Jump to content

От издателя


Ани

Recommended Posts

От издателя

Любовта на Отецът, любовта на нашия Създател, трудно може да се оприличи на нещо, тя не е човешка, но най-близко до Нея е Бащинската и Майчината любов. Тя е безрезервна, безкористна и въобще Бащинска, тъй както баща обича родния си син. Христовата любов, тази на Спасителя бе опорочена от църковността и опитите да се затвори нещо в рамки. Не се разбра от човечеството, че това е Любовта на Бащата, но изпълнена със загриженост, защото Спасителят донесе пример за Любов, който е същият, като този на Отеца.

Бащинската Любов на Отеца и Загрижеността на Спасителя, се събират като във фокус, в Учителя, в делата и словата на Беинса Дуно.

За голяма моя радост като издател, опита да се отрази това, аз забелязах в написаното от автора на настоящата книга. Как в отделни откъси от биографичното за Петър Дънов става видно за същото - любовта на Отеца към низвергнатите, към страдащите, към безтегловните, как Алеко обича в дълбочина Бай Ганьо въпреки грубостта му, недодялания му характер. Учителят съчетава в себе си, и Любовта на Отеца и тази на Христос. Странно нали! И двете! И като се чете светската биография още повече се изяснява това, защо е. А става видно и от самото „Призвание” излязло от ръката му. Кой говори в случая!

„За тоя ви недостатък аз не ви отхвърлих, нито ви презрях за грубата същност, с която беше облечена вашата душа, но ви възлюбих напълно с благия си Дух, който се зае да проникне и намери някоя Божествена добродетел, някоя благородна черта във вашата душа, та да може да обработи и оплодотвори, за да принесе плод изобилно и да се създаде у вас поведение чисто, свято и възвишено.”

Светската биография на Учителя, допринася много за изясняването на всичко това.

Петър Дънов или Беинса Дуно!

Кой е Беинса Дуно! Какво значи Беинса Дуно! Някой слязъл от високо, от същият този План, който наричаме Бог Отец.

Но в същото време и Този, който започва всяка своя беседа и лекция с Новият Завет. Отецът и Спасителят се кръстосват у него. Само от беседите и лекциите му, това е трудно да се проумее.

Затуй и опита да се напише светска биография на Учителя, който очевидно не е възможен за всеки писател, е благословен. За да разберат хората, които квалифицират Учителя с река ръка, и го принизяват или пък въздигат, че Учителя, може да стане близък до всеки човек. Светската част от биографията го прави разбираем И няма нужда от верски общности, религиозности, братски общества, организации, а само от едно - от жив пример. Тъй както и Христос дойде за онеправданите, страдащите, тъй и Школата на Учителя е отворена за всички, най-много за хората от народа.

Светските хора когато разберат Учителя, тогава ще изгрее усмивката на неговото лице. Учението, което имаме оставено в неговите беседи не е за избраници, нито за посветени, а за абсолютно всички, като настолна книга за преодоляване на изпитите в живота.

Името на Учителя Петър Дънов, всъщност Беинса Дуно, е време да се реабилитира в днешното общество. Без усукване и лицемерие, че всъщност било известно, че името било популярно в пет континента. Фарисейщината в това поле, е време да се оттегли! Защото въпросът виси отгоре със страшна сила! Изучава ли се в българското училище това културно наследство! Българите използват ли това съкровище за да преодоляват своите трудности! И предадено ли е Учението на другите народи! А най-вече това, че българските дечица в училище трябва да знаят това име и да познават неговото културно национално наследство, съвкупност от беседи, лекции, паневритмия, примери от личния живот. Никакви дирекции по вероизповедания не могат да обяснят онова, което представлява това наследство. Да се напъхва Учението на Учителя в някакво си вероизповедание, това е кощунство. А да се отъждествява неговото учение с дадено общество, наричащо се Бяло братство е меко казано върховна глупост. Безспорно има приемственост донякъде като архив, и съхраняване на това богатство, но нищо повече. Учението е дадено на българския народ, за да го предаде той на другите народи!

Нацията трябва да използва оставеното наследство от Учителя. Тя трябва да го възприеме и да предаде на другите народи. Православието, като институция не може да определя, кое наследство е от Бога и кое не. Православната институция нека знае, че не е миропомазана и вечна, и че трябва да служи на своя Господ. Не бива да се спира разпространението на светлината поради някога направена грешка от страна на даден административен служител на тази институция. Вместо да упорстват, че това не било в синхрон с църквата, Православните свещеници е време да проучат това учение и да видят с какво „този Дънов” е седящ абсолютно във фокуса на онова, с което правословието всъщност заема първо място, че правилно слави Бога? Естествено е, че със своят личен пример и основаване на Учение, идващо от самият Създател и изначално Христово. Няма по-голяма близост между личния пример на Учителя и примера на честни и искрени православни свещеници и служители, безкористно служещи на Бога.

„Каквото направите на един от вашите най-малки братя, го правите на мен”.

Ето втори път ида от как сте станали мой народ, за да видя

със собственото си око какви сте наглед, как живеете, и духът ми е трогнат от печалната картина. За оплакване сте.

Вие, над които пожертвувах всичко придобито: Живот, Слава и Чест, сте злоупотребили с моята доброта и моята Любов. Пред лицето ми стоят множество нещастни ваши братя и сестри, изнасилени и ограбени от самите вас.

„Каквото направите на един от вашите най-малки братя, го правите на мене.”

ШКОЛАТА НА УЧИТЕЛЯ

Школата на Учителя никога не е преставала да съществува тук в България, но тя не е била никога след неговото заминаване пряко свързана с нито една физическа организация, представяща се за неин наследник или следовник. Като Школа, която е част от Всемирното Бяло Братство, тя може да има временна проекция или изражение във всяка една организация тук на земята. Школата на Учителя продължава да работи без външни шумотевици, невидимо, като все повече и повече ще използва доближаването до научно-практическите площадки, модел за в бъдеще тук на земята. Реалната Школа на Учителя действува винаги в тишина и обхваща т.нар. тихи българи, българи по дух, родени тук специално в България.

Изгревът е бил стъпката на Учителя в създаването на тази школа. Днес Изгревът е станал като понятие духовен, несвързан с физическия Изгрев.

Каква е връзката между усмивката на Учителя и този бъдещ духовен Изгрев!

Как ли изглежда духовния Изгрев в очите на Бога!

* * *

ИЗДАТЕЛСТВО ХЕЛИОПОЛ

„СЛЕДВАЙ СЪРЦЕТО СИ!“

Книжарница „НОВОТО БИТИЕ“

София 1000, ул. Хан Крум 7А (до пл. Славейков)

За контакти: тел.: (02) 986-77-73,0887 025 404

Интернет сайтове на Хелиопол:

Книжарница „Новото Битие“ тел. 02 986 77 73

Верига книжарници „Пингвините“

Книжарница „Писмена“, (до НДК)

Книжна борса „Болит“, етаж 1

Книжарница „Астея“, тел. 02 981 10 58

Книжарница „Новата Епоха“, тел. 02 981 32 79

Книжарница „Елрид“, тел. 02 986 71 26

Пловдив, верига книжарници „Нанси“

Книжарница „Чапъра“, Пловдив, ул. „Цар Иван Александър“ № 16, тел. 63-36-59

Книжарница „Универсум“ гр. Варна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...