Jump to content

Бързи като светлината /8/ (за абсолютната интимност и искреност, за синовете божи)


Recommended Posts

БЪРЗИ КАТО СВЕТЛИНАТА

/8/

И тъй, необходимо е едно място, един център, на земята, където да има абсолютна интимност. При тази абсолютна интимност всички духове и всички души се сливат в един голям колектив. А голямата душа и голямата сила се проявяват в големия колектив.

И тъй, Върховното ръководство прави опит да се създаде тази абсолютна интимност, т. е. абсолютността на сина към бащата. Там където има интимност между сина и бащата, там има напредък, има блаженство, има блага. А там където има раздор между сина и бащата, има упадък, има противоречия.

И тъй, прави се опит за абсолютна интимност. Всички. ваши мисли, всички ваши действия, цялата ваша работа трябва да бъде интимна. Тази интимност подразбира една проявена искреност. Това е новото възпитание.

Кога хората ще дойдат до това възпитание? Много дълъг е пътят до абсолютната искреност, но нека поне това малко ядро прояви тази ценна способност.

Защо е необходима тази искреност? Да се подчертае божествената способност. Но защо? Всички вие сте организми от неговото цяло. А той не може да бъде индиферентен към своето цяло. Затова между божествените сили има абсолютна искреност.

Какво чувство е тази абсолютна искреност? То е синовно изкуство, синовно чувство. Няма други начални сили, които да са проявили това чувство, за да го дадат. То е произлязло от някъде.

От къде? От Бога и от неговите синове. Най-ценното, най-красивото, най-любимото това е искреността.

Бъдете искрени, за да представите новия образ, новото подобие, новия човек, новия брат. Това е желанието на Ръководството. Ще се мине наистина през известни задачи, а при разрешаването на всички задачи има и изпитания, но да остане у вас това свръхестествено изкуство да бъдете искрени. И небето да види, че сте искрени. И слънцето да види, че сте искрени. Всички божи синове да видят вашата искреност, да видят вашето завръщане. Няма друго какво да правите във вселената. Най-голямата ви работа с която ще бъдете ангажирани във вселената, е да бъдете искрени, да приемете нещата така, както са в своето начало.

Изключена е лъжата при искреността. Изключено е съмнението, страхът, противоречието при искреността. Искреността подразбира съвършено съзнание. Този който свръхестествено е осъзнал нещата, той е верен, той е искрен, той е чист. Ако не си чист, не можеш да бъдеш искрен. Ако не си чист, ще преобладават у теб елементите на лъжата, на страха, на противоречията.

Ние сме говорили за чистотата, а сега ви говорим за искреността.. От искреността ще минен към силата, а от силата към интимността с божиите синове. Трябва интимност и искреност. Това се големи заложби в изкуството на божиите синове.

Говорим ви за тия състояния, за да можете да растете. От това как вие сте пораснали, ще зависят и резултатите. А трябва да има резултата. Да се гордееш, че си в Школата, това не е грях, но трябва да бъдеш искрен, трябва да бъдеш чистосърдечен.

Гордостта не е зло, когато стоически пазиш Школата, когато израстваш. Гордостта е една способност на възход. Да се гордееш, че живееш в съгласие със силите божии, със светлината божия, това не е зло. Но да се гордееш, че си подчинил светлината, че си подчинил истината, че си подчинил любовта, това наистина е зло.

Трябва да бъдете искрени. Ако има нещо, което Бог обича в ученика, това е неговата искреност. Това изкуство е вложено още от самото начало. Бог се е проявил в своето начало като абсолютна искреност. Той не е мислил нищо друго, освен да бъде така искрен, че всичко да бъде красота. Не че за себе си е искал това. Той е искал неговата същина да се прояви като искрена красота. Могат нещата понякога да бъдат по-силни и да внесат известно понижение на вашата искреност, но това да не ви смущава. Стремете се да виждате искреност в своя съученик. По брой сте малко. По земята живеят милиони и милиарди същества, хиляди и милиарди същества живеят и по другите планети, и по другите слънчеви системи, но малко се говори за божествената искреност, за божествената чистота. Докато народите не видят тази истина, докато народите не разрешат задачата за искреността и чистотата, ще има противоречия, войни, изтребления. Искреността е печат от Бога.

Нека винаги пред вас бъде девизът: „Да бъдем абсолютно искрени, да работим със силата на синовете божи. Нека украсим нашия свят. Както Бог е светлина, нека и ние бъдем светли и чисти.“ Трябва дълбока, необятна тишина. В тишината е искреността. Животът там е трептение. Там няма бури, няма стълкновения,

Пазете основите, пазете устоите на Школата, защото при всяко размишление ние ви даваме по един зародиш, по едно зрънце от съкровищницата на Божия дух. Тя по малко дава - само по един зародиш, само по едно зрънце, но вие ще придобиете тази способност да ги посявате, защото всичко трябва да стане райска градина, за да се възстанови царството божие на земята. Вие трябва да бъдете както астрономите - да знаете на какво разстояние се намирате от Централната вселенска система,

Ще кажете, че този въпрос е много отвлечен. Ние знаем това. Знаем, че за сега не можете да овладеете това изкуство, но нека то бъде като идея във вас, като една прогресивна мисъл у вас. Вие още нямате реално понятие как земята се носи из пространството, как се движи тя около своята орбита, как запазва своето отношение към другите планетни ядра и какво е нейното благоденствие утре. Вие още нямате тия съвършени мерки. Но каквото и да стане със земята, вие сте нещо отделно от нея. Вие сте друг организъм, друг живот. Пратили са ви на земята да внесете Духа на живота. Не че на земята не е имало живот, но са ви пратили да въплътите душата в живота, да въплътите Духа в живота. Тогава земята ще придобие безсмъртен живот.

Има ли сега безсмъртен живот? Сега Духът се носи, както се казва в битието, над бездната. Той още не се е въплътил. Защо? Защото душата отсъства.

Може ли земята да бъде без душа? На земята е даден живота и Школата е единствената, която ще въплъти душата. А въплъти ли се душата, ще се всели и Духът. Там където има присъствие на Дух, има поле на безсмъртие, защото всеки велик дух носи своята аура на безсмъртие, и създава светлинни пояси. А всеки един светлинен пояс е защитна крепост на дадена планета,

Тепърва около земята ще се образува светлинен пояс. Не че тя няма. Тя отразява известна светлинна благодарение на слънчевите лъчи, но това още не е достатъчно. Земята трябва да има една съвършена аура. Колкото повече се усилва тази аура, толкова повече благодат ще има на земята, т. е. толкова повече се създават условия за присъствието на синовете божи на земята.

Идвали са синовете божи и са създавали знаменити епохи. Но тия епохи са били на доста големи интервали. Предполага се сега, че сроковете ще се скъсят и синовете божи ще идват по-често на земята. Школите са едни огнища, едно светлинни ядра, които усилват светлината на земната аура. Това е един голям процес. Само посветените знаят за него. Благодарение на тия светлинни пояси около земята се е създала в миналото науката за зодиаците върху съществата, които живеят на земята.

И тъй, колкото повече се усилва светлинната аура на земята, толкова повече астрологичните влияния ще бъдат достъпни за съществата. Нека малките идеи се разрастват така, както малките коренчета, които дават добри плодове. Вие сте едни малки дървета, които ще трябва да дадат вкусни, ароматични плодове. Ашладисват ви вече с нови сортове. От животни станахте човеци,  а от човеци - ученици. От ученици ще станете професори, от професори - нещо повече.

Ще станете, но трябва упоритост, не насилие, трябва една вътрешна искреност, едни чисти, възвишени, благородни отношения. Ако нямаш отношение към светлината, към идейното, към божественото, то не можеш да проумееш нещата. Те ще бъдат чужди за теб. А за да ги проучиш, бъди искрен, бъди чистосърдечен.

Това което се изнася в нашето размишление представлява едни необятни полета. А къде е централната точка? Силата на божиите синове. За да владееш силата и божиите синове, ти трябва да знаеш какво представляват те. Когато знаеш за божиите синове, ще знаеш за техните способности, за техните качества, за техните таланти, за техните общения. А за да знаеш тия неща, трябва да си въплътен в духовния свят. С физическите си органи и способности мъчно ще намериш опората, т. е. ядрото. Духът е, който знае, силата е, която може, а любовта е, която възраства.

Дух, сила и любов.

Работи с тия сили, за да ти се открие изкуството на божиите синове.

Ангелите синове божи ли са? Има деца божи и синове божи. Както е на небето, така е и на земята. Ангелите са деца божи. И те ще пораснат и ще станат синове божи. Това са йерархии. Има ангелска йерархия и йерархия на синовете божи. Всеки един учител който идва, е син божи. Синът божи учи, разкрива тайните на живота, а ангелът помага. Христос подчерта: „Аз и Отец.“ Значи, той се явява като син божи. Мелхиседек пък е бил под влиянието на Христовия дух. Явява се като един от пророците от по-висша йерархия.

Всеки има своя индивидуалност. Ако стане едно абсолютно сливане, това подразбира насилие. Исус беше човешката индивидуалност, в която се въплъти Христос. Учителят който сега беше на земята, беше човешката индивидуалност, в която се въплъти Духът. Сега се очаква нов учител. Христовият Дух няма да престана да се проявява.

Но ще дойде мисълта у вас: „Къде ще дойде този път Учителят?“ Тайна. Не трябва да се казва. Когато се възвести, че Христос се е родил, Ирод прати да го убият. Вие сами ще го откриете. Вие сте влъхвите. Вие сами ще видите, къде ще изгрее звездата. Нали за това ви готвят? Да разбирате тайните на битието, тайните на вселената, т. е. във вас ще се въплъщават висши духове, които ще ви учат. Както в Исуса се въплъти Христос, както в Петър Дънов се въплъти Учителят, така и във вас ще се въплътят висши същества, които ще ви разкажат за една висша история.

Ако се създават тая ядра на земята, то е да има ученикът връзка с по-висшите същества. Трябва да станете силни. Представете си, че дойде едно ангелско същество и ви каже една тайна, и вие утре се похвалите. Значи, нямате достатъчно сила да задържате една тайна. А тайните са секрети и ето, че се развалят нещата. Затова ученикът трябва да бъде силен. Само силните ученици завършват разните школи, академии и т. н. Нямаш ли сила, нямаш съзнание, нямай памет - нищо не можеш да направиш,

Ученикът трябва да познава законите. Той трябва да знае как се развиват божествените идеи в него самия. Той трябва да ги провери вътре в себе си, в своя свят, а не в другите същества. Това е най-вярната мярка.

Когато дойде царството божие на земята, то ще воюва с царството на тъмнината. Ще дойде едно такова състояние, че няма да има тъмнина, т. е. цялата планета ще стане прозрачна, светла, без сенки. Тогава тъмнината ще се трансформира, т. е. тия организми ще се превърнат в светещи организми. Всичко трябва да стане прозрачно, кристално. А под кристално се разбира твърдо, прозрачно, устойчиво. Когато духовете се усъвършенстват, ще станат като кристали. Слънцето е твърдо, светлинно ядро. Ако не е такова, каква култура ще се създаде там?

Казват хората, че слънцето гори. Гори то, защото те виждат външните блясъци. Ако гори, щеше да изгори до сега. Хората трябва да станат ясновидци, за да видят чудесата божи. Трябва специална лекция за чудесата божи, но тя е една от най-трудните. Трябва да знаеш неговата интимна мисъл, която го е накарала да създаде толкова явление и проявления във вселената. После ще изпъкне въпроса за необятното пространството? Кога ли е произлязло, съществувало ли е или заедно с него се е проявило.

В необятността съществуват много явления, които са така координирани, че пространството става като една среда за тях. Пита се тогава: Бог в средата ли е или е извън средата? Бог се проявява по отношение на човека като един цвят. Ако човек не е посветен, той ще види цвета, но няма да види завършека на този цвят.

Какво става с плода? Той пада и изгнива. Но така ли е по отношение проявите на Бога? Несъвършен ли е Той, за да се прояви и необходимо ли е да има съвършенство? Следователно, има един автор. Той е даденото Начало. Ученикът ще знае, че всичко е започнало от това Начало.

Какво е това Начало? Това знаят само синовете божи. Това е велико посвещение. Само синът може да проучи своя Баща.

