Jump to content

21. Радостта на Земята


Recommended Posts

21. РАДОСТТА НА ЗЕМЯТА

Музика: „Радостта на Земята“ - размер 3/4 - 80 такта.

Panevritmia_2013_121.jpg
Panevritmia_2013_122.jpg

Ликува цялата Земя

и се радва от сърце,

и тича тя по своя път

като девица възлюблена.

Тя жадува Слънцето

и към него се стреми.

То я милва отдалеч

и целува я с лъчи.

Тя се радва и му пей:

"О, слънце на живота мой!

Летя, летя към тебе непрестанно

и пълна с радост.

Реки текат,

извори бликат чисти,

върхове белоснежни

във розови сияния

обливаш изобилно

с милувки нежни."

Изходно положение: Изпълнителите са наредени по двойки в кръг, с лице към центъра, един зад друг. Тежестта на тялото е върху десния крак, левият крак е наляво и на пръсти. Ръцете са надясно, дясната обтегната хоризонтално, а лявата леко закръглена на височина на гърдите (Фиг. 21.1).

Panevritmia_2013_123.jpg

Ход на движенията:

1-ви такт - при 1-во време стъпка с левия крак наляво и полюляване на тялото върху левия крак. При 2-ро и 3-то време десният крак се приближава до левия, без да допира земята. При 1-во, 2-ро и 3-то време ръцете описват дъги надолу, издигат се хоризонтално наляво, лявата опъната, а дясната, леко заоблена пред гърдите, длани надолу (Фиг. 21.2).

2-ри такт - при 1-во време странична стъпка с десния крак надясно, с полюляване върху него, при 2-ро и 3-то време левият крак се приближава до десния, без да допира земята с върха на палеца на крака. При 1-во, 2-ро и 3-то време ръцете заемат изходно положение, като се движат дъгообразно.

3-ти такт - както първия.

4-ти такт - при 1-во време - странична стъпка надясно с десния крак, полюляване на него. В текста липсва движението по кръга напред, с обръщане на тялото на 90°, което се вижда на оригиналните снимки „Радостта на Земята“, 4-ти и 5-ти такт (81 стр.). То се потвърждава и от наличието му в други описания на Паневритмията. В бележката под линия прилагаме оригиналното описание*. При 2-ро и 3-то време обръщане надясно на 90° и крачка напред с левия крак, ръцете се издигат в посока надясно и нагоре.

На 5 такт в първо и второ време ръцете са в крайна позиция на 45° напред и нагоре, на 3-то време започват да се свалят пред тялото в посока надясно.

На 6 такт тялото се обръща с гръб към центъра, ръцете се движат надясно като при изходната позиция, но с гръб към центъра. На 2-ро и 3-то време левият крак се приближава към десния, без да допира земята (Фиг. 21.3).

Panevritmia_2013_124.jpg

7 такт - при 1-во време стъпка с левия крак наляво; при 2-ро време полюляване на него, тежестта на тялото пада на него; 3~то време - десният крак опънат надясно на пръсти (Фиг. 21.4).

8-ми такт - краката се движат като в 6-ти такт, а ръцете с дъгообразни движения - надолу и надясно.

9-ти такт - на 2-ро и 3-то време - обръщане наляво на 90° и крачка напред с десния крак, ръцете се издигат в посока на движението и нагоре.

10-ти такт - на 1-во и 2-ро време ръцете са на 45° напред и нагоре, на 3~то време започват да се свалят пред тялото в посока наляво.

11-ти такт - пълно обръщане наляво на 90° с лице към центъра, ръцете се свалят надолу и наляво, тежестта на тялото се пренася на левия крак, десният - на пръсти.

На 12 такт, обърнати с лице към центъра, тежестта на тялото се пренася върху десния крак, ръцете с дъгообразно движение се свалят надолу и надясно до изходна позиция.

Panevritmia_2013_125.jpg
Panevritmia_2013_126.jpg

Обяснение: Люлейни движения с лице към центъра и гърбом към него. Това е възнаграждението чрез всичко, що сме придобили. Това е използване и обработване на туй, що сме придобили, и радостта заради плодовете му. Тия движения са дъгообразни и магнетични. Ръцете през цялото упражнение се движат заедно, успоредно една на друга. Това изразява единството, което трябва да съществува в нашия вътрешен живот.

______________________________________________________

* 4-ти такт - при 1-во време - странична стъпка надясно с десния крак, полюляване на него; при 2-ро и 3-то време обръщане надясно, с гръб към центъра. Левият крак следва движението на тялото. При 1-во, 2-ро и 3-то време ръцете заемат изходното положение. Всички с гръб към центъра.

 

5 такт - при 1-во време стъпка с левия крак наляво; при 2-ро време полюляване на него, тежестта на тялото пада на него; 3-то време - десният крак опънат надясно на пръсти. Едновременно ръцете се движат както в (третото време на) първия такт.

 

6 такт - както втори, но с гръб към центъра.

 

7 такт - както първи, но с гръб към центъра.

 

8 такт - както втори, но с гръб към центъра.

 

9 такт - при 1-во време странична стъпка с левия крак наляво, при 2-ро и 3-то време се прави половин обръщане наляво върху левия крак, с леко залюляване, и се обръщат с лице към центъра. Десният крак, повдигнат, следва движението на тялото. Едновременно ръцете се движат както в 1-ви такт.

 

10 такт - заема се изходното положение.

 

Движенията на първите десет такта се повтарят без прекъсване до края на музиката, всичко 80 такта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...