Ани Публикувано 25 Юни, 2022 Сподели Публикувано 25 Юни, 2022 ВЪРХОВНА РАБОТА За да имаш стремеж към върховна работа, трябва да бъдеш импулсиран от великите фактори на творчеството. Ученикът се готви да влезе в творческия, в свещения, във върховния акт. Има ли такъв акт, който може да подтикне ученика към тия фактори? Да. Пред него стои дилемата - свещената върховна работа. Може ли да има той тази свобода, този кураж, тази секретност да мисли, че е предопределен за една такава историческа дейност? Наричаме я историческа, защото животът на планетата Земя е една история. И благодарение на това, че е подчертана историята на земята, явяват се и факторите, които могат да представят бъдещето развитие, бъдещето вселяване, защото земята все пак е пункт на вселяване. Но щом е дошъл процесът на вселяване, това подразбира, че взимат участие върховните фактори. Щом взеха участие и върховните фактори, създадоха се и благоприятни условия да бъде изпратен и ученикът. Не така лесно, не временно, не случайно му е дадено името ученик. Той е приел това име от времето, когато е бил изпратен с върховните фактори на планетата Земя. Върховното ръководство е пратило духове да населят земята, да я устроят, т. е. да я обърнат на райска градина. Кой може да направи това? Може да го направи само този, който е велик в своята работа и то в своята върховна работа, Устройството на земята е дело на тия върховни фактори. Следователно, велика е длъжността на ученика. Велика е, защото е ознаменена с тази голяма, необятна, върховна дейност. Ние искаме да напомним някои забравени неща. Не тъй случайно е населена земята с духове. Всички тия духове са изпратени с известна мисия. Тя се състои в това да подчертаят върховната деятелност на Бога. Няма случайни, измислени неща по лицето на земята. Това може да прозре само най-издигнатия ученик. А какво ще правят другите духове? На всички духове е възложено да извършат по една свещена дейност, независимо от това дали тя ще върви по плоскост, дали ще върви по крива линия или по геометрична форма. Каквато и посока да вземеш, ти си в действие и помагаш за възстановяване царството на любовта върху планетата Земя. Това е един върховен замисъл. Навсякъде в природата се проявява този върховен замисъл. Като изключите вашата критическа мисъл, като погледнете на нещата праволинейно, като имате една възвишена мисъл за Върховното, тогава ще прозрете нещата и ще видите, че няма нищо излишно. Няма излишни неща в творчеството. Нали има деградиращи сили? Има наистина сили, които са в застой, в спящо състояние, но това не подразбера, че са излишни. За да се сътвори света, трябваше да има материал, трябваше да има сили, трябваше да има сътворение от духове. Това е основата на света. Ако не бяха духовете, светът щеше да бъде мъртъв. А вие виждате, че той не е мъртъв. В света преобладава светлината. Това показва, че светлината е изявление на тия духовни сили. Това е една върховна истина. Дали ще вярва в това ученикът или не, то е друг въпрос. Но той ще провери тази истина със своето издигане. Основна задача за него е да прозре истината за светлината. Колкото повече борави със силите на светлината, толкова повече му се откриват факторите на върховната работа. Факторите на върховната работа са най-важни в неговия живот. Като казваме фактори, ние разбираме факторите на светлината. Няма живот без светлината. Светлината е, която е проявила всички способности. Светлината е, която е проявили божествените същини, светлината е, която е проявила божествената разумност. Светлината е, която е проявила божествената знатност, божествената слава, божественото сътворение. По пътя на светлината ученикът ще се домогне до системата на тия фактори. Да имаш общение с факторите на върховната работа, това е много важно. Стреми се, ученико, към тия фактори. Те са единствени, които ще те подемат на своите криле и ще те отведат в необятността. Необятността трябва да стане достояние на ученика, трябва да стане среда, въздух, който да диша. Необятността е свободен стил за него. Има един свободен стил, за който ученикът вечно копнее. Да се изкажеш със свободен стил, трябва да си се добрал до светлинните фактори. Ученико, предстои ти една велика наука. Предстои ти една върховна работа. Не се спъвай от малките несгоди. Те ще те импулсират понякога. Ти ще ги използуват като състояния на вдъхновение. И в противоречията се изпитват тия неща. Така ще станеш силен. Иска се ученикът да бъде много силен фактор. Фактор ли е ученикът? Понеже присъства божественото, тайнственото в него, той е един от големите фактори. Това обаче не ще рече, че той трябва да се заблуждава. Няма заблуждение, но има неоткритие, има незнание. Този който е преценил възможностите на божествените фактори, той цени божественото в себе си. Дайте простор на божественото в себе си, дайте свобода, дайте светлина. Изкачете се на най-високите планински върхове, за да може това божествено да има общение с върховните фактори. Но ще се възрази: „Нали то е божествено, защо е необходимо да има общение с другите върховни фактори?“ Има нужда от върховните фактори онази божествена душа, която е слязла по низините. Ще кажете, че щом е божествена, тя трябва да бъде съвършена. Защо е слязла долу? Ученикът трябва да знае какво е това слизане, какво е това долу. Това е процес на сътворение. Ще откриете това и в най-обикновения строеж. За да се издигне една сграда, започва се отдолу, от темела, т. е. започва се с най-грубото. Така и Божествената душа е изкопала е изкопала темела, за да се построи божия дом. Тя е, която строи божия дом. Кой ще се прояви в този дом? Божественият дух. Виждате навсякъде тази инициатива - да се създаде един свят, да се прояви върховното. Школите се създават, за да се изгради божествен дом за Божествения върховен дух. Не е ли това система, проблем на Върховното? Ние имаме други задължения, с които трябва да се справим, всички ваши задължения са във връзка с върховното задължение - да се построи божествен дом за Върховния дух на сътворението. Но ще възразите може би: „На нас ли се дава тази длъжност?“ Вие не сте извън сътворението, не сте извън движението на Божия дух. Не сте скрити някъде или изхвърлени от обсега на божественото творчество. Вие сте клетките на божественото творчество. Вие сте едни от малките фактори, които вдъхновяват големите фактори. Без вас, малките, не могат да се проявят големите същини, големите възможности. Това е един план. Навсякъде ще го откриете. Малкото служи да се прояви голямото. Малката искра, малкото пламъче създава големия огън. Това е великото в живота. Малкото дете ще се прояви един ден като творчески фактор - поет, художник, композитор, математик и т. н. Този е пътя, по който върви човешката душа. Благодарение на божественото в нея, тя успява да се домогне до върховните фактори. Когато ви говорим за върховните фактори, ние имаме единствената задача да ви опознаем по-отблизо с тях. От тях вие ще научите за върховната работа. Ще кажете: „А защо ни задължавате да извършваме системата на върховната работа?“ Трябват върховни строители във всички поделения на вселената. Вие се намирате на планетата Земя. Тя е едно поделение от общото устройство. Следователно, задължение сте да подемете тази върховна акция. Ние ви приготовляваме за една върховна акция. Длъжни сме да ви кажем тази истина. Дали ще се разбере, дали ще се оцени или подцени, това няма да попречи на върховната акция. Тя е подета вече. Тя е подготвяна още от памтивека. Много пророци и учител са идвали по лицето на земята, но много малко е била подчертана деятелността на тази върховна акция. Сега обаче планетата Земя стъпва в един нов вариант по отношение на слънчевата система и върховните фактори приготовляват едни богати условия. Ученикът вече няма да изживява ония контрасти, които е изживял в миналото. Той ще бъде сега подготвен, ще бъде охраняван, за да може Върховното ръководство да проведе тази акция. Казано е в миналото, че Бог се е заклел да възстанови царството божие на земята. Кой ще го възстанови? Стремящият се ученик. Той трябва всичко да знае. Ние казахме и по-рано: да няма скрита страна, да няма забулена история, да няма забулена тайна. Какво представлява вечността? Нещо което е скрито, незнайно, нещо което се е мечтало през вековете и не е станало в достояние. А сега, цялата вечност ще бъде разкрита. Не само една вечност, но всички вечности ще бъдат разкрити. Защо ще се дадат такива способности на ученика? За да може да проникне в далечното минало, в голямото настояще и във великото бъдеще. Ще му се дадат тия способности. Как ще дойде това? То вече настъпва. Има вече едно такова осияние, има едно такова проникване, има вече такъв глад, такава жажда. Всеки дух по лицето на земята ще си зададе въпроса: „Какво съм аз?