Jump to content

91. Мислите и чувствата на човека се отправят за изграждане на съзнанието му


Recommended Posts

91. МИСЛИТЕ И ЧУВСТВАТА НА ЧОВЕКА

СЕ ОТПРАВЯТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА СЪЗНАНИЕТО МУ

Лъжата и ласкателството обществените закони не ги санкционират, а етиката само ги констатира и порицава като неморални деяния и нищо повече. Но в светлината на Учителевото Учение, те са нарушение не само от морално гледище, но са нарушение в самата природа, и тя има свой начин да ги санкционира.

Кой от обикновените хора, от учените, интелигентните, културните не би постъпил като евреина? - Всички! Те всеки ден и по много пъти на ден крият по най-различен начин мотивите на постъпките си, заблуждават и лъжат. И ако някой постъпи така както мисли, минава за непрактичен, за наивен. Всички лъжат по много пъти тези, от които зависи успеха им, защото знаят, че това не се наказва, а моралните санкции са нещо несъществено. Затова лъжата и лицемерието, са приети като нещо в реда на нещата. Обикновено се смята, че всеки е свободен да мисли, да чувствува както си иска, стига с това да не засяга интересите на другите - за мисленето му никой не го държи отговорен.

Но хората не предполагат дори, че техните мисли и чувства се регистрират преди всичко в самите тях!

Достатъчно е, че те знаят, че мислите, чувствата и постъпките им не са такива, каквито трябва. А това показва, че те знаят какви трябва да бъдат правите. Следователно, те за самите себе си са вече нарушители.

И не само това, но техните съзнания са вече нечисти, раздвоени между това, което трябва да мислят и чувствуват и това, което мислят и чувствуват!

И когато такива нарушения се напластят много в съзнанията им, те почват да ги смущават и да си мислят, че и другите ги знаят и ги мислят за нарушители, лицемери, неморални личности... Те почват да изживяват, като че безпричинни смущения и страхове. Често тези състояния почват да се обличат в различни външни форми, и несъществени неща отвън или отвътре з тях да предизвикват големи страхове и смутове, и по този начин смущават целокупния им живот.

Те оказват влияние върху храносмилането, жлезите с вътрешна секреция, свиване на кръвоносните съдове, в дейността на сърцето и пр. и пр., и по този начин стават далечно начало на много заболявания.

Не само това, но тези мисли и състояния и последвалите от тях физиологични смущения, стават по-нататък предпоставка за нови покварени мисли и чувства. А всички заедно изграждат съзнанието, целия душевен живот от покварени материали, и постройката на живота им почва преждевременно да се руши.

Това са болестите - санкция за неправилните мисли, чувства, постъпки, които нито официалните закони не са санкционирали, нито етичните, но природните закони не пропущат абсолютно нищо и не прощават!

Като чели хората имат донякъде право, основание да крият мотивите на постъпките си, защото живеят между хора, които са жестоки и безскрупулни и могат да ги използват против тях. В такъв случай те се страхуват от хората и обществените закони, които не са съвършени и не действуват абсолютно, може да не долавят някои нарушения или да ги пропускат. А не се страхуват от природните закони, които са неумолими, абсолютно чувствителни и към най-малките нарушения, както никоя човешка везна или уред не може да долови! Че в океана е хвърлена една песъчинка, природата веднага регистрира това и реагира, като на съответната височина водата на океана се повдига.

Но какъв смисъл има евреинът да си крие мотивите и постъпките пред Учителя, за Когото знае, че при никакъв случай няма да ги използва против него?!

Затова трябва ученикът да застане като дете пред Учителя, и всичко да говори както е! Доброволно и свободно да разкрива душата си, без да се извинява или оправдава! Още повече като знае, че Учителят вижда всичко, каквото става в него.

Но евреинът не се спря до тук, той използваше всеки случай, дори сам създаваше такива да подкрепи и да обоснове пред Учителя правотата на своите неправи мисли, чувства и постъпки. Евреинът изваждаше от богатия си цветист речник най-хвалебствените думи, и ги отправяше към Учителя. Христов пък постъпваше тъкмо обратно - избираше най-грубите думи и епитети, за да ги отправи като отровни стрели към Учителя, искаше по най-брутален начин да Го уязви.

Евреинът отвън се държеше с Учителя точно така, както трябваше да се държи един ученик. Христов отвън и отвътре се държеше лошо, беше само отрицателен, съзнанието му беше чисто - единно отвън и отвътре, но отрицателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...