Jump to content

РИЛА – СВЕЩЕНАТА ПЛАНИНА


Recommended Posts

РИЛА – СВЕЩЕНАТА ПЛАНИНА

 

Мойсей, като дойде при горящата къпина, чу глас: “Изуй обу­ща­та си, защото мястото, на което стоиш, е свето.”

Мойсей научи, че има свещени места.

Рупите са непристъпни, там живеят Възвишени, Напреднали Съ­щества. Някой може да мисли, че като отиде на Рупите, може да яде и да пие и да има обикновени мисли. Тези места са за онези, ко­ито мислят за Бога.

Ако речем да приказваме по този начин, някой ще помисли, че това са приказки от 1001 нощ.

И тук има свещени места. Свещените места са опасни. Ако идеш там и не си подготвен, ще се случи някое нещастие. За там чо­век трябва да е подготвен. Далеч са тези свещени места, но ако някой попадне там, да има предвид. По-хубаво е, че са по-да­леч.

Ако едно Напреднало Същество е далеч девет милиона ки­ло­мет­ра, за 30 секунди може да дойде при тебе. Човек не трябва да се смущава, но да работи. Животът е велика работа, в която всички взе­мат участие. Всеки човек, доколкото работи, участва във ве­ли­ка­та работа на Природата.

Ако ви се отворят сега очите, ще видите тук пред себе си един друг свят!

Земята е една затворена книга. Колко неща има написани в нея! Неизчерпаеми богатства съдържа тя.

На днешната беседа на Молитвения връх имаше много при­я­тели от невидимия свят. Те дойдоха при вас и вие не ги познахте!

Съществата, които живеят тук, имат свои центрове. Там чо­веш­ки крак почти не е стъпвал. Тук има места, дето са стъпили ан­гели. Тези места са невидими. Тях фотография не ги хваща. Тези мес­та са етерни. Тези центрове остават неизвестни. Те са свързани с други по-висши центрове.

Колко работници има тук! Тук идват милиарди работници, ко­и­то работят и сега. Те са строили езерата.

Нашата задача в бъдеще ще бъде да продължим работата им. Понеже ние вървим по техните стъпки.

В България може да се внесе култура, понеже теренът спо­соб­ства. В Египет, за да се внесе култура, трябваше да се построят пи­рамидите. Върху тях почива египетската култура. Като нямаха ви­соки места, египтяните ги създадоха, за да имат по този начин тран­сформатори на космичните енергии, които идат към земята от все­мира.

Планинските върхове възприемат космичните енергии, които идат към земята, трансформират ги и ги разпространяват навсякъде.

Има специфични места, дето може да добиете специфични енер­гии.

Всяка част на планината е свързана с една разумна сила в Природата.

И като се качите на един висок връх, ще се свържете с Ра­зум­ното в Природата.

Като се качите на един висок връх, помислете си каква служба из­пълнява той, какво предназначение има. И езерото си има пред­наз­начение, колкото и да е малко.

12, с. 14

 

Планинските места са пълни с енергии и носят благословение.

По високите места има повече електричество, а в ниските – по­вече магнетизъм. Изобщо в планините е събран колосален запас от електромагнитни енергии. За мисълта са нужни планински места.

Енергиите от планините слизат долу в полето, за да го на­пра­вят плодородно. В бъдеще планините ще се снишат, а полетата ще се издигнат на планини.

14, с. 208

 

България е избрана, понеже има много планини, а без тях не мо­­же. На Земята има центрове, които са врата на живота, и водата, ко­ято минава през тях, е вече свещена и има голямо въздействие. Те­зи врати се пазят. Вода с голямо действие, с изобилен живот има в непристъпните, свещени места на планините, пазени от посветени.

14, с. 211

 

Дето се говори, че на Олимп обитавали боговете, това не е би­ло сегашната планина Олимп, а Рилският масив. Той е бил го­ле­ми­ят Олимп, който после спаднал. А сегашният Олимп после се е офор­мил. В бъдеще ще има филми, в които ще представят как се е съз­дала земята и ще копират от реалния филм, който се е запазил – Ака­шевите записи. Съществата са запазили всички тези процеси на миналото във вид на филм. И в бъдеще хората ще ги виждат. За­помнете, има връзка между Хималаите и Рила.

13, с. 22

 

Мусала е главата, Рупите са черният дроб, а Седемте рилски езе­ра съответстват на сърцето.