“ Трябва да има една свещена база, откъдето да се тръгне. Така както на земята има гари или бази за влакове и самолети, така и в духовното издигане има бази. Всяка школа е една база. Школите, това са съсредоточени сили, които представляват бази. Важно е да знаеш къде е базата и какъв е реда, порядъка и законността на тия бази. За да не се разходват напразно сили, за да не се лута ученикът, той трябва да изучава системата на дадена база. Вие сте сега в една база и трябва да проучите и най-тайнствените порядки. Тя има порядки. Ако те не се разкриват на ученика, то е, че той още не може да приеме, че това е една такава база, че това е едно свещено ядро, че това е една свещена система. Всичко във вселената е система. Който живее в дисхармония, той не познава системата и не може да се ръководи от системните фактори. Но една Върховна школа борави с най-прецизните системи, с най-изтънчените, с най-способните сили. И тъй, за да може ученикът да открие системата на върховната работа, необходими му са известни фактори. Само Върховната школа ще го опознае с тия фактори. Но ще дойде мисълта: „Защо досега не ни срещнахте с тия фактори? Защо нищо не знаем за тях?“ Вярно е, не знаете, но те ви помагат вече. В много моменти са ви помогнали. В много моменти тяхната десница ви е повдигала. Но те са тайнствени фактори. А вие искате да чуете гласа им, ефектите им и т. н. Ученикът е тръгнал по свещената пътека на тайнственото. Всички сили които работят във вселената и специално тук на земята, са все тайнствени. Ако нямаше присъствие на тия тайнствени сили, земята не би се движила в своята орбита. Тя би се отклонила и би се случило голямо нещастие с нея. Но тя се движи с голяма математическа точност благодарение на тия тайнствени фактори. Ето как ученикът трябва да се учи. От кого да се учи? От големите фактори, които провеждат сложната система от движението на земята. Говорим ви за земята, защото сте на нея. Има едно убеждение, че земята е една нисша планета, че не заслужава да й се обърне внимание. Не, не е случайно явление земята. Тя се явява като върховен фактор във слънчевата система. Ако бихте я отклонили в нейния път, цялата слънчева система ще бъде нарушена. А такова нарушение не ще се допусне. Нищо случайно няма у Бога. Всичко е строго отмерено, Следователно, колкото и да се подценява земята, тя не може да се окаля. Един върховен дух е поел задължението да пази хармонията на земята, която е от божествен върховен порядък. Следователно, обръщаме сериозно вниманието на ученика. Той трябва да бъде достоен да пази силите, движението и системата на земята. Благодарете, че ви поставиха на дадена планета, защото има духове, които нямат право да населят никаква планета. На тях казват скиталци духове, които нямат опора. Те се движат из пространството, без да имат някаква база. Защо е така, го е друг въпрос. Когато застъпим тази система, тогава ще обясним защо е така. Сега нашата задача е да направим в достояние върховната система на великата работа. Ето къде трябва ученикът да направи жертва, т. е. не жертва, защото никой не иска неговата жертва, но да направи усилия върху себе си да влезе в контакт с факторите на върховната работа. Той трябва да се прояви в някаква дейност. Досега се е проявявал в различни отклонения, но сега има една дълбоко съсредоточена върховна духовна мистична работа. Нека неговите сили бъдат обгорени от неговия пламък, за да може да се добере до истинските фактори, до върховните фактори, до божествените фактори в голямата необятна върховна работа. Трябва да се работи. Какво ще работите? Коя работа е ценна? Върховната работа ще ви представи като сили на творчеството. Ще кажете, че сте задължени да провеждате известна деятелност в по-нисшите сфери. Всяка една деятелност, която произвежда светлина, е висша деятелност. А всяка една деятелност, която произвежда тъмнина, е нисша. Когато ви говорим за тия върховни фактори, ние искаме да ви сродим с тях. Какво значи сродство? Целият ваш мир, цялото ваше съществувание да бъде фактор. Вие сте фактори, но фактори на нисшите явления. А ние искаме да бъдете фактори на върховните явления. Това е прогрес, това е съвършенство. Ученикът прави една голяма крачка към върховната система на общото устройство. Какво ще строиш? Най-напред ще построиш себе си като един върховен фактор. Върховните фактори ще ви съдействат за това. Те са инструктирани от Божествения дух. Божественият дух прониква като фактор навсякъде. Божественият дух е едно свещено проявление. Имате едно Върховно ръководство, което символизира великата истина, излязла от недрата на Божествения дух. Щом имате науката на Божествения дух, ще знаете и за началото на вселената. Че има вселена, това е факт. Може би не се знаят подробностите, но тя съществува. Атеистите ще кажат, че има известни ядра, които се движат в пространството и нищо друго няма. Толкова виждат и толкова знаят. А ученикът на Върховната школа вижда и знае какво стои зад всяко явление, от къде е импулсирано то, кой му дава дух и душа да се движи и да се проявява. Ето една доста трудна работа. Ние искаме да откриете духовния свят, затова се апелира към вас да обогатявате своите духовни същини, за да преобладава повече Дух. Колкото повече преобладава Дух във вас, толкова повече ще ви се открият духовните системи. А колкото повече ви се откриват духовните системи, толкова повече ви се разкриват секретните божествени състояния. Благодарение на тях съществува и централно върховно ръководство. Може ли ученикът да попадне под Централното върховно ръководство? Може посредством присъствието на Божия дух, Затова той трябва да бъде винаги вдъхновен от това присъствие. Може ли да чувства той това присъствие? Разбира се, че може. Ако той има връзка с нещо по-възвишено, то то е присъствието на Божествения дух. Но той трябва да устрои своята мислеща система. Да мисли правилно, да схваща правилно, да прониква правилно, това е много важно за ученика, защото той ще бъде поставен пред много неизвестности. Защо? За да се добере до известността, трябва една системна последователност. Минаваш от студеното към топлото, от тъмното към светлото. С това ние искаме да импулсираме ученика и когато попадне под тъмното, да не се отчайва и обърква. Той трябва да знае, че това са контрасти и ще навлезе в светлото, в топлото. Ние искаме да съсредоточим силите, вниманието на ученика във върховната системна работа. Щом искаме това, значи то може, то съществува. Това са възможности, които ученикът може системно да проведе. Ние искаме той да разбере, че една от най-важните бази, това е Главното ръководство. А то представлява едни ядрени сили, които се ръководят от една върховна система във вселената. Такива ядрени сили или ядрени пунктове съществуват и на земята. В тия ядрени пунктове присъстват сили и от другите планети. Това за тях е ново откритие. Всичко се стреми към откритие. Земята най-щателно се проучва от тия ядрени сили и ученикът ще бъде поканен на една далечна екскурзия, за да присъства на тия пунктове от другите планети. Ученикът искат да проникнат в другите планети, но това ще се даде първо на ученика. Той ще проникне със своя върховен характер, със своята върховна воля. Защо е необходимо това? Необходимо е да стане една обща връзка с тия сили на върховната работа, за да бъдат всички единни, да няма раздвоение. Досега е имало раздвоение и тия ядрени сили са посещавали земята, но не са се проявили. Те и сега я посещават и устройват тази ядрена база. Трябва да се даде материал за изучаване, трябва да се даде върховно знание, върховно посвещение. Ученикът трябва да проникне във всички детайли на божественото творчество. Ето как се разтварят на ученика великите страници на творческия кодекс. Той е съществото, което ще се срещне с факторите от другите планети. Той ще бъде големият историк, който ще знае историята на всички планети от слънчевата система. Ще знае за живота, за бита на Марс, Венера, Меркурий, Сатурн, Уран, Нептун. Ще знае за тяхното изкуство, за тяхната култура, за техните перспективи. Трябва една обща върховна работа, в смисъл - колективните духове, които представляват общата върховна мисъл на Бога. Ученикът трябва да се стреми да се обедини в общата колективна творческа мисъл. Може ли това да стане? Да обединиш духовните сили, това е наука, това е постижение. И тъй, за да се обогати земята с повече светлинни притоци, трябва да се донесе материал