на вашия живот. Изучавайте всеки момент. Никога да не слиза от вашите ръце книгата на живота. Никога да не бъдат изхвърлени от вашата мисъл свещените права на живота. Това значи учене. Колкото повече ученикът се вглъбява в книгата на живота, в правилата на живота, толкова повече той добива нова физиономия, толкова повече в него почват да възрастват съвършено чудни плодове и той става вече едно богато дърво, което дава сочни плодове.

Ние взимаме растителния свят като подобие, но ще си послужим и със света на пчелите. Както виждате, един добре организиран, един чудно организиран живот. Вие не познавате тия вътрешни закони. Те са големи окултисти. Те познават така окултната магия, както човешките същества, за съжаление не я познават. Всичко това е предметно обучение специално за ученика. Колко много явления има, които могат да го обогатят, да стане един естествоизпитател, да разбира от естествена, от химия, от ботаника и то да знае тяхната окултна същина. Окултно значи: тайно, вътрешно начало. Когато ученикът види една прекрасна роза, не само да се възхищава от нея, но да вижда един прекрасен образ, който дава идея, в смисъл организация, който изнася цяла една система, т. е. да вижда очите на съществото, което го представя. Колко много очи гледат ученика. Най-щастливото, най-богатото същество е ученикът, защото той се ползва от зеницата на цялата природа, на растителното царство, на животинското царство, на минералното царство.

Ученико, не бързай за нещата. Един елемент проучи, но добре го изучи. Имаш много време. Имаш векове пред себе си, имаш безкрайност. Когато проучиш един елемент, той да стане в теб законоположение. Така изучавай нещата. Не казвай за себе си, аз завърших вече училището, завърших университета, завърших естествената химията, ботаниката, биологията и т. н. Ти само си проучи, нещата, но ти не си видял живота, зеницата на тия прояви. Колко скрит е животът! Каква тайна е животът! Единствено ученикът на вътрешните сили прави вече опити да открие тази скрита страна на живота, да разбере езика на природата, движенията на явленията. Природа и явление! Кое създава природата? Явленията. А кой проявява явленията? Природата. Затова бъдете разумни. Защо апелираме за разумност? Разумният ученик е достоен ученик. Той вече не прави грешки. Грехът за него е изключен. Но и грешки не прави. Той не става вече арена на нисшите духове да оставят своите извержения, своите отрови в него. Сега атмосферата е заразена с тия отрови, затова ученикът трябва да вземе предварително мерки. Всичко каквото употребява, трябва да мине през огън. Огънят е единствен, който може да пречиства нещата, т. е. ученикът трябва да живее в идеална чистота. И храната му трябва да мине през огън и водата му трябва да мине през огън. Огънят е, който трансформира тия отрови. Затова, ученико, запознай се със системата, с философията, със същината на огъня. Един окултен ученик трябва да борави със свещения огън. Усвои ли изкуството на свещения огън, той вече е неуязвим, защото огънят парализира всяко действие, което внася отрова. За да можете да се движите всред заразената атмосфера, вие трябва да бъдете инжектирани. Кой ще ви инжектира? С какво ще ви инжектират? Със серума чистотата. Кой ще ви инжектира? Върховното ръководство. Сега именно ние искаме да ви инжектираме, т. е. да внесем оня елемент, който да парализира всички отрови, които получавате от отровната атмосфера. Защо идват тия болезнени състояния? Те са следствия на ония болни умове, които създават катастрофи, които създават психическо въздействие. Така се създава и тази отровна атмосфера. Ако не би имало тия състояния, не би се и явила епидемията, т. е. не биха се развързали силите на тия същества, на тия духове, които внасят тази отрова. Трябва да се пречисти атмосферата. Кой ще я пречисти? Ученикът трябва да я пречисти или ученикът трябва да се защити, трябва да се бронира. Тази броня, или този серум както го нарекохме е абсолютната чистота.

Както виждаме, ние вече отдавна наблягаме върху чистотата. Тя е условие, което може да способства да поставят ученика в едни по-благоприятни условия, защото той трябва да бъде годен, добре организиран, за да може да провежда окултните истини, т. е. да може да открива тайните на вътрешния живот. Знанието е сила, знанието е вяра, знанието е и светлина. СИЛА, ВЯРА и СВЕТЛИНА! Тия три същини, трябва да бъдат състояния в ученика. Да бъдеш в състояние на сила, какво значи това? Да бъдеш абсолютна чистота. Да бъдеш в състояние на вяра, какво значи това? Да бъдеш посветен в знанието. За да може да имате успех или както казахме да владеете окултните закони, ученикът трябва да има като задача да се предпазва от нисшите духове. Защо има нисши духове, това е друг въпрос. Това е дълга история. Ако се заемем с ней, ще привлечем тия духове, които ще ви объркат. Те съществуват, но вие трябва да вземете предпазни мерки. Преварявайте водата, защото тия духове обичат водата. Защо я обичат? Защото и водата е един съставен елемент на битието. Защото, водата дава възможност на тия духове да съществуват. Те се ползват от философията на водните духове. Тия нисши същества са деградирали именно от ядрото на водните духове. Понеже водата влиза като един важен елемент в състава на битието, то тия духове са се индивидуализирали и са казали, че не може да стане сътворение без тях, че те са важни фактори на силите на огъня, на светлината, на въздуха и са ги отстранили. Те са създали от тях царство на по-нисши същества. Водните животни имат най-нисшия живот в природата. Но създавайки това царство, те са се присъединили към него и са останали като водни същества. Как действат те върху организмите на другите същества, които не са в царството на водата? Ето как - пак посредством водата или чрез растенията, или продуктите, внасят именно тази отрова. Ето защо, единствена огънят е, който може да се справи с тях. Топлината на слънцето се справя с тях, като ги изпарява от реките, от моретата, от океаните. От тази пари се образуват облаци, които извършват една великолепна работа, създават росата, дъжда, които са така необходими за земята.

Както виждате и нисшите духове извършват една великолепна работа, но от ученика се изисква да знае с какви елементи има работа, с какви елементи има операция и за всеки един елемент да има свои предпазни мерки, т. е. да има една огнена реторта, през който да ги прекарва.

Трябва да мислите, защото сте под налягане, т. е. трябва да ви се отворят очите, за да видите действието на законите, и тайната на вътрешния живот. Необходимо е виждане. Ако ученикът не вижда, той ще опитва нещата само с осезание, с внушението интуиция, давление и т. н. Единственият най-съвършен орган в ученика, това е неговата кристална зеница. И другите органи са необходими, съществени и реални, но зеницата е, която вижда красотата, чистотата, светлината и цялата природа. Нямаш ли зеница, няма свят, нито човешки, нито ангелски. Затова; нека всички явления да минават през вашата духовна реторта, да бъдат пречистени, за да може вашата зеница да вижда винаги чисти явления, чисти начинания, чисти представи, чисти образи. Нека движението ви бъде пречистено. Да не бъде така някак си, по необходимост. Разполагате със силите, така че, всичко у вас да бъде в пълна тишина, а живее ли ученикът в пълна тишина, всички процеси в него ще стават законни, точни и навреме. Тогава ще има един порядъчен свят, ще има едни такива порядки, че неговата мисъл и неговите чувствания, неговото движение ще бъдат съвършени. Ученико, животът за теб е умора, но ти не се уморявай. Той ти носи неприятности, той те поставя при сурови условия, които тормозят твоя колектив, но ти бъди умен, бъди разумен и създавай атмосфера на пълен покой, на пълна тишина. Така като живееш, ти не можеш да не бъдеш в съприкосновение с окултните, висши сили. Защо? Защото тогава ще имаш един стабилен ум, едно стабилно движение, един стабилен разсъдък, едно съвършено знание. Учи се, за да можеш да владееш нещата. Учи се, за да станеш велик представител на вътрешното окултно знание. Учи се, за да бъдеш един тълкувател и който дойде при тебе, да може да си разтълкува състоянията. Бъди един такъв колектив. Едно разрешено битие. Всичко в теб да бъде разрешено, да няма неизвестности. Ако до сега си живял в неизвестност, напусни я, излез в полето на разумното, на хармоничното, мъдрото, реалното, Божественото.

Силата е гаранция за утрешния успех. А за да бъдеш силен, трябва да бъдеш организиран, да организираш духовните си сили или да координираш всички ония способности, които могат да те отведат в света на дивната хармония, там където ще чуеш мировата песен песента на чистотата, песента на светлината. Всички поети и всички композитори са се ползвали от тия състояния. Окултния ученик на Вътрешната школа трябва да създаде велика композиция на чистотата и на светлината. Никога не поставяй така нещата, че да бъдат те невъзможни. Винаги поставяй нещата така, че те да бъдат възможни. Бъдете положителни. Вие правите опити да композирате и казвате: невъзможно е. Правите опит да поетизирате, срещнете мъчнотии и казвате: невъзможно е. Всички неща са възможни, защото по начало вие сте една Божествена възможност. А щом по начало сте една Божествена възможност, всичко е възможно. Макар и в миниатюра, ти можеш да бъдеш едно слънчево ядро. Колкото повече организираш своите умствени способности, толкова повече твоят ум почва да свети, т. е. става запалена свещ. Колкото повече облагородяваш своето сърце, толкова повече израства дървото на живота в теб и дава сладки любовни плодове. Ето защо, не можеш да бъдеш скрит. Ще бъдеш скрит дотогава, докогато си в неизвестност. Но щом станеш известен, съществата ще те открият. Те и сега ви откриват, но кои същества? Нисшите духове. А нашето желание за в бъдеще е да ви открият висшите духове, а да бъдете скрити, бронирани за нисшите духове. Това е окултната педагогика, окултната върховна система. Справете се тия две положения, да бъдете открити на висшите същества и да бъдете скрити за нисшите духове. Така ще разрешите два големи въпроса. Тогава вече можем да говорим и вие можете да откриете истините на вътрешния живот. Организирайте се, създавайте и по между си такива връзки, които да бъдат във висша валенция. Когато се срещнете, когато се видите, веднага променяйте физиономията си, колкото и да сте наскърбени, колкото и да сте отпаднали духом, веднага се преобразете. Ученикът трябва да овладее това изкуство. И когато станете присъствие, и имате едно топло чувство и една светеща мисъл, мислите ли какво ще стане с вас? Ако до сега не сте станали такива, то е благодарение на с нисши духове, които ви занимават, които са ви ангажирали. Трябва абсолютна свобода. А абсолютната свобода идва чрез абсолютната чистота. Вие живеете в много интересен век - век на ликвидацията, а при дадена ликвидация винаги се откриват недоимъци, а някъде се откриват залежи, натрупвания. Значи, животът не е вървял хармонично, пластично. Ето защо, при ликвидацията на века, ще има известни пертурбации, известни стълкновения, но не може без тях. Така народите ще платят своята дан, ще ликвидират със своята карма. Ученикът обаче върви не по пътя на кармата, а по пътя на чистотата и светлината. Страшно нещо е кармата. Това са неумолими закони. Те могат се омилостивят от чистотата и светлината. Никоя друга сила не може да ги омекоти. Такова е тяхното естество. Като чуете закони, косите ви трябва да настръхват, защото са неумолими. Те се покланят само пред чистотата и светлината. Тялото на ученика е храм Божий, но това подразбира духовното тяло, физическото тяло е преддверието. Трябва да се мине през него, за да се влезе в храма. Но и преддверието не е без значение. При преддверието са ония духове, които просят нещастниците, болните. Те чакат както просяците чакат богомолците от храма, за да им дадат милостиня. Ето защо, ние искаме и преддверието ви да бъде подобно на светиня. В духовното тяло, духовете по-малко проникват, но все пак проникват и ограбват всички духовни ценности. Ето защо, сложете страж на преддверието.

Спирайте погледа си навсякъде. Виждаме едно малко цвете, не го отминавайте, но съсредоточете се, да видиш зеницата в него. Това е много важно положение, да видите, че една зеница ви гледа, че това е едно същество. Когато един изследовател се интересува по даден въпрос, той ще обиколи цялата вселена и ще намери материал. Сега липсва системна организация на духовните сили у човека. А това ще дойде. Рано или късно ще дойде, само трябва да се работи. По вътрешен път вие ще изпитвате нещата, защото най-верния свят у вас, това е вътрешният свят. Външният свят не е много верен. Вътрешният свят е, който изживява, който изпитва нещата. Той изживява и радостите, и скърбите, и щастието. Трудно е за ученика да открие себе си като два свята - външен и вътрешен. И кой е по-съществен. С външния свят може да си послужите само като един орган. Вътрешният свят казва, да отидете на извора за вода. Външният свят отива, но вътрешният е който заповядва. Значи, вие сте една вътрешна духовна сила, а всички тия външни способи, които са ви дадени, са да може да изучите физическия свят или както го нарекохме, света на духовете. Тия духове трябва да се превъзпитат. Те трябва да минат в един друг преход. Трябва да се късат връзките с обикновените същества. Такава е сега действителността на вашия свят.

Утре ще бъде друго. Вие сте една колективна организация. Имате свое „Аз“. Тази колективна сила съдържа същества, които имат да изпълнят известни задачи. Но тия същества като не могат да схванат своята пряма задача, се отклоняват и вземат влиянията на други нисши същества. И понеже вземат техните влияния, се проявяват като нисши. А това веднага се отразява в твоя мир, в твоя колектив. Значи, най-чувствителният мир, това е духовният мир и след това иде мисловният мир. Къде стават тия неща? Тази дисхармония? В чувствения мир и след това в мисловния мир. Ето защо, ученикът трябва да си създава чиста мисъл, да бъде ангажирано и съзнанието и мисълта ви.

Щом има индивидуален мир, има и отношения. А щом има мир, има и отношения. Въпросът е сега, да може да се прочисти вашия мир от изверженията, от отровите на тия нисши духове. Какво е съвършенство? Съвършенство е да се откриеш. Откриеш ли се, видиш ли се, ти си съвършен. Не се ли откриеш, ти си играчка на духовете.

22 Ноември 1956 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...