Ани Публикувано 15 Август, 2024 Сподели Публикувано 15 Август, 2024 СПОКОЙНИ ИГРИ КОКОШКА И ПИЛЕТА Указания към играта. Децата са насядали свободно с глава захлупена на коленете. Едно дете се избира за кокошка и излиза на страна. Игра. Ръководителят посочва пет деца за пилета. Кокошката се връща и вика: „кло-кло-кло“. Пиленцата отговарят: „пи-пи-пи“ (с променен глас). Тя трябва да познае кои от децата са избрани за пилета. Ако познае всичките пилета има право да посочи кой да бъде следващата кокошка. Ако познае до три пилета, децата избират следващата кокошка. Така играта продължава с друга кокошка. ИГРА НА ДУМИ Указания към играта. Децата се разделят на две групи седнали свободно. Ръководителят застава на удобно място срещу децата, като има при себе си едно „тяло“ букви. Игра. При започване на играта, ръководителят показва една буква например „Б“ и иска от децата веднага да му кажат име на град, животно или растение, което почва със същата буква. Която група има най-много и най-бързо казани думи тя е победителка. ГЕОГРАФСКА ИГРА Указания към играта. Децата са в кръг, насядали или прави. Игра. Ръководителят застава до едно от тях и казва едно име, например „Калофер“. Детето, което седи отдясно на него, след пет секунди (другарчетата броят до 30) трябва да Каже едно име също на град, който започва с последната буква на казания, например „Русе“. Следващото дете отдясно трябва след пет секунди също да каже име на град, започващ с „е“ например „Етрополе“ и т. н. Което дете не успее да се сети за такъв град „изгаря“ и застава на страна. „ЗАЩОТО“ Е ЗАБРАНЕНО Указания към играта. Децата са седнали свободно- Игра. Ръководителят или едно от децата започва да задава въпроси на някое от групата. Напр. „Ти какъв си?“ Запитаният отговаря „шивач“.- „А защо не ми уши палтото на време?“ Запитаният дава свободен отговор, като внимава да не употреби думата „защото“ или „понеже“. Той може да отговори „Нямах време“, или „Не знаех, че бързате“, „но в никакъв случай със „защото“ или „понеже“. Ако употреби една от тези думи, „изгаря“. Запитва се друго дете. Играе се бързо. ОГЪН, ВЪЗДУХ И ВОДА Указания към играта. Децата са в кръг, прави или седнали. В средата застава едно дете, с вързана кърпа на възел. Игра. При даден сигнал от ръководителката, средното дете хвърля кърпата на едно от децата в кръга, като едновременно извиква една от трите думи „огън, въздух или вода“. Напр. ако извика „въздух“, то брои до десет. В това време, детето, на което е хвърлена кърпата, трябва да каже някое име на животно (птица), което живее във въздуха (напр. „орел“. Ако средното дете, хвърляйки кърпата и извика „вода“ - то детето, на което е хвърлена, трябва да я улови и едновременно да каже име на животно, което живее във водата (напр. „шаран“). Ако пък извика „огън“, детето, което хваща кърпата, трябва да мълчи и да я отвързва. Ако до десет не може да я от върже, застава в центъра на мястото на другаря си, а той отива на неговото място. Играта продължава. Правила. 1. Ако детето, което е хванало кърпата, не може да каже съответното име докато се брои до десет, то остава в средата. Не бива да се повтарят едни и същи животни и птици. ОПАРЕН Указания към играта. Всички са седнали свободно. Раздадени им са два, три дребни предмети (или само един при по-малък брой деца). Игра. При даден сигнал, предметите започват да се предават от ръка на ръка. При втори сигнал - предаването спира. У когото остане предмета в последния момент при спиране, счита се за опарен и излиза от играта. Играта започва отначало. Правила. 1. Играе се бързо. 1. За водач се избира дете, което умее да води или самата ръководителка. Сигналите се дават ясно. ХОП Указания към играта. Децата са седнали в кръг. Предварително се уговаря, кое число се определя за „хоп“ напр. 6. Игра. Играта започва като първият от кръга казва гласно „едно“. Детето до него казва „две“, до него вдясно казва „три“ и т. н. докато се стигне до детето, което ще каже „шест“, то вместо числото произнася „хоп“. След него броенето продължава 7, 8, 9 и т. н. и когато се стигне до число, което съдържа шест като множител, ще се каже два пъти „хоп, хоп“ при 12, а при 18 - „хоп, хоп, хоп“ и т. н. Броенето продължава, като след последния се почне от първия и броенето продължава до 50. Децата, които сгрешат, се отстраняват. Правила. 1. Играе се без прекъсване при броенето. ХИТРИ ВЪПРОСИ Указания към играта. Тази игра може да се проведе на всяко място, добре познато за децата. Особеността на играта се състои в това, че ръководителят я провежда внезапно, без предупреждение. Той внезапно задава редица въпроси, напр. с такова съдържание: 1. На къде гледат прозорците на нашата стая - на север, на юг, на изток или на запад. 2. Какво дърво расте надясно от входа на училищната градина? 3. Какви растения има в градината? и други такива. Достатъчно е да се зададат 10-15 въпроса, за да се види степента на детската наблюдателност. ОТГАДАВАНЕ Указания към играта. Децата са насядали около ръководителя си. Той посочва едно от децата, което си намисля някоя дума, предмет и я казва на ухото на ръководителя. След това то казва на другарчетата си само белези от същия предмет, за какво служи, къде се намира или римува думи с неговата рима напр. ако детето е казало думата „поличка“ казва, че се намира в кухнята, употребява се за слагане на чинии, римува се с „количка“, кофичка и др. Децата трябва да отгатнат думата. Който я познае, той намира друга дума, казва я на ръководителя и задава въпрос. ОБРАТНО Указания към играта. Децата са седнали свободно около ръководителката си. Посочва се едно дете което казва едно име, другарят до него вдясно трябва веднага да каже име обратно на казаното. Например ден-нощ, горещо-студено, малък-голям и т. н. ПРЕЛИВАНЕ ОТ ЧАША В ЧАША Указания към играта. Играчите насядат без особен ред. Двама от тях излизат напред. За играта са нужни две чаши за вода: едната пълна, другата празна. Игра. При даден знак от ръководителя „почни!“ двамата играчи коленичат един срещу друг, като единият улавя с дясната си ръка глезена на десния си крак, а другият с ля вата ръка - глезена на левия крак. Със свободните си ръце вземат чашите - единият пълната, а другият празната. Опитват се да прелеят водата от едната чаша в другата и обратно, без да я излеят. Правила. 1. Играчите нямат право да допират вдигнатия крак до земята. 2. Ако играчите не успеят да прелеят водата докато ръководителят преброи до 20 биват сменени от други играчи. ДРЪЖ - ПУСКАЙ Указания към играта. Децата са насядали свободно. Всички, включително и ръководителят, държат с една ръка края на кърпа или шалче. Ръководителят започва да разказва приказка или случка и внезапно казва: „Дръж!“ Децата в момента трябва да пуснат кърпата. Тези, които продължават да я държат, изгарят и застават настрани. Ръководителят продължава да разказва и внезапно казва: „пускай!“, а децата трябва да държат. Тези, които пуснат, изгарят. Разказът продължава, прекъсван от време навреме с „дръж“ или „пускай“, докато изгорят всички. Сега ръководителят затваря очи, а играчите поставят в кърпата по един предмет. Той си отваря очите и започва да нарича за всеки предмет някакво действие. Напр., скачане на един крак, да донесе вода и пр. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване