Jump to content

05_3 АДАМ И ГРЕХЪТ


Recommended Posts

АДАМ И ГРЕХЪТ

 

Как ще обясните греха в света? Защо Бог допусна греха? Причината за съгрешаването на човека седи в неговата свобода. Човек, като едно космическо същество, беше оставен свободен да определи своя житейски път. Грехът на човека е доказателство, че в битието съществува закон на абсолютната свобода. И когато известни същества не могат разумно да използват тази свобода, те сами се ограничават. Трябва да разберете, че щом в живота на човека има грях, това показва, че той има свобода. Ако човек нямаше грях, това ще показва, че няма и свобода. Но по-голямо робство от греха за човека няма; и по-голяма свобода от греха няма. За неразумния човек по-голямо робство от доброто няма, а за разумния по-голяма свобода от доброто няма…

 

… Закона на свободата Бог го е спазил. Той не искаше да реагира против желанието за свободната проява у човека, затова се роди грехът. Господ каза на човека: “Ако бутнеш това дърво, ще умреш, понеже не разбираш законите, за да използваш неговите сили.” Следователно Господ каза, че може да вкуси човек от това дърво, но ще дойде един живот на големи страдания. Затова им даде съвет да не го бутат, но ги остави свободни. Те обаче се усъмниха в това твърдение и го намериха малко невероятно. И пожелаха да го опитат, та затова днес всички носим последствията на този опит. Следователно човек греши, защото е оставен свободен. Но човек е свободен и да се изправи!(6, с. 22 и 25)

 

Трябва да бъдете силни да направите погрешка, но да бъдете и силни да я изправите. Тогава сте силен човек. Всички тия придобити навици, които имате, всичко туй трябва да го изправите. Силни хора ще бъдете. Ако искате да се раждате в погрешките на света, вашата воля не може да се развие. Ако беше така, Бог не би допуснал погрешката в рая. Бог допусна погрешката в рая, за да се яви силата. Съвременните хора ще бъдат по-добри, отколкото беше Адам в рая, дори по-добри от Адама преди да беше съгрешил. (17, с. 15)

 

От вас зависи да сте в хармонията или вън от хармонията. Вие сте, които си налагате да бъдете вън или вътре в хармонията. Та казвам ви да прилагате този велик закон на природата, той е потребен на Земята, той е практически закон. Не мислете, че той е строг закон – той е велик закон, който ни учи на ред и порядък. Адам беше щастлив в рая, но като хапна от плода на дисхармонията, веднага го хванаха за ухото и – хайде навънка! Разбира се, онова е много по-голямо наказание, защото той много престъпи в хармонията. Съгрешиш ли в една нота – един ден ще те държат извън училището; съгрешиш ли в две ноти – два дни, в три ноти – три дни, и т.н. В колкото ноти съгрешиш, толкова дни ще те държат извън училището. Поправиш ли се после – това е благодатта. Законът е абсолютен – дисхармония абсолютно не се търпи. (67, с. 60)

 

Като не разбират Любовта, хората се натъкват на противоречия и се питат коя е причината за съществуването им. Когато човек се пристрасти към нещо, когато го вземе присърце повече, отколкото трябва, непременно се ражда някакво противоречие. Натъкнете ли се на някакво противоречие, не се стремете да го обясните, но знайте, че то е допуснато за добро. Днес може да не е добро, но то има значение за бъдещото ви развитие. Тогава то ще се превърне в добро. Ако не е така, животът, със своите добри и лоши прояви, би бил безсмислен. Бог, Всесилният и Всезнаещ, създаде първите хора, постави ги в рая, като им забрани да ядат от плодовете на дървото за познаване доброто и злото, но същевременно допусна греха, след което ги изпъди от рая. Всичко това беше допуснато, за да се превърне в бъдещо добро. Вие нямаше да разберете живота, ако освен доброто и злото не беше допуснато в света. Без злото светът щеше да бъде наполовина отворен за вас. Както да се обяснява съществуването на злото, този въпрос все остава неразрешен. И светията понякога се намира в противоречие защо е допуснато злото в света. Христос понесе греховете на хората с оглед на тяхното бъдещо добро. Той вярва, че някога те ще разберат Любовта и ще се обърнат към Бога. (139, с. 130)

 

Когато човек е ял от забраненото дърво – съгрешил, понеже познанието, което е добил, не го употребил за своите ближни, а всичко туй употребил за себе си – и за своя пакост, и за пакост на другите. Там е грехът, а не че е ял от дървото. (67, с. 89)

 

Причината за злото в света е личният егоизъм на човека. Сега в европейските народи е на мода фазата на колективния егоизъм – хората се групират в отделни общества и държави и искат само те да живеят добре, без да имат предвид общочовешките интереси… Не говоря, че трябва да вземете отговорността за това хаотично състояние на света върху себе си, защото един човек или група хора не могат да оправят света. Първият човек, който създаде това положение – Адам – той трябва да дойде да изправи света. Законът за причината и последствията е следният: онзи, който е направил погрешката, той е в сила и да я изправи. Чрез когото е влязло злото в света, само чрез него може да влезе и доброто. Според този закон всеки човек в света е лично отговорен за своята съдба. Отделният човек не е виновен за онова, което става в света, но за своето си положение всеки сам е отговорен и виновен. Има и посторонни външни влияния, но главната причина за създаването на тези външни условия е в самия човек. Следователно всеки човек е в състояние да изправи лошото си положение… Докато човек поставя по-горе своите интереси от интересите на другите, той все ще живее във фазата на егоизма. Когато в рая човек заживя по този начин, той наруши установения там от природата порядък и трябваше да го изпъдят. Ябълката, за която споменава Библията, е онази неестествена храна, която човек е започнал да употребява. И грехопадението в света започва с месоядството. Падението даже на ангелите се дължи на месоядството; а зад месоядството стои личният егоизъм на човека, който пренебрегва интересите на животните. Човек, който е месоядец, може да си позволи да направи всички други престъпления. Сега, за да влезем в естествения път на живота, изисква се да обуздаем злото, т.е. егоизма в себе си, и да го турим на работа. (5, с. 90 и 92)

 

Както идеите въздействат върху психическия живот на хората, така растенията въздействат върху нервната система. Алхимиците са търсили жизнения еликсир, за да направят човека безсмъртен. Той съществува и като идея. Важно е човек да намери такава идея, която да го направи безсмъртен. Както храната определя здравословното състояние на човека, така и идеите обуславят нормалното развитие на неговия психически живот. Адам, който е живял в рая и се хранил с най-интелигентните растения и плодове, се отличавал с голяма ученост. Той дал на всички животни имена, съответни на характера им. Това може да направи само онзи, който има знания. Учен човек бил Адам, но като напуснал рая, изгубил знанията си. Защо? Защото бил лишен от онази храна, която имал в рая. Храната го правела учен. Не може човек да се храни със свинско, с козе месо и да стане велик. Йоан Кръстител се хранел с мед и акриди. Медът смекчавал малко характера му.Той бил много енергичен. Акридите пък му придавали веселост и добро разположение. (111, с. 41)

 

Но защо едно “его” върши зло, а друго – добро? У всеки човек има егоизъм, но у едного той е впрегнат да върши благородни дела, а у другиго той се проявява необуздано и безотговорно. Може би друг ще каже, че грехът е причина за всичко това. Но грехът е последица от известни предходни причини. Трети, може би, ще каже, че непослушанието на Адам в Едемския рай е причината за всички беди. Но нима падането на един камък може да събори цяло здание? И нима от изяждането на една ябълка могат да произлязат толкова злини в света? Наистина интересно ще бъде, ако може някой да ни докаже това с научна последователност. Несъмнено причините за злото лежат скрити някъде дълбоко в самата природа. Важно е да търсим причините за греха. (95, с. 49)

 

Какво представлява грехът? Грехът е нещо неопределено. Той е резултат на нещо. Казват, че първият човек е сгрешил. Той е причина за греха в света. Как е сгрешил той? Като ял от забранения плод. Значи грехът е произлязъл от яденето! – Да се мисли така, това показва, че нещата не се разбират. И престъпникът влиза през вратата на къщата, но можете ли да считате вратата за виновница на престъплението? Вратата е едно нещо, а влизането на престъпника през вратата – друго нещо. (139, с. 112)

 

Причината за всички противоречия в света произтича от неща, в които няма абсолютно никакъв грях. Понякога грехът произтича от любовта. Не че грехът се ражда от любовта, но едно неразбиране на любовта може да роди в тебе едно престъпно желание. На първите хора се каза да не пипат онова дърво. Туй желание, което имаха – да ядат, да вкусят от дървото за познаване на доброто и злото, беше причина да излязат от рая. Обаче трябваше да идат да питат. Това дърво имаше свой господар, трябваше Него да питат. Онзи, който минаваше за господар, той не беше господар на дървото. Господ беше господар и Той още отначало ги предупреди да не ядат от това дърво, понеже последствията са опасни. Но понеже бяха свободни, вкусиха от дървото. Някои казват: “Защо Господ им позволи? Защо допусна да стане това в света?” Тогава аз мога да дам същото възражение: защо Господ е допуснал водата да не седи по планините, но да слиза в долината? Казвате: “Тече, това е закон.” Щом има наклон, водата ще тече. Но човек трябва да канализира тази вода, за да не направи много пакости. Щом прави пакости, човек е виновен и затова той не трябва да бъде близо до водата. Остане ли близо, ще му направи пакости. Някой човек носи огън. Огънят е едно благо, но той може да направи пакост – детето му може да падне в огъня и да се изгори. Огънят ли е виновен в случая? Ти, умният човек, след като си си служил с огъня, загради го, сложи един връшник, затвори вратата, че твоето дете да не се изгори. Ти, човекът, трябва да направиш това, а не да чакаш да дойде някой слуга да го направи. В нас има възвишени пориви, благородни стремежи на мисли и желания, вложени от природата. На това се дължи благородството у човека. Те не са лоши, те очакват своето време. Много желания не е лошо нещо, но тия желания да се явят навреме и намясто. Престъплението, прегрешението седи в това, че ние проявяваме известни желания преждевременно. Всяко едно наше желание трябва да дойде на своето място и време. (46, с. 293)

 

Какво накара Адама да вкусва от забраненото дърво? Едно просто на вид желание да си похапне и от забраненото ястие, в което му се струваше, че ще има някаква тайна облага или сила, да придаде нещо на духа му. Но ето че вкуси – и какво придоби? Усети се, че беше гол. Не само че не придоби, но изгуби вътрешната си духовна обвивка. И ето че се принуди да си прави облекло, за да си крие голотата. (42, с. 163)

 

Ще кажете, че и Адам бил гол в рая. Каква е била голотата на Адам обаче, не се знае точно. Къде е сгрешил той, и това не се знае. Според някои грехопадането е станало в астралния свят и оттам Адам и Ева, облечени в кожени дрехи, трябвало да слязат на Земята. Кожените дрехи представляват плътта, в която астралният човек се облича, за да стане жител на Земята. (145, с. 7)

 

Всички хора трябва да останат голи, като Адама, и след това да облекат дрехата на светлината, в която няма никакво съмнение, никакъв страх. Сега сте облечени, но сте порочни. Тогава ще бъдете голи, но чисти като светлината. (99, с. 60)

 

Сегашният човек е с брада, първият човек – Адам – е бил без брада. Значи брадата се явила впоследствие, като резултат на трудния живот, който прекарал на Земята. Забелязано е при това, че колкото в по-диво състояние е човек, толкова е по-космат. Интересно е да се направят изчисления колко години е трябвало да минат, докато се махне брадата му. Колкото по-космат е човек, толкова по-лоши са били условията на живота му. Почнат ли космите да падат, условията му се подобряват. (145, с. 272)

 

Адам 900 години се подвизава, той имаше знания, не беше невежа човек. Ние съжаляваме, че умря преждевременно, не можа да остави изкуството на дългия живот. Тогава хората на 50-60 години бяха малки деца, те бяха щастливи, майките ги носеха на ръце 90 години; на 120 години детето беше като на 12 години наши. Пък сега вече се измени целият закон – детето още две-три годишно иска да се освободи, а птиците – и още по-малки. (24, с. 132)

 

Когато Бог постави Адама в рая, Той не определи колко ще живее, но му даде Своя Завет, от изпълнението на който зависеше продължителността на неговия живот. Бог му каза: “Ето, дървото за познаване доброто и злото е граница на друг свят, в който няма живот, няма знания. Той е мястото на смъртта. Ако хапнеш един плод от това дърво, ти ще влезеш в тази граница, в държавата на смъртта и ще опиташ нейните закони.” Някои казват, че познават това дърво – то не било такова, каквото е предадено в Писанието. Не, много неща могат да се кажат за дървото на смъртта, но въпросът сега не се отнася до него. Който иска да знае нещо повече за това дърво, нека посети гробищата. Целият свят е пълен с паметници, върху които са написани нещастията и страданията на хората, вкусили от плодовете на това дърво. Гробовете на вашите близки и далечни, заминали за онзи свят, не са нищо друго освен окапалите, изсъхнали листа на това старо, великолепно дърво на смъртта. Всички паметници с красиви надписи са окапалите листа на това дърво. Като говорим за дървото на смъртта, в контраст на него изпъква Дървото на вечния живот. Христос казва: “Това е живот вечен, да позная Тебе, Единаго истиннаго Бога.” Питам: коя майка и кой баща желаят детето им да умре? Следователно, когато казвате, че сте родени от Бога, питам: как е възможно Бог – вашият Баща, да ви роди хилави, болни и недъгави? Как може роденият от Бога да умира? Човек някога се е родил от Бога, но се е отклонил от Него, вследствие на което в живота му е проникнал грехът, страданието, кривите разбирания, болестите, смъртта. След всичко това хората се запитват защо Бог е създал такъв свят. Когато някой си поръча нови обуща и те излязат тесни, че образуват мазоли по краката му, Бог ли е виновен за това?(129, с. 76)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...