Jump to content

279. Каква е цената на отклонението


Recommended Posts

279. КАКВА Е ЦЕНАТА НА ОТКЛОНЕНИЕТО

И тези, при които си ходил - или ти дават своите произведения, или те пращат там където те са били.

ТЕ ОЩЕ НЕ ЧУВСТВАТ, НЕ ВИЖДАТ ВЕЛИЧИЕТО НА УЧИТЕЛЯ, ЗАЩОТО УЧИТЕЛЯ Е ЗА ТЯХ ОЩЕ МНОГО ДОЛЕЧ!

Затова Го виждат малък, но като се приближат, ще видят, че е необятен! Защото който наистина е видял Учителя, Той става всичко в живота му, остава всичко и тръгва след Него!

За когото Учителя е всичко, той само за Него говори с думи и дела, и всички при Него праща.

Ти виждаш, че само онзи ученик от град Варна - Михаил Иванов*, те праща при Учителя и ти дава единствен да четеш беседи.

[*Михаил Иванов - виж „Изгревът”, т. 1. 2. изд. 2011, с. 357-360.]

Той и още един брат - Кръстю*, се бяха обявили за братята Кирил и Методии сега преродени и бяха се възгордяли, и бяха си объркали живота! Но той се оправи и затова го очаква велико бъдеще. А другия - брат Кръстю нагази в блатото на Астрала, и все повече затъва! Бог да му е на помощ!

[* Кръстю Христов - виж „Изгревът”, т. 23, с. 304-307.]

- Тогава господин Дънов е много отмъстителен!

- Ти нито мислиш, нито говориш, а бърбориш! Учителя не е отмъстителен! Ако е такъв, най-напред би трябвало на тебе да отмъсти, а Той дори не ти даде да разбереш какво си направил!

Жорж Радев като преведе Бо Ин Ра, се раздвои между Учителя и Бо Ин Ра, а всяко раздвоение води до катастрофа! Както съзнанието се раздвоява, така и силите на организма се раздвояват, и остава да действува само разликата от тях, която не е достатъчна да се противопоставя на външните сили - организма непременно ще заболее.

Майката предупреждава детето си да не си играе с огъня, но то като не слуша и се изгори, майката ли е виновна за това?

- Кой е огъня в случая?

- При наличието на Учителя - Бо Ин Ра, Щайнер, Мория... са огън за Жорж Радев и другите като него!

Учителя в беседите ни учи да не се раздвояваме, но ние като мислим, че много знаем, не Го слушаме.

Учителя обикновено меко и леко казва, както на тебе е казал, но както ти, така и те - не Го разбирате. Тогава срещате живота с голямата тояга - изпищиш, боли, но не разбираш защо!

- А Боев?

- Че и той е раздвоен между Учителя и Щайнер - с единия си крак върви след Щайнер - с другия след Учителя.*

[*Боян Боев и Рудолф Щайнер - „Изгревът”, т. 8, с. 485-492; т. 30, с. 71-72.]. Затова и куца!

При единство на съзнанието, съпротивителните сили на организма са предостатъчни да се борят със смъртта и болестите. Тогава няма чупене на ръце и крака, няма и куцане!

- А другите братя?

- А те са раздвоени между себе си и Учителя, затова ти предлагат своите произведения, вместо на Учителя!

Положението на Учителя е деликатно! Ако им каже по-ясно, тогава ще стане по-лошо, отколкото ако ги остави да се опарят.

- Защо?

- Защото ще си помислят най-лошото и фаталното за тях, че Той не иска другите да Го засенчват. Той не е като тебе и мене, да се бие в гърдите и да се хвали какво и колко може, и колко е чел! Той мълчи, оставя направеното да говори.

Това, което света вече изхвърля като негодно, разни корделки, панделки и огледалца, някой ученици ги събират и с тях се гледат. Те ми приличат на шопкиня, която се нагиздила с битпазарджийски цветя, разни [.......] и др. и мисли, че е най-красивата.

Разбери, светът е много обеднял, идва и ще идва да търси нещо ново от нас, и ние какво ще му дадем - това което ти ми разказваш и се перчиш като пуек, че много знаеш! Изхвърлените от света дрипи ти и тези при които си ходил, ги събирате и казвате: „Виждаш ли колко много знаем?” Но това е старо-о, това което е вече било, а новото и бъдещето - това е новото, и което Учителя дава.

- Но какво ще ми кажете за стила и формата на беседите и лекциите на господин Дънов? Аз мисля, че това е най-слабата страна на господин Дънов.

- Да, ти се спъваш в черупките, без да си вкусил от ядката. Този стил и тази форма, това са стила и формата на бъдещето. По този начин, по който Учителя говори, ще се говори в бъдеще, в новата култура. Светът в развитието на формата много скоро ще дойде до своето крайно развитие за епохата, и ще бъде принуден да потърси нови форми и нови пътища за израз във всички области на изкуството и живота.

Трябва аз да ти прочета и разясня една беседа или лекция на Учителя, да ти отворя очите да видиш формата и стила на Учителя, да видиш логиката, последователността, красотата и художествеността в живота и Словото на Учителя, да видиш идейността, разбиранията на Учителя, но за това трябват очи, ум и да ти е даден ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...