от другите планети. И земята трябва да даде на другите планети. Това е свещен дом на слънцето. Всички планети са в божествения дом на слънцето. Каква забавна разходка предстои на ученика! Той ще посещава планетите в първо време на слънчевата система, а после ще дойде в него божествената идея да обходи цялата вселена. А сега той трябва да бъде в контакт със системата на слънцето. Затова и всички учители са препоръчвали на учениците да бъдат във връзка със слънчевите сили, т. е. да излизат когато първите слънчеви лъчи проникват в дадена сфера. Всеки лъч е фактор. Кой може да открие работата на този фактор? Само посветеният ученик. А това ще стане само тогава, когато деятелността на ученика бъде деятелност и на слънчевите лъчи. Всеки слънчев лъч е мисъл на един посветен фактор. Слънчевите лъчи са едни средства, едни възможности, които ученикът може да използува, за да обходи повече пространство, повече необятност, и да се сроди с живота на слънцето. Ако има една идеална система или както я наричат слънчева система, то е системата на слънцето. Макар че то е много по-малко от други слънчеви ядра, все пак в него са концентрирани божествени възможности. То служи като една върховна база на посветени същества. Може ли ученикът да влиза във връзка с тия посветен същества? Той сам трябва да си отговори дали може да се устои без да се стопи, когато се срещне с едно такова същество. Понеже в ученика има още инертна материя, като се срещне с едно светещо същество, ще претърпи голяма пертурбация. За да не се стопи, ученикът има предпазителни обвивки. Препоръчва се на ученика да излиза от своето физическо тяло и със своето духовно тяло да прави връзка с тия духовни същества. Може ли? Защо да не може? Дадени са всички божествени възможности на ученика. Той трябва да прави опити да излиза от своето физическо тяло, за да може да проверява великата истина за творчеството във вселената. Най-близката база това е слънчевата система, А още близки бази са планетите от слънчевата система. Зависи къде ученикът желае да направи връзка - с планетните духове или със слънчевите същества. Един ученик може да пожелае да направи връзка със слънчевите същества, но трябва да научи изкуството да се излъчва от своето физическо тяло и наново да влиза в него. Той още не е мислил за това. Тепърва се запознава той с елементарните подвизи. Може ли той да напусне своя физически дом и със своето духовно тяло да направи пътешествие в слънчевия дом? Това са възможности, дадени на посветените. Всеки посветен е запознат с тази система. Понеже ученикът го подготвят за посветен, ще трябва да се запознае с тази система. Той трябва да отива свободно на слънцето. Той трябва да познава и живота на планетите. Това е най-близката до него система. Достатъчно се е занимавал със системите на земята. Той впрочем още доста неща не знаели за земята, но не е необходимо да се задълбочава в недрата на земята. Колкото повече навлиза в центъра на земята, толкова повече се материализира. Той ще получи от там едни тежки влияния, които ще го спънат. На ученика се препоръчва да излиза по високите планини. Всички посветени на миналото са обхождали високите върхове. На Хималаите и сега има същества от Агарта, т. е. от онзи свят, който представлява един божествен порядък. Колкото и да ги материализират хората, колкото и да казват, че живеят в някакво подземно царство, със своите духовни тела те обладават високите хималайски върхове. Там е тяхното царство, там е тяхната база. Оттам те правят връзка със слънчевите същества. Имайте техния стремеж и овладейте тяхното изкуство. Трябва да бъдете във връзка с хималайците. Те ще ви предадат материали от много добро качество и от светлинни системи. Колкото по-голямо е познанството ви с хималайците, толкова по-лесно ще проникнат идеите на посветените у вас. Стремете се към хималайските духове. Там е базата на Върховната школа. От тази база тръгват всички върховни сили по лицето на земята. Благодарение на тази върховна база земята има вече доста благоприятни условия. Стремете се, посредством базата на Хималаите да правите връзка със слънчевите същества. Не е необходимо да ходите физически на Хималаите. Ходете там с духовните си тела. Колкото повече мислите за тях, за техния живот, толкова повече се свързвате с тях, толкова повече физическата ви система става по-изтънчена, по-префинена, по-достъпна. Защо е необходимо да се свързваме с духовете на Хималаите? Всички върхове на земята имат една обща връзка, както телефонната връзка. И рилските върхове, и Монблан, и Карпатите, и кавказките върхове са все центрове, са все бази. Но да видим сега каква е базата на ученика. Тук има много планини, които заемат едно доста възвишено място, затова тук има и условия. Макар и да сте в низина, дръжте връзка със силите на Рила, със силите на тази база. Кой когато може и както може трябва да посещава Рила. Хималаите предават на Рила, Рила предава на Алпите. Това е една верига. Посредством тия височини ще се създадат свещени ядра, които ще предадат системата, културата, науката на слънчевите същества. Какъв дълъг път предстои на ученика. Той трябва да обходи вселена. А това е най-красивото изживяване, най-красивата мечта, най-красивото състояние. Така трябва да изживееш нещата, че да остават те своята безсмъртност в теб. Ще мисли ли ученикът тогава за край, за старост? Щом е във вечното движение, той не може да мисли така. Тези същества са така подвижни, че не може никога да има застой. Да схванеш тази голяма, необятна идея за вечното движение, това е велико постижение, върховен стремеж. Стремете се към върховното, към великото, към необятното, за да внесете безсмъртния живот в себе си. Същественото това е безсмъртният живот. Възкресявайте в себе си безсмъртния живот, т. е. въплъщавайте го в себе си. Забравете за смъртното. Не мислете за него. Макар и да се отбелязват вече бръчки по вашето лице, това да не ви смущава. Вие сте в процеса на вечното подмладяване, т. е. в процеса на обезсмъртяването. Ако има безсмъртни същества, това са учениците. Защо? Защото им предстои да изучат цялата вселена. Трябва им следователно дълго, дълго време. Трябва им и безкрайно пространство, толкова безкрайно, колкото е и цялата вселена. Такива са перспективите на ученика. Всичко което ви казахме досега, се свежда до великата работа. Обезсмъртете се във великата работа. Осветете се във великата работа. Възкръснете във великата работа. Това е най-гениалното, най-върховното, за което ученикът може да мечтае, да се надява, да постигне, да се посвети. Гениални перспективи, върховен стремеж, божествена работа. Ние ще продължен да занимаваме ученикът с върховната работа, защото тя има върховен характер. Това подразбира работа не само на земята, но работа и на другите планети, работа и на слънцето, работа и на другите слънчеви системи, за да имате най-после понятие за Голямото, за Необятното, Върховното, Абсолютното, т. е. това което е Бог. Да виждаш чистото, светлинното, красивото, идеалното, трябва да бъдеш поет, композитор, математик и т. н. Всичко трябва да се състои в мисълта на ученика. Виждате колко богата мисъл трябва да има ученикът, каква всестранна мисъл трябва да има, какво всестранно знание трябва да има той, за да вземат участие всички върховни фактори на сътворението в него. Толкова много фактори има във вселената, че всичка са обособени като една върховна работа. Когато ученикът ще работи, той не трябва да се страхува, че не е специалист в дадена философия или изкуство. Всички средства са обекти за ученика, защото всичко е за него. Следователно, той застъпва всички теми, всички специалности, всички възможности. Ето какво значи ученик, ученик на една Върховна школа. Запишете това и добре го научете. Ние не говорим за обикновения ученик. Той завършва общото образование и после се определя каква ще бъде неговата специалност. Окултният ученик обаче трябва всестранно да познава нещата, да няма област, в която да не е подготвен и да не се извинява с това, че не имало кой да го подготви. Ученик, влязъл в една окултна - обща, вътрешна или върховна школа, трябва да познава всички степени, Не че трябва да ги държи като баласт в своята съкровищница, но да мине през тях със своята мисъл, защото вие още не познавате съкровищницата на мисълта. А тя е много интересна. Тя е един специфичен свят. Ще кажете може би, че няма да имате време за това. Вярно е, на физическия свят може да няма време, но в духовния свят има време, защото времето в духовния свят е вечно. Вие сега се представяте като духовен свят. И колкото повече време може да хроникира духовният