Jump to content

15. Владо руснака се превъплъщава от едно в друго


Recommended Posts

15. Владо руснака се превъплъщава от едно в друго

Владо руснака е бивш белогвардеец, избягал след Октомврийската революция в Русия и след разгрома на белогвардейците от болшевиките.
През България преминават хиляди руски войници и белогвардейци. Правят опит за преврат в България, за да я превземат и да направят от нея "Задунайская губерния", мечтата на руския царизъм. Но това бива осуетено от българските комунисти, които изваждат и показват документите за подготвения преврат. И тогава правителството на Александър Стамболийски решава да ги изгони. Но мнозина остават по селата в България. Някои се оженват за български моми. И се заселват тук.
Владо руснака остава в с. Мърчаево и се занимава с каменоделство. Работи десетилетия като каменар в кариерата при Темелко. Братът на Темелко също работи с него. После се оженва за мърчаевка и се заселва там. Виж снимки № 66-68 в "Изгревът" т. XXIII.
Историята на Владо и Весела в Мърчаево при строежа на "Изворът на Доброто" е описана. В последните си земни дни Учителят нарежда на Весела, че Владо трябва да се запише в курсове за руски език и да стане учител. Весела отива в Мърчаево, съобщава на Владо, после отива в Министерството на просветата, записва го, той посещава курса, завършва го и го назначават за учител по руски език в едно село.
Дотук всичко е добре дошло за него. Понеже е руснак и понеже руснаците са окупирали България и комунистите са на власт, той решава да се възползува от това. Напуска учителството си и вече не му се преподава руски език като селски даскал, а решава да бъде нещо повече от обикновен селски даскал. Започва да търси някаква облага от тази власт, макар че на младини е избягал от болшевиките от Русия, за да отърве кожата си. Отървал я, но сега решава да дере и той чужди кожи.
И ето ти за зла участ на него, му предлагат да стане управител на една кланица, където се колят животните, главно говеда. После им одират кожите и ги препращат да ги щавят и да правят от тях гьон за подметки на обувките. А месото от кланицата се препраща в София по месарниците за продажба. Друга част отива за преработка за салами. И всеки ден се колят десетки животни. А директор на кланицата е Владо руснака. Той вече не е вегетарианец, а управител на онези, които колят и дерат кожите на животните. Когато последователите на Учителя Дънов научават за тази негова професия, всички се отвращават от него. Убиецът на хора по време на революцията в Русия през 1918-1922 г. става отново убиец на животни през 1945-1947 г, след Втората световна война. А какъв е изводът? Убиецът всякога си остава убиец.
А какво остава от живота му по време на Мърчаевския период, когато живее с приятелите последователи на Учителя Дънов? Нищо не остава. А впрочем, остава някоя и друга снимка, където е заснет с приятелите. Така че него също го има. Има го, не се е загубил. И това е доказателство за този разказ.
А неговите снимки ще намерите в "Изгревът" том VII, снимка № 13; том XXII, снимки № 93 и 102; том XXIII, снимки № 66, 67, 68 и 69.
Така че него го е имало. Бил е. И тази история, която разказах, също я е имало. И всичко накрая си дойде на своето място. А какво е то? Кой какъвто си е бил, той пак накрая си остава същия. Независимо от всички усилия да се промени ида се преобрази.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...