Jump to content

Разговор на 10.VII.1931 год. след пладне, при второто езеро на Рила


Recommended Posts

Разговор на 10.VII.1931 год. след пладне,

при второто езеро на Рила

Който иска да бъде здрав, трябва да дъвче добре храната, за да могат нервите на небцето, езика и пр. да приемат праната, или магнетизма на храната, а тая прана е най-съществената част от храната.

Който отива на каквато и да е работа, най-първо трябва да се помоли, че като почне да работи, да го пазят.

Една от причините, поради която българинът страда, е дето пие студена вода след ядене. Нощем той става и пие от котела студена вода и на сутринта урочасва. Българинът във време на полска работа да си носи две запасни ризи и на ден няколко пъти да се преоблича при изпотяване и да пие слънчева вода. Обективният ум у българина е силно развит, а философският ум - слабо. За близки работи мисли, а за далечни не иска да мисли, няма философия за последствията. У българина няма чувство за ред. Религиозното чувство у него е недоразвито, то е в потенциално състояние. Богомилите са дошли тук, понеже българинът е твърд, има съвест, морал, справедливост, има хубави заложби, които трябва да се развият. Богомилите са дошли, за да развият религиозното чувство у българите.

Казах на един българин: „Ти сутринта се скарваш с жена си и после, като отидеш на работа, това скарване ще седи в ума ти и може да стане пакост, като работиш,“ Чисти българи, много умни типове, има в Родопите. На други места има смесица с римска и гръцка кръв. Римската кръв у някои е направила челюстта много широка. Гръцката кръв е направила у някои челото широко, по-тясно отгоре. Гърците копираха, което взеха от Индия, Египет, Асирия, и с чуждото се прославиха. Единственото нещо, което създадоха гърците, е скулптурата. Българинът тепърва трябва да се развива. Американците са антипод на българите, затова си приличат в някои отношения. Например: бързане, изтощителен труд и стяженолюбие. Всеки антипод има три точки: две точки на дейност и една точка на проява. Заселването на Америка е придобивка за Балканския полуостров, защото по този начин може да стане едно подобрение на Балканския полуостров.

Хората излязоха от едно животинско състояние. Прегрешението на Адама е повръщането му в едно първобитно състояние. Там е грехът на Адама. Върху животинското естество се присади човешкото естество. И повръщането на човека към животинските желания. Грехопадането стана с раздвояване на половете у човека. У животните полът вече беше раздвоен, а у човека не беше раздвоен. Мъжкият и женският принцип бяха в едно, а при грехопадането мъжкият принцип се раздели от женския принцип. У човека не трябваше да има раздвояване. И това раздвояване, което стана, е повръщане към животинското състояние. А сега трябва да се съединят половете пак в едно. Това е повръщане в първоначалното състояние.

Природата не обича да се повтарят нещата. Повторението е грях. Човек не трябва да има животински желания. Недъзите, които има човек, са все животински: кражба; правото на силния и т. н. А у човека законът трябва да бъде другояче. Правото е на правия - който е прав, той е силен. Трябва да се освободим от животинското в себе си. Другаруването, както е у животните, не е никакво другаруване. Човек тепърва трябва да се учи какво нещо е другаруването.

Човек може да стане проводник на водата, но не може да я произведе, защото Бог е, Който действа. Докато момата вижда Бога в момъка, тя е на прав път. А пък като почне да мисли, че той е всичкото, тя е на погрешен път.

Сегашният ред на нещата е неестествен. Той е цяла анормалност. Като идете на небето, ще видите, че на Земята е турен надпис: „Тук е място на прокажените.“ Всеки дух, който слиза тук, за да направи изкупление на някоя душа, си туря особени дрехи, за да не се зарази. Друга Земя като нашата няма в цялата вселена. По-лоша от нея [не] може да има. Погледнете гробищата. Какво показват те? Хората се погребват в гробищата, докато живеят животински живот. Истинското човешко в човека е в борба с плътта, значи животинското трябва да се подчини на човешкото, на духа. Сега животинското господства, а духът има Божествено начало на безсмъртието. У животните няма безсмъртие.

У животните има собственост. Ако една лисица е пипала кокошки, то друга лисица не ги бара. Чувството на собственост е животинско състояние. Ако в едно ято патици дойде друга патица, те я кълват. Както сега хората разсъждават, ако още хиляди години все така живеят, не могат да се поправят. Това не е разбиране на Божествените пътища. В човека има животинско: той може да живее като лисица, като дървеница, като бълха, акула, змия и пр. Когато имаш отрицателни желания, ти прекарваш всички тези животни през себе си. Тогаз ти мислиш, че живееш, а пък тези животни живеят у тебе. Ти като човек още не си се проявил. Ти като трупаш зрънца като мравка, ти живееш като мравка. За тях това може да е добро, но за нас не е добро. Войникът има ли нужда от специфичен склад? Той ще си вземе от общия склад, а на себе си ще има една малка раница.

Този живот е несъвместим с Царството Божие на земята. Да подобриш този ред на нещата е немислимо! От всичко трябва да се съблечеш! Докато този ред на нещата седи, Царството Божие на Земята не може да дойде. Отвътре трябва да се съблечеш. Човекът трябва да бъде човек. Той трябва да има идеята: „Аз съм човек, трябва да бъда човек.“ За животинското състояние Христос дава един пример: като се върне слугата от работа, господарят ще му каже: „Препаши се, та ми слугувай! После и ти ще ядеш,“ Това как ще го тълкуваме? Значи животното трябва да служи на господаря и след това господарят ще се обърне и ще служи на слугата. Казано е: „Син човешки не дойде да Му послужат, но да послужи.“

Някой пита как ще се раждат хората. Не е само този начин на раждане, по който се раждат сега, има други начин. В Шестата раса ще дойде нов начин; хората ще се въплътяват по нов начин. Човек трябва да има майка, но не трябва да има баща. Бащата ще бъде на друго място.

Вие трябва да се освободите най-първо от вашите животински желания и да правите разлика между животинското и човешкото. Трябва да различаваш и да казваш: „Това е човешко, това е животинско.“ Това трябва да дойде. Вземете ревността, то е едно животинско състояние; после гнева, подозрението, злобата, съмнението, гордостта, тщеславието - всичко това са все животински състояния. А пък човек е същество на всичките добродетели. Някой казва, че е религиозен, а по 10 пъти се гневи на ден. Той е в животинско състояние. Той казва, че вярва в Христа. Че кой вол не вярва в господаря си, обаче си остава вол. Моята котка аз храня 4 пъти на ден, но пак си е котка. Ето де е лъжата в света. Казвате: „Аз съм напред, вярвам в Бога.“ Кокошката кълве зърна от ръката ми. И тя вярва. А пък човешкото вярване трябва да бъде съвършено. Някой ще каже: „Аз животно ли съм?!“ Ти или си животно, или служиш на животното, или животното те управлява. Щом проявяваш едно животинско състояние, то едно животно ти е господар. Писано е; „Всяка власт е дадена от Бога.“ Тук се подразбира следното: „Всяка праведна власт е дадена от Бога.“ А пък ако под думата „власт“ се разбира „праведна власт“ и ако се приеме, че неправедната власт не е власт, то думата „праведна“ става излишна. Писанието казва: „Целият свят в лукаваго лежи.“ Едновременно в света има два порядъка. Засега хората виждат само животинския порядък, но щом човек се обърне към Бога, той ще почне да вижда и човешкия порядък. Добър човек е първичният човек, когото Бог създаде.

Един брат запита за трансформиране на енергиите. Учителят каза:

- Имаш мътна вода. Как ще я трансформираш? Ще я прекараш през пясък през 3-4 филтъра. Да трансформираш енергиите не е мъчна работа, като знаеш как. Някои казват: „Не можем да живееш чист и свят живот.“ При сегашното разбиране, така е. Но щом разберете, по-лесна работа от тая няма. Който знае ще завърти крана и ще си прояви човещината.

Мъчно било човек да се откаже от богатството. Като избухне пожар, де видиш как ще бяга. Дойде човек до някоя река и казва, че не може да мине. Но я го назори, и ще мине.

Ний сме най-големите мъчители на себе си. Дяволът е втори по ред. Първият по ред, който те мъчи, си самият ти. Колкото по-малко се занимавате с лошите работи на хората и се занимавате с добродетелите (прилагате ги), толкоз по-добре.

Количеството на храната, с която се храни майката, влияе и на пола на детето. Добрият живот на човека зависи до известна степен от храната, която той приема. В първата глава на Битието пише: „Направи Бог човека по Свой образ и подобие... и да владее над... “ (гл. I, стих 26) Значи човек трябва да владее въздуха, водата, животните. Щом не ги владееш, или не си господар, а ще бъдеш роб на тях.

Човек трябва да бъде учен. Той трябва да се съблече от стария човек и да се облече с новия. Докато това не стане, човек все с животните ще ляга и ще става. При Сестримо има много хора избити и заровени. И цялата гора е заразена от това. И ти там не можеш да бъдеш спокоен. И трябва да живееш на едно място, както например тук, няколко години, за да го изчистиш. Тук някой овчар, няколко вълка, някоя мечка са оставили своите мисли. Аз търся някое място, дето не е стъпвал човешки крак!

Бог е търпелив. Щом направиш погрешка, казва ти: „Няма нищо! Стани!“ И Той ще чака, докато се събудиш. Най-първо Бог ще ни остави да си създадем сами мъчнотии. После Той ще ни научи как да поправим погрешките си. Някой човек ти прави добро, понеже в миналото си му правил добро. Ти като живееш добре, в бъдеще ще ти помагат. И като живееш за Господа, това, което ще Му поднасяш, Бог ще ти го върне. Можеш да минеш през едно място, дето се сипят гранати, и няма да стане нищо. Един ангел дойде при Христа, след като Христос изтърпя изкушението. Ти ще уповаваш, при изкушението, на Божественото в себе си. И след това ще дойде ангелът.

Щом влезеш в окултната школа, в нея плач не се позволява. Там не се позволява скръб, не се позволява да се гневиш. Вън ще се гневиш, но като влезеш в Школата, другояче ще мислиш. Ти трябва да си чужд за гнева, за съмнението, за скръбта и пр.

Аз всеки ден съм занят с противоречията, за да ги превърна, за да видя хубавата страна на противоречията. Ще дойдат изпитания. Дето и да си, ще дойдат изпитания. Изпитанията са хубави и красиви. Христос за няколко минути изпита най-големите страдания. Христос каза: „Имам власт да положа душата си и имам власт пак да я взема.“

Физическата близост не е всякога близост. Вътрешното разбиране е важно.

Един брат запита:

- Какво означават 8000 години?

Учителят каза:

- 8000 години е число на безконечност. Има 8000 Божествени години, има 8000 ангелски години, има 8000 човешки години. Човек да не се има за много учен, та да има към какво да се стреми. Казах, че човек е най-големият мъчител на себе си. Има вътре в човека един стар човек. И човек не може да намери виновника и оттам иде отчаянието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...