Jump to content

СЪБОРЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО


Recommended Posts

Съборът на Бялото Братство

 

Началото на физическата година е 1 януари, началото на Ду­хов­ната година е 22 март, а началото на Божествената година е през август. Тогава става Събор на Слънцето с представители от вси­чки планети, затова ние правим нашия Събор през август, има най-благоприятни условия за него.

13, с. 187

 

Аз искам да ви представя Божественото учение в достъпна фор­ма за приложение още сега, а не за в бъдеще. Остане ли да се раз­бере и приложи за в бъдеще, то е неразбрано учение. Например мно­зина очакват събора. Казвам: Ако те не могат да разберат днеш­ния събор, и другият ще остане неразбран за тях. Да разберем Бо­жи­ята Любов, това е събор; да разберем Божията Мъдрост, това е съ­бор; да разберем Божията Истина, това е събор. Съберем ли всич­ко това, то представя най-великия събор в света. Ако се съ­бе­рем на едно място да обменим своята любов, своето добро, да из­пратим своята мисъл в света, да утешим бедните, страдащите, то­ва е най-великият събор. Тъй щото целта, за която сме се събрали тук, е пак събор.

3, с. 177

 

Днес вие сте събрани тука. По силата на какво е станало това съ­биране? По силата на вашите сърца, по силата на вашите умове, по силата на вашите души и по силата на вашите духове. Щом Бог ви е събрал всички заедно, и Той ще присъства между вас.

9, с. 364

 

Днес ние се радваме на всички приятели, които са дошли от да­лечни страни, защото са се отзовали на поканата на Божествения свят. Ние се радваме, че и те стават проводници на новата любов, ко­ято иде вече в света. Ние се радваме, че чрез всеки присъстващ, тук присъства целият им народ: чрез французите присъства цяла Фран­ция, чрез англичаните присъства цяла Англия, чрез лат­вий­ци­те – цяла Латвия, чрез руснаците – цяла Русия, чрез италианците – цяла Италия, чрез германците – цяла Германия, чрез финландците – цяла Финландия, чрез шведите – цяла Швеция, чрез гърците – ця­ла Гърция, чрез югославците – цяла Югославия. Всички народи, на които сега не споменаваме имената, ще ги споменем в бъдеще, ко­гато имат възможност да се отзоват на великата покана на Въз­ви­шения свят. И като погледне на тази сбирка от различни нации, чо­век не може да не се радва на голямото разнообразие, което съ­щес­твува в Божествения свят.

9, с. 322

 

За 19 август – съборния ден – ще се приготвите като за Ве­лик­ден. Ще се измиете, ще се облечете с най-хубавите си дрехи – бя­ло палто и бяла шапка.

12, с. 143

Чистотата

Планината обича чистотата. Пазете като свещен завет чис­тотата на планината. Всяко късче хартия, останки от храна, тор от добитъка, който е идвал тук – всичко това трябва да се от­с­т­ра­ни.

Само в чистотата можем да чуем говора на планината.

Външната и вътрешната чистота вървят заедно. Те са за­ви­си­ми една от друга. Щом няма външна чистота, няма условия и за вът­решна.

Защо дойде този дъжд? Той дойде навреме. Пазете чистота. Дру­гояче след два-три дена могат да изпратят пак дъжд, но не за­ради нас, а за изчистване. Разумните Същества тук обичат чис­то­тата. Тя е необходима.

От вас нищо не искам, но искам да държите чисто, да не хвър­ляте остатъци, където попадне.

Трябва да имате чистота както физическа, така и на ума и сър­цето. Човек трябва да пречисти желанията си, да види кои от тях са животински, човешки и Божествени и всякога да задържа те­зи, които са човешки и Божествени.

В Библията се казва, че Исус Навин срещнал един човек с меч. Разхождал се из лагера. Той бил ангел. И Мойсей казва: “Па­зе­те чистота в лагера, че като минават ангели, да виждат чистота на­всякъде.”

И тук някоя вечер се разхождат ангели!

Първото нещо е чистотата. Всяка култура трябва да започне с чистота на къщата, дрехите, тялото и тогава да се пристъпи към вът­решната чистота.

Непристъпните места в планините са чисти, понеже там чо­веш­ки крак по-рядко стъпва. Светлите Същества, които живеят тук, из­бират чисти места за свои центрове. Цялата планина е пълна с очи. Където минавате, те ви гледат.

12, с. 11

 

Като сте дошли на планината, трябва да се учите. Планината ис­ка от вас чиста мисъл. Ако мисълта ви не е чиста, ще дойдат бу­ри, ветрове, дъжд, гръмотевици. Планината не търпи нечисти мис­ли и чувства. Тя не търпи нечист живот. Лошият живот на хората, ко­ито посещават планините, разваля времето. Щом времето се раз­ва­ли, те напущат планината. По този начин тя се освобождава от тях. Планината е единственото място, гдето хората могат да научат как­во нещо е чистотата.

Съвременните хора търсят удоволствия, разнообразие по кина, по театри. Няма по-красиви картини, по-реални филми от тия на Природата. Излизайте всред Природата и любувайте се на това, което виж­дате в нея. При това нейните картини са чисти, възвишени. Те под­тикват човека към наука, към изучаване на законите, които уп­рав­ляват живата Природа. Един закон има в Природата, закон на един­ство, една мярка – единицата, една причина – Първопричината на нещата. В закона на единството е и законът на множеството. В еди­ницата мярка се включват всички останали мерки. В Първата При­чина се крият всички причини.

Планината дава на човека, а не взима от него. Тя го учи на без­користие. Болният се нуждае от слуги, от превозни средства, за да отиде от едно място на друго. Здравият обаче няма нужда от слу­ги. Без превозни средства той обикаля планините и се ползва от тех­ните богатства. Кой от двамата печели повече? – Здравият. Ще дойде ден, когато и болни, и слаби ще ходят на планината. И до най-високите върхове хората ще отиват с автомобили, с аероплани. До­като сте здрави, ползвайте се от планината, без да очаквате ня­как­ви съобщителни средства.

7, с. 258

 

И тъй, лагерът ви трябва да бъде чист. Вие трябва да бъдете чис­ти. Мислите, чувствата и постъпките ви трябва да бъдат сор­ти­рани. Като се върнете в София, трябва да сте израсли 4 см на ви­со­чи­на. Това е една притча. Ще определите какво значи да станете 4 см по-високи. Казвате: “Младите лесно растат, но старите какво да пра­вят?” – Има начин за израстване и на старите, но те сами трябва да го намерят. Старите ще кажат: “За нас не е толкова важно да рас­тем на височина, но как да се справим с мъчнотиите и страданията си? И за това има начин.

5, с. 118

 

Като сте дошли на планината, вие трябва да живеете добре, да не опетнявате Природата, която е част от цялото Битие. От всички се искат чисти мисли и чувства, за да не нарушавате хармонията на Природата. Най-малкото нарушаване води след себе си голямо на­казание. Всяка нечистота, всяко недоволство, всяко роптание и оплак­ване се отразява болезнено върху съществата от духовния свят. В тях всичко е красиво, хармонично, пълно с любов. Днес ду­ховният свят е пълен с оплакванията на хората. Всички се оп­лак­ват, че нямат пари, имоти, къщи, дрехи, добри условия и т. н. Обаче на тия оплаквания не се дава никакъв отговор и внимание. Човек има право да се оплаче само един път в живота си, и то след като е жи­вял 120 години. Това се отнася до ония, на които съзнанието е про­будено. За обикновените хора се позволява по едно оплакване на година. Понеже хората се оплакват много често, почти всеки ден, оплакванията им не се приемат. Новият живот изключва вся­как­ви оплаквания.

8, с. 45

 

Целта на нашето пребиваване тук е да направим връзка с не­ви­димия, с реалния свят. Вие мислите, че освен вас никой друг няма тук; вие мислите, че планината е празна. Не, безброй очи има в пла­ни­ната, които следят всичко и ви изпитват. Щом има очи, има и уши, вси­чко се вижда и чува. Когато Мойсей изведе евреите из Египет, той ги заведе в пустинята, дето като деца трябваше да ги учи как да стъпват, как да пазят абсолютна чистота. Той им казваше: “Понеже Бог се движи между вас, вие трябва да пазите голяма чистота, да не се натъкне Той на някаква нечистотия.” Обаче и досега още евреите не живеят в тази чистота. И българите също не спазват тази чистота. Ако биха приложили чистота в живота си, те щяха да прогресират по-бързо. Из цяла България най-чисти хора са еленчани. В това отношение те седят по-високо и от американците. Лагерът ни трябва да бъде абсолютно чист, та който мине оттук да остане доволен.

И тъй, ако искате да се ползвате от благата на Природата, все­ки ден трябва да си миете краката до коленете, и то поне по три пъ­ти: сутрин се мийте с топла вода, на обяд можете да се измивате в езерото и вечер – пак с топла вода. Мийте си краката и не се стра­хувайте. Добре е да се правят частични измивания на тялото. По­някога те са за предпочитане пред целите бани. Изобщо Природа­та обича разнообразието. Германският лекар Луи Куне е схванал този закон и затова на слаби, на болни хора той препоръчва седящи ба­ни, т. е. да се измива само едната половина на тялото, а другата да остане суха.

3, с. 112

 

Всяко нещо, което иде от света, непременно ще се оцапа. Обаче как­то се е оцапало, така може и да се изчисти. Някои неща могат да не се цапат – зависи от мястото, през което са минали. Има извори, кои­то се цапат, но има извори, които никога не се цапат. Щом видите ня­кой нечист извор, изчистете го, без да се сърдите на външните ус­ловия, без да търсите виновника за неговата нечистота.

7, с. 49

 

Ако сте на планината и трябва да измиете лицето си, какво ще направите? Ще отидете при някой извор, ще гребнете от водата му и малко настрана от него ще измиете ръцете и лицето си. Ако на това място има езера както тук, ще отидете до най-близкото езе­ро, ще влезете две-три крачки навътре, за да не пада водата от лицето ви вън от езерото. Ако пък се намирате в местност, дето има цветя, ще се измиете върху тях, водата да падне отгоре им.

3, с. 106

 

Едно нещо трябва да имате предвид: щом сте дошли в пла­ни­ната, вие трябва да пазите абсолютна чистота.

Ако не пазите правилата на чистотата, ще ви бият на общо ос­нование. Дойдете ли на планината, не мислете, че можете да жи­ве­ете както искате. Не, вие трябва напълно да се съобразявате с ус­ловията на планината. Дето мръднете, каквото направите, считайте, че много очи ви следят, наблюдават и преценяват. И сами да сте, знай­те, че около вас има много същества, които виждат всичко. Не се ли съобразявате с правилата, които планината налага, вие ще се под­дадете на влиянието на лукавия. Той ще ви каже: “Няма защо да се безпокоиш.” Планината е широка, навред могат да се хвърлят бок­лу­ците. Не бъдете толкова глупав да разпилявате силите си напразно. Толкова хора има тук, други нека чистят. Вие си почивайте. Наистина ни­кой не е задължен да чисти. Тук всичко се върши доброволно, по лю­бов. Никой никого не може да съди, защото няма закон за съдене. Ка­то говоря, че трябва да се пази чистота, това се налага от хигиената. Важ­но е, че всички имате добро желание, правите усилия да пазите чис­тота. Усилията ви са големи, но методите ви не са практични. На­пример някой се окаля и бърза да се опере, да изчисти калта. Този ме­тод не е практичен. Оставете калта да изсъхне и после я чистете. Ре­чете ли да перете калното място с вода, ще станат петна наоколо. А тъй, като изсъхне калта, изтъркайте я и ще видите, че нищо няма да остане от нея. Следователно направиш ли една погрешка, не бър­зай да я измиеш. Остави я ден-два да изсъхне и после внимателно я из­търкай между пръстите си. По този начин тя по-лесно ще се из­чис­ти, отколкото да я переш с вода. Като я переш с вода, ще си съз­дадеш по-голяма беля.

5, с. 111

 

Вие трябва да бъдете образец на чистота, светли мисли, възвишени чув­ства и благородни постъпки. От Школата трябва да излязат хо­ра на новото, които виждат ясно нещата и знаят как да подпомагат.

Образци във всичко! Образци не на думи, а на дела!

12, с. 120

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...