Jump to content

Recommended Posts

Мисли, чувства и постъпки

Бременната жена трябва да носи детето си с кротост и смирение, за да предаде тези качества и на него. Само така може да се подобри бъдещото поколение.14 Когато майката е бременна, да си каже: „Ти, дъще,

майка ще станеш - умна, работна, скромна“ и ще се изпълни; или: „Ти, синко, баща ще станеш - умен, добър, честен, справедлив“.15

Докато детето е в утробата на майка си, то не може да разбира живота извън нея. Дотогава то е в едно пасивно състояние и преживява живота на майка си - каквото мисли майката, това мисли и то. Майката само всажда в него и като свърши всичката работа, която трябва да извърши, тя го пуска на свобода.16

Кое заставя онази майка, на която предстои да ражда, да мисли? Детето. Това дете, щом влезе в почвата, т.е. в утробата на майка си, я заставя да мисли, ако ще да е и най-глупавата. Когато една птичка ще снесе яйцата си, тя веднага започва да мисли как ще направи гнездото си. Щом се нареди, тя знае вече колко време да лежи върху яйцата си, знае как да отглежда малките си - всичко това знае, разбира тези закони. Всички тия грижи внасят в нея Божествени мисли.17

У вас не може да се развие разум, ако нямате един чист живот - Чистотата е условие за развиване на разума. Разумът може да се развива само при много благоприятни условия. Съвременната наука, като говори за наследствеността, показва какво влияние упражняват майките върху своите деца. Например майката се намира в едно тревожно състояние и така е заченала своето дете - с това тя спъва развиването на неговия разум. Ако в нея са минавали най-мрачни мисли - да се самоубие или това да направи, онова да направи, детето ще се роди като един идиот или като престъпник - поне така показват научните данни. Но ако майката се е намирала в едно светло настроение на духа, ако сърцето и е било изпълнено с Любов и се е занимавала с най-възвишените идеи, то като се роди детето, ще носи тази интелигентност и този подтик, които майката е вляла в душата му.18

Крийте вашата бременност, да не се изложите на никаква опасност. Бременните жени носят специални дрехи, за да не се вижда, че са бременни. Щом детето се роди, радвайте се, че се е създал живот, че се е явило нещо хубаво на света. Но докато сте бременни, крийте се, защото от идеята, която родите, зависи бъдещия ви живот. И в Писанието е казано: „Целият свят е бременен с нещо хубаво, което трябва да възкръсне“. Това хубавото, красивото нещо, трябва да се подхранва с новия живот, с новите идеи, за да расте и се развива правилно.

Всеки сам трябва да пази плода, който е заченал. Много хора злословят, критикуват другите, като забравят, че с това пречат и на своята бременност. На такива хора казвам да бъдат внимателни, да мислят какво говорят, а те се обиждат, че съм говорил строго. Питам: на кого се говори меко? На здравия човек, но на болния, лицето и ръцете на когото са покрити с рани, и да искаш, не можеш да говориш меко - и най-малкото докосване до раните му причинява силни болки. Значи за болния и най-меката дума е строга. Един ден, когато раните по лицето и ръцете му изчезнат, думите ми ще бъдат като балсам върху неговата душа. Тогава лицето и ръцете му ще бъдат красиви, ще привличат вниманието на всеки художник.

Така трябва да гледате и вие на нещата, да бъдете искрени в себе си, да се освободите от всякакво пристрастие. Преди всичко вие не сте дошли на Земята, за да разрешавате въпроса за правото и кривото, кой как постъпва. Защо съществуват злото и грехът в света не е ваша работа. Изучавайте злото като факт, а защо съществува - оставете този въпрос настрани. Прилагайте Божията Любов в живота си като смисъл на Целокупния живот.19

Ти не може да бъдеш търпелив човек, ако нямаш Любов - търпението е външната страна на Любовта. Следователно чрез търпението ще знаеш каква е любовта ти. На един човек, който е нетърпелив, и любовта е такава. Каквато е любовта му, и търпението му е такова. Ако попиташ: „Защо съм нетърпелив?“, ще ти кажа: защото Любовта ти е малка. - „Защо съм търпелив?“ Защото Любовта ти е голяма.

Представете си един кошер от 30000 пчели - ти го знаеш, повдигнеш го във въздуха; или ако вдигнеш 10000 човека в един салон като нашия - вдигнеш ги във въздуха и ги понесеш. Какво ще кажете? Че Онзи, Който кара Земята, не ви ли носи на гърба Си? Като казваме, че ни носи на гърба Си, това е вече нашето съзнание. Ти съзнаваш, че трябва да бъдеш търпелив.

Има два вида търпение. Едното е, с което се издържат неволите в света. Има и нещо неприятно, което трябва да се издържи. Например бременната жена носи едно дете в утробата си - трябва да има търпение. Всички майки имат търпение, но много деца, като се родят, са нервни. Тази нервност се дължи на майката - като го е носила, била е нервна и детето става нервно. Ако майката, докато е носила детето, е била търпелива, и детето ще бъде търпеливо. Ако майката има Любов, и детето ще има Любов. Каквото е било състоянието на майката през време на бременността, такова ще бъде и състоянието на детето.20

Може да мислиш за нещо, което никога не си опитал. Аз гледам малките деца. Казва майката: „Откъде му е дошло наум да лъже?“. Че то още като беше в утробата на майка си, прие уроци да лъже. Майката в 365 дни му предаде един урок как да лъже. Сега се питаме как е според закона на преражданията. Това същество е живяло. Окултистите поддържат (като говоря сега за окултистите, то е наука), че детето е живяло. Ще ме извините, може би техните въззрения не са съгласни с вашите. Много работи търпим, ще търпим и техните. Те казват, че са необходими 777 кардинални прераждания, а другите прераждания са безброй. Тогава човек завършва своето развитие. Значи детето, което започва да лъже, е живяло много пъти на Земята и се е научило да лъже. То, като се намери натясно, лъже. Казва: „Това изкуство съм го научило“.21

Съвременните хора казват, че за да се поправи някой, трябва да бъде нахокан: „Ти си вагабонтин, крадец, такъв, онакъв“. Не трябва да се бие, както по-рано. Мислите ли, че с тия ваши звуци, които ще влязат в ухото му, ще го промените? Ни най-малко. Законът е друг - за да възпитате някого, първо трябва да възпитате себе си. Лош ли си, всички наоколо са лоши.

На една майка, която зачене и започне да се нервира и злослови, аз мога да предскажа последствията и да опиша напълно характера и съдбата на младенеца - какво ще стане в бъдеще с него. Майката, която се нервира, не бива да мисли, че детето, което ще роди, ще бъде светия, ще я гледа на старини; един ден то ще си отмъсти и ще и каже: „По-добре би било да не си ме раждала“. И ученикът ще каже на учителя: „По-добре да не си ме учил“. Учителят в пълния смисъл на думата трябва да бъде чист като кристална вода, образец във всичко; в него не трябва да има и сянка от колебание, двоумение и неверие. Христос, като дава това указание, иска да ни посочи голямата опасност, на която се излагаме, и голямата отговорност, която поемаме пред Него за осакатяването на някои души. Всяка майка, всеки учител, които не знаят да възпитават, ще бъдат наказани.22

Майката трябва не само да роди детето и да има мляко, но млякото трябва да бъде непокварено. Колко майки са отровили своите деца с лошото си мляко! Ако майката се гневи по няколко пъти на ден, след няколко дена ще отрови с млякото си детето.23

Вие сте чудни. Някой от съвременните хора иска да се жени. Знаете ли какво нещо е женитбата? Аз се чудя на голямото невежество на хората. Искат да се женят. Момата - и тя иска да се жени. Хубаво, отлично е това. Ти, като се ожениш, за твоята възлюблена нито една лоша мисъл, нито едно лошо желание в сърцето, нито една лоша постъпка в душата ти да не се яви! Сякаш Господ дошъл у теб! За мъжа е това, за жената е същото - законът е един и същ. Най-после заченат Истината - Истината, зачената, докато я дириш, ще отнеме време. Ако тази жена мърмори девет месеца, каква Истина ще роди? Нито една лоша мисъл да не мине през ума и, нито едно лошо желание - през сърцето и и нито една лоша постъпка - през душата. Тогава ще роди едно дете на Истината. Ако тя е мърморила, ще осакати детето в утробата. Има хора, родени осакатени.24

Като се говори на хората за добър живот, за самопожертване, за Любов помежду им, това няма да се постигне изведнъж, но трябва да се знае, че добрият и правилен живот иде като последствие от прилагане на Христовото учение. Когато майките и бащите изменят мислите и чувствата си, ще се роди ново, здраво поколение с права мисъл.

Всеки човек носи в себе си материал за бъдещо развитие, затова се казва, че от човека зависи да живее добре или зле. Който живее по Божествения принцип, ще бъде в мир и любов със себе си и със своите ближни, даже и с враговете си. Христовото учение е на принципи, а не на форми. Принципите разширяват, а формите ограничават. Вън от Христовите принципи животът на човека е безсмислен.25

Какви деца ще роди онази майка, чийто ум не се безпокои, нито смущава от някакви бури и противоречия в света, и чийто дух е тих и спокоен? Тя ще роди здрави деца. Всички майки, които имат мир в душата си, раждат здрави деца. Онази пък, която се е тревожила през всичкото време на своята бременност - било от условията на живота, било от неблагоприятните съчетания в природата - ражда болни, хилави деца.26

Като изучавате формите, през които е минал човек, виждате, че за създаване на сегашния човек природата е употребила около 18 милиона години. Като проследите развитието му в утробата на майката, от ембрион до сегашната му форма, виждате, че в един кратък период от девет месеца той минава през всички форми на живота. Значи достатъчно е човек да работи системно и последователно, за да може да съкрати работата на хилядите години в един кратък срок - всичко зависи от интензивността на човешката мисъл.112

Законът трябва да царува в домовете. Нали когато ще се роди едно дете, майката трябва да разбира онзи велик закон - какво направление, какъв наклон да даде на този живот. Първият наклон, който майката даде на детето си, определя неговата бъдеща съдба. Сега ще кажете: „Как тъй?“.

Е, представете си, че аз държа една площ и и дам един малък наклон, и вие слизате по него - ще можете да слизате преспокойно. Но ако дам силен, голям наклон, какво ще стане с вас - една катастрофа. Следователно всеки живот върви по една площ и в него е важен този момент - първият подтик, който майката дава на своето дете. Не само това, но важен е моментът, когато ще се даде една проповед, когато човек се обръща към Бога - важен е наклонът и в този момент. Важно е, когато четете някоя книга по философия или каквото и да е друго, какъв е наклонът, при който ще възприемате една мисъл. Следователно важно е какъв наклон сте взели в този момент, защото всички мисли вървят по някакви закони.27

Сега хората от всички страни започват вече да съзнават влиянието на чистата Божествена мисъл върху човека. Всички добри хора трябва да се сплотят, да насочат мисълта си в една посока - за преустройване на света. Ако всички майки кажат: „Не искаме вече войни!“, те биха имали успех. Ако всички майки кажат на децата си, докато са още в утробата им, че не искат те да воюват, не искат да вършат убийства, тези деца, като се родят, ще носят идеите на своите майки. Те ще станат проводници на новите мисли, ще работят за оправянето на света. Ако синът иска да се жени, бащата трябва да му каже: „Ако се жениш, за да раждаш престъпници, които да се убиват едни други, по-добре не се жени! Ако пък се жениш, за да родиш добри синове и дъщери, които да помагат на своите ближни, тогава можеш да се жениш“. Сега се търсят добри хора в света. Ако се раждат добри хора, женитбата има смисъл. Добрите хора трябва да работят братски за повдигането на света. Добрите хора трябва да заемат служби, които живата Природа е определила.28

