Jump to content

33–то писмо


Recommended Posts

33 – то писмо

VIII. УЧЕНИКЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО (продължение)

71. Всички ваши усилия дават своя резултат. И колкото малко и да направите, Бог ще го благослови. Бог казва: Ако някой човек даде само една чаша вода, комуто и да е, с Любов, Аз ще го благословя. Тъй щото, всяко нещо, което направите с Любов, то е заради вас. Ако вие мислите, действате и чувствате право, то е благо най-първо за самите вас и после за окръжаващите. Само така можете да бъдете носители на Божествения Живот.

 

72. Вие сте в последната фаза на духовното раждане, затова ви е нужен мир и спокойствие. Човек може да роди една велика идея само при спокойно състояние на духа. За всяко творчество са необходими благоприятни условия. Колко повече са необходими тези условия за нас, които трябва да родим велики мисли. За да дойдат тези благоприятни условия, нужна е молитва. Само молитвата може да създаде тези благоприятни, тези благотворни влияния върху нас. Молитвата е връзка и Любовта може да дойде само по пътя на тази връзка. Мнозина не знаят да се молят. Молитвата не седи във външното четене и шепнене на молитви, но целият ни живот трябва да се превърне във вътрешна молитва, за да приготвим условия за идване на Любовта в нас. Дойде ли тя, в душите ни се явява Светлина, Мир, Радост. Дето е Любовта, има разширение, мисъл, богатство. Мислиш ли, това е признак, че Любовта е дошла. Любовта ви посещава вече и аз искам да бъдете готови. Тя хлопа на вратата ви да не се уплашите. Тези хора, които ви обичат, всякога заслужават вашата Любов.

 

73. Само мистикът може да схване какво значи да любиш Бога с всичкото си сърце, ум, душа и дух, и ближните си като себе си, и най-после и врага си. Вие като ученици трябва да разбирате дълбокия смисъл на този стих. Това е задача, която за в бъдеще трябва да разрешите.

 

74. Бог благославя всички, които работят в каквото и да е направление с Любов. Вие трябва да бъдете доволни от труда си. Имате ли това вътрешно доволство и благодарност за условията, при които Бог ви е поставил, при най-големите мъчнотии в живота си ще чуете вътрешния глас, който ви казва: Не бойте се, всичко ще се нареди и скръбта ви ще се превърне в радост. Но вие трябва да учите и да прилагате. Силна мисъл се иска от вас. Ученикът трябва да има права мисъл. Той трябва да избере един положителен път в своя живот, трябва да знае кои предмети да научава и най-после той трябва да роди. Щом роди, той вече влиза в Школата и Учителят му ще го посрещне. Вие не си задавайте въпроса дали сте Ученици или не, не си задавайте въпроса дали сте Старозаветни, Новозаветни, Праведни или Ученици. Това са течения в общия живот. Старозаветният живот тече в стомаха на човека, Новозаветният в дробовете, животът на Праведния в мозъка, а животът на Ученика - в душата. Животът на Ученика е почвата, върху която орете и сеете новото. От тази почва за в бъдеще ще се създаде новата култура. Навсякъде в света има условия за раждане на нови хора. Те ще бъдат хората на 6-тата раса, които аз наричам Ученици на Великата Божествена Школа, които носят новата мисъл, които са служители на Великия Господ, Създател на всичко в света. В религиозния живот наричат тези хора светии.

 

75. Всички вие трябва да бъдете готови да възприемете това учение, та като дойде при вас един от Учениците, да намери готова среда за работа. За да се реализира Божествената идея, непременно трябва да се съединят един Ученик от небето и един от земята, да образуват цял Ученик. И Христос като дойде на земята, след него дойде и другият Ученик отгоре - Духът. Той дойде и влезе в Христа. Като дойде този Ученик отгоре и двамата започнаха да преподават. Такъв е законът на земята. Казано е в Писанието: Ще положа Духа си на Него. По същия начин, щом и вие сте Ученици, Господ ще положи Духа си върху вас и вие ще изнесете малкото, което Господ ви е определил. То е малко повидимому, но това малко ще възрастне във вашата душа и животът ви ще се осмисли.

 

76. Когато Великата Мисъл дойде у вас и вие се пробудите, ще имате едно вътрешно преживяване, което искам да остане завинаги у вас. Аз искам да запазите Радостта, която придобиете, за през целия си живот. Приемете ли Радостта, ще придобиете това благоразположение, което Бог е вложил в нея. На всички ви трябва едно вътрешно прозрение да разбирате нещата.

 

77. Старозаветните подготвят пътя на Новозаветните, Новозаветните подготвят пътя на Праведните, Праведните подготвят Пътя на Учениците, а Учениците подготвят Пътя за идването на Царството Божие на земята. Тази е задачата на всинца ни - да подготвим Пътя за идването на Царството Божие на земята. Учениците са ангажирани с тази трудна задача. Те ще срещнат много препятствия, но те ще се стопят като снеговете и ледовете. Това няма да стане в един ден, нито в една-две години, нито в 100 години. Това е един вътрешен органически процес, за който се изисква дълго време. Обаче това, което говоря, за всеки едного по отделно може да стане бързо и да пожъне плодовете му. Това, което за колективното изисква векове, за един отделен човек може да стане за един кратък период.

 

78. Кой е най-важният въпрос за Ученика, с който трябва да се занимава най-първо и от който зависи неговото бъдеще? - От обичта, от Любовта на Ученика към знанието зависи неговото правилно развитие. Ученикът трябва да започне с обич към знанието. Знанието е предметът, към който трябва да се стреми Ученикът. А Любовта е храната, която той трябва да възприеме, с която да се храни. Няма ли Ученикът Любов към знанието, той нищо не може да постигне. Има ли Любов към знанието, то ще улесни Пътя на неговата душа, ще спомогне за правилното развитие на неговия ум. Понеже всички вие сега минавате в по-горен клас, затова от всички ви се изисква любов към знанието. За в бъдеще, ако нямате любов към знанието, вие ще бъдете Ученици само по форма, а не и Ученици в идейния смисъл на думата. Ученик може да бъде всеки, млад или стар, който има любов към знанието.

 

79. Мисълта облагородява Ученика. Мисълта на Ученика трябва да гори. Ученикът може да прави ред физически упражнения, може да рисува, да свири, да учи, да се занимава с каквото и да е изкуство, стига всички тия неща да развиват неговия ум. Той трябва да се пази от всички безполезни удоволствия, които спират развитието на неговия ум.

 

80. Ученикът трябва да бъде доволен от благото, което в даден момент му се дава. Той трябва да знае, че всеки ден носи своето благо, да е доволен и да благодари. Живият хляб, това са благоприятните условия на живота, които всеки човек трябва да използва разумно. Благоприятните условия на живота отклоняват неразумния човек от пътя на неговото правилно развитие, а разумния човек те подкрепят в пътя на неговото развитие. Тази е причината, поради която при сегашното ви развитие мъчнотиите са повече, отколкото благоприятните условия. По този начин Природата иска да ви застави да учите.

 

81. Най-важното за Ученика е знанието. Това знание трябва да съдържа качеството на вътрешно смирение. Всеки ден като се разширява съзнанието на Ученика, трябва да се увеличава и обичта му към знанието, към проучване на Живота. Знанието се събира с години в съзнанието на човека, без да излезе навън. И Ученикът трябва да прекопае пластовете на съзнанието си, за да бликне това знание навън като жива вода и да полива растителността наоколо. Растителността в случая е емблема на вътрешния живот на Ученика. Най-хубавите желания и най-хубавите чувства могат да се реализират само от един прекрасен ум. Затова всеки от вас трябва да се стреми да има един прекрасен, отлично развит ум и с него да работи. По линиите на челото можете да изучавате качеството на вашия ум. Тези хора, на челото на които има прави успоредни линии, са трезви, мислещи хора, те са умни, но не са практични и бързи. Те бавно решават въпросите.

 

Трябва да знаете следното: Всички хора, които живеят със сърцето си, остаряват по-скоро, отколкото тези, които живеят с ума си. Или казано с други думи: Хората на чувствата остаряват по-скоро, отколкото хората на трезвата мисъл. Всеки човек, който мисли трезво, разумно, той винаги ще бъде млад. Едно от качествата на младия човек е правата мисъл. Затова правата мисъл е необходима за всички, за да разрешавате правилно въпросите на живота. Сега хората по атавизъм оставят сърцето, чувствата или жената в човека да решават най-важните въпроси. Не, чувствата, сърцето, жената в човека не могат да разрешат най-важните въпроси. Казвам: Сърцето в нас не може да разреши въпросите, умът трябва да се впрегне на работа. Започне ли умът да работи, сърцето трябва да се сдружи с него. Афектира ли се, отпада ли духом, обезсърчава ли се човек, това са чувствувания, настроения, които не разрешават въпросите. Умът поставя нещата върху един положителен закон и казва: Аз съм се родил в света, Бог ми е дал условия да се развивам и аз ще работя. Хора, които се ръководят от своя ум, са разумни и разрешават въпросите правилно. От това гледище хората засега живеят двоен живот. Но трябва да придобиете една нова опитност, едно ново схващане. В новия живот човек се насърчава и в него преобладава мисълта. Винаги ще правите паралел между тези два живота и така ще вървите напред. Вие още не може да живеете в новия живот, но ще минавате ту в единия, ту в другия.

 

82. За да може Ученикът да се развива правилно, за да води нормален живот, трябва да се намира в хармонична среда. Всеки от вас може да си създаде хармонична среда за своето развитие. Даже и при най-неблагоприятните условия да попадне, той може да си създаде от тях една хармонична среда, но затова се иска една голяма устойчивост и постоянство.

 

83. Като Ученици трябва да изучавате Любовта и нейното приложение в мисълта. Аз не говоря за проявленията на Любовта в сърцето, в чувствата, но говоря за проявата на Любовта в ума, в мисълта. Любовта носи живот. Животът носи Светлина, а Светлината носи Мир. Имате ли Мир, ще имате и Радост и ще знаете, че ще постигнете това, към което се стремите.

 

84. Като Ученици, ще гледате реално на живота. Задачата на Ученика е да има не само теоретически познания за живота, но и практически. Всичко, което учите в Школата, трябва да го прилагате. Освен това трябва да правите и някои опити сами. Нека Новото учение, новият живот се въплъти във вас.

 

85. В процеса на пробуждане на съзнанието на Ученика, той много пъти ще пада и става. Падането няма да бъде много от високо, но като падането на двама пехливани, когато се борят. Ученикът ще се бори с известни мъчнотии в света. В това отношение, неговите мъчнотии представят височините, от които той може да падне.

 

86. Казано е, че Царството Божие се взема със сила. Но за да се влезе в Царството Божие, силата зависи от знанието и Мъдростта на човека, а не от неговата Любов. Някой казва: Може да се влезе в Царството Божие по благодат. Благодатта произтича от Любовта, но да влезеш в Царството Божие и да ти дадат там почтено място, това зависи от Мъдростта, която човек има, а не от Любовта.

 

87. Да учиш някого, не значи да му напълниш главата с куп знания. Това не е задачата на ученето. Всеки Учител, на каквато и степен на развитие и да се намира, от който свят и да е, той трябва да даде на Ученика начини, методи, елементи, с които да работи. Лекуването не седи в това, да освобождаваме хората от техните болести, но да им дадем начини, методи, да запазват своето здраве. Иначе всяка наука, колкото и да е възвишена, може да се изроди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...