свят във физическия свят, толкова повече вие се проявявате като хора на изкуството. Вие можете от духовния свят да се проявите на физическия свят, но от физическия свят да се проявите в духовния свят е трудно. Трудно е, защото духовният свят е безсмъртен фактор, но все пак може. Христос се прояви на физическия свят, но даде голяма жертва. Едно такова явление е придружено с голяма жертва. Понеже ученикът още не е готов на една такава жертва, неговите опити са все още посредствени. Колко трудно се внася божественото във физическия свят, Защо се е явила тази трудност? Защо, за какво, това е вечният въпрос. Това са две страни, които трябва напълно да се осветят, за да може да се открие тайнствения замисъл. Кой ще ги освети. Ще ги освети духовното присъствие. Трябва ли да се мине през тази жертва, пред която Христос мина? На непосветения, на необезсмъртения ученик няма да му се даде да направи тази жертва, но големият посветен трябва да мине през нея, в смисъл да потвърди принципа на творчеството. Жертвата е един принцип, който е в най-голяма трансформация. Трябва да се трансформират нещата. В процеса на трансформирането се явява жертвата. Защо е необходимо? За да може да се обезсмърти физическото, трябва трансформация. Окултният ученик трябва да обезсмъртите физическото и в този процес се явява жертвата. Смъртта е закона, а трансформацията е доброволно действие. Тя влиза в плана на творчеството. Изкуството на ученика е да може да обезсмърти повече същини. А при желанието му да обезсмърти повече същини, се явява и голямата жертва. Трябва да бъде възложено на ученика да предприеме една такава акция в сътворението и всичко трябва да става съзнателно. Не жертва по отношение на себе си. Да направиш един грях и да се коригираш, това е най-лесната задача. Ние няма да искаме от ученика такава жертва. Но да се жертваш за общото сътворение, това е една голяма задача. Да се жертва за върховното, това е вече една историческа знаменита работа. И тъй, не се страхувайте, че ще дойде един такъв момент. Ще ти дадат едно парче камък и с твоето божествено изкуство ще искат да го превърнеш в злато или в скъпоценен камък. Това какво показва? Да можеш да внесеш безсмъртното в него. Кои сили ще създадат духовния храм? Това са силите, които владеят вече изкуството да обезсмъртяват нещата. А това са учениците, защото Духът с тях има работа. Не че той няма работа и с другите същини, но в една върховна свещена работа той има работа с посвещаващия се ученик. Под думата посветен ще разбирате същество, което се посвещава, същество което е приело безсмъртното, което е вече безсмъртно в своята същина, т. е. което е посветено в аналите на Божествения дух. Затова ние говорим за великата, за безсмъртната работа, за свещената работа. Тази работа предстои на ученика. Той е, който ще създаде тия условия или тази база на физическия свят. Утре може би ще минете в отвъдния свят, но ще знаете, че пак ще дойдете да продължите работата, защото физическата дреха се скъсва. В нея не може да се създаде безсмъртна тъкан. Само в духовното тяло се внася безсмъртието, защото по начало Духът е безсмъртие. Не че физическата материя е смъртна и тя живее от панти века, никой не знае нейното начало, но тя се трансформира, преобразява се. И с ученика стават такива преобразования на физическия свят. Понеже той трябва да бъде вечно млад, трябва да го поставят в млада дреха, в младо тяло. Още не е настанала епохата на безсмъртието на земята. Създават се все нови и нови ядра. Сега се създава ново ядро в слънчевата система. Ще трябва да бъдат изпратени някои духове и там от всички планети. Немирните духове ще трябва да напуснат земята. Централният живот на една планета са организмите на Духа, Благодарение на тях се развива животът на планетите. Значи, трябва да съществува семето, ядката, за да могат да се развиват в известно сътворение. Сега се внася една нова култура на земята. Тя е в процес на раждане, затова човечеството е в голяма агония. То чувства едно сгряване и мисли, че не е естествено, че не е закономерно, но силите на раждането действат. Трябва да се изправи онова първично нарушение, което е станало, затова всичко е строго отмерено и математически узаконено. Варна, 24, 10, 1960 год. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване