Ани Публикувано 26 Октомври, 2022 Сподели Публикувано 26 Октомври, 2022 Βασικοί κανόνες της υγιεινής Θα διαβάσω το κεφάλαιο 5 από την προς Γαλατάς Επιστολή. Από αυτό το κεφάλαιο φαίνεται ποιες ήταν οι ιδέες, οι αντιλήψεις των πρώτων Χριστιανών οπαδών. Η περιτομή για την οποία γίνεται λόγος σ' αυτό το κεφάλαιο, είναι παλιός νόμος, (στίχοι 1 - 3). Σήμερα, και τα αμπέλια κλαδεύονται για να δώσουν περισσότερο καρπό. Οι αμπελουργοί έκαναν μία σειρά πειράματα: Κάποιες βέργες τις έκοψαν, ενώ άλλες δεν τις έκοψαν. Μ' αυτόν τον τρόπο, παρατήρησαν ποιες βέργες έδωσαν περισσότερο καρπό, κι έφθασαν στο συμπέρασμα ότι οι κομμένες αναπτύχθηκαν καλύτερα, κι έδωσαν περισσότερο καρπό. "Απεχωρίσθητε από του Χριστού όσοι δικαιόνεσθε δια του νόμου, εζεπέσατε από της χάριτος διότι ημείς δια του Πνεύματος προσδοκιόμεν εκ πίστεως την ελπίδα της δικαιώσεως." (στίχοι 4 - 5). Σ' αυτούς τους στίχους, γίνεται λόγος για την απελευθέριοση από την τιμωρία. Ο άνθρωπος μπορεί να απελευθερωθεί από κάποια τιμωρία όχι μέσω του νόμου, αλλά μέσω της πίστης. "Όστις όμως σας ταράττει, αυτός θέλει υποφέρει την ποινήν, οποίος και αν ήναι." (Στίχος 10). Σε κάθε κοινωνία υπάρχουν άνθρωποι, που ενοχλούν και τον εαυτό τους και τους άλλους. Είναι εκείνοι που ασχολούνται με τη προσωπική ζωή, δηλαδή με τον εαυτό τους. Τέτοιοι άνθρωποι υπάρχουν παντού: Και στην λαϊκή και στην θρησκευτική ζωή. Για να βγει από την προσωπική ζωή ο άνθρωπος, πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι έχει έλθει στη γη για να υπηρετήσει τον Θεό, και όχι τον εαυτό του. Αν το συνειδητοποιήσει αυτό, πρέπει να δώσει ευκαιρία στον Θεό μέσα του να τακτοποιήσει Αυτός τις υποθέσεις του. Επομένως, ο άνθρωπος δεν πρέπει να ανακατεύεται στις Θείες υποθέσεις. "Μόνον μη μεταχειρίζεσθε την ελευθερίαν εις αφορμήν της σαρκός, αλλά δια της αγάπης δουλεύετε αλλήλους." (στίχος 13). Η υπηρεσία χωρίς αγάπη δεν έχει καμία έννοια. "Φανερά δε είναι τα έργα της σαρκός, τα οποία είναι μοιχεία, πορνεία, ακαθαρσία, ασέλγεια..." (στίχος 19). Η λέξη μοιχεία μπορεί να πάρει συγκεκριμένη και ευρεία έννοια. Στην ευρεία έννοια, η μοιχεία υπονοεί το δόσιμο προτεραιότητας στο ανθρώπινο αντί στο Θείο, στη σάρκα αντί στο πνεύμα. Αν αγαπάς τους ανθρώπους περισσότερο από τον Θεό, κάνεις μοιχεία. Αν αγαπάς την τροφή και το ντύσιμο περισσότερο από τον Θεό, μοιχεύεις. "Ειδωλολατρεία". (στίχος 20). Η ειδωλολατρεία υπονοεί την υπηρεσία σ' αυτό που δεν είναι αληθινό. "Όσοι δε είναι του Χριστού εσταύρωσαν την σάρκα ομού με τα πάθη και τας επιθυμίας." (στίχος 24). Έναν καιρό σταύρωναν τη σάρκα, και τώρα την διαπαιδαγωγούν. Στο παρελθόν ο δάσκαλος διαπαιδαγωγούσε τους μαθητές με την "φάλαγγα". Μετά τους τοποθετούσε στα γόνατα. Μετά τους κτύπαγε στο πρόσωπο, από τις δύο πλευρές χαστούκια. Σήμερα τους διαπαιδαγωγούν με παρατηρήσεις, επιπλήξεις, αλλαγή της διαγωγής, κοκ. "Εάν ζώμεν κατά το Πνεύμα, ας περιπατώμεν και κατά το Πνεύμα." (στίχος 25). Για να ζει πνευματικά ο άνθρωπος, πρέπει να απελευθερωθεί από τα προσωπικά στοιχεία του εαυτού του. Τι είναι η προσωπική ζωή του ανθρώπου: Η προσωπική ζωή μπορεί να παρομοιαστεί με το επίσημο ρούχο του ανθρώπου, με το οποίο ντύνεται σε ειδικές περιπτώσεις. Μ' αυτό το ρούχο, δεν μπορεί να δουλέψει. Θέλει να κάνει κάποια δουλειά, να βοηθήσει κάποιον, τότε ο άνθρωπος πρέπει να φορέσει τα εργατικά του ρούχα. Μπορεί η νέα νύφη να πάει με το νυφικό της στην κουζίνα να μαγειρέψει; Καλά είναι καμιά φορά να μαγειρέψει και με το νυφικό της, όμως τότε πρέπει να μπει στην κουζίνα της φύσης, και απ' εκεί να πάρει φαγητό. Θα πάρει καθαρό πιάτο και θα το γεμίσει με ώριμους γλυκούς καρπούς από τα δένδρα. Ή θα πάρει από τη σιταποθήκη φρέσκο μόλις θερισμένο στάρι, θα το βράσει και θα το προτείνει στον αγαπημένο της. Εάν θέλει να μαγειρέψει σε συνηθισμένη κουζίνα, πρέπει να βγάλει το νυφικό της και να φορέσει το καθημερινό. Εάν κάθε μέρα φοράει το νυφικό της, θα έρθει σε σύγκρουση με όλους ανθρώπους. Εάν εμφανιστεί μεταξύ των ανθρώπων με το άσπρο της νυφικό, αυτοί θ' αρχίσουν να την ρωτούν, απ' όλες τις μεριές να την κοιτούν, μέχρι να την λερώσουν. Μετά, θα τσακωθεί μαζί τους, γιατί της λέρωσαν την φορεσιά της. Είναι λογική η πράξη αυτής της νύφης; Εάν ήταν λογική αυτή, δεν έπρεπε να εμφανίζεται με το άσπρο νυφικό της μεταξύ των εργατών. Άλλο είναι το θέμα εάν θα έπρεπε να εμφανιστεί μεταξύ των νυμφών, οι οποίες είναι ντυμένες μ' αυτό το φόρεμα. Από εδώ μπορούμε να εξάγουμε τον εξής ορισμό: Όταν πηγαίνεις στους εργάτες, φοράς το εργατικό σου, το ακάθαρτο ρούχο. Όταν πηγαίνεις ανάμεσα στους ανθρώπους, οι οποίοι συζητάνε μόνο, και οι οποίοι έχουν φορέσει τα καθαρά, καινούργια ρούχα τους, φοράς κι συ το δικό σου λευκό, καθαρό ρούχο. Έτσι κάνουν όλοι οι εργάτες και οι μάστορες. Εάν μπείτε μεταξύ των ελαιοχρωματιστών, θα δείτε ότι αυτοί είναι ντυμένοι με τα δικά τους ρούχα, με