Дали Бог е съгласен да отстъпи мястото си? Щом има любов, трябва да го отстъпя. Това е процесът творчество. Значи, това което е произлязло от Бога, то се е проявило. Иначе Бог остава скрит, тайнствен.

Това е по отношение съзнанието на човека. А синовете божи знаят нещата. Христос каза: „Аз и Отец сме едно. Това което Отец ми каза, това казвам. Отец ми каза и аз слушам.“

Голяма е необятността и затова имаме условия на растеж, Ученикът трябва да се свързва със силата на синовете божи. Тази сила трябва да се осъществи. Лесно е за ония духове, които са извън физическия свят, които са в духовния свят, но за ученика на физическия свят е трудно. Той попада под по-големи противоречия. Когато се развие духовното в него, ще му бъде по-лесно. Той ще може за дадено време да се излъчи от физическия свят и да проникне а духовния свят. Вие сте много малко са такива случаи. То е благодарение на това, че ученикът още не е подготвен. Не може ученикът от първи клас да знае онова, което в горните класове се предава. Но щом сте свързани с Висшето ръководство, значи сте излезли от забавачницата. И в забавачницата е интересен животът, но за да имате върховните сили, да имате повече възможности, трябва да имате зряло съзнание.

Бъдете доволни от малкото, за да дойде голямото. Култивирайте чувството искреност. Нищо не струва на ученика да бъде искрен. Неговото съзнание трябва да бъде така будно, че в даден момент да схване цялата драма, която се разиграва около него.

За да може да видите Бога така, както се е проявил във вселената, трябва да владеете онова велико изкуство на божиите синове - приложение на божествената воля.

В какво се състои тази божествена воля? Какво е необходимо, за да се прояви божествената воля? Всяко едно върховно проявление е ознаменувано със всемирно присъствие, с всемирна забележителност, с всемирна подчертаност, с всемирна светлина. За да стимулирате в себе си Господнята воля, за да влезете в тази Школа и се прояви господството във вселената, трябва да се построи велик всемирен мост между вас и Бога.

Трябва мост, т. е. трябват свещени стъпала, които да ви отведат като върховна воля във вселената. Ученикът се възпитава вече в тази воля, която ние наричаме огнен Дух, за да може да се вгради във великия божествен колектив като устройство, като проявление, като излъчване.

Ученикът не трябва вече да се бои, но със силата на волята трябва да бъде готов да пристъпи по-близо до великите свещени истини, които са изразени в хармонични сътворения. Вселената е сглобена от велики хармонични сътворения, от велики хармонични присъствия. Тази върховна воля е ознаменувала много от явленията и събитията, излъчени от голямата върховни душа на Бога. И когато казваме господството на божиите синове, ние искаме да подчертаем великата божия воля, която държи всичко в равновесие, която въплъщава божествените същини, божествения живот, божествените организми в проявена вселена.

господството на божиите синове е е изблик на върховното, което се излъчва от голямата душа на Бога. Следователно, изпълнявайки великата божия воля, вие настъпвате в нейните хоризонти, в нейната необятност. Ученикът трябва да се запознае с тази велика система, за да не попада вече в слабост, в бездушие, в противоречие. Той трябва да прозре колко велико е подчертана върховната вола. Той трябва да знае за началото на тази воля. Той трябва да знае за могъществото за силата и господството па тази воля.

Волята е главния лост, главния двигател на вселената, Всички вселени се движат по една воля и тази воля е приток от великия източник на божията същина.

И тъй, чрез господството на божиите синове, овладявайте върховната божия воля. Когато се казва господство, се разбира една всемогъща воля. Но за да се прояви тази воля, трябва да има сила, трябва да има любов, трябва да има мъдрост, трябва да има истина.

На ученика се говори вече прямо, за да може да овладее това велико изкуство, да проникне в деятелността на тази велика воля. Волята е деятелност и то закономерна деятелност. В нея няма никакви откровения, никакви захласи или ефекти. Тя не се подава на ефектите. Волята е строго определена математическа деятелност, която регулира силите в природата, силите във вселената.

Имайте тази божествена воля като могъщо средство за преодоляване нисшата природа, нисшите явления във вселената.

Трябва господство. Ако нямате господство, не можете да подчертаете Бога в себе си, не може да минете от един свят в друг, от една планета в друга планета или от една слънчева система в друга слънчева система. Волята подразбира една разумно действаща величина. Може да имате сила, но ако нямате тази разумно действаща величина, може да не попаднете в такт с общия миров план.

Когато се говори за воля, ученикът трябва да разбере, че волята е един най-културен, най-възвишен, най-художествен, най-музикален, най-светлинен акт във всемира. Говорим за разумните сили, които са въплътени в една обща воля.

Ние казахме, че всичко в света е сила, но тази сила трябва да бъде така хармонизирана, така въплътена, че да представлява един мощен двигател - проява на една разумна, всемирна воля. Всички Господства са воля. Те са изпълнители на този колосален свещен акт. Волята проявява свещения акт. Няма друга сила, която да го прояви, защото по начало волята е разумно сказание разумен промисъл, разумно проявление, разумно изявление, разумно съчетание.

Когато се казва да се изпълни волята божия, се разбира да се влезе в хармония с разумното у Бога. Колко много трябва ученикът да се възпитава в този дух. А това е проява на известни дела. Без дела не може да се подчертае идейното божествено изкуство. Израз на делата е волята. Волята е, която проявява делата, а силата е, която ги движи, която ги прониква във вселената.

Когато говорим за господство, ние разбираме всемирната воля, която реализира великия план във вселената. Ученикът трябва да се научи да борави с тия величини. Ако той не борави с величината сила, ако не борави с величината воля, с величините любов, мъдрост, истина, не може да открие целостта, не може да открие пълното, началното изявление на божията същина във всемира.

Нека тия същини станат като ръководство в него, за да може да крепне той, да се обогати, да стъпи здраво върху един център на вселената и да радиира като едно централно ядро в нея. Ученик и вселена са идентични, са едно общо, са хармонични. Ученикът не може да бъде извън вселената. Ако бъде извън вселената, той не може да учи, защото извън вселената всичко е в тъма.

