Jump to content

5.4 Връзката с невидимия свят на ангелите


Recommended Posts

Връзката с невидимия свят на ангелите

В един разговор на планината за ангелите, Галилей се обръща към Учителя и го моли: „Учителю, кажи ни какво представляват ангелите на наш, разбираем език." Той отговаря: „За мене ангелите са реални. Тези същества са с хиляди пъти по-силни вибрации от вашите и ако дойде някой ангел направо при вас, от вас нищо няма да остане, вие ще се стопите. За да дойдат, без да ви напакостят, те трябва да се ограничат, т.е. да намалят вибрациите си до степента на вашите и тогава ще можете спокойно да се срещнете с тях. За тях това е падение, а за вас е благословение."
Във втори том от поредицата „Заветът на любовта" се казва: „Не пей „Заплакала е гората". Кажи „Зарадвала се е гората, като видяла Стояна." Ние сме светии и ангели и като ни види гората, радва се." (50, с. 23)
Някои приятели питат Учителя има ли ангели в братството. В това време покрай чешмата се разхожда Димитрий Стоянов. Учителя казва: „Ето ви един ангел, който минава сега пред вас." Друг брат моли: „Учителю, покажи ни един ангел в братството." Учителя отговаря: „Ето, Боев е ангел в панталони." При друг случай, когато питат Учителя за някой ангел в братството, той им посочва Георги Сотиров, който по това време свири на китарата си и пее братски песни в салона.
При разговор Учителя обяснява, че архангелите, които управляват Земята, се сменят на всеки 300 години, през което време дежурят. Те работят усилено върху развитието на жлезите с вътрешна секреция и образуването и развиването на новите органи в човека. Сега дежурен, отговорен за Земята, е архангел Михаил.
Учителя организира Изгрева като център на мир, хармония и разбирателство, от който като по радиостанция по целия свят да се разнасят вълни да хармонират човечеството. „Но нашите изгревчани, аз ги наричам помаци, се оградиха с телени мрежи, започнаха да се карат за една педя земя и по целия свят тръгнаха вълни на раздори, кавги и насилие. И ако светът знае, че всички революции се дължат на вашето поведение на Изгрева, с камъни ще дойдат да ви избият." (64) При големите разправии, които стават на Изгрева, Учителя се обръща към приятелите и казва: „Трябва да знаете, че ако вие продължавате да живеете така, и пепел няма да остане от Изгрева. Лошите мисли помежду учениците и към Бога водят само до разрушения." (64)
При разходка из София с една сестра Учителя разглежда къщите на града, обръща се към нея и казва: „Камък на камък няма да остане от тези здания. Всичко ще се разруши." Името „София" значи мъдрост, но тя не се проявява в нашия живот. Буквата „ф" представлява стара философия и катастрофа в живота. Буквата „я" означава раница — голям товар, който ние носим. От това се вижда, че съдбата на София не е много завидна.
Учителя желае на Изгрева да се създаде една духовна братска общност, която да е осигурена материално, за да може да работи предимно със Словото. Когато към 1930 г. в братството се събират над 5 милиона лева от десятъка и дарения на братята й сестрите, Учителя предлага да се закупят всичките места до околовръстната линия и да им се раздадат с нотариален акт. Възрастните приятели, начело с бащата на Славчо Печеников — Георги Ефремов, са против това желание и предлагат парите да се вложат в банка, където ще се увеличат от лихвите. Учителя не се намесва и оставя братята да направят своя опит. Те внасят парите в банка „Гирдап", която след година фалира и парите пропадат. Учителя е крайно недоволен от резултатите на тази постъпка и в разговор по този въпрос, за бащата на Славчо Печеников, казва: „Глупав човек, той не може да оправи своите материални работи, а тръгнал да оправя братските." Ние попаднахме под ударите на първия най-страшен бацил на света — непослушанието, от който страдаме още от времето на Адама.
По това време Учителя предлага да се закупи и мястото зад салона, но братята не изпълняват и това негово желание, като проявяват своето непослушание. Скоро със съдействието на църквата се отваря кръчма, в която до късно пеят и пържат, а Учителя трябва до края на живота си да понася оргиите и миризмите, които се разнасят. Той обяснява: „В света съществуват три главни и най-страшни бацила: първият е бацилът на непослушанието; вторият — на безверието; третият — на лъжата." И за трите имаше условия в школата и те се проявяваха много пъти безнаказано.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...