Jump to content

2. Как децата се научиха да лягат вечер рано.


 Share

Recommended Posts

2. Как децата се научиха да лягат вечер рано

При влизане всички деца спокойно, без редица, но с ред, изтриха си обувките на изтривалката, минаха тихо през коридора, окачиха си шапките и палтата и влязоха в стаята. Поздравихме се с песен.

— Най-напред, нека видим при кого е дошла феичката на чистотата. Тя отива само при добрите деца. Сега ще ви прегледам за да намеря най-добрите от вас, — подех аз, като почнах наред да преглеждам децата. — О, две деца е прескочила феичката, а едно дете е забравило да си вземе кърпичка. Дано утре да дойдете всички чисти, за да ви кажа една нова песен за ръчичките. А сега, коя песничка да си изпеем?

— Ний сме малки дечица.

Изпяхме я общо.

— Днеска децата ще се запознаят с едно ново другарче. Виждате ли го, колко кротко е седнало? — Всички се оглеждат и го търсят с очи. -— Ето го, чака в кукленската къща да го поканим да седне при вас.

— При мене, при мене да дойде! — обадиха се няколко гласчета.

~— Куклата обича да седи до тези деца, които са най-здрави и-най-силни. А знаете ли кои са такива деца ? Които си лягат рано, — казах аз, като взех куклата на ръце. — Което дете от вас си ляга вечер рано, при него ще сложа куклата, защото то е силно и ще може добре да я пази.

— Аз си лягам рано, — обади се Мичето.

— И аз, и аз не чакам вечер татка, — побързаха други.

— Днеска куклата ще седи при мен. Утре ще попитам всяко дете поотделно, кога е легнало да спи и ще я сложа при тези деца, които са легнали най-рано. Ако всичките деца си лягат всяка вечер в 8 часа всичките ще бъдат силни и тогава новата ни другарка ще сяда наред при всяко дете, защото всички ще могат да я пазят добре. Сега, куклата иска да се запознае с вас. Всяко дете ще идва при нея, ще застава прилично и ще се ръкува, като си казва името,

— Тя как се казва ? — запита Минчо.

— Куклата няма име, ще трябва да я кръстим (идея за обща игра — кръщение).

— Сега да почнем, ела Савчо и т. н., наред имахме случай да чуем още веднъж имената на другарчетата си, същевременно и упражнение за ясно и учтиво запознаване. Така новата ни другарка се запозна с всички деца.

— Колко е хубава рокличката й, — обади се Верка. Това беше достатъчно, за да подемем разговор за чистата кукла, за чистите деца и да кажем на новата си другарка всичко каквото сме научили за чистотата и реда.

Звънецът бе ударил за излизане. Предложих да разходим куклата на двора. В стаята останаха само дежурните.

След почивката интересът около куклата продължи. Всяко дете каза по няколко думи за своите кукли в къщи. След това, попяхме няколко песни и изиграхме няколко игри на новото ни другарче като помолихме и то да каже нещо.

— Вместо куклата, аз ще ви изпея една песен, — казах аз като запях „Имам си хубава кукла".

— Може ли куклата да пее ? — запита Ванчо.

— Незнам. Ще запея аз, а вие внимавайте, може да запее и тя, — повторих песента.

— Куклата не е жива и не знае да пее, — обади се нетърпеливо Боби.

— Вместо нея да попеем всички!

Така, повторихме няколко пъти новата песничка и почти я научихме. Беше дошло време за обяд.

Оставихме новата другарка в кукленската къщичка, обещахме й, че ще си лягаме рано всяка вечер и всички с песен завършихме работата си преди обяд.

Така неусетно в забавна игра взехме: 1) за рано лягане, 2) нова песничка „Имам си хубава кукла", 3) повторихме миналите уроци за чистотата и реда в стаята и 4) упражнихме запознаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Share

×
×
  • Създай нов...