Неговото място е във вселената. Вселената е израз на божествената воля. Когато се говори за божествена воля, ученикът трябва да заеме едно централно място като божие господство. господството не надценява. господството не възгордява. господството не създава тщеславие. Напротив, господството създава едно мирово хармонично състояние. А вие знаете, че всички прояви на Бога във вселената са все възвишени състояния.

Стреми се, ученико, към тия състояния, за да изразиш своето господство като един завоевателен акт, което ще бъде едно велико свещено действие, за да могат всички неща, всички сили, всички проявления да бъдат твоя композиция, да бъдеш техен хармонизатор и да изявиш Бога като чудо, като божествена ария. Хармонизирай тия сили, защото те са в допир с твоето съзнание, с твоята душа и с твоя дух. Действай чрез върховната воля, за да можеш да ги разбереш и хармонизираш и да станат твое господство. Не се плаши то от това, че ще наречеш себе си господство? Ти си господен, защо ще се плашиш? Изхвърли всяко съмнение, всяко лекомислие. Гледай на нещата в тяхната действителност. Прояви своята воля, с която те е надарила вселената да се проявиш като господство. Дълги години вселената е работила върху теб. Дълги години са се занимавали висшите същества с теб. Дълги години се е занимавал Божият дух с твоето оформяване, с твоя образ, с твоето подобие. Идва ден, идва момент, когато ти ще проявиш своето господство, т. е. проявиш върховната воля.

Бъди тази воля, за да можеш да, използваш магнетичните сили както от центъра на земята, така и от слънчевите ядра, които държат в равновесие проявите на Бога. Хармонизирай се в едно централно ядро, за да можеш да се проявиш, като една Господня воля.

Ние те отвеждаме във върховните полетя, защото Школата която следваш е върховна, присъствието е върховно, ръководството е върховно, мислите са върховни, действията са върховни, светлината е върховна. Следователно, мястото което заемаш е господстващо, Господне. Затова имай този безсмъртие дух на слово, имай това велико присъствие на слово. Върховната воля ще проведе като потоци тия способности в твоята душа и в твоето съзнание.

Изграждай се като една светиня сред всемирната вселена. Изграждай се като храм, като олтар във всемирната вселена, за да бъдеш един приемник, една велика станция за притоците на божията вола. Изгради се като воля, за да можеш да оперираш между силите като ръководно начало.

Бог се е проявил като върховна воля във вселената. Следователно и ти идвай така във вселената. Нека този вселенски Дух, нека това вселенско господство те построи като знаменита проява във вселената.

Ние не ти говорим за твоята земя, за твоята малка вселена. Ние те въвеждаме в голямата, широка, необятна вселена. А за да се справиш със силите на тази необятна вселена, трябва господство, трябва воля, трябват ръководни фактори, ръководни принципи ръководни състояния.

Провеждайки делата на божията воля, провеждайки системите на господство, вие може да се проявите като едни най-дълбоко замислени, най-съсредоточени, най-върховно вдъхновени сили, които да вземат участие във великото съграждане на новия свят, т. е. на царството божие по планетата Земя.

Що е царство божие? Царството божие се проявява чрез разумната водя. Има ли разумна воля, има ред и порядък, има система, има посвещение, градация, степени и т. н.

Когато засягаме въпроса за господството, въпроса за върховната воля, ние не можем да не кажем и за върховната памет. Ние сме говорили за върховната памет и сега подчертаваме, че върховната воля ражда върховната памет. Присъствието си служи с върховната памет. Всичко е записано на божията ръка. И понеже е записано, е и запаметено. И когато се казва, че всичко е записано на божията длан, че разбирате, че всичко е записано и всичко е запаметено. Чрез силата на волята се записва, а чрез силата на Духа се запаметява.

Ето една прекрасна област, едни прекрасни полета, едни свещени светове, които са утрешното въплъщение на ученика. Утрешното подразбира бъдещето. Ученикът трябва излезе от една степен и за да мине в друга степен. А това подразбира, че ще влезе в утрешното.

Това ви предстои. Това ви очаква. Изживяхте всички перипетии на сладчина, на горчивина, на тъга, на скръб, изпитахте всичко и сега сте свободни, за да започнете наново, да имате нов мироглед, нови разбиралия, нови представи, нови разбирания, нови форми, нови образи, нови подобия. Това което идва като нов импулс, то е господството, то е разумната воля.

Нека ученикът бъде представен пред разумния свят като господство. Когато се строи един обект, нали трябва да има кой да го ръководи? Трябва де има архитекти, да има майстори, да има материали. Овладял господството, ученикът може да бъде вече приток, да бъде принос към общото сътворение.

Ще кажете, че Бог в началото е създал всичко съвършено. Както виждате, има още несъвършени сили. Има материален свят, има физически свят, растителен, животински, човешки, ангелски свят и т. н. Следователно, има какво да се работи. Има къде ученикът да прояви своето господство, своята върховна воля,

Когато казваме, че ученикът има къде да прояви своето господство, своята воля, ние разбираме оня ученик, който е усъвършенствуван в своята специалност. Ако не си усъвършенстван, нищо не можеш. Всичко което имаш, трябва да бъде съвършенство. Това е изкуство. Най-големият майстор, който може да се прояви на физическия свят, това е ученикът. Нека името ученик се изнесе пред божествения свят като достойнство.

Ученико, когато се обръщаме към тебе, ние ти представяме една върховна тема. Тази върховна тема трябва да се разгледа всестранно. А само ученикът може да я разгледа всестранно, защото той се запознава с абсолютната божествена наука. Той е минал много вариации в живота. Представил е живота в различни варианти, в различни трепети и сега представя живота като едно божествено начало. А да вникнем в тази идея, да се представиш като ново начало, това е много важно.

Ето как ученикът се освобождава от многото форми, от многото светове, от многото състояния и от нисшите полета. Всичко ще оставиш и наново ще почнеш. Да разчистиш своя път, та да няма никакво препятствие.

Кой ще го разчисти? Ти ще го разчистиш. Това е то господство. Де станеш Господар на всички странични явления, които могат да те спънат. Когато проведеш своята воля като разумна сила, това показва, че ти разбираш вече езика на природата, езика на Духа, езика на върховната воля на Бога.

Може ли да стане това? Ние казахме, че вашата работа е върховна. Ние идваме от върховния свят да ни заквасим, да ви вдъхновим, да ви преведем в по-висши светове.

Ще излезете ли? Ще ви изкачим. Ще напуснете тия глъбини, за да излезете на хоризонта. Хоризонт ви трябва и то хоризонт който е въплъщение на божествената разумна воля.

Когато ви говорим така, ще кажете може би: „Ние не можем да се наредим в редиците на тия върховни същества.“ Досега бяхте наредени в редиците на по-нисшите същества. Защо да не стане едно ново събитие с вас? Защо да не проговори вашата душа и да не полети вашият дух?

Това са нови полета за вас, за да се освободите от многото и многото ограничения. Оставете всичко досегашно и започнете нова специалност, ново изкуство, ново верую, нова работа. Напусни всичко онова, което си спечелил и тръгни по пътя на всемирната свобода, към висшите необятни полета, към най-високите върхове. Няма да мислиш как си направен. То е вече дадено. Важно е от този момент да прегърнеш господството на върховната воля.

Така ли мислят съществата от другите светове? Има специални светове, които така мислят. Не само така мислят, но и така действат, така работят и се обезсмъртяват в господството на върховната воля.

Ще кажете може би: „Ще се объркаме. Накъде да тръгнем без компас, без път, без водач, без посока?“ Този който се чувства като същество във вселената, той има вече компаса, той има вече тази чутка мярка, с която да намери нещата. Достатъчно е да иска и да има воля. На където и да тръгне, всичко е негово. Цялата вселена е негова. Цялата вечност е негова. Никъде няма да се загуби. Цялата вселена е въплъщение на божествените сили, на божествената разумност. Тогава къде ще се загуби ученикът? Вие може да мислите така с вашия малък ум, с вашето малко съзнание, но това е лъжа. Няма да се загубиш. Напротив, ще осъзнаеш всички състояния във всемира и ще ги въплътиш в себе си като своя същина.

Всичко е твоя същина, помни. Няма да търсиш нещата вън от вселената. Да излезеш вън от вселената, това не е още твоя специалност. Ако търсиш Бога някъде далеч, няма да го намериш. Далечното разстояние трудно се обхожда. Когато се проявиш като Господна воля и си преодолял всички препятствия, тогава ще мислиш за нов план извън вселената.

Какво ли има извън вселената? И за това ще мислиш. Ще има периоди, ще има времена, ще има векове и безкрайности, когато ще мислиш за извън вселената. То сега не е необходимо. Твоя поглед сега трябва да е обърнат към Центъра на вселената, в ядрата на вселената, във вътрешността на вселената.

Колко много има ученикът да учи. Той още не е осъзнал идеята за центъра на вселената, за ядрото на вселената. Той още не е мислил за съчетанието, за силите, за приложението на вселената, за връзката на вселената. От време на време идват някакви проблясъци в неговото съзнание, които му напомнят за нещо много страшно, много далечно, много отвлечено.

И тъй, разберете следното: чрез смелостта и господството да проявите разумната божия воля.

Може ли човек да прояви божествената воля? Ние не говорим на човека. Ние говорим на ученика.

Ученикът не е ли човек? Има една степен. Може да е много малка, но е степен. Може да има само няколко десети или няколко стотни, но е степен. За тази малка степен много нещо е пожертвала природата. И колко много още има да жертва за ония нисши същества, които се влачат по земята.

Виждате какви големи жертви е дала природата специално за човека. Какви големи жертви е дал Божественият дух специално за ученика. И колко още жертви трябва да се дадат, за да мине ученикът в по-висшите светове.

И тъй, божественото е ново въплъщение в ученика. Ученикът се ражда вече в една нова система, противоположна на човешката система.

Като се намерите в тия противоречия, ще можете ли свободно, върховно, Господно да минете полетата? Да, ще можете. Така както минералният свят минава в растителния свят, растителният в животински, животинският в човешки, човешкият в ангелския, така и ученикът ще мине, но при много строга процедура. Той трябва да пази пълно равновесие.

Ще кажете: „Ето една голяма трудност.“ Никога не е трудно, когато преобладава разумната воля. Така ученикът ще влезе в един хармоничен свят, в една хармонична система, в една хармонична гама и ще се прояви като всемирен акорд във вселената. Ученикът навлиза вече като музика във вселената.

Защо като музика? Музиката представлява хармония. А хармонията съществува във вселената като разуми а воля, Музиката не е нищо друго, освен разумна воля. Който разбере тази истина, който проникне във вариациите на тази истина, ще знае що е всемирна композиция.

Прилагайки присъствието, прилагайки въплъщението на разумната воля, ученикът става изразител на висше присъствие специално на земята.

Може ли на земята, както я наричат долна сфера да има висше присъствие? За висшето присъствие няма нисши сфера. То минава през тях и създава висши съчетания. То е такова господство, че създава разумни прояви. Ученикът и посветените ще се проявят като фактори във вселената. Благодарение на по-нисшите йерархии ученикът може да зарегистрира своето господство. Ако няма нисши йерархии, няма кой да го зарегистрира, няма кой да го запише, няма кой да го подчертае. Всички нисши йерархии подчертават божественото присъствие.

Това е една книга, в която се записват много от делата, много от способностите, от качествата на Божествения дух, Иначе природата представлява предметно учение. Това е подържа и от много капацитетен на философската и духовна наука. Следователно, мястото през което ученикът минава, времето през което той живее, системите които той прилага, подчертават проявлението на Божествения дух, затова ученикът не губи. Напротив, той се обогатява, той се осъзнава, той се пробужда, влиза в по-висши светове и възприема по-висши мисли. Тия мисли които имат безсмъртни образи, ще се въплътят в него и ще създадат един светещ образ,

Така се става светия, Не можеш да станеш светия, ако не прииждат светли тела, светла материя, светла субстанция, Така и твоят организъм ще стане комплекс от светли сили. Затова ние препоръчваме на ученикът да бъде винаги във връзка с Върховното ръководство.

