Jump to content

127. Отрицателният път и метод за проучаване на Библията е по-активният


Recommended Posts

127. ОТРИЦАТЕЛНИЯТ ПЪТ И МЕТОД ЗА

ПРОУЧАВАНЕ НА БИБЛИЯТА Е ПО-АКТИВНИЯТ

Сутринта жена му го намери със захлупена глава над бюрото. По него бяха разхвърлени беседите на Дънов и листове с бележки.

Без да дава обяснения за състоянието си на никого в къщи, отиде навреме на работа и пак пеша.

През целия път мисли пак само за Дънов, евреина и момичето. Работеше и не можеше да се освободи от изживяванията си на ул. „Опълченска” 66.

Все още спореше, доказваше, цитираше, опровергаваше, апострсфираше!... Вечерта се върна в къщи, веднага се затвори в кабинета си и се залови да чете Библията. Често се зачиташе и в съседни на посочените глави и стихове.

Четеше, подчертаваше, правеше извадки и от подарените му от Дънов беседи. Четеше и други книги с атеистично съдържание, все във връзка с евентуалния диспут. Сутринта, жена му го намери пак заспал над разтворената Библия.

Дънов си постигна целта! Накара го, макар по отрицателен път, активно да се занимава и проучава Библията и беседите Му! За Него не беше от голямо значение, че критикува Него и Библията. По този метод той научаваше фактите много по-добре, които не му достигаха да разбере библейските и житейски истини в беседите Му.

Тъкмо това, което отричаше и критикуваше, то хващаше по този начин по-дълбоки корени в съзнанието му и щеше да му помогне да го разбере! После щеше да приеме Библията и беседите, а отрицанието щеше да отпадне като нещо ненужно, изиграло ролята си в живота му, да остане само спомен, който да разказва на другите, които вървят по неговия път на отрицанието, за да обясни пътя им.

Хората, които следват отрицателния метод и вървят в живота по отрицателния път, са несравнено по-активни! Отрицанието събужда в тях латентни сили, те по-бързо учат, по-лесно запаметяват и по-продължително време задържат възприетото в съзнанието си. Изобщо, движат се с по-голяма скорост в пътя на новото познание!

Тук трябва да забележим, че този метод - по пътя на грешките да се идва до познание, датира от грехопадането. Първите човеци като сгрешиха, не послушаха, ядоха от забранения плод - нарушиха законите на природата, тогава дойдоха в отношение с реалността и разбраха що е добро и ще е зло.

В такива борби, противоречия и напрежения минаваха дните и нощите на Христов, очаквайки да дойде неделята, за да отиде наново на ул. „Опълченска” 66.

Възнамеряваше да спори, да апострофира и най-важното... да види Савската царица! Но и тази му радост беше нащърбявана от спомените за станалите неприятни случки в кабинета на Дънов..., че не знае немски, че се страхува, четат му мислите и му предават мисли..., които често минаваха през съзнанието му като лента на кино. В къщи четеше и антирелигиозни книги, но вече не беше доволен. След изясненията, които получи от Дънов, евреина и момичето, те бяха загубили смисъл.

Работеше и непрекъснато живееше в новата аура на живота - с новите идеи, чувства, състояния и мисли. Движеше се в живота с голяма бързина, както никой от учениците на Дънов.

После, само с едно светване, всичко това огромно знание, получено по отрицателен път, щеше да се превърне в нещо положително, което да използва за добро. Всичкото това знание, Учителят като добър алхимик, щеше да го превърне от желязо в злато.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...