Jump to content

ПРАВИЛНО ХРАНЕНЕ


Recommended Posts

ПРАВИЛНО ХРАНЕНЕ

Не е достатъчно човек да се стреми да яде, но той трябва да знае как да яде. (ПРОСВЕТЕНО СЪЗНАНИЕ -162).

При механичните процеси всякога става външно нарастване, натрупване и увеличаване. При органичните процеси, обаче, става вътрешно растене и развитие. (СМЕНИ В ПРИРОДАТА - 39).

Когато се храните, по-важна работа от яденето няма. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 276).

Храненето е велика, благородна работа. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 29).

В новото учение храненето ще бъде религиозен акт; и като дишаш, и като мислиш, и като се движиш - също. Така винаги „облечени с празнични дрехи”. (СВЕЩЕНИ ДУМИ НА УЧИТЕЛЯ - II том - 200)

Има по-висши енергии в храната, които могат да се усвояват при съответно душевно разположение. Когато човек е разположен и спокоен, може по-лесно да приеме енергиите на храните - праната. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША - II том - 189).

Ще ядете с благодарност и съзнание, че вършите велика работа. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 277).

Лошо е, ако яденето и пиенето внасят отрова в организма. Ядеш и казваш, че яденето не е хубаво, лошо е сготвено. Така ти внасяш отрова в тялото си. (ТРИТЕ ПОСОКИ - 230).

Абсолютно забранено е на човека да се гневи при ядене. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 29).

Обикни храната и яж с любов, за да използваш разумно енергията й. Храната се състои от живи частички, носители на енергия, която, приета с любов, обновява организма. Обаче, ако храната се приема без разположение, в организма се образуват различни течения, които внасят известна дисхармония и изтичане на енергията. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 28).

Главното правило при яденето е: Никога не яж при неразположение. При това, ще ядеш само ако си гладен. Здравословно е да се яде с разположение, т. е. да чувстваш удоволствие при яденето. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 28).

Различаваме три категории хранене: механическо или физическо, органическо и умствено. Механическото хранене е присъщо на животните ... Като се качваме по стълбата на живите същества, дохождаме до обикновения човек, у когото храненето минава във втората фаза, като органически процес. Човек се храни съзнателно, изпитва приятност и вкус при яденето. При този процес взимат живо участие чувствата. Най-после дохождаме до третия процес на храненето, който е присъщ на хора с висока умствена и духовна култура. Тук мисълта взима живо участие. Който се храни механически, лесно заболява. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 273).

Храна, която при приемането не е свързана с твоята мисъл, не те ползва. Не яж храна, която не обичаш и която не може да привлече мисълта ти. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША - II том -189).

Г оляма придобивка е за човека, ако може да превърне храненето от механически в умствен процес. Това не се постига изведнъж. Много опити трябва да прави човек, докато приложи напълно новите правила при храненето. Те трябва да станат за него втора природа. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 277).

Здравето зависи от правилното хранене. (СИЛИТЕ НА ПРИРОДАТА - 77).

Който разбира Божията мъдрост и яде по всички правила на Божествената наука, той има живот в себе си. (НОВИЯТ ЧОВЕК - 78).

Като срещнеш Истината, ще можеш свободно да ядеш; като срещнеш Мъдростта, ще знаеш как да ядеш; като срещнеш Любовта, ще знаеш как да използваш храната, която си приел. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 166).

Храна, която при приемането не е свързана с твоята мисъл, не те ползва. Не яж храна, която не обичаш и която не може да привлече мисълта ти. Това, което обичаш и което привлича мисълта ти, с него се храни. Храната, ако я обичаш, ще се отвори и ще ти даде нещо, иначе ще вземеш само огризките от нея. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША - II том - 189).

Да се храни човек правилно, това значи да възприема жизнената енергия от храната. Не спазва ли този процес, човек е изложен на много неестествени състояния, които причиняват болести. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 93).

