Jump to content

Recommended Posts

45-то писмо

 

XI. ЗАКОНИ И ПРАВИЛА ЗА УЧЕНИКА (продължение)

105. Окултното значение на думата "АЗ". Кажете ли думата "АЗ", в нея ще виждате Божественото присъствие. Дойде ли човек до това съзнание, той се е обърнал към Бога. Който не разбира значението на тази дума, той още не се е обърнал към Бога. Онези хора пък, които не разбират значението на думата "АЗ", при всяко нейно произнасяне мислят, че те са творци, те са създатели на всичко, което ги заобикаля. Свещена е думата "АЗ" и трябва правилно да се произнася. Думата "АЗ" в български е така свещена, както е свещена за индусите думата "АУМ", обаче и те не могат правилно да я произнасят. Само техните адепти могат правилно да я произнасят, но те не съобщават този начин на непосветените. Думите Ом, Ам, Аум, Ум, имат едно и също значение. Коя от тези думи е най-права, точно не се знае. Възможно е всички да са прави и всички да не са прави. Когато се научите да любите, да мислите правилно и да говорите Истината, вие ще можете правилно да произнасяте думата "АЗ". Докато сърцето ви не затрепти, докато умът ви не светне и докато не придобиете необходимата свобода, вие не можете правилно да произнасяте тази дума. Тя трябва да се произнася в нейната широта и смисъл. Казвате някому: Аз ви обичам. Вие произнасяте тази дума, но сърцето ви не трепти, умът ви не свети и устата ви не говорят Истината. Щом думите нямат това съдържание, те излизат от устата като тонове от цигулка, която скърца. Имат ли това съдържание, те са като чисти кристални тонове на цигулката.

/"Нашето място", 196-7 стр./

7 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

106. Световният съд. Искате ли да разглеждате едно дело, непременно трябва да има на лице четири фактора: Прокурорa, който да произнася обвинителната реч - той е Дяволът. Христос е който се явява като адвокат, да защищава обвиняемия. Третият фактор е човекa, когото съдят, т.е. обвиняват, четвъртият фактор е Бог, който се произнася за края на делото. Той дава окончателната резолюция. Без тези четири фактора всяка присъда е невалидна. И когато одумвате някого, пак трябва да спазвате същото нещо. От една страна на обвиняемия ще бъде Христос, от другата страна - дяволът, а обвиняемият ще бъде зрител и слушател. Зад Истината всякога стоят четири фактора, искате ли да обвинявате когото и да е в нещо, извикайте Бог като върховен съдия, Христа - като защитник на обвиняемия, а Дявола — като обвинител. Дяволът започва: Вие считате този човек за светия, но аз имам съвсем други данни, други факти - и изрежда тези факти един след друг. Подсъдимият слуша, но няма право да се защищава. Христос ще го защищава. Ако Христос го оправдае, той ще бъде спасен. Ако речта на Христа не е напълно в полза на обвиняемия, той ще бъде осъден, като му се наложи едно или друго наказание. Та да знаете: Искате ли да не ви съдят, трябва да живеете по законите на Любовта, Мъдростта и Истината, чрез които Бог се изявява.

/"Нашето място" - 199-200 стр./

7 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

107. На кого се говори Истината. Мнозина искат да им се говори Истината. Истината може да се говори само на онзи, сърцето на когото трепти от Любов. Истината може да се говори само на онзи, умът на когото е пълен със светлина. Когато в сърцето на човека няма Любов и когато в ума му няма светлина, той не може да разбере Истината. Когато сърцето на човека е раздвоено и умът му е помрачен, той не може да разбере Истината.

8 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

108. Зазоряване в живота. Истинското зазоряване в живота е моментът, когато човек се изправи на краката си и почувствува , че е във връзка с всички хора по лицето на земята. Истинското зазоряване е моментът, когато човек мисли, чувства и действува свободно. Тогава той може да разбира и да разглежда смисъла на всичко, което Бог е създал. Ако в живота на човека не дойде истинско зазоряване, той ще живее един преривен, откъснат живот, отделен от всички живи същества. Смисълът на живота обаче седи в непреривността, да вижда човек връзката между всички явления.

8 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

109. Бог в човека. Човек трябва да съзнава, че Бог е вложил Истината в него. Истината се заключава в това, да съзнава човек, че Бог живее в Него и той живее в Бога.

8 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

110. Самовъзпитание. Първата работа, която предстои на човека, е да се освободи от всички отрицателни страни на своя характер. В това седи неговото самовъзпитание.

8 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

111. Правила за живота на Ученика. Сега ще ви дам няколко правила за живота:

 

Първо правило: Всяка мисъл, която носи за човешката душа соковете на Любовта, тя иде от Бога. И обратно: Всяка мисъл, която не носи за човешката душа соковете на Любовта, не иде от Бога. Следователно всяко нещо, което не иде от Бога, носи в себе си отрова и смърт. Оттам всеки човек, който не възприема Божиите мисли, непременно ще дойде до смъртта, където няма никакъв прогрес.

 

Второ правило: Всяка мисъл, която носи за човешката душа светлината на Мъдростта, иде от Бога. Всяка мисъл, която не носи светлината на Мъдростта, не е от Бога. Тази мисъл носи тъмнина и смърт.

 

Трето правило: Всяка мисъл, която носи за човешката душа свободата на Истината, иде от Бога. Всяка мисъл, която не носи тази свобода, не е от Бога. Тази мисъл носи робство и ограничение. Дето е робството, там е смъртта.

 

Знаете ли тези правила, вие ще опитвате своите мисли, чувства и постъпки откъде идват и какво носят. След това ще проверявате какви са мислите, чувствата и постъпките на другите хора, с които сте в общение. Ако вашите мисли, чувства и постъпки, както и тези на ближните ви, не отговарят на трите правила, вие се намирате пред смъртта. Дойде ли някой да ви говори за Любов, проверявайте дали мислите му носят соковете на Любовта. Ако не ги носят, турете ги на страна. Не се мъчете да ги правите сладки.

9 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

112. За Любовта. Някой казва: Обичам еди кого си. Да обичаш човек, чиито мисли и чувства носят соковете на Любовта, разбирам, но да обичащ Човек, чиито мисли и чувства носят ограничение и робство, не разбирам. Злото, омразата, лъжата, престъпленията по никакъв начин не могат да се обичат. Невъзможно е човек да обича отрицателните прояви, защото те са качества, които носят смърт.

9 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

113. Правило: Каже ли човек нещо, той трябва да го направи. В това седи Божественото. Всички желания и обещания, които не се изпълняват на определеното за тях време, те са крадци и разбойници.

9 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

114. Познаване на Истината. Някои казват: Като умрем, ще отидем в онзи свят и тогава ще познаем Истината. Това е заблуждение.

Искате ли да намерите и познаете Истината, търсете я докато сте още на земята. Да мислите, че след като отидете на онзи свят ще намерите Истината, то е все едно окования в окови затворник да мисли, че по този начин ще намери свободата.

9 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

115. Пътят на Истината. Искате ли да вървите в Пътя на Истината, трябва да дадете място на Божия Дух у вас, Той да ви ръководи и упътва. Вън или вътре във вас Духът следи, наблюдава какво вършите. Будно е Божието око. Бог следи всичко и се произнася чрез хората.

9 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

116. Говорът на Бога. Бог говори само там, където са Любовта, Мъдростта и Истината. Когато Бог говори, всички трябва да мълчат. Ако не мълчат, ще има страдания.

9 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

117. Правило. Направете една аналогия между Слънцето и трите Божии закона: Зазоряването представя Любовта. Изгревът представя мъдростта, а Истината е зенита - най-високата точка на Слънцето, от която то никога не залязва. Носете тези мисли в ума си и чрез тях проверявайте своите състояния.

 

118. Словото Божие. Всичко, каквото сте чули и продължавате да чувате, е Слово Божие. Който се храни с това Слово, гладен не остава. Който не се храни с това Слово, винаги гладен ходи. Словото е хляб и вода, които продължават живота. Най-важно е, което Бог днес ви говори. В миналото Бог е говорил на хората според степента на тяхното развитие. И в бъдеще ще им говори пак според степента на развитието им. Когато детето е малко, майка му говори по един начин. Когато стане голям син или голяма дъщеря, говори им по друг начин. Обаче било за детето, на което майка му говори, било за човека, на когото Бог говори, важен е сегашният момент. На малкото дете майката говори по негов маниер, тя изкривява думите, приспособява се към него, за да я разбере. Ще дойде време, когато майката ще говори на детето си със съвършен език. Този език е езикът на изгряващото Слънце, т.е. език на Мъдростта. В езика на Любовта е позволено на майката да бъбли, да изкривява думите, според развитието на детето, но в езика на Мъдростта не се позволяват никакви изкривявания, никакви промени. Мъдростта всичко изправя. Нейният език е съвършен. Истината пък оценява всичко в своята пълнота.

 

Тъй щото не е важно какъв е бил животът ви в миналото. Оставете този живот настрана. Какъв е животът ви сега, това е важно за вас. За бъдещето не мислете. Когато се изправите пред бъдещето, то става настояще. Словото е хляб и няма по-хубаво нещо за човека от това, да слуша Божието Слово. Казано е в Господнята молитва: Хляб наш насъщни, дай ни го нам днес. Словото е насъщна храна за душата, от която тя се нуждае всеки ден. Когато душата се храни със Словото Божие, тя става силна, мощна и велика. Който е хранил душата си със Словото Божие, днес той е гражданин на Царството Божие. Сега и вие се приготовлявате да станете граждани на това Царство. Ако се храните със Словото Божие, вратите на Царството Божие се отварят за вас. За тази цел вие трябва да бъдете абсолютно здрави: да имате здрави крака, ръце, очи, уши, мозък и сърце. Не мислете, че ако сте болни, ще ви занесат в Царството Божие на носилка. В Царството Божие болни не приемат. Отвори ли се веднъж вратата, вътре ще влязат само онези, които са здрави и могат да станат. Които са болни и не могат да станат, те ще чакат втори път да се отвори вратата на Царството Божие. Това значи: които чуят гласа на Господа, ще оживеят. Които не чуят гласа на Господа, ще останат за други времена. Бъдете като светлината ако искате да влезете безпрепятствено в Царството Божие. Това е първото условие за влизане в Царството Божие.

10 август 1931 г., Съборни беседи , Рилски беседи, Рила, Седемте езера

119. Езикът, с който Учителят говори сега. От всички Ученици се иска самоопределение. Докато не се самоопределите, не мога да ви говоря на понятен език. Каквото и както да ви се говори, не можете да разберете. Като се самоопределите, ще ви говоря на математичен език. Математичният език е кратък, ясен и строго определен. В него няма повторение, излишни думи и двойственост. Когато определите отношенията, в които се намира вашият дух, вашата душа, ум и сърце към Първата Причина, вие ще бъдете вече напълно самоопределени. Самоопределението е въпрос на съзнанието. За тази цел вие трябва да четете какво са писали различните автори върху съзнанието и самосъзнанието и после аз ще говоря.

/"Допирни точки в Природата",19/

20 декември 1922 г., Младежки Окултен Клас, София

Когато аз се въздържам да ви говоря конкретно, причината за това е, че до сега не съм срещнал хора, на които съзнанието да е чисто като Слънцето, без никакво петно. Само хора с чисто съзнание могат да възприемат нещата тъй, както са поставени в Божествения свят или както са в Разумната Природа.

2 август 1922 г., Младежки Окултен Клас, София

120. Отговорността на Ученика. На детето е позволено да си играе, да живее с илюзии, но на юношата, който строи шосета, не е позволено да са играе, нито да си прави илюзии за нещата. Той трябва да разбира нуждите на хората. Понеже вие строите пътища, по които ще минават Божествени тренове, не ви е позволено нито в морално, нито във физическо отношение, да си играете, да постъпвате както намерите за добре. Когато попитате, защо не може да живеете както искате, ще ви отговоря: Вие сте инженери на Божествените пътища, затова не можете, пък и не ви е позволено да живеете както искате. Всеки Божествен път извършва определена работа. И в Писанието е казано: Прави правете Божиите пътища. Не мислете, че като Ученици не сте отговорни за работата си. Именно като Ученици вие носите по-голяма отговорност, отколкото ако не бяхте Ученици. Вие строите вашия бъдещ живот, вашия бъдещ морал. Вашият морал трябва да се отличава от този, на другите хора. Божиите пътища, които днес строите, трябва да се отличават със съвършено друг морал. Новият морал, който можете да прилагате като начинаещи Ученици в Школата, трябва да има следния процент: 75% да минават пътниците благополучно, а само 25% да не издържат. Колкото повече напредвате и процентът на издръжливостта трябва да се увеличава, да бъде 100%, да няма нито едно изключение. Такъв е Божественият морал. В Божествените пътища няма жертви, няма погрешки. Там всичко върви гладко, хармонично. Като извървите един Божествен път от 30 години, нито един пътник да не пострада. Това значи Божествен морал. Дръжте в ума си идеята: пътя, по който вървите, трябва да бъде толкова правилен, толкова хармоничен, че нито едно чувство да не пострада, нито една жертва да няма. С други думи казано: като говорите, мислите, чувствате или действате нито в една ваша дума или мисъл, нито в едно ваше чувство или действие да няма най-малък фалш. Всичко да е точно на своето място. Думите, мислите, чувствата и действията представят Божествени пътища, които човек трябва да знае как да прави.

10 януари 1923 г., Младежки Окултен Клас, София

121. Моралът на Ученика. В живота си ние трябва да бъдем твърди и решителни във всичките си постъпки ако искаме да бъдем Ученици на Христа. Велико нещо е да бъдеш Ученик на Христа! Затова трябва да имаме един морал висок, който пред никакви условия, пред никакви мъчнотии да не отстъпва, да не се сломява от никаква сила на този свят. Той трябва да издържа всичко.

16 ноември 1921 г., Неделни беседи, София

122. Условия за влизане в Школата. Който иска да влезе в Окултната Школа на Бялото Братство, трябва да разбира дълбокия смисъл на живота, трябва да облагороди своите мисли, чувства, желания и действия, но не изведнъж, а постепенно, както художникът работи, когато рисува своята картина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...