Jump to content

31–во писмо


Recommended Posts

31 – во писмо

VIII. УЧЕНИКЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО (продължение)

39. Според както вие изучавате и разбирате света, според както изучавате духовния живот, до колко разбирате законите на Божествената Мисъл, всичко това определя степента на развитието ви, до което сте достигнали. Борбата вътре в човека зависи от несъгласието между вашата мисъл и Божията Мисъл. Борите ли се, значи не сте в съгласие с Бога. Когато искате да извършите нещо лошо, Божията Мисъл ви казва: Слушайте, не правете това, което сте намислили. Ако го направите, ще страдате и ще бъдете отговорни.

 

40. Като Ученици, вие трябва да възстановите вътрешната си връзка с Бога. Тази връзка ще ви освободи от всички заблуждения, нещастия, болести, страдания, нечистота и т.н. Вие трябва да се заемете да се очистите най-първо органически, т.е. тялото ви да не мирише, но да благоухае. Със силата на мисълта си, вие може да се чистите, като заповядате на нечистотиите да ви напуснат. За да познае човек, че има силна мисъл, трябва да бъде господар на своето тяло. Това не значи да го измъчваш, но да живееш с него като с добър другар и да ти се подчинява.

 

41. Преди всичко Ученикът трябва да се заеме с възпитанието на своето тяло. Тялото ни е Храм Божи. Задачата ни като Ученици е да облечете смъртното тяло в безсмъртие. Това ще стане когато научим Великите Закони на Божията Мисъл. Те ще ни доведат до безсмъртието. Всичките тези закони могат да се приложат когато се влезе в Божественото Учение. Затова се иска учене. По-младите трябва да се учат от по-напредналите Ученици. Затова трябва да имате смирение.

 

42. Нашата цел е да образуваме връзка с Бога чрез външната Природа, чрез която той е направил Своята мисъл достъпна за нас. Цялата Природа е външен израз на Божията Мисъл. Планини, долини, морета, реки, езера, всичко това е израз на Божията мисъл, всичко това е въплътена Божия Мисъл. Светлината, топлината също така са Божии мисли. Щом сме в единение с тези форми, с тези енергии, ние ще научаваме Божиите мисли. Бог ни учи по този начин. Щом имаме работа с Тази Жива, Разумна Сила в света, Тя ще ни покаже по кой начин да постъпваме. Не жалете времето си. За да придобиете една Божествена Мисъл, може да иждивите и цяла година. Тя заслужава това време, защото е една велика придобивка за вас. Щом влезете в общение с една Божествена Мисъл, вие ще усетите като че някой богат гост ви е посетил и веднага ставате Самостоятелни. Проникването на най-малката Божествена Мисъл в нашия живот ни прави вътрешно самостоятелни. Тя развива в нас една вътрешна самоувереност, в която проблясва малко Любов, малко Светлина, малко Мир и малко Радост. И според както расте Божествената мисъл у нас, така постепенно се увеличава и Любовта, Светлината, Мирът и Радостта. По този начин расте и целият Човек.

 

43. Ученикът няма право да критикува. Само мъдрите хора имат право да критикуват. Ученикът трябва да учи и да се приготовлява, докато му дойде времето да се прояви. Това ще стане, когато Духът дойде върху него и му каже: Стани и кажи това, което си научил и придобил. И Ученикът ще каже Словото, което е придобил от Духа. Само тогава Ученикът ще бъде смел и решителен, без да се колебае. Затова от всеки Ученик се изисква смелост. Мнозина от вас са дошли до едно вътрешно прераждане, затова трябва да бъдете внимателни към живота си. Когато хората се стремят към добър и благочестив живот, то е по отношение на Божията Мисъл. Порочният живот прекъсва вътрешната връзка с Бога, пречи за появата на Божията Мисъл. Критиката, съмнението, подозрението, всички недъзи изобщо, спъват хората. Докато недъзите съществуват в каквато и да е форма вие не можете да имате единение с Бога, не можете да бъдете свободни. Свободен е само онзи човек, чиято мисъл е свързана с Божията Мисъл. Това е същественото за всеки човек. Тази връзка е носител на светлина в живота.