Ако не се храни правилно, човек се натъква на големи мъчнотии. За учения храненето е сложен процес, който трябва да се извършва правилно. За невежия храненето е прост процес. Той не се храни съзнателно и затова си създава големи мъчнотии и нещастия. (БОЖЕСТВЕНИТЕ УСЛОВИЯ -193).

Като яде, човек трябва да върши това съзнателно. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 283).

Хората ядат, без да мислят и вследствие на това идват много болести. Вземеш една хапка хляб, помисли малко откъде е дошла. Тази хапка хляб е дошла. Тази хапка хляб е дошла от Слънцето. Колко хиляди разумни същества са работили за туй, което тебе ти е необходимо в този живот. (БОЖЕСТВЕНИЯТ ИМПУЛС - 181).

Храненето не е механически процес, както мнозина мислят. Да се храниш правилно, значи едновременно да мислиш, да чувстваш и да възприемаш материалите, необходими за съграждане на нещо ново. (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - 225).

В широк смисъл хранене на тялото, на ума и на сърцето, трябва да се има предвид следното хигиенично правило: във всяко нещо, което човек върши, трябва да взимат участие тялото, умът, [...]. (ЦЕННОТО ИЗ КНИГАТА НА ВЕЛИКИЯ ЖИВОТ- 300).

Ако се храни и не е доволен от храната, която яде, той не може да извади тия сокове, които му са потребни. (СМЯНА НА СЪСТОЯНИЯТА -20).

Най-първо човек трябва, като приеме една храна в стомаха, не само да я сдъвче добре, но човек трябва да хареса храната с ума си, да я обича със сърцето си и волята му трябва да вземе участие. Ако в яденето умът не взема участие, ако в яденето сърцето не взема участие и ако волята не взема участие, туй ядене не е на място, не може да ни ползва. (СЪГЛАСУВАНЕ НА МИСЛИТЕ- 28).

Често мнозина запитват: Добре ли е да имаме обща кухня или всеки сам да се храни? Разумните хора се хранят заедно, братски. (МОК – IV г. - 1925 г. - 29 беседа - 26).

Ти още не си огладнял и бързаш да ядеш ... Всички хора, които са яли, без да са огладнели, всякога придобиват най-лошите болести. Ти чакай да дойде гладът и да усетиш вътрешна немощ. Та като приемеш хляба, да те усили. (ИЗПИТЪТ НА ЛЮБОВТА - 130).

На обяд, като сядате да ядете, най-първо се наядете, а след това се напиете със студена вода. А ето как трябва: най-първо ще пиеш една чаша хубава топла вода на глътки и след като мине половин час, ще закусиш. И много добре ще ти бъде. (ИЗПИТЪТ НА ЛЮБОВТА - 112).

Абсолютно задължително е ръцете да ги измивате преди ядене, като при миенето казвате: Всичко нечисто да се измие, да се махне и отиде вън. (МИСЛИ ЗА ВСЕКИ ДЕН - 19.08.1992 г.).

Ядене без молитва не е на място. Когато яде, човек трябва да се моли. Тури ли крушата в устата си, той трябва да се моли. Като се моли, яденето ще окаже своето благотворно действие върху организма на човека. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 16).

Не е безразлично, дали трапезата е чиста, добре наредена или е нечиста и в безпорядък. Това са условия, които оказват влияние върху изправното или нередовно състояние на храносмилателната система. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 272).

Сега да ви кажа в какво седи новото ядене. Като седнеш да ядеш, пет минути ще мислиш, ще се помолиш на Господа, че като ядеш, яденето да иде точно на това място, дето е определено да иде, В главата да иде, в дробовете да иде, по цялото тяло да иде, че всичките клетки да се хранят. (СЪГЛАСУВАНЕ НА МИСЛИТЕ - 28).

Кой е най-правилният метод за хранене? Кой е най-идеалният метод, който Природата ни представя? Как храни майката своето дете? Детето употребява ли вилица или нож, за да приема храната от майка си? Как храни птичката своите малки? - И тя им туря храна направо в устата. Искаме ли и ние да приемем храната си по този възвишен, чист начин, достатъчно е да концентрираме волята си, за да я приемем направо от въздуха. Дойдем ли до това положение, готварството, като изкуство, ще стане безпредметно, ще изгуби своето обаяние, с което днес се ползва ... Много години трябва да минат, докато се реализира идеалният начин на хранене. Това ... даже и в шестата раса няма да се реализира. (КОЗАТИВНИ СИЛИ - 126).

Не е безразлично дали човек е разположен, или неразположен, когато яде. При добро разположение на духа стомахът свършва работата си добре, а при неразположение, той не функционира правилно. Ето защо не е добре да яде човек, когато е гневен или пък да се гневи във време на ядене. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 272).

Преди да ядете, ще се успокоите напълно, никакво смущение или безпокойство да не остане в ума и в сърцето ви. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 277).

Главното правило при яденето е: Никога не яж при неразположение. При това ще ядеш само ако си гладен. Здравословно е да се яде с разположение, т. е. да чувстваш удоволствие при яденето. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 28).

Не е безразлично как ще започнеш да ядеш, изведнъж ли ще се нахвърлиш върху яденето или ще спреш пред трапезата, ще благодариш за това, което ти е дадено, ще си направиш молитвата и след това ще започнеш да ядеш. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 272).

Абсолютно забранено е на човек да се гневи при ядене. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 29).

Като седнете да ядете, вие бързате по-скоро да се нахраните. Не бързайте. Седнете пред трапезата и започнете да пеете. Една минута пейте, но без песен не започвайте. Изпейте песента: „Колко сладко е яденето”. След това направете [.] ядете. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 112).

Първо ще се обърнеш към носа, а после към вкуса, те да се произнесат за яденето. И тяхното мнение не е достатъчно. Ще се вслушаш и в стомаха, да чуеш какво казва той. (КРАСОТАТА НА ДУШАТА - 232).

Човек трябва да разчупи хляба с двата си пръста - с палеца и показалеца. Тези пръсти показват, че при яденето на хляба, умът и волята на човека трябва да взимат участие. Като разчупва хляба, той трябва да благодари на Бога за грижите, които полага. за него, и да съзнава, че не е сам на Земята. (ДАЛИ МОЖЕ - 129).

Яденето е съзнателен процес. Ще ядеш съзнателно, за да се ползваш от това, което си приел вътрешно. (УСЛОВИЯ ЗА РАСТЕНЕ - 27).

Днес малко хора ядат навреме и съзнателно. Каква е първата мисъл, която дохожда в ума ви при първата хапка? Каква е мисълта ви, с която завършвате яденето си? Повечето хора взимат вилицата или лъжицата си, без да следят каква е първата мисъл, която е влязла в ума им ... Каква е последната им мисъл при завършване на яденето, не се интересуват. (ПРОСВЕТЕНО СЪЗНАНИЕ - 253).

Докато храната се приема само външно и не се асимилира от организма на човека, тя не може да го ползва, тя не е никаква храна. (ДА ИМ ДАМ ЖИВОТ - 3).

Кое наричаме правилно хранене? - Правилно хранене е това, при което мисълта взима активно участие. (СЛУЖЕНЕ, ПОЧИТ И ОБИЧ - 9).

Пазете следното правило при храненето: преди да започнете да ядете, съсредоточете мисълта си към храната, която Природата ви дава, като велико благо за живота. Като мислите върху храната, вие се свързвате с разумната Природа и внасяте спокойствие в мислите и в чувствата си. Така успокоени, престъпете към яденето. Каквото и да е сложено на трапезата, приемете го с благодарност. Може да имате само хляб и сол, благодарете и за това. Хлябът е най-важният елемент за организма. Посолете си хляба, турете малко червен пипер и яжте с благодарност. Ако имате нещо готвено и плодове, по-добре ще бъде, но учете се да благодарите за всичко. Като ядете, стремете се да дъвчете храната добре. Никакво бързане не се позволява. Докато ядете, мислете си, че сте богат човек, че имате на разположение слуги, за да можете да се нахраните спокойно. Не мислете за никаква друга работа, освен за яденето. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 276).