Кое дете може да си представи страданията, които майката изпитва, когато го носи цели девет месеца в утробата си? Знаете ли какво нещо е да те носят в утробата си девет месеца като едно бреме? Не само това, но след като се роди детето, какви грижи, колко безсънни нощи е прекарвала майката, докато най-после то стъпи на краката си като един пълнолетен човек! И всичко това тя е вършила с Любов. Бог казва на майката: „Гледай да вложиш в това дете Моята Любов. Каквото искаш, ще ти дам“. Бог влиза в умовете и сърцата на майките, на бащите, на братята, на сестрите, за да се обхождат добре с детето, и ако се обхождат добре, Той им обещава всичкото Свое благословение.29

Майката е, която носи, която създава. Ние, казва, живеем и се движим в Бога. Ние сме като детето в утробата на майката. Онова, което майката дава, ще ни създаде онова, което Бог е внесъл в нас, то ще ни създаде и външните условия на друг принцип. Тъй ще се създаде една здрава основа. Може да мислите каквото искате, но най-първо ще дойде правата мисъл, после ще дойдат външните условия.30

Семейства, в които има много деца, са по-бедни от тези, които имат малко деца. При това родители, които имат повече деца, са по-слаби от тези, които имат едно-две деца. Друг е въпросът, ако децата, които се раждат в едно семейство, са от висока култура

- при това положение, макар че са повече, те предават голяма енергия на родителите си. Когато децата са от ниска култура, майките осиромашават и отслабват; когато са от висока култура, майките забогатяват и се засилват. Същият закон има отношение и към човешките мисли и чувства - когато мислите и чувствата на човека са от нисш характер, той губи силата си; когато са от висш характер, той придобива енергия и става способен за работа.31

Понякога майката не иска да роди детето, но и да не го пометне, мисълта действа върху него и то се ражда или мъртво, или хилаво. На хиляда такива деца едно-две оцеляват и те са несретници. Пазете се от помятане! Човек може да помята и мислите, и чувствата, и постъпките си.32

В бъдеще, когато жените зачеват, трябва да внушават на детето си мисълта, че човек не живее само за кухни и дюкяни.33

В живота трябва да имаме ново схващане - да считаме, че всичко онова, което ни се случва, е за наше добро. Не бъдете пасивни! Дойде една болка - ще търсиш произхода й. Дойде ти една хубава мисъл - ще търсиш произхода и, откъде идва. Някой път вие може да страдате от една болка и причината да е отвън. Трябва да изучавате законите.

Ако една майка, която е бременна с детето си, открадне нещо и я хванат, откраднатото вече ще бъде на тялото на детето. За такава майка казват, че откраднала вълна, и като я хванали, вълната останала на лицето на детето, носи руното. Всяка мисъл, която е в дисхармония с човешката душа, ако не разбирате законите, оставя един отпечатък.34

И най-доброто дете, т.е. и най-добрият зародиш, който може да се положи в утробата на една жена, може да се осакати, ако тя се тревожи по време на бременността си. През бременността майката може да предаде всички качества на детето. Ако като бременна се въодушевява от музика, поезия, художество, всичко това тя може да предаде на своето дете. Но може да стане и обратното - ако през душата на една бременна жена минат чувства на омраза, завист, те всички също ще бъдат вложени в нейното дете.

Следователно, когато Бог иска да вложи Своите Добродетели в нашата душа, Той може да ги вложи, но нашата душа трябва да се постави в най-добри условия, за да ги възприеме. Детето не трябва само да се роди, но и всички негови органи трябва добре да се устроят, за да могат да функционират правилно, когато то се появи в живота - да могат да възприемат силите от Природата и да работят съгласно Божията воля. Затова трябва да приемем, че Господ, Който е между нас, с тази усмивка ни казва: „Аз Съм създал за вас най-добрите условия за живота“.35

Какво дете ще роди онази майка, която през всичкото време на своята бременност постоянно се тревожи и безпокои? Детето, което се ражда от такава майка, ще бъде слабо, хилаво, няма да може да издържа на мъчнотиите в живота. Съмненията, тревогите, обезсърченията са условия, които пречат на развитието на човешката душа и на човешките идеи.36

Какъвто е ембрионът в утробата на майката, такова ще бъде детето и на физическия свят. Каквато е майката, такова ще бъде и детето. Следователно, каквото мислиш и чувстваш, това ще стане.37

Ако една жена е бременна и в това си положение има най-тежки изживявания, например в нея се поражда желание да отмъсти, да открадне, да убие, а не се поражда мисъл за Бога, то детето, което се роди, ще бъде един престъпник, ще прилича на нея.38

Лицето на някого се изкривило от страдание, а той се представя за спокоен. Лицето на спокойния е огледало на душата му - и да страда, той понася всичко със съзнание и любов, знае, че сам е виновен за страданието си, не хвърля отговорността върху другите хора. Не се носи лесно бремето, от човека зависи. И бременната жена носи иго, но се радва, че ще се роди човек на света. Бременната жена трябва да носи детето си с кротост и смирение, за да предаде тези качества и на него. Само така може да се подобри бъдещото поколение. Следователно, където и да носите иго - на врата, на гърба, в утробата си, в ума, в сърцето - носете го с радост, кротост и смирение.14

Ако майката, като бременна, не знае как да се храни и каква храна да употребява, тя не може да роди добро и способно дете. Ако бременната жена не може да възприема само добри впечатления от външния свят и да се предпазва от лоши, не може да роди добро дете. Ако не прави избор на книгите, които чете, и ако не възприема само добри мисли и чувства, не може да роди добро дете. Тя трябва да бъде майстор скулптор - да работи вещо с чука. Всяко удряне на чука да пада на място и да произвежда такъв ефект, че да остави само една линия. Всички линии, събрани заедно, трябва да образуват статуята.39

Днес всички хора се намират в трудни положения и казват, че не може повече да се живее, не могат да издържат. Може да се живее, но затова майката трябва да е вложила в детето си повече Вяра и Надежда - както в себе си, така и в Бога. Още като бременна, майката трябва да вложи в детето си мисълта да стане истински човек, да развие своите дарби и способности, да стане гениален или светия, да работи за благото на човечеството.40

Майката е изворът и това, което извира в нея, се влива в детето. Тя му предава Божественото, което е в нея. Обмяната между майката и детето не е само външна, но и вътрешна. Майката играе голяма роля не само в материалния свят, но и в света на мислите и чувствата. Тя не само създава формата, но влага в нея съдържание и смисъл. Става едно преливане между душата на майката и душата на детето.42

Разумност се иска днес от майката и бащата, от учителите - от всички хора. Не е ли разумен, човек носи отговорност както за себе си, така и за бъдещото поколение, което излиза от него. Много от недъзите, които децата имат, се дължат на родителите. Ако майката и бащата са живели нередовно и са допускали в ума и в сърцето си отрицателни мисли и чувства, те стават причина за нещастията на своите деца. Децата възприемат техните слабости и цял живот страдат, не могат да се освободят. Каква полза имат родителите и обществото от такива деца? Те носят недъзите на своите родители, деди и прадеди и вместо да допринесат нещо ценно, сами се разрушават. Какво можете да очаквате от дете, което не обича нито Бога, нито своите родители? Искате ли да имате приятелство с някой човек, търсете такъв, който да обича първо Бога, а после себе си. Щом обича Бога, той може да обича и своя ближен.43

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...