Jump to content
Ани

6.17. Какво остана от архива на Лиляна Табакова

Recommended Posts

6.17. КАКВО ОСТАНА ОТ АРХИВА НА ЛИЛЯНА ТАБАКОВА

Сега, следващите два кашона, които ми бяха предоставени като пише: „Архив на Лиляна Табакова", аз ги прегледах. И сега кое е най-интересното, понеже говориме за снимки? Снимковият материал го няма. Имаше към 50-60 снимки нейни с Учителя. - Няма ги. Те бяха ги разграбили. Кои ги бяха разграбили? Ами бяха ги разграбили този антураж, които се движеха около нея и тия снимки бяха разграбени още по времето преди тя да си замине, когато беше немощна, когато те се движеха около нея. Те знаеха за тия снимки и всеки си взе нещо, за да си има спомен от нея. Както окрадоха материалите, които тука ще ги видите както аз съм ги описал и както аз ги представям, откраднаха и снимките. И тия снимки при мене не дойдоха. Добре че аз успях да преснема някой неща, които тя ми даде като снимки, но тя не ми даде всички снимки. Тя ми даде половината снимки. Другите - пазеше ги, не ги даваше. Ако беше ми ги дала, щяхме да ги имаме като документ. А сега те са разпилени, разграбени са и сега на никой не му трябват тия снимки, обаче те си ги държат. И най-накрая -и да искат да ги сложат някъде, те няма къде да ги публикуват, те нямат материали. Е, могат да ги публикуват някъде, но нека да ги публикуват. Но в момента при мен ги няма и ми се пречи на работата.

Следващото нещо, тя в момента е имала много точна документация. Каква точна документация? Ами тя е оперна певица, когато участва в някаква опера, тогава има програма, има листовки, вписани са имената на които участват, пише името Лиляна Табакова, в коя роля тя се явява.

Имаше документация - първо програмата, след това имаше още един-два листа във връзка с операта. Трето, вече имаше вестници в които имаше рецензия за дадената опера в която участва Лиляна Табакова. И имаше и лични рецензии за нейното изпълнение. Това беше направено така че, тя беше си ги подредила и за всяка една опера, в която тя е участвала имаше документация с програмата, с рецензията, със снимки от самата опера. Е това е най-интересното! Имаше снимки от самите опери, в които тя е участвала! И тези снимки тя ми ги е показвала. И сега в момента, когато аз преглеждах какво се оказа? Тия снимки от операта ги няма! Няма ги тези листовки за програмите, няма някои неща от рецензията - изобщо разбито! Разбито всичко! И сега кое е най-интересното? Така както тя си ги беше подредила по опери, по дати, всичко е разбито. И сега аз като прегледах така, попаднах на десетина картона, защото тя беше ги залепвала самите статии от вестниците ги беше залепвала на едни зелени картони. Там беше се опитвала да слага и някои снимки от самите опери, които някой беше ги отлепил. И така аз съм получил десетина картона, които още нищо не значат. Нищо не значат! Ужким доказателство за нейната певческа кариера, обаче нищо! И добре, че аз имам един кашон, който съм получил навремето от Петър Ганев, там има някой неща рецензии. Така че след това, което аз работя ще може от едното и другото да сглобя някои неща, за да дам за нейната певческа кариера.

Пример: имам една папка, на която пише: „Материали във връзка с нейните дипломи, похвали" и т.н. - във Франция, в чужбина. Отворих папката - празна папка, няма нищо, а с нейния почерк е отбелязано заглавието: „Документи във връзка с нейното завършване във Франция". Документи, а няма никакъв документ. Къде са документите? Изчезнали са. Няма ги. Защо ги няма? Ами не трябва да ги има. Там е целта!

Следващият материал - имаше и други материали, които бяха във връзка с нейната кариера, които тя ми ги е показвала, които тя ми е разказвала. Но тези материали изобщо ги няма.

По-нататък, това е по отношение на нейната певческа кариера, имаше и някой други неща, които бяха свързани с нейната кариера -нейните опити да остане по-нататък. Между другото искам да ви кажа, че в разстояние на шест месеца тя самата лично си признаваше и го има в записите, тя е получавала заплата без да работи. И непрекъснато я викат да си продължи работата. Обаче, тя е сърдита, прави разни фасони на голяма певица и т.н.

А между другото по това време лично Тодор Павлов, който е академик Тодор Павлов, който е идеологът на комунизма в България, и който е председател на БАН, и който има няколко поста, който има пост в ЦК на Партията, и тя е много близка с неговата жена, той също е близък с нея. И казва: „Лиляна, ела при нас и ще те назначиме като технически Директор на операта." Обаче, искат от нея официално тя да се откаже от идеите си от Петър Дънов в Държавен вестник. Обаче, тя не желае да стори това и в момента тя се разминава. Но ако беше отишла да работи в Операта, по друг начин щеше да се развият нещата. Можеше да не стане Директор по техническата част, можеше да си остане пак и да си пее. Но тя в онези години, тя не можеше вече да работи. Защо не можеше да работи? Ами тя беше примадона, беше свикнала на уважение, а вече нещата при социализма бяха се променили - всички бяха равни и командваха онези зад които стояха партийните билети, партийните секретари и т.н. и т.н. и т.н. Така че в ония времена тя не можеше повече да работи. Но имаше документация, писма до Тодор Павлов, имаше писма как той отговаря и т.н. и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

×