Хората ядат и не благодарят - все намират нещо, от което са недоволни: яденето било пресолена, постна; хлябът бил твърд или недопечен. Хигиената на яденето изисква от човека да благодари за хляба и за яденето, които му се дават. Не съм срещал човек, който да благодари на Бога за всичко, което му е дадено. Който не благодари, всякога ще се натъква на лош хляб и на лошо ядене ... Подобното, подобно привлича. (НОВОТО НАЧАЛО - 34).

Когато започнете да ядете, първото условие, което ви се налага, е да изхвърлите от себе си всяко недоволство. (СИЛА И ЖИВОТ - 3 серия - 10).

Недоволството убива вкуса им. За такива хора казваме, че вкусът им е [...]. (ВСЕ ЩО Е ПИСАНО -122).

Като яде, човек трябва да е доволен. Ако седнеш пред трапезата недоволен и погледнеш недоволно, ти ще развалиш всичкото ядене. Трябва да ядеш със свещен трепет, да забравиш всичко около себе си, да знаещ, че нещо хубаво, което Бог е изпратил, влиза в тебе. Ще погледнеш към всички с любов. (ЗАВЕТЪТ НА ЛЮБОВТА - II том - 118).

Има един закон, на който се основава правилното хранене. И ако човек спазва този закон, той ще може да се ползва от храната, която употребява. Този закон гласи: Човек може всичко да яде, но ако яде с любов, съзнателно. (МНОЗИНА КАЗВАХА - 125).

За да се свърже с Божественото в храната, човек трябва да яде всичко с благодарност и любов. В това се крие философията на храненето ... Човек трябва да яде с любов и да благодари на Бога за великото благо, което му е дал. Тогава и най-простата храна е благословена. (ДОБРОТО ОРЪЖИЕ - 68).

След като туриш храната в устата си и почнеш да я дъвчеш, енергията, която е скрита, се всмуква чрез нервите и ти се усещаш укрепен. Според сегашната теория, за 4 часа трябва да стане храносмилането и тогаз да приемеш енергията. А пък ти 5 --10 минути след яденето усещаш енергия в себе си. Значи част от енергията се приема от нервната система и част от симпатичната нервна система. (ЗАПАЛЕНАТА СВЕЩ - 55).

Когато човек вкуси хляб, казва ли някога: „Господи, благодаря Ти за хляба, който ми си дал, благодаря Ти за живота, който внасяш чрез него в мене.”? (СИЛА И ЖИВОТ - I серия - 54).

Ако ядеш хляба, с едно вътрешно хубаво чувство, ти непременно ще бъдеш здрав човек. (ИЗПИТЪТ НА ЛЮБОВТА - 130).

Яденето е на място, когато във всяка хапка човек чувства присъствието на Бога. (ДВИГАТЕЛИВ ЖИВОТА - 63).

Ако храненето не се придружава от вътрешно чувство, този процес не се използва правилно. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 339).

Като ядеш, да не се яви в ума ти нито една лоша мисъл, в сърцето ти нито едно лошо чувство и никакво отпадане на духа. Като ядеш, да не виждаш никъде нито една грешка. Видиш ли най- малката грешка, след години тя ще даде лоши резултати. (НОВИЯТ ЧОВЕК - 73).

Човек трябва да яде и да мисли за храната, която приема, както и за храносмилането. Ако не мисли, той се натъква на различни болести. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 284).

Ако човек се храни правилно, във време на яденето той ще мисли за начина, по който храната е създадена, за съществата, които са взели участие в приготвянето й. Мисли ли така, той ще се свърже с хората, които са приготвили храната, и ще може да използва тяхната енергия. Фурнаджията, който меси хляба, внася част от своята енергия в него; орачът на нивата внася част от своята енергия в земята; и воденичарят внася част от своята енергия, макар и отрицателна ... И сега, който се храни съзнателно, той ще знае начин как да възприеме добрите енергии, внесени в хляба, и как ще се освободи от отрицателните енергии, останали в него. (ПО БОГА НАПРАВЕНИ - 112).

