Jump to content

Recommended Posts

Светъл

Бог е светлина и в Него няма никаква тъмнина.”

(I Йоан 1:5; СИ)

“(Бог) е едничък безсмъртен и живее в непристъпна светлина, Когото никой от човеците не е видял, нито може да види.”

(I Тим.6.16; СИ)

“Господ е моя светлина и мое спасение; от кого ще се боя? Господ е крепост на моя живот; от кого ще се плаша?”

(Пс.26:1; СИ)

“Пак им говори Иисус и рече: “Аз съм светлината на света; който Ме последва, той не ще ходи в мрака, а ще има светлината на живота.”

(Йоан 8:12; СИ)

“Вие бяхте някога тъмнина, а сега сте светлина в Господа; постъпвайте като чеда на светлината. ”

(Еф.5:8; СИ).

“Вие сте светлината на света. ”

(Мат. 5:14; СИ)

След като Бог сътвори невидимия (“небето”) и видимия (“земята”) свят, той призова Светлината да се появи. И тя се подчини на волята Му (ср. Бит. 1:1-3). Светлината става символ на Доброто още от мига на появата си в света (Бит. 1:4). Съответно тъмнината се превръща в символ на злото. Контрастът между светлина и мрак, между добро и зло е от нравствено естество (ср. Йоан 3:19 и сл.). В огромната амплитуда между полюсите на светлината и тъмнината се разиграва космическата драма на вселенския живот.

В Библията понятието “Светлина” се използва символично. С него се характеризира Божието присъствие и благосклонност към собственото Му творение, включващо и човека (както е възкликнал и псалмопевецът в цитирания Псалом 26:1; ср.II Кор. 4-6). Живото проявление на Божията светлина в земната действителност е олицетворено от Личността и Делото на Иисус Христос. Затова и Той има пълното право да заяви за Себе Си, че е Светлината на света и че който Го последва по земния си път, завинаги ще напусне владенията на мрака.

И тъй като Светлината отразява истинската същност на Бога (както свидетелства апостол Йоан Богослов в първия от приведените по-горе цитати), за човека да бъде светъл означава да отразява Божията светлина в себе си и чрез себе си. Онзи, който върви по пътя на Любовта и Доброто, се превръща в “чедо на Светлината” — израз, използван от апостол Павел в посланието му към християните от град Ефес. Мисията на християните като деца на Светлината е да я разпръснат по целия свят.

Термините “свят”, “светец”, “светия” произхождат смислово от думата “Светлина”. Това означава, че свят е онзи човек, който дава възможност на Божията светлина да се излъчва от него и да осветява пътя на неговите братя и сестри в живота. Святият човек е изпълнен със Светлина; тя пронизва всичките му мисли, чувства и действия и оставя златна диря по неговия житейски път.

Човекът на Светлината е въплъщение на мъдрост, непресъхваща любов и ведрост. Той се раздава навсякъде и на всички. Знае, че е получил дара на светлината от Небето и че не бива да го задържа за себе си. Светлината на неговото земно съществувание стеснява териториите на мрака в душите на хората и озарява пътеките на тяхното ежедневие.

Човекът на светлината е посланик на Божията Любов, Мъдрост и Истина.

Светлината:

- прави възможно виждането на цветовете, различаването на формите, проявата на разумния живот, съществуването на живота на Земята;

- през един прозорец не влиза, използва всички пътища и на едно място не спира, тя непрестанно продължава своя път;

- е аксиоматична, тя просто съществува и е абсурдно да я доказваме. Тя може да бъде изучавана, но според законите на нейното съществуване, които я определят, а не според тия, които ние познаваме, и според степента на мисленето и съзнанието ни;

- е фактор за развитието на човешката интелигентност;

- не е физическа величина, но се проявява физически и има влияние върху материята;

- духовната светлина, светлината на мисълта, светлината на съзнанието, светлата вяра, светлите идеи за бъдещето са различни психически измерения на светлината на деня, която познаваме като среда на материалния ни свят и живот;

- е това, в което няма сенки;

- е единствената реалност: избягвайте мисли и чувства, които внасят тъмнина във вашето съзнание;

- на ума дава бистрота и будност на съзнанието. Когато няма светлина в съзнанието си, човек се спъва, греши;

- ни учи да разпознаваме истинската любов от неистинската. Затова е важно да имаме стремеж към всичко светло;

- само разкрива красотата на живота и великото в света;

- е храна за ума и мисълта;

- е сбор от всички цветове и означава присъствие на всички цветове в едно;

- пречупена в скъпоценните камъни, активизира умственото развитие, интелигентността у човека и го огражда;

- която излиза от човека, е резултат и на неговата чистота.

Светлият:

- е светъл от чистота и чист като светлина;

- човек е просветен, посветен, светла личност, светец или светещ: това са само различни степени на проява и усвояване на светлината от човека спорел нивото и насочеността на неговото развитие;

- има поглед, в който светлината се излъчва като извор;

- внася светли състояния у другите и им влияе просветляващо;

- свети: на себе си, на другите, на целия свят. Той не крие светлината си от никого и никому не я отказва. Споделя знанията и учеността си, откритията и творчеството му са за благото и лоброто на всички;

- е човек със светла мисъл, който се интересува само от онези знания, които внасят светлина в неговото съзнание и в това на ближните му;

- има светла, силна вяра, надеждите му са оптимистични, любовта му е истинска, чиста, безкористна;

- е съвестен, високо интелигентни, учен, вярващ, значим и ценен е за другите;

- е човек с универсални, хуманистични ценности, гъвкав и толерантен, весел и лъчезарен, жизнеустремен и на когото може ла се има доверие;

- се лекува и владее начини да си въздейства чрез цветотерапия;

- вярва само в доброто, красивото, съвършеното, чистото, моралното, вечното, без да се колебае в избора и принадлежността си на тяхна страна;

- разпознава точно добро от зло, умно от глупаво, красиво от грозно, вечно от преходно, вярно от невярно, истинско от лъжливо, справедливост от неправда, любов от омраза и т.н.;

- има достатъчно знания и умствени способности интелигентно да избира, разрешава, осъзнава, оценява и успява да стои в светлината на житейската мъдрост.

Посветеният:

- силата на светлината и знанието правят човека посветен;

- всяко духовно посвещение е свързано с това, посветеният сам да е готов и да умее да влиза в контакт със знания от надсетивен произход: знанията за астралния, менталния, духовния, Божествения свят;

- има онова самовъзпитание и е минал такова самообучение, които му позволяват да черпи чрез интуицията си точни знания от всякакви източници в природата;

- разбира нещата и ги прилага, воден от смисъла за живота си, който е възприел;

- ако не работи и прилага, не е посветен;

- с всяко знание, което научава, увеличава светлината на съзнанието си и всяка светлина превръща в знание;

- всеки, който е посадил семе, полива го и то е започнало да расте, е в пътя на посвещението си. Посветеният е като растение, расте. Растенията нямат астрални тела. Посветеният няма неразрешени астрални проблеми;

- се е самоопределил в живота си, знае какво иска, никой не може да му попречи да го постигне или да се откаже от предопределението му.

Светещият:

- излъчва физическа светлина, видима с просто око от околните около тялото му. В природата съществуват организми, които фосфоресцират. На определена степен в своето духовно развитие човек би могъл да започне да фосфоресцира. Това зависи от множество психически и генотипни фактори;

- познава отлично законите на светилната в природата и ги владее до съвършенство;

- първо е бил просветен, светла личност, посветен, светия и тогава е започнал да фосфоресцира с тялото си;

- живее в единната реалност, в която материя и енергия са едно;

- Една бъдеща раса в света ще бъде на светещите хора. Те ще живеят в общество без затвори и наказания и няма да правят зло един на Друг. Ще могат да разговарят телепатично, никой никого няма да може да излъже. Съвършенството и светостта на всеки човек от тази раса ще имат като следствие фосфоресцирането на техните тела. Физическата субстанция на тези тела ще бъде много по-фина и лъчиста от настоящата, разбира се.

Просветеният:

- има просветено съзнание;

- има насоченост нагоре и напред към светлото, хубавото, доброто в света;

- е осведомен, компетентен, точно предчувстващ какъв е ходът на просвещението в епохата, в която живее;

- е вещ, има вътрешен опит, познава индивидуалните и колективните педагогически методи, които водят до просвета на обществото;

- просвещава първо себе си, после другите и всичко това прави за повдигането на света. Той живее с убеждението, че светът може да се оправи чрез културно и научно просвещение.

Светлата личност:

- е личност, която е пример за другите, увлича ги, подкрепя ги в пьтя на светлината;

- е притежание на човек, който има светеща душа. Неговата аура е силна, здравословна и чиста, лечебна за околните. В негово присъствие хората стават по-уверени, сигурни, спокойни, радостни, хармонични, с лекота започват да мислят и разрешават проблемите си;

- общуването с една светла личност докосва душата ти, осветява съзнанието ти за дълго време и те мотивира да мислиш правилно и оптимистично.

Самовъзпитателни методи:

1. Станете сутрин преди изгрев слънце. Наблюдавайте зазоряването, изгрева му. Как може да определите чувствата, мислите, копнежите, стремежите, изборите си, решенията си, вярата, преценките си, които сте имали през това време: като по-светли или като по-тъмни? Търсене на извод: Влияе ли наблюдението на светлината върху повдигането на настроението и съзнанието в човека?

2. Наблюдавайте звездно небе. Харесайте си една звезда, която имате усещането, че ви вика. Разкажете й мислено за най-важния си проблем. Успяхте ли да го споделите без притеснения и преодолявайки донякъде безпокойството, възмущението, гнева или недоволството си? Търсене на извод: Светлината в съзнанието има ли връзка и каква с умението да вярваме и да се доверяваме на това, което иде?

3. Запалете свещ. Наблюдавайте я продължително. Охарактеризирайте просветленото състояние, което ви помогна да постигнете: успокоение, умиротворяване, точна мисъл, увереност, съсредоточаване и тя. Правете опита в продължение на десет дни всяка вечер преди да заспите. Записвайте си характеристиките на състоянията си. Търсене на извод: Светлината на свещта какво освети в мен и около мен?

4. Прочетете стиха.

“Светлината в мрака свети и мракът я не обзе” (Йоан 1:5; РИ).

Изредете писмено или мислено всичко, което разбирате в този стих за себе си и то е важно, позитивно,ясно за вас,

5. Ако искате да работите сериозно върху умственото си развитие като цяло, освен всичко друго може да направите и следното. Намерете си добре обработен жълт топаз. Пречистете го, като стои във вода и морска сол едно денонощие. Насочвайте мисълта си към камъка, за да се свържете с неговите сили и енергии. Те могат да усилят у вас интелигентността, да избистрят съзнанието ви, да мобилизират умствените ви способности, да увеличат паметта, концентрацията ви. Водете си дневник, посветен на всички преживявания с носенето или използването на този камък. Нека той е лично ваш. Същото може да направите с добре, равномерно обработен къс планински кристал или друг естествен полускъпоценен жълт камък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...