Jump to content
Ани

6.10. Защо не ми предадоха тетрадката с нейните записи с песните на Учителя

Recommended Posts

6.10. ЗАЩО НЕ МИ ПРЕДАДОХА ТЕТРАДКАТА С

НЕЙНИТЕ ЗАПИСИ С ПЕСНИТЕ НА УЧИТЕЛЯ

Следващият етап, какво става? Следващият етап - аз искам да прибера нещата, обаче, Благовест Жеков, който тогава беше председател на Братския съвет, освен това той познаваше много добре Лиляна Табакова, Лиляна Табакова много добре го приемаше, а между другото той знаеше много добре, че Лиляна Табакова живее в техния двор, че имат много добър контакт Лиляна Табакова с Жечо Панайотов. И той няколко пъти беше ме заварвал как аз работя с нея, и правя записи. И той знае, че аз работя с нея.

И сега кое е най-интересното? Най-интересното беше, че Лиляна Табакова по едно време беше решила да ми даде, имаше една тетрадка, в която беше си записала всички песни от Учителя плюс онези там 4-5 песни, които тя не беше ги публикувала. И аз бях си оставил паспорта, за да ми ги даде, и аз на следващия ден да върна и да извадя на ксерокс. Обаче, той се явява и казва: „Не, няма да ги даваш, аз ще ги препиша." И тя не ми ги даде, и аз си прибрах паспорта.

Минава един месец и аз й казвам: „Преписа ли песните?" И той пита: „Кои песни? Представяте ли си? Нищо не преписа и тая тетрадка изчезна. Ако той не беше попречил, аз щях да прехвърля на ксерокс и сега нямаше да имаме никакъв проблем с тези песни.

А в момента тези песни ги няма. И тетрадката я няма, така че той беше един от тези, които попречи.

Следващият етап, аз трябваше да получа целия неин архив, обаче, той се противопостави - не го даде.

Следващият етап, когато аз работех, аз занесох на Петър Ганев и му показах пълномощното на Лиляна и му показах пълномощното, пуснах му касетката с нейния запис. И казвам: „Ето аз работя с нея и искам този материал да дойде при мен. И той казва: „А-а-а-а, да, аз ще ти съдействам." И по-нататък материалите, трябва да се приберат. И отива той с колата Петър Ганев, и той ги прибира у тях. И като ги прибира у тях, той знае, че аз съм работил с него. Вместо да ми се обади да дойда аз да прибера материала и архива, те ги държат месеци наред там в тяхното мазе. Шест-седем месеца ги държат или повече, става наводнение. И понеже става наводнение, водата отива към материалите, към кашоните. Тогава те извикват представители на Братството, онези които се занимават с библиотеката. Отива Величка Драганова и други, прибират материалите в кашона, и ги занасят в къщата на Райна Калпакчиева, която тя я завещава, и която става впоследствие т.н. „Бяла къща". И тези неща те ги държат години наред.

И сега кое е най-интересното? Най-интересното е, че всеки, който минава през нейните материали си прибира по нещо. Пример: ами онези, които бяха от антуража на Лиляна Табакова, те прибраха всички тези материали по теми за които говорех. По-нататък Благовест Жеков, който е музикант също си прибира доста неща в папки. След това материала отива при Петър Ганев. Петър Ганев също си прибира много неща - един-два кашона си прибира. И онова, което онези поемат и занасят в „Бялата къща", там да седи и да се съхранява, вече този материал е разбит. И по-късно, когато аз работех със спомените на Пеню Ганев, а това е бащата на Петър Ганев, когато се ровех там в мазето и търсех материали, той беше ме допуснал, тогава излезнаха един-два кашона с материали на Лиляна Табакова. И той ми каза: „Ами те са на Лиляна - вземи ги." И аз ги прибрах. Какво бяха? Там беше единия кашон бяха нотни записи, другия кашон бяха разни други материали. Какви бяха други материали? Ами различни материали, които в момента са при мен и с които аз сега ще работя. Аз с тези материали още не съм работел. Така че това бяха два примера с доказателство, че през всеки един етап материалите се разбиват и се взимат, крадат се. Целта е да се унищожи този неин архив и досега всичко сполучва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

×