Като се храни, и умът, и сърцето, и волята му трябва да взимат участие в процеса на храненето. Всяка клетка в организма трябва да взима участие в храненето. Само при това положение човек може да бъде здрав и да запази младостта си. (СВЕТОТО МЯСТО - 121).

Храна, която при приемането не е свързана с твоята мисъл, не те ползва. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША - II том - 189).

Сегашните хора ядат бързо, не обръщат внимание дали има нещо нечисто по плодовете. Добре е, че не се страхуват от зараза, но бързото и небрежно ядене има лоши последствия за организма. Човек не трябва да яде бързо. Като вземе един грозд, нека го разгледа внимателно, да го измие добре, да яде зрънце след зрънце ... Като ядете грозде, всяко зрънце, което ще турите в устата, трябва да бъде предварително добре измито с вода, да няма по него полепнали някакви микроби или други нечистотии. (БЪДЕЩЕТО ВЕРУЮ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО - 32).

Важно е как да яде. Повечето хора ядат бързо, искат по-скоро да се нахранят. Това не е правилно. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 228).

Като ядете, не бързайте. Яжте бавно, дъвчете добре и мислете върху процеса, който става във вас. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 184).

Като погледнете съвременния човек, ще видите, че той има изобилно венозна кръв, порите му са запушени, вследствие на което се раждат ред болести, страдания и нещастия. Всичко това се дължи на голямото неразбиране между хората, на голямото лакомство. Като ядат, всички бързат, вследствие на което храната им не може правилно да се смила. (ВЕЛИКОТО И КРАСИВОТО - 21).

Бързото ядене е нездравословно. (ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ЩАСТИЕ - 114).

Ще ядеш полека, 15 - 20 минути ще ядеш, но няма да бързаш. Една от причините за неуспеха в живота на съвременните хора се дължи на бързото ядене. (ТРИТЕ ЖИВОТА - 29).

Има по-висши енергии в храната, които могат да се усвоят при съответно душевно разположение. Когато човек е разположен и спокоен, може по-лесно да приеме енергиите на храната - праната. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША - II том -189).

Когато яде, човек трябва да бъде разположен, да седне пред трапезата тих и спокоен и да яде бавно, да дъвче храната си добре. Това може да продължава 40 минути, а може и цял час - няма защо да бърза. (ВЕЛИКОТО И КРАСИВОТО - 21).

За колко време се нахранвате? Ако сте от бързите хора, може да се нахраните за 10 - 15 минути; ако сте от средните - за 25 минути; ако сте от аристократите, ще се нахраните за 45 минути, а може и за 1 час. Без да е аристократ човек, ако той яде по всички правила на храненето, един час не е много. (ПО БОГА НАПРАВЕНИ - 112).

За сутринната закуска човек трябва да употребява половин час, за обяд - около 40 - 50 минути и за вечеря пак половин час. (БОЖЕСТВЕНИТЕ УСЛОВИЯ - 142).

Който се храни бавно, с разположение и съзнателно, той всякога ще бъде здрав. (БОЖЕСТВЕНИТЕ УСЛОВИЯ -142).

Седнеш ли пред трапезата, ще ядеш внимателно, да не капне от яденето върху чистата покривка. Чистотата е необходимо условие за здравето. (ДОБРОТО ОРЪЖИЕ - 214).

Докато яде, докато не е свършил работата си, човек трябва да мълчи. Ако яде и същевременно говори, човек се раздвоява, Т. е. движи се в две различни посоки. Ако едновременно човек се движи в две различни посоки, работите му остават назад. (ЕСТЕСТВЕН РЕД НА НЕЩАТА - 126).

