Jump to content

164. Дал съм ви музика, която твори


Recommended Posts

164. Дал съм ви музика, която твори

Дал съм ви музика, която твори друга, строи и пр. Никога не свиря това, което други са писали - то за мен е надбягвания, скачания, няма в него идея. Свиря това, което ме храни и свързва, то е музика от живата природа."
Един ден след беседа, се бяхме събрали около пианото с Учителя и Той ме помоли да изпълня "Хвала на Любовта". Когато я изпях, Той заговори: "Тази песен е за новия хор от добри певци, който сега се образува. Нов диригент ни трябва, тук много диригенти е имало. Това пеене е извън времето. То не е за обикновените хора, а за посветените."
Същият ден в частен разговор ми каза: "Баритонът е тревица, която чака светлината на сопрана, алтът е росата, а тенорът обилно ги полива, басът ги одобрява -обира плодовете. Сопранът има интензивност. Във височините противодействието е по-голямо. Долно До е факт, Ми, Сол са закони на До, а горно До е принцип. Разлагането на акорд е отгоре надолу - вземаш един тон силно, той извиква обертоновете-същества в по-горните светове, които слизат и разлагат тона. Силният тон, който си взел, е като силна струя, събиране на тона и ти възлизаш, след което идва слизането от върха. При възкачването натежаваш, защото вземаш много, а и даваш. Чуват се обертоновете - то е като наливане вода в лейка - силната струя я разлагаш чрез решетка и поливаш цветята. При едночасово пеене много цветя в хората поникват, те се радват и са доволни. Акордът До Ми Сол е външно изявление на музиката, а Ре Фа - вътрешните й възможности. При Фа Сол външно се обличаш и се показваш, а при Ла Си вътрешно ядеш. Си е отворен път за по- висок свят. При по-високите тонове външното налягане е по-голямо, а при ниските тонове-вътрешното напрежение е по-голямо. Горно До е принципа на долно До; като вземеш До Ми Сол, а след туй Ре Фа, До Ми Сол ще получат съдържание, а Ре Фа ще предизвикат Ла Си, които ще дадат узрелия плод.
Фактите си имат закони, законите си имат закони и принципите си имат закони. В третото измерение всичко е статическо. Движението, растенето, времето са четвъртото измерение.
Новите диригенти няма да дирижират в бъдеще като сега, сега механично дирижират - на фактите, а тогава диригентството ще е на принципите. Минорът е понижените тонове, те дават и са къси вълни, а мажора - вземат, тежки са, те са дълги вълни.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...