Като гледам тези канари, чета как са живели хората в ми­на­ли­те епохи.

Какви адепти са минавали през тези места!

Този масив между Олимп, Шар и Рила е бил голям. Той е бил над десет хиляди метра висок. Целият този масив е бил Олимп – мяс­то на боговете. Мусала е бил връх с височина 7–8 хиляди метра. Му­сала е място, дето няма никакви утайки. Значи не е бил под морето ни­кога. Едно време тук на Балканите е имало тропически климат.

Рило-Родопският масив е бил център на разумните сили, които са работили. Той е бил опорна точка за тяхната строителна дейност. Тук е имало ложа на Всемирното Бяло Братство от най-дълбока древ­ност.

12, с. 15

 

Мусала

 

Изкачването по високи планински върхове подразбира влизане в един висш свят. Следователно изкачването на върха Мусала не е ни­що друго, освен отиване при Бога, т. е. изкачване на някое духовно мяс­то. Човек може да намери красивото и великото в света само по високите места. В този смисъл човек всеки ден може да се из­­качва по високи върхове, да се освежава, да повдига мислите и чув­ствата си. Животът по високите върхове е живот на истинска му­зика и поезия. Само оттам човек може да възприеме нещо въз­ви­шено и велико. Гениалните музиканти са приемали музиката от ви­соките места и после я сваляли в низините, между хората. Колкото по-добри приематели били, толкова по-точно са я предавали. Човек мо­же физически да се движи в долината на живота, а умствено и ду­ховно – по височините.

10, с. 34

 

Някой пита защо сме дошли на Мусала. Който е дошъл на Му­сала, продължава му се живота с още една година. А една година кол­ко много струва. Вие все сте приели нещо тук, колкото и да са при­митивни вашите апарати.

Като дойдеш тук, цяла година ще обработваш впечатленията. На Петровден връх Мусала приема специфична енергия от Слънцето. Хо­рата в света казват: “Не ви трябва да ходите по планините”. Само мъд­рите хора ходят по такива високи и чисти места.

14, с. 167

 

Като застанахме на снега под Окото, Учителя каза:

Тук е Светилището на Рила. Връх Мусала е кубето на Рила. Све­тилището е триъгълник, образуван от езерото Окото, Ма­ри­чи­ните езера и връх Мусала. Светилището обхваща всичката тази мес­тност от езерото Окото до Маричините езера.

13, с. 8

 

Някога Мусала е бил най-високият връх в Европа, после се сни­шил. На няколко пъти България е била море и суша, обаче Рил­с­кият масив всякога е оставал суша и е стърчал като голям остров над водите.

13, с. 8

 

Някога Мусала е бил много по-висок и там е имало една площ, ши­рока 400 метра. Първите култури на Мусала съществуват в биб­ли­­отеките на Невидимия свят. Връх Мусала никога не е потъвал под вода, докато България няколко пъти се е издигала и хлътвала. Сре­­диземно море е долина, която е потънала при релефни промени. Днес Македония и Беломорието постепенно потъват.

14, с. 210

 

Хималаите, които сега са най-високата планина, имат своята дъл­бока причина да се съградят. В бъдеще може би на Земята ще се създадат още по-високи върхове.

14, с. 210

 

Изучавайте психологически планините. Това става като на вся­ка местност в планината ще прекарвате известно време и ще ви­дите какво разположение ще имате, какви идеи и подтици ще се ро­дят във вас. По това ще познаете какво е психичното действие на мястото.

13, с. 207

 

Тук, при Окото има нещо хубаво. Дойде ли в размишление, чо­век ще почне да вижда картини от миналото – грандиозни и хубави. Тук трябва да направим един опит. Мястото съдържа много маг­не­ти­зъм, ще ви покажа в какво положение да поставите гърба си и ще ви­дите какво влияние ще усетите. Тези скали наоколо са складирани енер­гии за бъдещето. Ако хората биха имали знания за тези енергии, как­во тичане би било насам! Това място по някой път действа елек­т­рично, а някой път – магнетично, променчиво е. Окото разполага за мисъл, творчество, също и Олтарят. Водата на Окото е много ху­бава.

13, с. 207

 

Като сте дошли на Мусала, задачата ви е да се свържете с вси­чки добри хора, които желаят подобрението на човечеството. Пос­ле трябва да се свържете с всички същества от духовния свят и от Бо­жествения свят, които работят за повдигане на човечеството. Като се свържете с добрите хора на физическия свят, с разумните и въз­ви­шени същества от духовния и от Божествения свят, вие ще за­поч­нете да мислите и работите като тях. По този начин ще станете про­водници на Божиите блага. Когато човек е свързан с добрите съ­щества от трите свята – физически, духовен и Божествен, той става маг. Достатъчно е да удари с пръчицата си, за да постигне всичко, как­вото желае. Както мъглите се движат постепенно и разкриват хо­ризонта, така магът отваря и затваря тайните врати на Природата.

10, с. 8

 

Защо ви доведох на Мусала? Да познаете Господа! Той ви го­во­ри отгоре, но вие не разбирате езика Му. Той ви казва: “Вие трябва да се обичате”. Да обичаш, както хората обичат, това развращава. Вие трябва да обичате така, както Бог обича. Ще обичате и ще про­щавате. Ще работите за кого? Само за Господа. Тая мисъл: “За Бога” да седи всякога в ума ви. Каквото вършите, само за Бога да го вър­шите. Ако някой ме запита: “Защо обичаш Господа, защо Му слу­жиш?”, ще кажа: “Защото Бог ме обича. На любовта винаги се от­го­ва­ря със служене, с работа. Любовта работи. Това да знаете. Това е Мусала, високият връх. Доброто е нещо вътрешно. Човек трябва да бъде добър в сърцето си. Доброто, което Бог е вложил във вас, ще гледате да го развиете, като работите единствено заради Господа. Ще се борите, докато вашите добродетели вземат надмощие и ка­же­те: “Мога да служа на Бога през всички времена и при всички ус­ловия”. Вие казвате: “Да бъдем добри”. За доброто има три ка­те­го­рии. Човек може да бъде добър за себе си, човек може да бъде до­бър за ближните си. Аз считам, че идеалното състояние е човек да бъде добър за Бога. Да бъде добър за себе си, човек е научил то­ва изкуство. Да бъде добър за ближните си – също. Отсега нататък тряб­ва да учим да бъдем добри за Господа.

15, с. 51

 

Езерата

 

Първото езеро, наречено Махарзи, е средище на материалните бла­га. Второто езеро, Елбур, е граница между физическия и Духовния свят и е облог на доброто. Третото езеро, наречено Балдер-Дару, е езе­ро на хубавото. Близнаците са езеро на приятелството. Петото езе­ро, Махабур или Бъбрека, е на чистотата. Шестото езеро, Сър­це­то, е обмяна на Любовта. Седмото езеро, наречено Шемхаа, е Бо­жественият свят. Местата на Езерата са магнетични и чисти. Ця­лата местност е магнетична и особено при чешмата, където има изо­билно ултравиолетови лъчи.

14, с. 211

 

Първото езеро наричайте Махарзи. Това значи “Голямата по­чивка”. Там ще си починеш. Първото езеро е физическият живот.

Второто езеро, гдето е нашият стан, наричайте Елбур. Това зна­чи “Бог е силният”. Елбур можем да наречем още Езерото на из­питанията.

Третото езеро наричайте Балдер-Дару. Тези думи преведени оз­начават “Онзи, Който дава благата”.

Четвъртото езеро се казва Близнаци.

Петото езеро наричайте Махабур. Това означава: “Големият и Силният”.

Шестото езеро е Сърцето.

Седмото наричайте Главата или Шемхаа. Това е име на Мъд­ростта.

Да направим размишление върху следната идея: “Яснотата и пъл­нотата на живота.”

Яснотата е по отношение на умствения живот, а пълнотата – по отношение на духовния.

12, с. 47

 

Цяла наука е човек да бъде доволен. Не се иска много. На­при­мер, дойдеш при петото езеро Махабур. Целият ден това езеро е твое – на твое разположение. Но като залезе слънцето, то вече не ти при­надлежи. На другия ден ще имаш нов акт за това или друго място. За един ден може да притежаваш цялото пето езеро, фактически ще е твое. Днес всичкото това място е ваше, но до довечера.

12, с. 266

 

Когато се обливаме с вода или пием вода, трябва да го правим при мисълта, че Бог живее във водата. Тогава няма да има никакви не­щастия, няма да има изстиване, ще бъдем под закрила.

(При езерото на Чистотата): Тук обстановката е чиста. Човек тря­бва да бъде чист, за да види каква е обстановката. Тук виждате дра­пировката, маскирано е всичко. Хубавите неща са маскирани, дра­пирани, за да не идват всички тук. Тук има публика, която ви гле­да. Тя се интересува от вас. Вие сте актьорите.

12, с. 57

 

Веднъж при езерото Сърцето Учителят каза:

– Всичко е светлина.

Всяка форма е светлина – камъкът е светлина, земята е свет­ли­на, тревицата е светлина, цветенцето е светлина.

Един ден тези форми ще се изменят и ще станат пак светлина. И хората, където и да отидат, пак ще се върнат в светлината.

Те ще станат светлина, защото всичко е светлина.

12, с. 220

 

Езерото Елбур откъм нашия лагер е магнетично, а от дру­га­та страна е електрично.

Планината във всеки момент е различна, колкото и малко да бъ­де различието, което се чувства. И различието се причинява от на­чина, по който планината възприема и отразява слънчевите енер­гии. Трептенията, които планината излъчва като отражение на слън­че­вите енергии, всеки път са различни. Затова планината е толкова раз­лична. Всъщност това разнообразие, което има на планината, е най-важното. Но вие не можете още да го схванете, понеже нямате дос­татъчно светлина в съзнанието.

Планината е много разнообразна, понеже зад формите, които виж­дате, е онази разумност, проява на Бога. Погледът ни трябва да про­никва зад формите в тази разумност.

12, с. 41

 

 

Формули

 

Упражнение при езерото Махабур.

Измиване на нозете, като се произнасят следните думи: “Чис­то­тата носи живот.”

Измиване на главата, при което се произнася: “Божията свет­ли­на да озари лицата ни.”

После плискане вода напред с ръце.

Учителят каза след упражнението: “Струва си трудът човек да дойде тук, за да се измие поне веднъж на годината по този на­­чин.”

Съществата, които са създали преди много време тези места, са мислили още тогава за нас.

А тези същества тук – тревите – на които седим, колко време са ни чакали! И сега те се радват, че сме дошли при тях.

12, с. 48

 

(При езерото на Чистотата)

Днес ще направим едно измиване в името на онези велики за­кони, които управляват живота.

Измиваме ръцете, главата и нозете си на езерото, като про­из­насяме следните думи:

“В името на Божията Любов мия ръцете, главата и нозете си.

В името на Божията Мъдрост мия ръцете, главата и нозете си.

В името на Божията Истина мия ръцете, главата и нозете си.”

После се навеждаме и с двете ръце плискаме вода навътре в езе­рото.

12, с. 59

 

 

 

Първата проява на Бога, която знаем, е Любовта. Бог е лю­бов. От звездите, от Слънцето, от плодовете иде Божията Лю­бов. Любовта е зад въздуха, зад водата, зад крушите, зад ябъл­ките, зад хляба. И затова всяка форма, която срещаме, не­ка да ни бъде като съединителна връзка, чрез която да се свър­жем с онова, което е зад нея, а именно – с Любовта на Бо­га. Ето защо когато възприемаме въздуха, водата, ябъл­ка­та, крушата, хляба, когато наблюдаваме звездите, камъните, цве­тята, трябва да се свържем с онова, на което те са про­вод­ник. И ако при яденето ние направим връзка с Любовта на Бо­га, тогава сме яли добре. И ако при дишането ние се до­кос­нем и приемем Любовта, която е зад въздуха, тогава ние сме ди­шали добре. И ако при отправяне на поглед към Природата ние се докоснем до Любовта, която е зад нейните форми, то­га­­ва ние сме ги гледали добре. Засегнал съм Любовта от всички стра­ни. Тя е всепроницающа и е велика среда, в която сме по­то­­пени. И в най-дребните същества, и в атомите, и в силите – навсякъде се вижда нейното влияние в една или друга форма. Виж­­дам чешма и в нея откривам Любовта. Онзи човек, като я съ­­граждал, е мислил доброто на хората. Виждам един извор и тогава го наричам Любов. Някое разумно същество го е пус­на­­ло към нас. Виждам, че изгрява Слънцето и намирам, че това е Любов, понеже някое Висше същество издига нагоре нашето све­­тило. Това е Любовта, която стои зад Слънцето. Виждам дър­вото как расте – Любовта е там, която го кара да из­рас­т­ва. В малките неща Любовта е силна. Навсякъде виждам какъв про­­мисъл има – зад всички неща стои Божията Любов.

13, с. 8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...