Jump to content

Recommended Posts

ВИСШЕТО И НИЗШЕТО

Умът има двояко естество. Той съдържа в себе си два принципа: единият принцип е принципът на великите мистерии, на Божественото, а другият, низшият, засега представлява плътта у човека.

“Великата погрешка”, стр. 155; 31

Принципът, който се олицетворява в Мария, представя висшето, което показва как да служим на БОГА, как да сме в хармония с висшите същества, светиите, ангелите, които знаят повече от нас, знаят да се подчиняват – ще седнем тихо и спокойно при нозете на Учителя, да се учим... Висшият принцип, Мария, ни показва пътя, по който трябва да служим на Бога индивидуално. В това служене ще намерим смисъл на нашия живот, и то доколкото разбираме вътрешния смисъл на нашата душа, ще разбираме и другите същества, които живеят около нас. Щом научим първия, висшия принцип – да се подчиняваме на БОГА, тогава ще научим и другия принцип – да се подчиняваме на всички низши елементи – да подчиним низшия принцип у човека... Онзи, който не се е научил да се подчинява, да слугува на БОГА, не може да бъде господар, и всеки от вас, който иска да бъде господар, най-първо трябва да научи да бъде слуга, слуга на БОГА, да се подчинява – да научи този висш закон, да седне, както Мария, при нозете на Христа...

“Марта и Мария”, стр. 201, 202, 203, 204; 2

“Крадецът не иде, освен да открадне, да заколи и да погуби. Аз дойдох, за да имат живот и да го имат преизобилно.” В този стих Христос говори за два принципа. Този крадец не иде отвън. Той иде отвътре и е свързан с нашия ум, с нашето сърдце, с нашите чувства. Той има достъпи там. Христос казва, че Той иде да ви каже нещо, да ви даде благословение. Крадецът не иде, освен да открадне, заколи и погуби. Краде, коли и погубва – прилага своя принцип. В тоя принцип е отрицателният елемент. Над този принцип има друг – Христовият: “Аз дойдох, за да имате живот вечен и да го имате преизобилно”. Думите, които каза Христос: “Аз дойдох, за да имат живот и да го имат преизобилно”, имат смисъл и са един велик принцип.

“Аз дойдох, за да имат живот”, стр. 135; 204

В човека има един груб елемент, от който трябва да се пази. Той съкращава живота му. Болестите се дължат, именно, на този елемент. Той отнема силата му. Ние наричаме този елемент низш мъжки принцип, за отличие от висшия мъжки принцип, наречен още принцип на Мъдростта. Низшият мъжки принцип съществува във всеки човек – мъж или жена. Този принцип се проявява обикновено в хора, които обичат да властват, да господаруват, да се налагат на другите. Който прилага този принцип, той го изпитва и върху себе си.

“Подмлади”, стр. 340; 126

Йерусалим представлява низшия принцип у хората и затова там разпнаха Христа... Самария е психическият принцип у човека, а Галилея е висшият принцип.

“Спаси ни”, стр. 196; 201

Чистият и свят човек е всякога доволен от живота си, той е готов на всички услуги и жертви за благото на своята душа и на своите ближни. Който прелюбодейства, той е опетнил душата си. Той е готов на всички престъпления. Като прелюбодейства, човек служи на плътта си. Тя взима надмощие в човешкия живот. Този принцип наричаме “хопити”. Той руши, разединява, умъртвява. В Евангелието този принцип е наречен грях, змия. Той беше проникнал и в Рая, качил се беше на забраненото дърво и оттам се разговаряше с Ева. Човек е дошъл на Земята да изпълнява Божията воля, а не да служи на низшия принцип. Той е влязъл в работилницата на живота – в света, и трябва да определи отношенията си към него.

“Вкъщи”, стр. 169-170; 5

В БОГА има едно качество: в Него няма противоположности, в Него има само един принцип – каквото и да види, Той всякога се весели. БОГ вижда само добрата страна.

“Малката радост”, стр. 16; 36

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...