 

44. Досегашният живот на съвременния човек е живот на детето в утробата на майката. Животът на плътта, това е живот в утробата на майката. А този живот, за който ние сега говорим и в който вие трябва сега да влезете, подразбира единение с Божията Мисъл, т.е. освобождаване или новораждане. И при този живот майка ви ще бъде при вас, но ще поеме грижа отвън. По същия начин и Природата отвън ще ви окаже своето влияние. Значи, днес Божията Мисъл ви обгръща отвсякъде, но ще дойде време, когато тя ще действува специфично върху вас. Едно време майка ви се грижеше за вас от вътре, а сега ви дава храна, условия отвън, а вие сами ще се храните. Да мислиш, значи да се храниш. Да чувствуваш, значи да се храниш. Това са условията, храната, която Бог ни дава. Колкото по-добре мислите, толкова по-добре се храни вашият ум. Колкото по-правилно чувствувате, толкова по-правилно се храни вашето сърце.

 

45. Вие сте Ученици и за да напредвате, трябва да се молите. Молитвата е наука. Молитвата представя велико почитание и уважение, велика Любов, която трябва да имаме към Първата Причина, която ни е дала живота.

 

46. Старозаветните, Новозаветните и Праведните живеят по закона на частите, всеки живее за себе си, затова живеят в постоянно противоречие. Те не разбират смисъла на живота от гледището на Ученика, от гледището на Цялото. Те всички искат почитание. Единствен, който не иска почитание, това е Ученикът. Когато човек престане да иска почитание, той става Ученик. Само Ученикът учи, всички други се занимават, те живеят един физически живот. Животът на Ученика е идеал на човешката душа. Този живот включва разбиранията на четирите живота. Това са четири различни направления.

 

47. Задачата на Ученика е да научи всички закони. Един от законите е, че ако човек при благоприятните условия посее семената на Духа - новите идеи - това ще ви донесе узрелите благословени плодове на вашия труд. Ако обаче при благоприятни условия не посеете идеите на Духа във вас, това ще ви донесе най-големите нещастия, каквито не сте виждали.

 

48. Ще ви обясня закона: Верния в малкото е верен в многото и неверния в малкото ще бъде неверен и в многото. Ако в преходното богатство сте неверни, кой ще ви повери истинското богатство! Ако в материалните работи, ако в богатството на света, което е временно, сте неверни, кой ще ви повери духовното богатство? И ако в чуждото не сте верни, кой ще ви даде вашето? Чуждо богатство е Божието. Значи, ако вие се показвате неверни към благото, което Бог ви дава, и злоупотребявате с него, кой ще ви даде вашето? Никой в света освен Бог не може да ви даде вашето. Единственото Същество в света, което може да ви даде вашето благо, това е Бог. И ако вие сте злоупотребили с Божието благо, от никого не можете да очаквате вашето благо. В Бога се крие и Божието благо, и нашето благо. Тогава, ако ние злоупотребяваме с Божието благо, кой ще ни даде нашето благо?

 

49. Като Ученици откъде ще черпите законите, максимите на бъдещата наука? Вие трябва да черпите познанията, максимите и законите на новата наука от нов източник. Ученикът след като е преминал всички Школи на света като подготвително училище, се ползува от един съвсем нов източник. За този източник Христос казва: Когато дойде Духът на Истината, Той ще ви научи на всичко. Той казва и за себе си: Както ме е Отец научил и както ме сега учи, така и аз ви уча.

 

50. За Пътя на Учителя. Аз не искам да определям какво нещо е Учителят. И да ви обяснявам това, няма да ме разберете, но казвам: има по-велик Път от този, на Ученика, той е Пътят на Учителя. Сега ви говоря за Пътя на Ученика. Той е идеален Път. Ако днес ви говоря за Пътя на Учителя, какво ще разберете? Обаче разберете ли Пътя на Ученика, само по този начин в далечно бъдеще ще дойдете до една нова фаза, да разбирате Пътя на Учителя. Ако не можете да преминете Пътя на Ученика, Пътят на Учителя ще бъде абсолютно недостъпен за вас. Ученикът ще подготви Пътя на Учителя. Но за това трябва смирение. Когато човек добие смирение, всяко терзание изчезва от него и той добива едно вътрешно спокойствие на душата си. Докато човек няма смирение, той търси почит и уважение от хората.

 

51. Задачата на Ученика е да намери отличителната черта, която го отличава от другите хора. Цялата наша еволюция седи в това, да познаем отличителната си черта като Ученици. Не познаете ли вашата отличителна черта, един ден вие можете да се изгубите в Пътя си като Ученик и няма да познаете кой сте, дали сте вие или не. Следователно задачата на всеки едного е да познае себе си. А Христос казва: Това е Живот Вечен, да позная Тебе Единнаго Истиннаго Бога. Да познаеш Бога, значи да познаеш себе си, да познаеш Първата Причина, Която те е пратила в света, да познаеш Единния Бог, Който те обича, Който ти дава Светлина, Мир и Радост за душата.

 

52. Аз бих ви обяснил в широк смисъл, какво нещо са Любовта, Светлината, Мирът и Радостта, но това ще стане друг път. Това е цяла наука! Да се говори за Любовта, това е необятна област. Също и за светлината, Мира и Радостта. Като ги разгледате в техните прояви от физическия до Божествения свят, вие ще се очаровате. Това са области за преминаване, това са теми за проучване, с които Ученикът трябва да се занимава през целия Път, докато достигне крайната цел на своя живот и започне да изучава Пътя на своя Учител. Тогава той ще бъде по-близо до дълбокото разбиране на живота и до великата Любов, която действува в света, до причините и възможностите, които са го създали, до причините и възможностите, които заставят Великите Учители да идват в света и да работят. Тогава ще разберете смисъла на това един друг да се любите.

 

53. Старозаветният живот е живот на човек, който оперира с чужди капитали. Новозаветният човек е този, който оперира със свой капитал. Праведният е онзи, който е пласирал своя капитал в чужди банки и дава пари на заем. Ученикът е този, който не се занимава вече с нищо от тези неща. Вие сами ще определите с какво се занимава Ученикът. Това е една задача за вас. Ученикът трябва да учи. В това седи смисълът на живота. Новият живот изисква от всички да бъдете Ученици. Това е най-великото и най-славното, което може да направите. Туй, което сега имате в себе си, ще го носите, без да подозира светът, че сте Ученици. Светът ще ви постави на ред изкушения, ще ви каже това-онова, ще ви иска пари на заем, защото знае, че сте богати. Ако хората искат от вас пари на заем и вие им давате, не сте Ученици. Ученикът не борави с пари, той е Ученик, той Учи. Когато човек се определи като Ученик, той започва да се занимава, да изучава Любовта, Светлината, Мира и Радостта. Това са четирите предмета, които Ученикът почва да проучва в началото на своя Път. Той трябва да знае какво нещо е Любовта като предмет, да знае как да я прилага. Той трябва да знае какво нещо е Светлината като предмет и да знае как да я прилага. Той трябва да знае какво нещо е Мирът като вътрешно състояние на душата. Той трябва да знае какво нещо е Радостта като плод на всички блага, които съществуват в света. Той трябва да знае как да я употреби за благото на своето сърце, както и да бъде полезен на своите близки.

 

Ученикът колкото повече учи и съзнанието му се разширява, толкова повече вижда, че не знае, защото и задачите се увеличават. И това е хубавото в Пътя на Ученика, да съзнава, че много малко знае и да има импулс да учи и да върви напред. Върви ли в този Път, той е Път на благословение. Любовта, Светлината, Мирът и Радостта са плод на Божия Дух и Ученикът почва да се храни с тези плодове. Любовта е първият плод на Духа. Значи Ученикът вкусва първият сладък плод, който узрява на дървото на Великия Живот. Той трябва да вкуси този плод, защото той носи Вечния Живот. Когато имате тази велика идея в себе си, когато имате Любовта, всички разногласия, които съществуват в света, ще изчезнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...