Jump to content

06_1 АДАМ И ХРИСТОС / АП. ПАВЕЛ НАРИЧА ХРИСТОС “ВТОРИЯТ АДАМ”


Recommended Posts

АДАМ И ХРИСТОС

 

АП. ПАВЕЛ НАРИЧА ХРИСТОС “ВТОРИЯТ АДАМ”

 

Сега не смесвайте понятието за Христос с понятието за Адам. Апостол Павел нарича Христос “втори Адам”, но в сравнение с Адам Христос никога не е вървял по пътя на човешката еволюция, което значи, че Той никога не е грешил. Христос е слязъл от друг свят, за да опита живота, но Той сам не е от човешка еволюция. В Писанието е казано, че Христос не е дошъл да помага на ангелите, но е дошъл да помага на хората. Той дойде в света да послужи като съединителна нишка между еволюцията на ангелите и еволюцията на хората, и да покаже на последните по кой път могат да придобият Божествения живот. (153, с. 128)

 

Но ще кажете: “Преди толкова години светът не е бил създаден, какъв свят имаше преди Адам?” Преди падането на Адам имаше друг Адам, една друга велика култура. Като падна Адам, хората се изродиха и сега ние казваме: “Ние сме първият Адам.” Вашият първи Адам е ягорида, която само на края на опашката си е Божествена и после еволюира. Като нямало от какво, Господ взел малко пръст, направил от нея Адам и го оставил да живее в един малък рай като градинар. Казваме, че нашият първи баща бил гол. Гол бил, защото мъж, който се оставя да го води за носа една жена, е глупав. Жена, която се оставя да я води една змия, и тя е глупава. То е още по-смешно даже! Не е син Божий този Адам, когото вие знаете. Христос е бил преди Адам, преди Авраам. Той е, Който се нарича Син на Бога живаго. Христос, когато дойде, каза: “Аз съм Онзи, Който беше преди Адам и Авраам.” Той е живял в онази велика епоха, велика култура, когато ангелите са пеели в Божествената зора на живота, в златния век на човешкия живот. Когато дойде грехът в света, тогава дойде великият баща – дяволът, който живее сега вътре във вас и затова вие сте чада на дявола. Ако не познавате, че сте в греха си, ще умрете; всякога ще служите на Мамона и никога няма да бъдете щастливи. Когато казвам “вторият Адам”, разбирам Христос. Той е втори по отношение към закона на Любовта, но по изявлението на Бога Той е първото начало. Сега вярвам, че като се върнете у дома си, ще започнете да търсите в себе си третия принцип.

 

Първият принцип сам по себе си е тъмен и носи тъмнина, а вторият принцип носи светлина на ума. Щом дойде първият принцип – усещате голяма скръб, безсмисленост в живота. Дойде ли вторият принцип – веднага се разполагате, повдигате се. Първият принцип е създал много илюзии в човешкия ум. Първият принцип се бои от втория, защото когато се изпречи пред втория, проявява се светлина и като види своя образ, почва да се плаши. “Правото е на силния” – то е първият принцип, а когато кажете: “Правото е на слабия” – то е вторият принцип. Когато се укроти всичко, когато настане мир, ще дойде третият принцип. (Вж. по-подробно за окултните принципи в беседата! – бел. Р.Ив.)(125, с. 70)

 

Съвременните хора не знаят още какво нещо е истинският морал. Ако първите хора, които бяха в райската градина, знаеха какъв е Божият закон, какъв морал се изисква, те не биха сгрешили. Те сгрешиха, понеже не разбраха Божия закон и гледаха на живота детински. Адам много пъти се е прераждал на Земята и ще продължава да се преражда, докато разбере, научи и приложи Божия закон. Той е бил и владика, и цар, искал е да оправи света, но все не е успявал. И Ева също така се е прераждала много пъти и още ще се преражда. И като царица е дохождала, мъчила се е да оправи света, но светът и до днес не е оправен. По този начин, както хората са работили в миналото, както и днес работят – светът не може да се поправи. Ще кажете: “Как е възможно Адам да се преражда още, когато е създаден по образ и подобие Божие?” Има двама Адама. Първият Адам е бил създаден по образ и подобие Божие, а вторият е бил направен от пръст. Когато се казва, че Христос е вторият Адам, трябва да се разбира, че Той е произлязъл от първия, който е бил създаден по образ и подобие Божие… Когато се казва, че Бог създал човека, това значи, че Той е създал първия човек и го е създал по образ и подобие Свое. Този човек е безсмъртен. Всички Божии творения са безсмъртни, а човешките – смъртни. (87, с. 6 и 10)

 