Когато поддържаме безсмъртната идея за върховната разумна воля, ние искаме да представим на ученика един всемогъщ, един прекрасен план за неговото развитие. Той трябва да се развива върховно, волево, господно. Нека това развитие се подчертае от неговата сила. Той трябва да има силна мисъл, която да преобрази нещата, която да преведе ученика в света на божествената разумна воля и тогава той ще разбере що е Бог. Колкото и форми и образи да се опишат сега за Бога, вие не можете да го разберете, защото Бог не се разбира по форма и по образ. Може да го разберете само като разумна, върховна действаща воля, която е проявила Бога като вселена, като сътворение,

Ученикът трябва да знае как да гледа на нещата. Щом види една планета, той трябва да прозре въплъщението на Бога в тази планета. Щом види едно слънчево ядро, той трябва да види въплъщението на Бога в това слънчево ядро. Щом види един звезден свят, той трябва да прозре големите възможности на Бога,

Ученикът не е лишея от многото възможности. За да може да види той прекрасната вселена, представят му се много състояния. Вечер той вижда звездния свят, а денем - слънчевия свят.

Казват някои: „Да няма вечер, да няма тъмнина.“ Ако няма тъмнина, с тия очи ученикът не може да види звездния свят. Ако беше само светлина, той щеше да вижда само слънчевия свят.

Това не е ли достатъчно? Не е достатъчно, защото ученикът ще знае, че съществува сако един слънчев свят. А когато има звездна нощ, той има понятие вече за многото слънчеви светове и открива голямото, необятно величие на Бога.

Виждате, че ученикът е поставен при много благоприятни условия. Вие живеете по-близо до екватора, при умерения пояс и се ползвате с най-големите възможности. Има момент, когато имате 12 часа ден и 12 часа нощ. Благодарете за тия условия. Много трябва да благодарите за това, че ви се дава възможност да проявите едно върховно господство. Приемете Духа на разумната божия воля. Божията воля се проявява като разумна божия воля.

Само така ли се проявява? Чрез разумната върховна воля Божият дух се проявява като много степени във вселената. Първото проявление на Бога това е неговата воля. Волята е начало. Разберете тия истини, за да не попадате вече в грешки.

Казват, че имало тайни. Че има тайни, има, но за кого има тайни? За този който не действа, който не работи със силите на върховната разумна воля. Разумната воля навсякъде присъства, навсякъде разкрива дела, всемирните дела на Бога.

Ученикът трябва да проучи началото на волята. Това е една от съществените му задачи. Той трябва да владее този върховен ключ - волята, за да може да разкрие секретите на божествената воля.

Чрез светлината и силата на божиите синове навлизайте в новите полета, които са пропити от хармоничната върховна воля, Ако има божествен свят, то това се именно тия полета.

До къде се простират тия полета? Имат ли те граници? Границите се простират до човешкото съзнание. Надрасне ли човешкото съзнание, възприеме ли върховната воля, вече няма граници. Следователно, божественият свят навсякъде присъства, Той е начало без граници.

Стъпи здраво, ученико, върху разумния потик на божията воля, за да можеш да изградиш новия свят на земята. Тогава земята ще има притоци на нови сили, които ще я обновят, ще я организират и ще внесат разцвет, култура, идеи, смисъл, план, красота, живот, светлина.

Това е новото прозрение, това е новото око, което се създава в теб. Това е духовното виждане, това е духовното присъствие, духовното изграждане или както го наричат духовното възкресение.

Възкръсвай от момент на момент, за да станеш въплъщение на цялата всемирна душа на Бога. Необходими ти са естества от всемирни притоци.

Но може би ще се възрази: „Малки сме ние за тия притоци.“ Не, и в най-малките същини на Бога съществуват най-големите сили. Големите същини имат тази възможност, това изкуство да се смаляват. Та сега вие сте едно от смалените божества. Но недей де мислиш, че като си смален, си слаб. Ти си подобен сега на един диамант, който има такова голямо сцепление, че силите са се смалили. Вие виждате, че диамантът нощно време свети. Макар и да са смалени силите в него, но той не е изгубил своята същина, светлина. Така е и с ученикът. Макар да са се смалили силите в него, но той не е изгубил своя блясък. Неговата мисъл има блясъка на диаманта. Неговите сили са като сцеплението на диаманта. Неговата твърдост е като твърдостта на диаманта.

И тъй, колкото и да сме малки, вие сте светлинни сили, и тия светлинни сили създават условия за търсене. Под водата, над водата днес се търсят диаманти. И духовните сили така търсят диаманти сред човешкия свят.

Кому трябват тия диаманти? Както за диаманта се дава много голяма цена, понеже служи за украса, така и ученикът е ценен, понеже е необходим за украса на вселената. Той заема едно почетно място. Щом заема почетно място, той ще краси вселената. Колкото по-съзнателно украсява вселената, толкова по-добре разбира, че тя е най-красивото изявление във вселената.

Във вселената е внесена божествената красота. Ученикът ще види Бога като красота във вселената. И колко прозорлив трябва да бъде той, за да види красотата във вселената. Родило се е вече това чувство за красота в ученика. Но пита се: откъде ще дойде това чувство в него, ако то не е потекло като красиви лъчи от вселената?

Бъдете красота на вселената. Нека се въплъти вселенският Дух във вас като една красива същина. Имайте тези красива същина, за да проявите вселенската душа. Ученикът е, който ще оперира с вселенската душа. Той е, който ще прояви вселенската душа. Той е, който ще възкреси вселенския Дух.

Нека потече през вас този Дух, нека се възкреси у вас тази вселенска душа, за да представите Бога в неговото величие, в неговата сила, в неговата върховна разумна воля.

Бъдете тази красота, бъдете този приток, за да може да изявите величието на разумния свят. Пред вас е разумният свят. Пред вас е върховният свят. Пред вас е светлинният свят. Въплъщавайте се в тия светове, за да бъдете ново въплъщение на чудното изкуство на Божия дух.

Ученико, не забравяй състоянието господство. Не забравяй състоянието на разумната воля. Нека потекат тия сили в теб като пролетен дъжд, когато всичко се пробужда, расте и се стреми да прояви Бога в красота и светлина.

Има епохи, когато върховните сили потичат като хранителни сокове и който съумее да открие, да привлече тия сокове, те произвеждат най-красивите явления в него. Сега е такава една епоха, когато става прииждане, преливане на тия сокове. Не тъй случайно е казано, че сега е ликвидационен век. Сега става една нова ликвидация, т. е. едно ново прииждане, едно ново трансформиране. Това е общ слънчев или звезден план. И понеже земята е една сила от общия звезден колектив, то каквито знамения и прииждания има в другите светове, същите стават и на земята. Не тъй случайно ви взеха от света на човечеството и ви поставиха в света на ученика.

Ученико, няма по-щастливо същество от теб. Няма по-учено същество от теб. Няма по-светлинно същество от теб. Няма по-ознаменувано същество от теб. Няма по-силно същество от теб. Няма по-будно същество от теб.

Запамети тази истина и никога духом не отпадай. Поддържай този Дух в себе си, та винаги да бъдеш изправен, да не помниш болест, недоимъци, да не помниш отсъствие на условия. Не се съблазнявай от човешката слава. Не се подавай на човешките влияния, на човешките постижения. Знай, че ти си една централна система, от която ще зависи бъдещето на земята. Голямо щастие е за земята, че те поставиха като съграждаш принцип, като съграждащо явление в нея. Вживявай се в тия истини, за да се осъзнаеш и ти като една голяма истина,

Както виждате, Върховното ръководство се занимава специално с вас. Има и други същества в невидимия свят, но за тях има специални момент. А сега ние сме при вас. Сега, както казват, сме долу. За нас няма горе и долу, но така както вие измервате нещата, ние сме при вас.

Какво сме ние в дадения момент? Ние сме господство. Ние сме разумна воля. Приемете нещата в тяхната абсолютна чистота, за да може да се проявите като божествена красота.

Внедрявайте Бога в себе си, за да не бъдете самотника да не бъдете слаби, нещастни в живота. Вдъхновявайте живота в себе си, за да бъде той пълно въплъщение във вашата душа. Изграждайте се като нови граждани. Изграждайте се като философи, като оракули, като посветени, като бели братя, които са връзката между всички слънчеви системи - видими и невидими.

Вселявайте в своята душа тоя Дух на огъня, този Дух на светлината, за да може да просветне вашият ум, да се освободи вашата душа и да прогледне вашият дух.

Носете в своето сърце голямата истина за божественото присъствие във вас, за разумната воля във вас. Изкачвайте се смело към върховете, за да бъдете по-близо до боговете, по близо до светлите братя. Това е идеята за братството, идеята за синовете божи. Вие сте богати по слово и необятни по възможности. Ще дойде Духът над вас, ще се въплъти във вас и ще възкреси всички божествени начала във вас, за да може напълно да се прояви божественото като разумна воля.

Ученико, теб те чака цялото организирано Бяло братство. Бъди готов да се наредиш в техните редици. Не се плаши от неизвестностите. Такива няма за теб. За простосмъртните може да има неизвестности, но не и за теб. Не се плаши за утрешния ден, защото слънчевите синове, слънчевите сили ще ти донесат благословение. Не изживявай кошмарите на охолните, за да не попаднем в някой водовъртеж или в някоя световна стихия и да те отвлече някъде далеч, Запази мястото, което заемаш. Стани истински безсмъртен ученик на този Върховен институт, който е прииждане на божиите сили.

Внеси нов живот, нова воля, нова светлина, за да стане твоят живот върховна смелост. Нека вълните на този Дух, нека светлината, нека волята на тази всемогъща същина внесат нов проблясък в твоя свят, за да се отворят твоите духовни очи и видиш Бога в слава и величие.

Стреми се към тайнствената върховна красота, която ражда проблясъците на най-върховните системи във вселената. Върви по пътя на красивите светове, на красивите върхове, красивите полета, за да не скучаем никога, никога да не те обладава самотата във вселената.

Бъди кипящ живот, който се излива като вечен извор от необятната глъбина. Давай бистри кристални води. Раждай прекрасни ароматични цветя. Приеми осиянието, което иде от върховните светове, за да украси твоя образ.

Бъди нова мисъл в свещения град на Бога. Бъди любящо дете в обятията на Бога. Носи живота на цялата земя като един добре опечен от слънцето плод, та който вкуси от него да каже: „Слава на Бога, Слава на неговата чистота, слава на неговата святост.“

Сродявай се с новите жители, с новите Господства, с новите разумни волеви сили, за да проявил абсолютната, чистата божествена любов, като една присъстваща, като една тържествуваща душа. Обливай сърцето си с най-прекрасните нюанси, които се преливат от звездния свят, бъди широко сърце, за да могат да израснат посетите в него прекрасни цветове.

Бъди светлата дъга, която предвещава благословение. Сбирай света както себе си, за да бъдеш едно голямо доволство. Никога не допущай мисълта, че извън теб има непотребни неща, Всичко пред теб е дело, свидетелство, явление, за да можеш да се ръководни в живота.

Имай широко разбиране за нещата, за да не попаднеш под угнетение. Нека твоята работа бъде свещена. Нека твоите действия бъдат разумни. Нека твоето присъствие бъде величествено.

Това иска небето от теб, това иска Върховната ръководство от теб, когато си седнал на скамейката във Върховната школа. Бъди винаги добре облечен, стегнат, чист, за да те обичат присъстващите сили. Те обичат чистотата, абсолютната божествена кристална красота. Бъди трептящ телом, по дух, по мисъл. Ако идват в Школата като на едно обикновено събрание, ще обезцениш присъствието. Не обезценявай присъствието си. Не така случайна е тази Школа за теб. Това е единствения случай в цялото твое съществувание. Не се спирай да разсъждаваш, защо така трябваше да дойде. По-добре е така, отколкото по голготски. Това е едно прекрасно предопределение.

Когато ходиш по земята, бъди плавен, хармоничен, радостен, бъди изправен като едно най-голямо достойнство. Така ти ще се проявиш като върховна воля.

Всичко подчертавай, всичко забелязвай, всичко записвай, когато върховната воля действа в теб. Ознамени всички прояви. Нека те останат като свидетелство за бъдещите поколения.