μπογιές. Όταν τελειώσουν τη δουλειά τους, φοράνε τα καθαρά τους ρούχα. Επομένως, ό,τι ρούχα και να φορέσει ο άνθρωπος, δεν είναι βασικό. Τα ρούχα έχουν σχέση με την εξωτερική πλευρά των πραγμάτων. Βασική είναι η εσωτερική ενδυμασία του ανθρώπου. Αυτή η ενδυμασία καθορίζει το χαρακτήρα του, όπως και τις αρετές του. Μέχρι να φτιάξει το δικό του εσωτερικό ρούχο, ο άνθρωπος κάνει πολλά λάθη. Μέχρι να μάθει να γράφει σωστά και όμορφα, και το παιδί επίσης κάνει πολλά λάθη. Όσο και να το διορθώνει ο δάσκαλος, όλο και θα κάνει λάθος. Όμως, όσο περισσότερο αναπτύσσεται το παιδί, αρχίζει να συνειδητοποιεί τα λάθη του, και μόνο του να τα διορθώνει. Οι σύγχρονοι άνθρωποι ασχολούνται ο ένας με τον άλλον, κρίνουν ο ένας τον άλλον χωρίς να ξέρουν ότι το λάθος που κάνει κάποιος άνθρωπος, δεν έχει τίποτε κοινό με την ψυχή του. Πρώτα απ' όλα, δεν έχουν ξεκάθαρη αντίληψη για τον άνθρωπο. Δεν ξέρουν ποιος είναι κακός και ποιος καλός άνθρωπος. Για πολλούς, ο δυνατός άνθρωπος είναι ο κακός, ενώ ο μαλθακός είναι ο καλός. Η λάσπη είναι μαλακή. Είναι καλή η λάσπη; Η σκόνη είναι καλή; Επειδή η λάσπη λερώνει τα ρούχα και τα παπούτσια, εσείς την θεωρείτε σαν κάτι κακό. Η σκόνη δεν λερώνει όπως η λάσπη, όμως πάλι την θεωρείτε κακή. Κακός άνθρωπος είναι εκείνος ο οποίος δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά την Θεία αγάπη και το φως. Καλός άνθρωπος είναι εκείνος ο οποίος εφαρμόζει την Θεία αγάπη και το φως σε κάθε σημείο. Όποιος δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το φως σωστά, αυτός αρχίζει να αρρωσταίνει και ψάχνει γιατρούς να τον βοηθήσουν. Όταν τον δούνε οι γιατροί, του λένε ότι είναι αναιμικός. Σύμφωνα με τους σύγχρονους επιστήμονες, η έλλειψη αίματος οφείλεται στην μείωση των ερυθρών κυττάρων στο αίμα. Για να διορθωθεί η αναιμία, ο άνθρωπος πρέπει να χρησιμοποιήσει τέτοιες τροφές, οι οποίες να αυξάνουν των αριθμό των ερυθρών κυττάρων. Αυτή είναι μία επιφανειακή εξήγηση. Η υγεία δεν εξαρτάται από τον αριθμό των ερυθρών κυττάρων στο αίμα. Αλλού βρίσκεται η αιτία της υγείας. Τώρα, εμείς βρισκόμαστε σε μία ευνοϊκή θέση, στον καθαρό αέρα, σε μεγάλο υψόμετρο απ' όπου κατεβαίνουν ιδέες, οι οποίες μόνον εδώ μπορούν να αφομοιωθούν. Εάν μπει ο μαθητής στην τάξη, εκεί θα δεχθεί καινούργιες σκέψεις, συναισθήματα και πράξεις. Έξω από την τάξη, ο μαθητής δέχεται ιδιαιτέρου είδους ύλη, διαφορετική από εκείνη, που εκείνος δεχόταν στην τάξη. Γιατί; Γιατί η ύλη έχει διαφορετικές ιδιότητες, διαφορετικές δονήσεις - πιο παχιές και πιο λεπτές. Όσο πιο ψηλά έχει σηκωθεί ο άνθρωπος, τόσο πιο λεπτή ύλη μπορεί να δέχεται. Από την ύλη, την οποία ο άνθρωπος δέχεται, εξαρτάται η κατάσταση του και η διάθεση του. Εάν αυτό μπορεί να ειπωθεί για την φυσική ύλη, πόσο περισσότερο μπορεί να ειπωθεί και για την πνευματική. Για παράδειγμα, όταν ντυθεί το ρούχο του από την φυσική ύλη, ο άνθρωπος έχει καλή διάθεση. Εάν φορέσει άλλο ρούχο από σκληρό υλικό, η διάθεση του γίνεται πιο άσχημη. Μερικοί άγιοι φορούσαν ρούχα από σκληρό υλικό, για να ερεθίζουν το δέρμα τους. Μ' αυτόν τον τρόπο, η συνειδητότητά τους ήταν πάντοτε ενεργητική, και η σκέψη τους στραμμένη προς τον Κύριο. Συχνά ακούτε τους ανθρώπους να λένε ότι πρέπει να αγαπιούνται, ότι πρέπει να αγαπούν το Θεό. Αυτά είναι θέματα πάνω στα οποία δεν πρέπει να γίνεται λόγος. Το να επαναλαμβάνονται αυτές οι λέξεις, είναι σαν ο Άγιος να φοράει ρούχα από σκληρό υλικό, για να τον τρυπούν, και μ' αυτό τον τρόπο να του θυμίζουν ότι πρέπει να σκέπτεται τον Θεό. Εάν μπείτε σ' ένα σπίτι όπου δεν υπάρχει σόμπα, μην πείτε ότι είναι κρύο, αλλά φέρτε τη δική σας ηλεκτρική σόμπα, και, καθώς μιλάτε, δώστε από τη δική σας θέρμη στο σπίτι. Έτσι ο σπιτονοικοκύρης μόνος του καταλαβαίνει ότι εσείς φέρνετε κάτι ιδιαίτερο μέσα σας. Ας καταλάβουν μόνοι τους τη διαφορά της θερμοκρασίας στο δωμάτιο πριν έρθετε εσείς, και αφού ήρθατε εσείς. Όποιος παρατηρεί και καταλαβαίνει τα πράγματα, αυτός μπορεί να βγάλει συμπεράσματα για τα έλλογα όντα στον κόσμο, για τον Θεό. Όποιος δεν καταλαβαίνει τα πράγματα, αυτός θα ψάχνει τον Θεό έξω, θα ρωτάει πού είναι ο Θεός, τι είναι αυτός, και ούτω καθ' εξής. Ο Θεός έχει κατέβει στο νου του ανθρώπου σαν φως, στην καρδιά του σαν θερμότητα, στην βούληση του σαν δύναμη, για να μπορεί να σκέφτεται, να αισθάνεται και να πράττει. Μετά απ' όλα αυτά, αυτός ψάχνει τον Θεό εκεί όπου δεν υπάρχει. Η πιο όμορφη, η πιο μεγάλη, η πιο έξυπνη ύπαρξη στον κόσμο είναι ο Θεός. Η ομορφιά συνδέεται με την αλήθεια. Και ο άνθρωπος μπορεί να είναι όμορφος, μόνον όμως εάν αγαπάει την αγάπη, την σοφία και την αλήθεια. Το να δει ο άνθρωπος την αγάπη σε κάποια όμορφη και εφικτή μορφή, αυτό σημαίνει να δώσει νόημα στη ζωή του. Η αγάπη είναι το ιδανικό, ο σκοπός της ζωής του ανθρώπου. Όλα αυτά που κάνουν οι άνθρωποι, είναι όλα για την αγάπη. Χωρίς την αγάπη δεν μπορούν να καταφέρουν ούτε την σοφία, ούτε την αλήθεια. Εάν αποκτήσουν αυτές τις τρεις αρετές, τις τρεις μεγάλες δυνάμεις, γίνονται δυνατοί, ισχυροί και όμορφοι. Όταν μιλάμε για την ομορφιά, έχουμε υπ' όψιν την εσωτερική ομορφιά - την ομορφιά της ψυχής. Όποιος είναι εσωτερικά όμορφος, αυτός είναι και εξωτερικά όμορφος. Ο όμορφος άνθρωπος τα χαίρεται όλα και όλα στέλνουν το φως τους. Έτσι δεν κάνει και ο ήλιος; Όμορφος είναι ήλιος. Για να τον βλέπουμε, στέλνει το φως του. Η ομορφιά της αγάπης βρίσκεται στην θερμότητα. Πράγματι, εάν ο άνθρωπος δεν κρύβει μέσα του ένα μέρος από την θερμότητα της ζωής, δεν μπορεί να είναι, όμορφος. Η θερμότητα δίνει καλή διάθεση στο ανθρώπινο πνεύμα. Η θερμότητα ανοίγει δρόμο στον άνθρωπο. Χωρίς θερμότητα, δηλαδή χωρίς καλά συναισθήματα, ο δρόμος του ανθρώπου είναι κλειστός. Ο άνθρωπος μπορεί να είναι αγαπητός, μόνον όταν φέρει τα Θεία αγαθά μέσα του κι απλόχερα τα σκορπά. Εάν δεν είναι έτοιμος να δώσει από τα Θεία αγαθά, δεν χρησιμοποιεί ούτε την αγάπη των ανθρώπων, ούτε την αγάπη των ανωτέρων όντων. Όποιος δεν σκορπίζει τα Θεία αγαθά στον πλησίον του, αυτός έχει απομακρυνθεί από το σωστό δρόμο. Το ίδιο αφορά και τους αγγέλους. Ο φωτεινός άγγελος είναι αυτός, ο οποίος μοιράζει τα Θεία αγαθά σε όλους που έχουν την ανάγκη τους. Ο άγγελος που έχει εκπέσει, είναι αυτός που τα κρατάει όλα για τον εαυτό του. Πολλοί φοβούνται να δώσουν, για να μην φτωχύνουν. Όποιος δίνει τα Θεία αγαθά με αγάπη, αυτός ποτέ δεν φτωχαίνει. Μπορεί να φτωχύνει η βρύση, η οποία άφθονα δίνει; Εάν συνδέεται με μεγάλη αστείρευτη πηγή, ποτέ δεν θα φτωχύνει. Εάν δεν δίνει, έχει δυνατότητα να φτωχύνει. Όλοι οι άνθρωποι θα την εγκαταλείψουν. Θα ψάξουν άλλη βρύση, η οποία θα είναι έτοιμη να δώσει χωρίς φόβο. Επομένως, σ' όποιον δίνει, σ' αυτόν και δίνεται. Σ' όποιον σταματά τα Θεία αγαθά, και σ' αυτόν δεν δίνονται. Εάν το καταλάβει αυτό, ο άνθρωπος πέφτει σε μία αντίδραση. Όταν θέλει να ελευθερωθεί απ' αυτή την αντίδραση, πρέπει να δώσει. Μην σταματάτε τα Θεία αγαθά! Εάν καταπατήσετε αυτόν τον νόμο, θα σας ζητήσουν την ευθύνη. Θα πείτε ότι ποτέ δεν ήσασταν τσιγκούνηδες, αλλά τώρα είσαστε έτοιμοι να δώσετε. Ό,τι ήσασταν στο παρελθόν, τέτοιοι είστε και τώρα. Από το παρελθόν φέρετε πολλές απόψεις για τη ζωή, από τις οποίες ούτε και τώρα μπορείτε να απελευθερωθείτε. Εσείς ήσασταν στην θέση των κυρίων, των υπηρετών, των μητέρων και πατέρων, των αδελφών, αλλά δεν έχετε εκτελέσει την αποστολή σας όπως πρέπει, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα να φέρετε τις συνέπειες από τις μη εκτελεσμένες υποχρεώσεις. Ποια είναι η υποχρέωση του πατέρα; Ο πατέρας δίνει. Και της μητέρας; - Η μητέρα επεξεργάζεται. Η μητέρα δέχεται τα πράγματα από τον πατέρα και τα επεξεργάζεται. Τα παιδιά παίρνουν από τη μητέρα και από τον πατέρα επεξεργασμένα υλικά και τα βάζουν σε εφαρμογή στη ζωή τους. Η αιτία των αντιθέσεων στις οποίες οι άνθρωποι σκοντάφτουν, είναι ότι σαν πατέρες δεν έχουν δώσει ελεύθερα, και σαν μητέρες δεν έχουν επεξεργαστεί ελεύθερα και σαν παιδιά δεν έχουνε δεχτεί και εφαρμόσει ελεύθερα. Να γιατί όταν ο Θεός δώσει ένα αγαθό στον άνθρωπο, αυτός πρέπει να το δεχτεί, να το επεξεργαστεί και να το εφαρμόσει ελεύθερα. Εσείς θέλετε ο Θεός να σας αγαπάει, χωρίς να μαθητεύετε. Αυτό είναι αδύνατον. Όταν ο διδάσκαλος αγαπάει τον μαθητή του, ο τελευταίος πρέπει να μαθαίνει, να είναι ένας από τους πρώτους μαθητές. Κάποιοι θέλουν ο δάσκαλος τους να τους αγαπάει, να είναι πρώτοι μαθητές, χωρίς, όμως, να μαθαίνουν. Αυτό είναι αδύνατον. Για τον μαθητή είναι βασικό να μαθαίνει. Αυτός μπορεί να είναι πολύ καλός στην καρδιά, αλλά τεμπέλης. Στην περίπτωση αυτή, η καλή καρδιά δεν μπορεί να τον σώσει. Όταν μπει στο σχολείο, ο μαθητής πρέπει να μαθαίνει. Τι κερδίζει ο μαθητής εάν η διαγωγή του είναι άριστη, με κανέναν δεν τσακώνεται, κακή λέξη σε κανέναν δεν λεει, αλλά οι βαθμοί του από την αρχή μέχρι το τέλος είναι χαμηλοί; Αυτός δεν είπε σε κανέναν κακή λέξη, όμως με την μικρή του βαθμολογία έχει γίνει αιτία ο δάσκαλος να του λεει κακές λέξεις και να τον μαλώνει. Ο μαθητής ο οποίος προκαλεί τον δάσκαλο να τον μαλώσει, δεν είναι καλός μαθητής. Νομίζετε ότι αυτός ο δάσκαλος είναι κακός; Αυτός τον μαλώνει γιατί θέλει το καλό για τον μαθητή του. Κακός είναι ο γιατρός ο οποίος απαγορεύει στον άρρωστο να τρώει; Ο υγιής πρέπει να τρώει, όχι όμως να παρατρώγει, ο άρρωστος λίγο θα τρώει, και πολλές φορές θα κάνει νηστεία - αυτό απαιτεί η ασθένεια του. Στον άρρωστο προτείνεται να αναπνέει πολύ αέρα, και να τρώει λίγο. Εάν θέλει να αναπτύσσεται σωστά, ο άνθρωπος πρώτα θα δέχεται το φως, μετά την θερμότητα, και μετά τον αέρα και, τελικά: τη στερεά τροφή του σώματος. Κι έτσι, όταν ζει στη γη, ο άνθρωπος έχει ανάγκη από αέρα, σαν τροφή για το δικό του διπλό αιθερικό, για το αστρικό του σώμα. Το να τρέφεται ο άνθρωπος με φως, σημαίνει να δέχεται φωτεινές σκέψεις για το νου του. Να τρέφεται με θερμότητα, σημαίνει να δέχεται καλά, ανώτερα αισθήματα για την καρδιά του. Όταν ο άνθρωπος δέχεται σωστά το φως σαν τροφή, ο νους του είναι φωτεινός. Όταν δέχεται σωστά τη θερμότητα, η καρδιά του είναι καλή και ευγενική, όταν δέχεται σωστά τον αέρα, η δύναμη του είναι μεγάλη, όταν δέχεται σωστά την σκληρή τροφή και καλά την επεξεργάζεται, το σώμα του είναι υγιές. Εάν το σώμα του ανθρώπου είναι υγιές, και κάθε μέρα καλυτερεύει, αυτός τρέφεται καλά αιθεροφυσικά, εάν η δύναμη του μεγαλώνει, τρέφεται σωστά και με αέρα. Ο αέρας περιέχει ιδιαίτερη ενέργεια, και ονομάζεται από τους Ινδούς "πράνα". Άλλες διδασκαλίες την ονομάζουν ζωντανό ηλεκτρισμό, ή ζωικό μαγνητισμό. Εσείς έχετε έρθει στον πλανήτη όχι μόνο για καθαρό αέρα, όπως πολλοί νομίζουν, αλλά έχετε έρθει ακόμη και για πράνα. δηλαδή για την ζωική δύναμη του ηλεκτρισμού και του μαγνητισμού. Εσείς βγαίνετε νωρίς το πρωί για να δεχθείτε ιδιαίτερα τις φωτεινές ακτίνες του ήλιου σαν τροφή του νου και την θερμότητα των ακτινών σαν τροφή της καρδιάς. Οι πνεύμονες δέχονται το πράνα από τον αέρα πιο καλά το πρωί. Όταν ο νους και οι πνεύμονες δέχονται την τροφή τους, τότε και το σώμα γίνεται πιο δεκτικό για να δεχτεί την αντίστοιχη για αυτό τροφή. Τότε λέμε ότι ο άνθρωπος έχει τραφεί σωστά. Χωρίς να ξέρει, αυτός εκτέλεσε όλους τους νόμους της υγιεινής της καλής διατροφής. Οι βασικοί νόμοι της υγιεινής για την καλή διατροφή είναι οι εξής: Σωστή αποδοχή του φωτός, της θερμότητας, του αέρα και της στερεάς τροφής. Εάν εκτελέσει ο άνθρωπος αυτούς τους κανόνες, μετά θα έρθουν άλλοι κανόνες, για τις σχέσεις των ανθρώπων προς τον Θεό, προς τον πλησίον του, προς τον εαυτό του. - Πώς πρέπει να αγαπιόμαστε; - Αυτό είναι μία από τις δυσκολότερες ερωτήσεις. Να αγαπάτε έναν άνθρωπο, αυτό σημαίνει να τον βοηθάτε. Εσείς μπορείτε να τον βοηθήσετε με τον εξής τρόπο: Να του δώσετε δυνατότητα να δέχεται σωστά το φιος, τη θερμότητα, τον αέρα και την στερεή τροφή. Εάν έχει ανάγκη από νοητική βοήθεια, θα του δείξετε πώς να δέχεται το φως, εάν έχει ανάγκη από βοήθεια της καρδιάς, θα του δείξετε πώς να δέχεται την θερμότητα, εάν έχει ανάγκη από σωστή αναπνοή, θα του δείξετε πώς να αναπνέει σωστά, εάν έχει ανάγκη από υγεία, να του δείξετε πώς να τρέφεται. Μερικοί άνθρωποι είναι νευρικοί και ευέξαπτοι. Γιατί; Δεν αναπνέουν σωστά. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο άνθρωπος ενοχλείται από την ύπαρξη κάποιου και είναι έτοιμος να τσακωθεί, να θυμώσει, με τους γύρω του. Στην παρουσία κάποιου άλλου, ηρεμεί. Ποια είναι η αιτία που ένας άνθρωπος σας ενοχλεί, ενώ άλλος σας ηρεμεί; Ένας σπουδαίος γιατρός παρατήρησε ότι οι ασθενείς του αγαπούσαν να κάθονται πολύ μαζί του και να συζητάνε. Αυτός ήταν καλός προσεκτικός άνθρωπος, και δεν ήθελε να τους λεει ότι είναι ώρα να φύγουν, να τον αφήσουν ελεύθερο για να δουλέψει, γι' αυτό βρήκε έναν τρόπο, με τον οποίο να τους κάνει να φεύγουν από το γραφείο του. Στις καρέκλες, στις οποίες οι ασθενείς του καθόντουσαν, έβαλε ένα καρφί, που συνδεόταν με μία κλωστή. Όταν ο ασθενής έμενε να συζητήσει περισσότερο από όσο έπρεπε, ο γιατρός τραβούσε την κλωστή. Το καρφί τρυπούσε τον ασθενή και αυτός αμέσως σηκωνόταν από την καρέκλα. Έτσι, λοιπόν, η φιλονικία, μεταξύ δύο ανθρώπων δεν είναι απαραίτητη, εκτός από ένα τρύπημα με καρφί. Όλοι οι άνθρωποι έχουν τέτοιο καρφί μέσα τους, με το οποίο ο ένας τρυπάει τον άλλον. - Δυνατά με τρύπησε αυτός ο άνθρωπος. - Έκατσες πολύ ώρα μαζί του. Πόση ώρα πρέπει να καθίσετε μ' έναν άνθρωπο, τον οποίο αγαπάτε; Έχει καθοριστεί πόσο χρόνο πρέπει να μείνετε σ' έναν άνθρωπο που αγαπάτε. Όποιος αγαπάει πολύ, αυτός πρέπει να μείνει ένα λεπτό, όποιος λιγότερο αγαπάει, δύο λεπτά, όποιος πολύ λίγο αγαπάει, τρία λεπτά. Όποιος καθίσει περισσότερο από τρία λεπτά, αυτός θα δοκιμάσει το καρφί. Εφαρμόστε αυτόν τον νόμο και σε σχέση με την σκέψη σας και τα συναισθήματα σας. Εάν σας έρθει στο νου μία άσκημη σκέψη, ή στην καρδιά ένα άσχημο συναίσθημα, μην τα κρατήσετε περισσότερο από ένα λεπτό. Προσπαθήστε γρήγορα να ελευθερωθείτε από τις κακές σκέψεις και τα κακά συναισθήματα και να μην μένετε λυπημένοι ούτε για τον εαυτό σας, ούτε για τον πλησίον σας. Σήμερα όλοι οι άνθρωποι μιλούν για την αγάπη, αλλά καθένας την καταλαβαίνει διαφορετικά. Μερικοί νομίζουν ότι όσο πιο κοντά είναι ο ένας στον άλλο, τόσο περισσότερο αγαπιούνται. Όμως, όταν παντρευτούν, βλέπουν ότι δεν γίνεται έτσι. Αυτό είναι μη κατανόηση της αγάπης. Το να παντρευτεί ο άνθρωπος δεν σημαίνει ότι η αγάπη τον επισκέφθηκε. Η αγάπη είναι ιδιότητα της ψυχής. Η ψυχή αγαπάει. Υπό αυτή την έννοια, κανείς δεν είναι παντρεμένος. Η ψυχή δεν παντρεύεται, δεν δένεται. Η προσωπικότητα του ανθρώπου συνδέεται με σκοπό να κάνει κάποια δουλειά. Και το πνεύμα επίσης δεν παντρεύεται. Γι' αυτό ο Χριστός είπε: "Όποιος καταξιωθεί μ' αυτό το πράγμα, ούτε παντρεύεται, ούτε νυμφεύεται". Αυτό, το οποίο οι άνθρωποι ονομάζουν γάμο, είναι γεγονός μόνο στην γη. Τι είδους αγάπη είναι εκείνη η οποία αλλάζει; Όσο δεν είναι παντρεμένοι, ο νέος λεει στη νέα: Πεθαίνω για σένα. Όταν παντρευτούν, της λεει: Πεθαίνω από σένα. Ποια αγάπη είναι πιο δυνατή: Να πεθαίνεις για τον άνθρωπο, ή να πεθαίνεις εξαιτίας του; Ένα πρέπει να γνωρίζετε, μην πιστεύετε στην αγάπη η οποία μεταβάλλεται. Η αληθινή αγάπη είναι αιώνια. Η αληθινή σοφία και η αλήθεια επίσης είναι αιώνιες. Σ' αυτές πρέπει να πιστεύει ο άνθρωπος. Εάν η δική σας πίστη ωθείται από την αγάπη, από την σοφία και την αλήθεια, είσαστε στο σωστό δρόμο. Ο άνθρωπος γνωρίζει την δύναμη της πίστης του από το ότι συνήθως δεν αρρωσταίνει. Εάν αρρωστήσει, εύκολα ξεπερνάει την ασθένεια του. Η ασθένεια είναι αγαθό γι' αυτόν. Την απομακρύνει από κοντά του, τόσο εύκολα, όσο το καλό παλικάρι τον αντίπαλο του. Μέσα από τις ασθένειες φαίνεται η δύναμη του ανθρώπου. Εάν είναι δυνατός, θα νικήσει την ασθένεια. Εάν είναι αδύνατος, η ασθένεια θα τον νικήσει. Κι εσείς θα ξέρετε ότι οι ασθένειες δεν είναι τίποτε άλλο από μεγάλα παλικάρια, παλαιστές (πεχλιβάνηδες), οι οποίοι σας επιτίθενται, για να δοκιμάσουν πόσο δυνατοί είσαστε. Εσείς θα παλέψετε μ' αυτούς, θα σκύψετε, θα συμπλέξετε τα χέρια σας και τα πόδια σας, μέχρι ένας από τους δύο να νικήσει: ή εσείς ή η αρρώστια. Υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι επιδρούν πάνω στον άνθρωπο όχι μόνο φυσικά αλλά και νοητικά. Με τη σκέψη τους αυτή μπορεί να ενεργήσουν έτσι, που να λυγίσουν μερικά μέρη από το σώμα σας: Το πρόσωπο, τα χέρια, τα πόδια, κ.ο.κ.. Όμως υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι, με την φωτεινή τους και καλή σκέψη, βοηθούν τον άνθρωπο, τον ελευθερώνουν από όλα τα βάσανα και τις ασθένειες. Με τη σκέψη τους αυτοί είναι πιο μεγάλοι αγωνιστές κι απ' τον μεγαλύτερο παλαιστή. Κι έτσι, όταν μιλάμε για το κακό, το φανταζόμαστε σαν παλαιστή, ο οποίος δένει τα χέρια και τα πόδια του ανθρώπου, με σκοπό να τον περιορίσει. Όσο και να είναι δυνατό το κακό, δύο φορές πιο δυνατό είναι το καλό. Αυτό έρχεται να βοηθήσει τον άνθρωπο, του λύνει τα χέρια και τα πόδια και τον ελευθερώνει. Ο άνθρωπος έχει έρθει στη γη όχι για να παλεύει με το κακό, αλλά για να αναπτύξει αυτοκυριαρχία και υπομονή, να δουλεύει με τις θετικές δυνάμεις της φύσης. Γιατί πρέπει να είναι ο άνθρωπος υπομονετικός; Για να μην υποκύπτει στις αρνητικές δυνάμεις. Η υπομονή είναι ασπίδα που φυλάει τον άνθρωπο από το κακό. Η πίστη, η ελπίδα, η αγάπη, η αλήθεια, οι γνώσεις, επίσης είναι ασπίδες. Εάν δεν προφυλαχτούμε μ' αυτές, ο άνθρωπος υποτάσσεται στα δυνατά όντα των παλαιστών και γίνεται παιχνίδι στα χέρια τους. Για να μην γίνει παιχνίδι στα χέρια αυτών των υπάρξεων, ο άνθρωπος πρέπει να έχει πίστη, ελπίδα, αγάπη. Για να μην είναι παιχνίδι στα χέρια τους, πρέπει να έχει γνώσεις, φως, ελευθερία. Οι σύγχρονοι άνθρωποι ζουν στον κόσμο των περιορισμών. Από τη μία πλευρά τους περιορίζουν και από την άλλη τους απελευθερώνουν. Η αιτία βρίσκεται στις υπάρξεις που ζουν στο σύμπαν. Κάποιες οντότητες εκτελούν την Θεία θέληση, και άλλες την δική τους θέληση. Τα τελευταία όντα έχουν επιθυμία να εμποδίσουν τους ανθρώπους, να τους βάζουν εμπόδια. Μπαίνουν μέσα τους, επεξεργάζονται την αδυναμία τους κι αρχίζουν να τους υποβάλλουν διάφορες σκέψεις, με σκοπό να τους εμποδίσουν. Εάν μπουν σε κάποιο κορίτσι, αρχίζουν να του υποβάλλουν τη σκέψη να ερωτευθεί κάποιο αγόρι, Εάν μπουν σε κάποιο αγόρι, στρέφουν την προσοχή του προς το κορίτσι, Δεν περνάει πολύς καιρός, το αγόρι και το κορίτσι συναντιόνται και ερωτεύονται το ένα το άλλο. Εάν δεν μπορούν να παντρευτούν, αρχίζουν να υποφέρουν. Εάν παντρευτούν γρήγορα, η αγάπη τους εξαφανίζεται, κι έτσι αισθάνονται ξένοι μεταξύ τους, θέλουν να χωρίσουν. Αυτή η αγάπη έχει δημιουργηθεί τεχνητά, και γι' αυτό εξαφανίζεται. Αυτή η αγάπη είναι τόσο μεταβατική, όσο η αγάπη μεταξύ του γουρουνιού και του κυρίου του. Ο κύριος αγαπάει το γουρούνι του, το ταΐζει, το φροντίζει για να παχύνει. Όταν δει ότι είναι αρκετά καλό, το βγάζει από το στάβλο και το στέλνει στον άλλο κόσμο. Η αγάπη του κυρίου προς το γουρούνι συνεχίζει το πολύ μέχρι τα Χριστούγεννα. Μόλις φθάσουν τα Χριστούγεννα ακούγεται ένα γρύλισμα, φωνές, κλάμα. Ο αφέντης βάζει το μαχαίρι στο λαιμό του και του λεει: Μην φοβάσαι, ο νόμος είναι τέτοιος. Για ν' αλλάξεις τις συνθήκες της ζωής σου, για ν' αφήσεις τον στάβλο και να μπεις στον παράδεισο, εγώ πρέπει να σε τρυπήσω με το μαχαίρι στην καρδιά, ή να κόψω το κεφάλι σου. Αυτή είναι μεταφορική έκφραση, όμως έτσι πράγματι οι κακές υπάρξεις παρασύρουν και τους ανθρώπους. Θέλοντας να εξασφαλιστεί με κάποιον τρόπο, ο άνθρωπος είναι έτοιμος να πιστέψει σε όλους που του υπόσχονται ευτυχία. Εάν συναντήσεις έναν άνθρωπο, ο οποίος δίνει πολλές υποσχέσεις, να ξέρεις ότι αυτός δεν λεει την αλήθεια. Όταν έρθει στη γη, ο άνθρωπος πρέπει να ξέρει ότι ο μόνος που μπορεί να τον εξασφαλίσει, να τον θρέψει και να τον κοιτάξει, είναι ο Θεός. Όλοι οι άνθρωποι που τον υπηρετούν, είναι υπηρέτες του Θεού. Μόλις μάθει την υπηρεσία του στη γη, ο άνθρωπος πρέπει να δίνει ελεύθερα, απλόχερα, και να ευχαριστεί ελεύθερα για όλα όσα παίρνει. Δίνετε ελεύθερα και παίρνετε ελεύθερα. Με άλλα λόγια: Δίνετε με αγάπη και παίρνετε με αγάπη. Όταν κηρύσσουμε την διδασκαλία της αγάπης, της σοφία και της αλήθειας, πολλοί θέλουν να ξέρουν εάν είναι αλήθεια αυτό, το οποίο κηρύσσουμε. Θέλουν αποδείξεις. Η αλήθεια δεν αποδεικνύεται, αλλά δοκιμάζεται. Όταν την εφαρμόσεις και την δοκιμάσεις, θα καταλάβεις εάν είναι αληθινά τα λόγια μου ή όχι. Όταν ο άνθρωπος βιάζεται πολύ, δεν λεει την αλήθεια. Η αλήθεια δεν βιάζεται, περιμένει τον χρόνο της. Πώς μπορείτε να αποδείξετε ότι ο αέρας είναι καθαρός; Είναι αρκετό να τον δεχθείτε μέσα στους πνεύμονες σας για να πείτε εάν είναι καθαρός ή όχι. Για την αλήθεια, ο άνθρωπος είναι η μοναδική αυθεντία. Μόλις δεχθεί στους πνεύμονες του τον αέρα του βουνού, μόνος του θα καταλάβει την καθαρότητα του. Μόλις ανάψει το κερί του, ο άνθρωπος μόνος θα καταλάβει την δύναμη του φωτός του. Ο Θεός έχει τοποθετήσει στον άνθρωπο κριτήρια, με τα οποία ο ίδιος καθορίζει τη δύναμη του φωτός και της θερμότητας, της καθαρότητας του αέρα και του νερού, κ.ο.κ.. Πώς εκφράζεται η δύναμη της μουσικής; Η δύναμη της μουσικής εκφράζεται στο ότι ο μουσικός δίνει ένα μέρος από τη μουσική του ενέργεια στον ακροατή του, και βοηθάει στην ανάπτυξη του δικού του κέντρου μουσικής. Εάν δεν μπορεί να το κάνει αυτό, ή αυτός δεν είναι μεγάλος μουσικός, ή οι ακροατές του δεν είναι μουσικοί. Το ηλιακό φως και η θερμότητα είναι έντονα, επειδή βοηθούν στην ανάπτυξη κάθε ζωντανής ύπαρξης - φυτών, ζώων και ανθρώπων, και ταυτόχρονα βοηθάνε στην ανάπτυξη των ανθρωπίνων χαρισμάτων. Θέλετε να κάνετε κάποιον άνθρωπο καλό από σας πρέπει να πηγάζει η ενέργεια του καλού, και ο δεδομένος άνθρωπος να την δεχθεί. Εάν δεν γίνει αυτή η ανταλλαγή ενέργειας, δεν μπορείτε να τον κάνετε καλό. Θέλετε να κάνετε κάποιον άνθρωπο πιοτό μέρος από την ενέργεια της πίστης πρέπει να βγει από σας και να μπει στο δικό του αντίστοιχο κέντρο. Όλοι οι άνθρωποι δεν είναι το ίδιο αναπτυγμένοι: Σε μερικούς ανθρώπους το κέντρο της πίστης είναι έντονα ανεπτυγμένο, σε άλλους το μουσικό κέντρο και σε τρίτους το φιλοσοφικό κέντρο, ενώ σε τέταρτους το κέντρο της παρατηρητικότητας, κ.ο.κ.. Κάθε άνθρωπος πρέπει να δουλεύει έντονα για ν' αναπτύξει εκείνα τα κέντρα μέσα του, που είναι αδύνατα. Ως μαθητές της απόκρυφης σχολής, όλοι πρέπει να ξέρετε ποια κέντρα μέσα σας είναι αδύνατα και ποια είναι καλά ανεπτυγμένα. Οι άνθρωποι που είναι μεγάλοι ατομιστές, έχουν πολύ πλατύ και πεσμένο προς τα πίσω μέτωπο. Το πάνω μέρος του μετώπου είναι πλαγιαστό, ενώ το κάτω είναι έντονα ανεπτυγμένο. Αυτοί είναι πολύ παρατηρητικοί. Οι άνθρωποι των οποίων το μέτωπο είναι κάθετο, και το πάνω μέρος είναι έντονα ανεπτυγμένο, ενώ το κάτω μέρος αδύνατο, είναι καλοί φιλόσοφοι. Αυτοί αγαπούν να φιλοσοφούν πάνω σε μακρινά θέματα. Θα τους ακούσετε να τοποθετούνται πάνω στα θέματα: Γιατί ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, πώς τον δημιούργησε; Ποιος άνθρωπος μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα, γιατί ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο; Όταν ο κόσμος δημιουργήθηκε, οι άνθρωποι δεν υπήρχαν. Δηλαδή ο κόσμος δεν δημιουργήθηκε για τους ανθρώπους. Για ποιον δημιούργησε ο Θεός τον κόσμο; Για τον εαυτό του. Τι σημαίνουν οι λέξεις για τον "εαυτό του"; Για τον εαυτό του εννοείται για όλους. Δηλαδή ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο για τον εαυτό του, για τους αγγέλους, για τα ανώτερα και έλλογα όντα, για τους ανθρώπους, για τα φυτά, για τα ζώα. Με δυο λόγια, ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο για όλες τις υπάρξεις πάνω από τον άνθρωπο και κάτω από τον άνθρωπο. Επειδή συμπεριλαμβάνει και τον εαυτό του στα όντα, ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και για τον εαυτό του, ενώ αυτός νομίζει ότι έχει δημιουργήσει τον κόσμο για μας. Επειδή εμφανίζεται μέσω όλων των ζωντανών υπάρξεων, ο Θεός χαίρεται, όταν ζούμε καλά μεταξύ μας. Χαίρεται που καταλαβαίνουμε και εφαρμόζουμε τους νόμους Του. Όταν δεν τηρούμε τους νόμους του Θεού, οι άνθρωποι κριτικάρονται, με αποτέλεσμα κάποιοι να σκοντάφτουν. Τι σημαίνει η λέξη "κριτική"; Η κριτική εννοεί την φυσική, το Θείο μέτρο, με το οποίο μετριούνται τα πράγματα. Εάν εφαρμόζουμε αυτό το μέτρο σωστά, η κριτική έχει θέση. Εάν δεν το χρησιμοποιούμε σωστά, η κριτική δεν έχει θέση. Λετε ότι κάποιος άνθρωπος δεν είναι καλός. Πώς καθορίζετε ότι αυτός ο άνθρωπος δεν είναι καλός; Τι μέτρο εφαρμόζετε σε σχέση μ' αυτόν; Όταν ο μουσικός πει για κάποιον άνθρωπο ότι δεν είναι μουσικός, τον έχει ελέγξει. Αυτός χρησιμοποιεί το διαπασών - μέτρο για καθορισμό του βασικού τόνου στη μουσική. Λεει στον δεδομένο άνθρωπο: Εκτέλεσε τον τόνο "λα". Αυτός παίρνει τον τόνο "λα", αλλά ο μουσικός τον δοκιμάζει με το διαπασών και βλέπει ότι δεν είναι σωστός. Εκτέλεσε τώρα τον τόνο "ντο". Εκτέλεσε τώρα τον τόνο "φα". Όταν δοκιμάζει με το διαπασών, βλέπει ότι όλοι οι τόνοι δεν είναι σωστοί. Μετά από όλα αυτά. ο μουσικός λεει ότι αυτός ο άνθρωπος δεν είναι μουσικός. Η κριτική του είναι σωστή, γιατί χρησιμοποιεί εκείνο το κριτήριο με το οποίο καθορίζεται η μουσικότητα του ανθρώπου. Τι μέτρο θα εφαρμόσετε για τον καλό άνθρωπο; Καλός άνθρωπος είναι εκείνος που ποτέ δεν λασπώνεται και δεν θολώνει, Καλός άνθρωπος είναι εκείνος ο οποίος ποτέ δεν χάνει την καθαρότητα του. Μπορείτε να θολώσετε το νερό σε κάποια βαθιά ορεινή λίμνη: Ο καλός άνθρωπος είναι εκείνος ο οποίος ποτέ δεν παρεξηγείται, δεν θυμώνει. Αυτός έχει θερμοκρασία δέκα χιλιάδες βαθμούς. Τι είναι η προσβολή: Η προσβολή δεν είναι τίποτε άλλο εκτός από μία σιδερένια μπάλα. Τι θα γίνει μ' αυτή την μπάλα εάν την ρίξετε εναντίον ανθρώπου, ο οποίος έχει θερμότητα δέκα χιλιάδες βαθμούς; Πριν να φτάσει σ' αυτόν, η σιδερένια μπάλα θα λιώσει. Δηλαδή καμία προσβολή δεν μπορεί να φτάσει στον καλό άνθρωπο. Εάν παρεξηγείται, εάν προσβάλλεται, δεν είναι καλός. Σήμερα, σχεδόν όλοι οι άνθρωποι προσβάλλονται, επειδή η θερμότητα τους είναι μικρή. Οι σύγχρονοι άνθρωποι ωθούνται προς την νέα τάξη και κατάσταση, η οποία υπάρχει στον αόρατο και έλλογο κόσμο. Συνειδητά ή ασυνείδητα, στρέφονται προς αυτό τον κόσμο, όμως πρέπει να ξέρουν ότι ο νοήμων κόσμος δεν αγαπάει τους άρρωστους ανθρώπους, ούτε τους ανθρώπους με αδυναμίες. Εάν πέσει κάποιος άνθρωπος μεταξύ τους, αυτοί αμέσως τον στέλνουν στη γη. Σε σχέση μ' αυτό, μοιάζουν με τις μέλισσες. Όταν σε κάποια κυψέλη πέσει κάποια άρρωστη, ακάθαρτη μέλισσα, αυτές αμέσως την πετάνε έξω. Έτσι κάνουν και τα έλλογα όντα. Αυτά δεν υπομένουν ακάθαρτο ον μεταξύ τους. Ο άνθρωπος έχει έρθει στη γη, πράγματι για να μάθει να ζει καθαρή και φωτεινή ζωή, να προετοιμαστεί για τον έλλογο κόσμο. Με την αγραμματοσύνη του ο άνθρωπος μπορεί να καταστρέψει τα δικά του όργανα και, μ' αυτόν τον τρόπο, δεν μπορεί να εκπληρώσει αυτό, για το οποίο έχει έρθει στη γη. Να γιατί αυτός έχει ανάγκη από πραγματική γνώση. Όταν μπει σε κάποια θρησκευτική κοινότητα, ο άνθρωπος πρέπει να είναι έξυπνος, να έχει γνώσεις, για να μην κάνει ζημιά ούτε στον εαυτό του, ούτε στον πλησίον του. Η θρησκευτική ζωή προϋποθέτει σχέσεις μεταξύ ψυχών. Σ' αυτή την σχέση, οι άνθρωποι τίθενται κοντά ο ένας με τον άλλον, και, αν δεν είναι αρκετά λογικοί, μπορούν να κάνουν μια σειρά ζημιές και δυστυχίες. Όταν ανεβαίνουν στις Άλπεις, για να περάσουν εύκολα από τα επικίνδυνα μέρη, οι τουρίστες δένονται με σκοινιά, για να μπορούν να αλληλοβοηθούνται. Σ' αυτήν την κατάσταση, πρέπει να είναι προσεκτικοί, γιατί, εάν ένας από αυτούς πέσει στον γκρεμό, μπορεί να τους παρασύρει όλους. Ταυτόχρονα, όλοι μαζί, μπορούν να σώσουν τον έναν, ο οποίος γλίστρησε κι έπεσε στον γκρεμό. Τέτοια αλυσίδα από ανθρώπους αποτελεί και η πνευματική ζωή των κοινωνιών. Όλοι οι άνθρωποι είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους, σαν επικοινωνούντα δοχεία: Εάν υποφέρει ο ένας, όλοι μπορούν να υποφέρουν. Εάν σωθεί ο ένας, όλοι μπορούν να σωθούν. Επομένως, όλοι οι πνευματικοί άνθρωποι πρέπει να φυλάγονται ο ένας από τον άλλον. Μην νομίζετε ότι το γήπεδο πάνω στο οποίο βρίσκεστε είναι επίπεδο. Πάνω του υπάρχουν ψηλά σημεία, απότομα βράχια, βαθιοί γκρεμοί, όπου κάθε ένας μπορεί να πληρώσει με τη ζωή του. Ο άνθρωπος συναντάει στον δρόμο του μεγάλους πειρασμούς και επιθυμίες, που κάθε στιγμή μπορούν να τον εμποδίσουν. Φανταστείτε ότι συναντάτε έναν νέο άνδρα, ο οποίος κουβαλάει στα χέρια του μία όμορφη κόρη. Τι θα πείτε γι' αυτόν τον νέο; Θα πείτε ότι είναι κακός, ακάθαρτος άνθρωπος. Τι θα πείτε γι' αυτόν σαν καταλάβετε ότι το πόδι της νεαρής κοπέλας είναι σπασμένο; Αυτή δεν μπορεί να βαδίσει με το σπασμένο πόδι, Ο νέος είδε ότι η κόρη έχει σπάσει το πόδι της κι έτρεξε να την βοηθήσει. Είναι κακός αυτός ο νέος; Όταν αναφέρεται σε κάτι, ο άνθρωπος πρέπει να ξέρει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες τα πράγματα γίνονται. Όταν οι άνθρωποι πλησιάζουν, εσείς δεν ξέρετε ποιος σκοπός κρύβεται πίσω από την συγκέντρωση τους. Εσείς δεν ξέρετε ποιος είναι ο σκοπός του Θεού για να συνενώνει τους καλούς και τους κακούς ανθρώπους. Σε τι σκοπεύει ο άνθρωπος, ο οποίος θέτει τον πάγο στην φωτιά; Θέλει να τον λιώσει, να τον κάνει νερό. Ο πάγος δεν είναι πολύτιμος, δεν είναι χρήσιμος για τον άνθρωπο, όμως όταν τον μετατρέψει σε νερό, μπορεί να τον χρησιμοποιήσει σωστά. Έχει ειπωθεί στις Γραφές: "Μην πικραίνετε το Πνεύμα, το οποίο σας οδηγεί στον Θείο δρόμο". Για να μην πικραίνετε το πνεύμα, να μάθετε να σκέφτεστε βαθιά. Να μην βλέπετε τα πράγματα μονόπλευρα. Όσο δεν ξέρετε την βαθιά έννοια των πραγμάτων, μην αναφέρεστε σ' αυτά και μην ρωτάτε γιατί ο Θεός έκανε αυτό ή εκείνο. Όσες και όποιες δοκιμασίες και να έχετε, μην βγάζετε βεβιασμένα και λάθος συμπεράσματα. Τι πρέπει να σκεφτεί το αλέτρι για τον εαυτό του; Πρέπει να νομίσει ότι η μοίρα είναι άδικη προς αυτό; Το αλέτρι έχει γίνει για να κάνει μία δουλειά. Και ο άνθρωπος έχει σταλθεί στη γη για να κάνει το θέλημα του Θεού - τίποτε παραπάνω. Εάν ασχολείστε με άλλα θέματα, έξω από την εκτέλεση του θελήματος του Θεού, αυτός θα μείνει για διακοπές όπως το αλέτρι που έκανε τη δουλειά του. Και εάν ακόμη συνεχίζει να φιλοσοφεί, ο Θεός θα τον αφήσει για περισσότερο καιρό διακοπές. Αφού ξεκουραστεί περισσότερο από όσο πρέπει, θα μπουχτίσει. Το αλέτρι το οποίο δεν δουλεύει, σκουριάζει. Το αλέτρι το οποίο δουλεύει, είναι γυαλισμένο. Η δυσαρέσκεια είναι η σκουριά. Ο ικανοποιημένος και εργατικός άνθρωπος από μόνος του θα γυαλίσει και θ' αρχίσει να λαμποκοπάει. Επομένως, κρατήστε στο μυαλό σας τη σκέψη: Όσα γίνονται στη ζωή σας, όλα είναι για καλό. Εάν ο άνθρωπος δεν καταλαβαίνει γιατί γίνονται τα πράγματα, αυτό είναι άλλο θέμα. Βασικό είναι ότι όλα, που γίνονται στον κόσμο, είναι όλα για καλό. Όποιος εκτελεί το Θείο νόμο, αυτός θα δεχθεί την δική Του ευλογία. Όταν δεν τον εκτελεί, θα εκτεθεί σε πολλά βάσανα. Νόμος είναι αυτός. Εάν πάλι ασχολείσθε με τα λάθη των ανθρώπων, θα δεχθείτε εσείς ένα μέρος από αυτά. Αν το ξέρετε αυτό, μην ασχολείστε με τους κακούς ανθρώπους. Μην νομίζετε ότι μπορείτε να τους διορθώσετε. Ο κακός άνθρωπος είναι κατεστραμμένη μηχανή, την οποία μόνο ο μάστορας μπορεί να διορθώσει. Γιατί νομίζετε ότι κάποιος άνθρωπος είναι κακός; Γιατί δεν σας έδωσε δανεικά; Καλά έκανε, που δεν σας έδωσε χρήματα. Εάν σας βοηθούσε, εσείς θα τα χρησιμοποιούσατε για πράγματα άχρηστα. Κάποιος πήρε δανεικά χρήματα για να παντρευτεί. Τι γάμος είναι αυτός; Αυτός τέλειωσε μόνο το βασικό σχολείο και σκέφτεται να παντρευτεί. Σύμφωνα με την Θεία διδασκαλία, ο άνθρωπος μπορεί να παντρευτεί όταν τελειώσει όλο το σχολείο, το γυμνάσιο, το λύκειο, το πανεπιστήμιο και μετά ειδικευτεί. Κι έτσι, με μερικές τάξεις, ή με μερικά σχολεία μόνο, αυτός δεν είναι άνθρωπος για παντρειά, για δημιουργία γενεάς. Ο γάμος είναι μόνο για τους υψηλά ιστάμενους ανθρώπους, ψυχικά και νοητικά. Τι εννοούμε με τον όρο "γάμος"; Στην ευρεία έννοια της λέξης, ο γάμος είναι σύνδεση του ανθρώπου με κάτι. Για να γίνεις υπουργός σε μία χώρα, αυτό υποθέτει ότι είσαι παντρεμένος με το κράτος αυτό. Για να γίνεις βασιλιάς, αυτό πάλι υποθέτει το γάμο. Τι θα δημιουργήσεις σαν υπουργός, ή σαν τσάρος; Εάν θέλεις να γίνεις πατέρας ή μητέρα, αυτό πάλι είναι ανώτερα αξιώματα. Δεν είναι αρκετό να γίνεις πατέρας ή Μητέρα, αλλά πρέπει να δημιουργήσεις κάτι. Εάν θέλεις να γίνεις διδάσκαλος, πάλι είσαι παντρεμένος. Τι θα δημιουργήσεις σαν δάσκαλος; Και υπηρέτης να γίνεις, πάλι πρέπει να δημιους γήσεις κάτι. Για να γίνεις υπηρέτης, στον αόρατο κόσμο αποτείται οπωσδήποτε ανώτερη μόρφωση, και δεκαετής εκπαίδευση. Ο άγγελος είναι υπηρέτης του ουρανού, όμως αυτός έχει πολλές γνώσεις και πείρα. Ο άγγελος έχει περισσότερες γνώσεις και πείρα, από όσο ολόκληρη η ανθρωπότητα. Όταν το ακούτε αυτό, δεν πρέπει να απογοητεύεστε, αλλά να ξέρετε ότι είσαστε περιτριγυρισμένοι από υπάρξεις, οι οποίες θέλουν το καλό σας. Για να φτάσετε αυτό το οποίο επιθυμείτε εσείς, πρέπει να τις ακούτε. Η αποτυχία σας συχνά οφείλεται στην ανυπακοή. Από την ανυπακοή γεννιέται και η δυσαρέσκεια. Όταν είναι δυσαρεστημένος ο άνθρωπος, αρχίζει να ψάχνει την αιτία της αποτυχίας του στον περίγυρο του και λεει ότι οι άνθρωποι είναι κακοί, υ κόσμος δεν είναι καλά δημιουργημένος, κ.ο.κ.. Νομίζει ότι είναι ο μοναδικός καλός άνθρωπος. Και ο προφήτης Ηλίας νόμιζε ότι το κακό πρέπει να καταστραφεί, και γι' αυτό σκότωσε τετρακόσιους ψευδοπροφήτες. Ύστερα φοβήθηκε και έφυγε στην έρημο. Είπε: "Μόνος έμεινα, και τη δική μου ζωή θέλουν να πάρουν." Ο Θεός του απάντησε: "Δεν είσαι μόνος. Στο Ισραήλ υπάρχουν ακόμη επτά χιλιάδες προφήτες σαν εσένα". Μετά την σφαγή των προφητών, ο προφήτης Ηλίας έχασε τη δύναμη του. Έπρεπε να έλθει εκ νέου στη γη, να διορθώσει το λάθος του. Συνειδητοποίησε ότι ο κόσμος δεν μπορεί να διορθωθεί με τη βία, αλλά με αγάπη, με αλήθεια, και με φως. Τώρα, και σε σας ως μαθητές, σας λεω: Εφαρμόστε την αγάπη, την σοφία και την αλήθεια ως βάσεις στη ζωή σας, και από εκείνα αρχίσετε να δημιουργείτε. "Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης. εγκράτεια."(στ.22-23) Η ζωή γεμάτη με φως, η ζωή γεμάτη με θερμότητα, η ζωή γεμάτη με καθαρό αέρα και τροφή, είναι η αληθινή ζωή. 19 Ιουλίου 1939, 5 μ.μ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване