Ани Публикувано 15 Август, 2024 Сподели Публикувано 15 Август, 2024 СПОКОЙНИ ИГРИ НАМЕРЕТЕ ЗНАМЕНЦЕТО Указания към играта. Всички деца сядат на тревата със затворени очи. Учителката разполага със знаменца, по броя на децата. Игра. Докато децата стоят със затворени очи, ръководителката скрива знаменцата не далеч от мястото на играта. При знак „готово“ децата отварят очи и започват да търсят знаменцата. По реда на намиране на знаменцата децата се строяват в редица и маршируват. Правила. 1. Знаменцата не бива да се крият на далечни места. 2. Вместо знаменца може да се употребят други предмети (пръчици, шишарки, шапки и др.). ТРЯБВАТ МИ БЕЛИ КОНЧЕТА Указания към играта. Децата са насядали или прави в кръг. Игра. Учителката казва: „Трябват ми бели кончета“. Всички деца, които имат на себе си нещо бяло, влизат в кръга и галопират като кончета. После учителката казва: „Трябват ми зелени жабки“. Тогава тези деца, които имат на себе си нещо зелено, влизат в кръга и подскачат като жабки. Така се изреждат сивите зайчета, кафявите катерички и др. Правила. Повиканите правят характерните за назованото животно движения два-три кръга и отиват на местата си. ВЪРТЯЩА СЕ ЧИНИЙКА Указания към играта. Децата са насядали свободно или в кръг. Учителката държи една нечуплива чинийка. Игра. Когато всички се успокоят, учителката завърта на земята чинийката вертикално, като едновременно с това повиква едно от децата. Повиканото тичешком отива да улови чинийката докато се върти. Подава я на учителката и се връща на мястото си. Отново чинийката се завъртва и се повиква друго дете. Правила. 1. Едновременно със завъртването се извиква и име на дете. 2. Чинийката се завъртва на удобно място да се вижда от всички деца. РАЗСМИВАНЕ Указания към играта. Децата са насядали свободно около учителката си. Игра. Играта започва като учителката задава въпроси на едно от децата: „Ти какво си?“ Детето отговаря: „Аз съм домат.“ „Къде живееш?“ и т. н. Задават му се най-различни въпроси, на които детето отговаря само с думата „домат“ и то без да се засмее. Другарчетата и учителката може да се -смеят, но не и то. Засмее ли се губи играта и се пита друго дете. Правила. 1. Децата не наричат със съществителни имена. 2. Въпросите се задават бързо, но удобни за отговор. КАКВО РАСТЕ В ГРАДИНАТА? Указания към играта. Децата се нареждат в кръг. Играта може да се проведе на открито или в помещение. Игра. Ръководителят застава в кръга и назовава някакво растение. Ако то расте в градина, децата трябва да вдигнат ръка и да кажат: „расте“. Ако назоваваното растение не расте в градина, децата не вдигат ръка и мълчат. Дете, което сгреши, прави крачка назад от кръга и остава там до излизане на второ дете от кръга. Правила към играта. 1. Играта може да се ръководи и от някое по-будно дете. 2. След излизане от кръга на второ дете, поради грешка, първото се връща в кръга. 3. Ако три игри под ред не прави грешка никое дете, след третата игра първото дете се връща в кръга. ОТГАТВАНЕ НА ЗАНАЯТИ Избира се едно дете за „майстор“. Другите деца си намислят движение при упражнение на някакъв занаят, идват при майстора и казват: „Майсторе, търсим работа!“ „Майсторът ги пита какво знаят да работят. Всички почват да подражават на това, което са намислили: - движения на шивачи или копачи и пр. и пр. Майсторът трябва да познае какво знаят да работят. Ако познае, всички започват да бягат, а той ги гони до определената граница на противоположната страна. Когото хване остава на работа при него. Играта продължава, докато се изловят всички деца. Уловените от майстора работници гонят и ловят заедно с него новите занаятчии. РАЗМЕСТВАНЕ НА МЕСТАТА Указания към играта. Избира се едно дете, което излиза навън или се отделя от групата и застава с гръб към всички. В това време ръководителката тихо посочва две другарчета, които си разместват местата. Повиква се отстраненото другарче. То се Оглежда и трябва да познае кои деца са разместени. Ако познае, то посочва кой да излезе, ако не познае пак излиза и се разместват други деца. Правила. 1. Всяко посочено дете преди да излезе, оглежда хубаво другарчетата си, за да им запомни добре местата. Варианти. 1. Вместо разместване може едно дете да се скрива. 2. Вместо деца може да се разместват или скриват предмети от стаята. 3. На маса поставяме няколко предмета. Повикваме едно дете да ги разгледа внимателно. След това то се обръща с гръб или предметите се покриват и то трябва да ги изброи по памет. В ГОРАТА Указания към играта. Децата са седнали свободно. Едно започва играта, като казва: „Аз бях в гората и видях мечка“. Следващото казва: „Аз бях в гората и видях мечка и вълк“. Третото казва: „Аз бях в гората и видях мечка, вълк и катеричка“ и т. н. като се внимава всяко дете да спазва реда на изброените животни и да прибави ново. Този, който сбърка реда на казаните животни или не може да прибави ново, излиза от играта. Така всички се изреждат няколко пъти, докато сбъркат всички и започват да си наричат предмети за извършване на задача: изпиване на песен, скоропоговорка, бягане на куц крак и други такива. ПРЕДМЕТ СКРИТ НА ОТКРИТО Указания към играта. Децата сядат свободно. Ръководителката спира вниманието на всички да огледат предметите в стаята. На двама ръководителката посочва някакъв малък предмет, например гума и ги помолва да излязат навън. В това време гумичката се поставя на явно място същевременно без да се хвърля в очи. Повиква се единият. Ръководителката брои до десет, като през това време повиканият трябва да открие гумичката. След това се повиква и вторият. Брои се също до десет, през което време той трябва да види къде е поставена гумата. Който пръв види предмета, скрит на открито, докато се брои до десет той печели играта. Правила. Двете деца могат да влязат и да търсят предмета едновременно. ДОБРО УТРО ДРУГАРЧЕ Указания към играта. Всички седят удобно според условията. Един от тях излиза от групата и застава на два, три метра разстояние с гръб към другарчетата си. Ръководителят пипва един от играчите. Той извиква: „Добро утро, Краси“, (името на излезлия). Последният се стреми да познае кой го вика като му отговори по същия начин с неговото име. Ако познае, разменят местата си. В противен случай играта продължава със същото излязло дете докато познае кой му се обажда. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване