Jump to content

Грехопадение на съзнанието


Recommended Posts

ПРОИЗХОД И СЪЩНОСТ НА ВЛИЯНИЯТА И ВНУШЕНИЯТА

Грехопадение на съзнанието

В основата на всяко внушение и измама стои прекъсването на връзката с източника на живота. Когато едно същество обикне повече себе си и пренебрегне своя създател, губи любовта си към Бога. Грехопадението, както е описано в Библията, остава класическия пример на всички времена за механизма на измамата. Будното и ясно съзнание предпазва човека от заблуди и измами. Божественото присъствие осветява всеки кът на това съзнание и не позволява на крадеца, на злосторника да се промъкне незабелязан в светилището, т. е. в предверието на човешката душа, и да го оскверни. Хоризонтите на това съзнание са широки, безгранични; в тях душата диша свободна и озарена от любовта на Създателя си. Терминът „широко съзнание" е произлязъл от това идентифициране с безграничността на човешката душа. Целта на Духовната школа е ученикът да влезе и заживее в това състояние на съзнанието. Затова Учителят Беинса Дуно казва:
„От древността още е казано, че това, което е и което става на небето, същото е и става на земята, т. е. между духовния и материалния живот на човека има пълно съответствие. И тогава, за да разбере човек материалния живот, трябва да започне с духовния, да го изучава и разбира. Духовният живот подразбира разширение на съзнанието, а материалният ограничение на съзнанието. Затова всеки човек, който иска да живее разумно, добре, трябва да разбира тия два процеса на своето съзнание процеса на разширението и процеса на ограничението. Не разбира ли тия два процеса, тия два закона, той всякога ще се намира пред големи противоречия".
При грехопадението човек е загубил условията, при които е била възможна широта на съзнанието му и онзи вътрешен живот, в който душата намира своята свобода. Тогава мисълта му е била помрачена и той заживява в ограниченията на съзнанието и самосъзнанието. Идеалът на окултния ученик в школата на Бялото Братство е да постигне онзи простор за съзнанието си, онова духовно извисяване, което ще освободи душата му от ограничителните условия на материалния свят. Затова Учителя казва:
„Ученикът трябва да има сърце чисто като кристал, ум светъл като Слънцето, душа обширна като Вселената, дух мощен като Бога и едно с Бога."
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...