Храната трябва да се задържа по-дълго време в устата, за да може част от енергията й да се всмукне от езика. Чрез езика енергията се предава в мозъка, а оттам в сърцето. Езикът възприема духовната енергия от храната, която по друг начин не може да се възприеме. За да се ползва от тази енергия, човек трябва да бъде свободен, да не се безпокои. (СВЕТОТО МЯСТО - 3).

Който се храни механически, лесно заболява. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 274).

Който се храни с любов и благодарност, той има живот в себе си. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ - 273).

Като ядеш, ще влагаш всичката си любов. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 228).

Всяка храна, всеки плод, приети с любов, отиват на мястото си. (ВЕЧНОТО БЛАГО - 122).

Между тебе и храната трябва да има общение, връзка. Яж храна, която обичаш, и се разговаряй с нея. Това значи да употребяваш жива, а не мъртва храна. Мъртвата храна не допринася никаква полза. (УСЛОВИЯ ЗА РАСТЕНЕ - 202).

Кой съвременен човек, като седне пред трапезата да се храни, се вглъбява в яденето и се разговаря с хляба и с всичко, което е сложено пред него? Той трябва да се поразговори първо с хляба, да разбере какъв човек го е правил, после да провери кой воденичар е млял брашното и по този начин да проследи целия път, през който хлябът е минал. (ПРАВЕДНИЯТ - 8).

Ядете един плод - круша. Спрете се. Не почвайте изведнъж да ядете. Разглеждайте я! Нека да се зароди във вас чувство на любов, и като възприемете тая круша, да прочетете какво е писано в нея. И тая круша да внесе ново разположение в тебе ... Ония, които са създали плода, са събирали слънчеви лъчи, кондензирали са слънчевата енергия вътре в тоя плод. Вие имате една задача да извадите тая светлина и да я внесете в тялото вътре. Плодовете са една слънчева храна. (БОЖЕСТВЕНИЯТ ИМПУЛС - 424).

Щом иска да изяде една ябълка, човек не трябва да пристъпва изведнъж към нея. Ще я подържи известно време в ръката си, ще разгледа цвета й, ще я помирише, ще се разговори с нея и тогава ще яде. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 283).

Често богатите хора, които разполагат с грамадни суми, страдат от разстройство на стомаха. Защо? Защото не знаят как да се хранят. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 305).

Христос казва: „Който ме яде, има живот в себе си.” Това значи, да ядеш и да взимат участие в яденето мислите и чувствата. Като седнеш да ядеш, ще мислиш, че яденето е Божие благословение. Ще ядеш с голяма благодарност. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 185).

Най-важното нещо при яденето е да ядеш с благодарност. (ЛЮБОВ КЪМ БОГА - 203).

Четвъртият член на веруюто на живота гласи: Яж хляб с благодарност, дъвчи го добре и никога не преяждай, Само така ще бъдеш здрав и щастлив. (ВЕЧНОТО БЛАГО - 355).

Ако човек яде и е доволен от яденето си, това показва, че храната, която е приел, му дава условия да живее и да се радва на благата, които му са дадени. (ДВИГАТЕЛИВ ЖИВОТА - 42).

Ако сте доволни от храната, която употребявате, ще можете да съберете отвън толкова елементи, колкото са необходими, за да ви задоволят ... Да се благодари на Бога (за полученото). Тогава (то) ще се умножи, защото в живия магнетизъм има една сила, според която всички частици, които имат еднакви вибрации с централния магнетизъм, се привличат. (СИЛА И ЖИВОТ - 3 серия - 11).

Когато яде съзнателно, с приятност и разположение, човек е здрав. (ВСЕ ЩО Е ПИСАНО - 122).

Добре е, когато човек се храни, да слуша музика. Във време на ядене,човек се нуждае от весела, но не игрива музика. Игривата и тъжната музика еднакво нарушават ритъма на яденето. (ДВИГАТЕЛИ В ЖИВОТА - 237).

Направете опит в продължение на една седмица да се храните по правилата на Божествената наука. Яжте с разположение на духа, без никакво вътрешно смущение. През всичкото време бъдете бодри и весели. Като се храните, бъдете хладнокръвни като Сократа. (НОВИЯТ ЧОВЕК - 80).

Сега в живота всички нещастия на хората произтичат от яденето и дишането. От яденето произтича само когато туриш две несъвместими храни, които изискват разни времена за смилане. (БОЖЕСТВЕНИЯТ ИМПУЛС - 701).

Когато човек възприема правилно твърдата храна и добре я асимилира, тялото му е здраво. Ако тялото на човека е здраво и всеки ден се подобрява, [...]. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 64).

Когато умът, сърцето и дробовете приемат своята храна, и тялото става възприемчива да приема съответната за него храна. Тогава казваме, че човек се е нахранил правилно. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 64).

Не можете да говорите за правилно хранене, ако не сте приложили правилното дишане. (ПОСВЕТЕНО СЪЗНАНИЕ- 214).

По начина, по който човек яде, съдим за степента на неговото духовно развитие. Ако яде лакомо и бързо, той не е достигнал онова развитие, което го поставя на стъпалото на истинския човек. (НАЧАЛО НА МЪДРОСТТА - 224).

Като се научи външно да яде правилно, човек ще се домогне и до вътрешната страна на храненето. (БЪДЕЩОТО ВЕРУЮ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО - 32).

Какво сега се храним, то едва ли една хилядна задържаме от това, което съдържа храната. И ако ние бихме задържали всичко това, което е в плода, ние щяхме да имаме такъв дълъг живот. Растенията живеят по хиляда години, някои от тях. (БОЖЕСТВЕНИЯТ ИМПУЛС - 425).

Дългият живот зависи и от правилното хранене. Ако знае как да се храни, човек може да живее повече време. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 305).

Задайте си за цел, в продължение на една седмица, да бъдете добри, внимателни с всички хора, да ядете и пиете по всички правила на храненето. Вижте след това каква енергия ще придобиете, каква радост ще внесете в дома си. (НОВИЯТ ЧОВЕК - 79).

Когато искам да видя дали някои човек може да ми услужи нещо, влизам в една, втора, трета гостилница и гледам кой как яде. Като намеря човек, който яде по правилата, които аз познавам, зная, че той е готов да ми услужи ... Аз няма да ви кажа нищо по науката и правилата при храненето. Вие сами ще си правите наблюдения. Това е една от великите тайни, която не се разкрива. Когато човек яде, той е разположен, погълнат в себе си и лесно можеш да го наблюдаваш. Тогава той прави хубави движения, хубави линии на лицето. Художник си, искаш да нарисуваш един човек, но не можеш. Вземи тогава само един момент от него - когато той яде и ще познаеш какъв е. Като си криви устата, в него ще видиш всичките положения на животните - от най-страшните до най-безопасните - тревопасните. Като се нахрани и успокои, на лицето му се отпечатва особена линия, в която ще прочетеш неговото състояние - какви чувства и сили надделяват в него ... Аз не искам да ви обръщам внимание на тези неща, за да не ви направя нещастни. (СЕЯТЕЛЯТ - 46).

Един ден наблюдавах една млада мома, около 25 - 30 годишна, добре облечена, външно красива, благородна възпитана. Трябва да е свършила поне един факултет. Обърна ми внимание и я проследих къде ще влезе. Тя влезе в една колбасница и поиска салам. В това време, очите й се отвориха като на котка и в един момент лицето й се измени, красотата й изчезна. (СЕЯТЕЛЯТ - 47).

Хората трябва да се научат да ядат правилно, за да няма болни и гладни ... Когато яде един, трябва да има за всички ... Сегашните революции не са нищо друго, освен резултат на дългогодишно неправилно хранене ... Ако не можете да се храните правилно, революцията непременно ще дойде. Тя ще стане в главата, в дробовете, в стомаха - навсякъде. (НОВИЯТ ЧОВЕК - 82).

Задачата на човека е да осмисли процеса на храненето, да знае, че той е сложен. (БОЖЕСТВЕНАТА МИСЪЛ- 278).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...