Ще се възрази, че човек е създаден по образ и подобие Божие. – Този стих има отношение към първия човек, а не към онзи, който е съгрешил! За човека след грехопадението се казва, че е в рабски образ. И Христос, като се видя в този образ, се смири. Следователно, докато не се смири и не познае Отца си, човек не може да мисли, че носи образа на Бога. Защо страдат хората? – За да се смирят. Защо страдат животните? – По същата причина. (20, с. 4)

 

Човечеството с прегрешението на Адам и Ева изгуби надежда. Родиха им се две деца, но смъртта ги завладя; нямаше кой да ги утеши и те, като някои богати, които нямат деца, се оплакват: “Нямаме наследници, всичко това ще остане на чужди хора” – и са обезсърчени. Човечеството се намираше в такова положение, но Бог му даде безсмъртно дете, за да го избави – то е Христос. (125, с. 42)

 

Знаеш ли в какво е вярвал Христос? Той вярваше в прераждането. Защо трябваше Той да се въплъти, да дойде втори път на земята, когато можеше като Син Божий, да си остане на небето? Казват за Христос, че е вторият Адам. Значи Той е идвал един път на Земята, дойде втори път, ще дойде и трети път. (153, с. 158)

 

ПЪРВИЯТ АДАМ (ПЪРВИЧНИЯТ ЧОВЕК, КОЙТО НЕ Е СЪГРЕШАВАЛ), Е ХРИСТОС

 

Спасението не е механически процес. То е вътрешен процес, свързан с невидимия свят. За да се спаси, всеки човек трябва да бъде във връзка с Христа, с Първия човек, за Когото се казва, че е Баща на човечеството. Свещено е името на Христа, на Първия човек. Не е така със съвременния човек. Той е изгубил светостта на своето име, защото е предпочел живота на смъртта пред този на възкресението. Съвременните хора са отделили физическия от духовния живот в себе си, вследствие на което са изгубили връзката си с Първата Причина. Един ден, когато пред тях се разкрият и двата свята, те ще видят връзката между тях и ще разберат, че може да се живее едновременно и във физическия, и в духовния свят. (65, с. 142)

 

Син Человечески, който създаде Адам, пак идва, за да тури ред и порядък в света. Той идва да спаси хората. А какво представлява спасението? Спасението е човек да очисти от себе си нечистото – просто да реагира на отровата в себе си, да поеме въжето в морето, където плава без всякаква надежда. При все това главната задача на Христос не беше спасението. Неговата задача е много по-голяма, защото Той иска отново да ни въведе в райската градина, иска да ни научи как да се храним. На Адам се преподаваха имената на всички растения и животни, предаде му се науката за храненето, както и много други науки. Но като сгреши, той се отдалечи и постепенно създаде свой ред и порядък, създаде съвременния обществен строй. Син Человечески сега идва да чисти и щом започне да чисти, човешкият живот с неговите планове, сгоди и несгоди ще пострада. Ето защо сега именно (след 2000 години) Христос отново възкръсва в много милиони и милиони (хора – бел.ред.). (150, с. 111)

 

Библията е написана от един Дух, Който е диктувал на мнозина да пишат. Каквото Първичният човек е казал на Йезекиила, това и той е писал. Има един човек в света, който никога не е съгрешавал и не съгрешава. Той е Първичният човек. Първичният човек е Христос, Който казваше на Петра: “Скрий ножа в ножницата си! Задачата, която Бог ми е дал, Аз ще я разреша.” “Тури ножа в ножницата си!” – това значи: впрегни ума си на работа и мисли!(65, с. 138)

 

Първото нещо, което Бог е създал, е клетката, проявлението на Бога, безсмъртния човек, който никога не е слизал на Земята. Защо този човек никога не е слизал на Земята? – Понеже тя не може да го удържи. Ако той слезе на Земята, тя ще се мръдне от своята орбита. Някой казва: “Как да не може да слезе този човек на Земята?” Питам: може ли Слънцето да слезе на Земята и да ви посети? Вие мислите, че можете да поканите този велик идеален човек при вас на Земята. Не, не може! Питам: де са животните, които Бог някога създаде? Де е първият човек, когото Той създаде по Свой образ и подобие и на когото даде власт над всяко животно? Значи Бог създаде човека – единият бе направен от пръст, а другият – по образ и подобие Божие. Човекът, който бе направен по образ и подобие Божие, при днешните условия не може да живее между хората на Земята. (51, с. 208 и 211)

 

В “Битие”-то е казано, че Бог направи човека по образ и подобие Свое, мъжки и женски пол ги създаде. Ние не говорим за Ева, която беше направена от реброто на Адам, но говорим за първия Адам и първата Ева (и двамата – Божествени човеци), които сега слизат на Земята като представители на Шестата раса. Вие трябва да бъдете готови да приемете предшествениците на човечеството, които идват вече в света. Това е Христос, Когото всички очакват. (31, с. 29)

 

И Христос е казал: “Не се противи на злото.” С това Той е разбирал, че злото е по-силно от нас и ако речем да се борим, ще бъдем смазани. Всеки, който се е опитал да се бори със злото, той всякога е плащал с живота си. Бог, Който разбира закона, само Той е в сила да се справи със злото. А вие поддържайте доброто. Между злото и вас нека седи Бога на Любовта. Само по този начин вие можете да опитате злото, ако искате да се справите и с него. Дойдете ли в прямо общение със злото, няма да победите, но ще бъдете победени. Ева дойде в прямо общение със злото, но победи ли? Не победи. И тя, и Адам пропаднаха. Но когато дойде Христос, Той постъпи другояче. Между злото и Себе Си Той постави Бога и каза: “Да бъде Твоята воля.” На едно място искаха да Го направят цар, но Той каза: “Царуването не е за Мен.” И си замина. Когато хората поискаха да Му отдадат слава, Той каза: “Аз дойдох да изпълня волята на Отца Си, а не Своята воля.” Всички, които ме слушате сега, трябва да имате този дух в себе си. Между злото и себе си поставете Бога на Любовта, за да победите. Това да бъде изявлението на Бога за вас. (7, с. 99)

 

 

 

Когато говорите за Христа, всякога трябва да разбирате Първия образ в света, Първородния, началото на човешката еволюция, началото на човешкия род. И за Христа се казва, че Той е глава на Църквата. Глава на Христа пък е Бог. Така седи великият въпрос... Когато Бог направи първия човек, каза му да изучава птиците, рибите, животните и да наследи Земята. А когато създаде втория човек, направи го градинар, каза му да обработва земята. Сегашните хора не са и от градинарите – те са от ония, които Господ облече в кожа и им каза: “Ще идете и ще орете земята. Много ще орете, а малко ще получавате.” А на жените им каза: “Вие пък ще зачевате и с много болежки ще раждате.” Защото такива жени, които се съблазняват от едно дърво, не могат да бъдат царски дъщери. (131, с. 104 и 202)

 

Съвременното човечество трябва да се поправи. Божественият свят е добър, но човешкият свят е развален. Хората са го развалили и те сами трябва да го поправят. – “Кой ще оправи света?” – Добрите хора. Както в невидимия свят има добри и лоши същества, така и в човешкия свят има добри и лоши хора. Първият Адам, който беше създаден по образ и подобие на Бога, беше добър и праведен. Обаче вторият Адам, който беше направен от пръст, носеше греха в себе си, затова сгреши. И Ева, направена от реброто на Адама, също сгреши. Всеки мъж и всяка жена, направени от пръст, имат слабостта да ядат повече, отколкото им е нужно. Някои казват, че човек е направен от кал. Не, той беше направен от най-хубавата пръст, а не от кал. Частиците на тая пръст бяха издръжливи и трайни. Впоследствие, когато човекът сгреши, те изгубиха своята чистота и трайност. Така се създадоха различните болести и тумори, от които хората и до днес страдат. (94, с. 26)

 

За кой Адам се говори в “Битие”-то? – За втория Адам, направен от пръст. Първият Адам беше направен по образ и подобие на Бога. Грамадна разлика има между първия и втория Адам. Вторият Адам напусна рая и слезе на Земята да работи и да се размножава. – “Не сме ли чеда Божии?” – Чудно нещо, чеда Божии! Бог е вечен и безсмъртен, а вие, чедата Божии – смъртни. Как е възможно безсмъртният да роди смъртен? Да мислиш, че си чедо Божие, то е по отношение на твоя дух. Като изпъди Бог Адама от рая, даде му условия да се учи и развива. Бог създаде планетите за развиване на човешкото сърце; създаде слънцата за развиване на човешкия ум. И вдъхна в него дихание за живот, да се разширява неговата душа, да изучава целия космос, цялата вселена. И укрепи духа му да работи във вечността. (69, с. 47)

 

Ще дойде някой да те пита вярваш ли в Бога. Трябва да знаеш за кой Бог се говори, за да разбереш вярваш ли в Бога или не. В Европа има 250 милиона богове. За кой от тях се говори? Някой казва, че е българин. Кой е праотецът на българите? Евреите имат свой праотец – Авраам. В “Битие”-то е казано, че Бог посетил Авраама и му казал, че чрез него ще се благословят всички еврейски племена. Нека българите мислят върху въпроса за своя праотец. Ще кажете, че Адам е праотец на цялото човечество, следователно и на българите. Обаче Адам напусна рая. Първият Адам е Христос. Той пръв влезе в рая. Хората го изпъдиха от света, за да влезе в рая. Сега светът е вън от рая, а Христос – в рая. Когото светът не приема, жителите на рая го приемат. Който иска да живее охолно, ще бъде изгонен от рая. Болният, страдащият се готви за рая. (132, с. 137)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...