Върховната школа е един предтеча. Тя е едно велико събитие. Тя ще има отзвук в далечното бъдеще. Много представители ще дойдат да потърсят това Присъствие. А ти, ти бъди примера. Макар да казваш, че не можеш, но ние искаме от най-малкото да създадем голямо, за да може да се подчертае истината, че Бог може да присъства а в най-малкото. И най-малкото е толкова ценно, колкото и голямото. Това зависи от качеството, от състоянието. Диамантът може да е много малък, но свети. А някой връх може да е много голям, но чака да го осветят. Слонът също е голям, но не свети.

Върховната школа ще разгледа основно системите на божествените синове и разумната върховна божия воля. С всички други поделения, с всички други полета ще се занимава Вътрешната школа. Външната школа пък ще се занимава с всички човешки проявления и отношения. Такъв е редът. Такава е програмата. И първата е необходима, и втората е необходима, и третата е необходима.

Ще има ли четвърта, пета и т. н. ? Достатъчно е за ученика да влезе във Върховната школа. Ние ви благодарим за вниманието. Ние ви благодарим, защото станахте един оазис, където да се проведат някои неща, т. е. да се кажат някои неща за голямата истина, с която тепърва ще се занимае бъдещето. Може да не се узнае как са се провеждали тия занимания, но важно е да се разкрие истината. Много велики учители са идвали, но са оставали все. неизвестни. Идва дори момент, когато отричат, че са присъствали такива учители. Някои сега отричат присъствието на Христа. Но това не е важно. Важно е да се разкрие истината. Тя не може да не занимае умовете на будните духове. Понеже те се въплъщават из полетата и областите, те ще доловят нещо ново, което е било скрито досега.

Върховното ръководство благодари и за това, че подбрахте. То е правило опити върху много личности, но те не са се подали, т. е. не са били подготвени за една по-отвлечена, за една по-вглъбена работа. Тук се иска голямо вглъбяване. А човешките същества търсят лесното, повърхностното.

Както виждате обаче, Върховното ръководство дава пълна свобода. Ученикът понякога иска да си почине, да си поспи. Върховното ръководство има в предвид тия неща. То не се спъва от тава. То има една единствена задача - да запечати някои закони, близки до ученика. Запечати ли тия закони, то си отминава, защото законите са живи представители и изхождат от разумната върховна божия воля.

Разумната божествена воля е законодателя във вселената. Следователно, вие сте едни законни представители. Тази Школа е узаконена и трябваше да дойдат големи учени, големи професори, но както виждате, сега ги няма.

Но, ще дойдат те. Те ще дойдат и вие ще им бъдете в помощ, т. е. вие ще бъдете резултата и те ще се вглеждат в резултата. Идва една нова духовна вълна, която ще пробуди един процент примерно 30%. След това ще дойде друга духовна вълна, може би след 2,000 години, която ще пробуди 50%.

Духовната вълна е настъпила вече. Тя е още в ранните зари. Но щом има признаци на ранни зари, ще дойде и изгревът. А щом дойде, той ще отвори очите на този процент.

Ще трябва да проверим какво е научил ученикът, дали разбиранията му са положителни, строго определени, реални, дали е схванал какво е това свобода, какво значи широта, посвещение, господство, всемирна система, какво е висша йерархия, какво е необятно пространство, какво е звезден свят, какво е ден на слънцето, какво е еволюция на ученика, какво нещо е срещата му със светлите сили, какво знае за ангелския свят, какво знае за господството на боговете или на божиите синове, какво знае за началото на вселената, какво знае за първото проявление на Божия дух, за изкуството на Божия дух, за организмите и възможностите на Божия дух и най-после, как си представя необятността във вселената или необятността на Бог.

Това са въпроси, които отчасти са засегнати в нашите размишления. Не че ние ще искаме от ученика да знае техните абсолютни определения, но дали ученикът е мислил по тях. Ние знаем той какво мисли, но все пак искаме да го чуем.

Защо да го чуем? Каква е ползата от това? Ръководството би тържествувало, ако се окаже, че ученикът е достатъчно смел и силен да се произнесе за някои истини. Целта е да се премахне страха, да се премахне неизвестността, стеснението. Къде със стеснението? Ако отидеш в друг свят и се стесняваш да кажеш какво си направил на земята, как ще се почувстваш? Целият ти живот на земята е едно учение и ти трябва да го представиш пред силите на другия свят.

Необходимо ли е ? Както е необходимо да занимавам малкото дете с разните системи, да го учат, тека е необходимо и за ученика, когато мине в по-висшите светове, да го видят какво знае.

Те знаят какво ще каже ученикът, но нали трябва да му се даде свобода? Свободата е едно от най-важните качества. Ние ще продължим да говорим за свободата. За да се прояви словото, трябва свобода. За да станете добри ученици и добри преподаватели, трябва да бъдете свободни. В свободата се проявява разумното.

Ще кажете, че можете да допуснете някаква нереалност, някаква нелепост. Даже и да се допуснат някакви нереални истини, достатъчно е да се подчертае свободата.

Казват, че истините били относителни. Вие ще кажете една относителна истина. Като стане относителна, тя ще стане и действителна. Въпросът е да се пристъпи към дело. Когато мине известно време, ученикът започва да разсъждава: „Това беше по-вярно.“ Значи, създава се една причина, за да прояви и следствие. Така ще се възпитате в новото. Нали се готвим за върховния план. Следователно, трябва да боравим с върховни величини, Всяко едно определение има своя форма и то вече съществува. Зависи какви мисъл-форма е наплодил ученикът в своя свят и в цялата вселена. Така ученикът ще стане вселенски представител. Мисъл-формите ще еволюират в образи, а образите в подобия.

Човешката мисъл изразява същността на самия човек, неговото съдържание, неговото въплъщение и т. н. Всяка изказана мисъл придобива форма, взема образ и пътува. Но, дали всички мисъл-форми се допущат да присъстват в света на красотата? Мисъл-формите се делят на качества. Някои от мисъл-формите се пращат на земята да се култивират между разните същества - насекоми, животни и т. н. А най-просветената мисъл е свободна, прогресивна и пътува свободно като екскурзиант.

И тъй, мисъл-формите са живи. Те са вдъхновителите на големите оратори. Колкото повече светли мисли се въплъщават в един оратор, толкова по-хубаво говори той, защото той говори една истина, една действителна истина. Мисъл-формите са действителни истини.

(следва)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...