Ани Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 I - 2.1.4. Относно корените на светските науки. Схващания на различни автори. Ди не забравяме какво познание от Свети Предания, Писания и библиотеки е имало и има в религиозни места, центрове и школи но света. РЕЛИГИЯТА е толкова стара, колкото самото човечество. От праисторически времена има рисунки, които експерти свързват с религиозни ритуали. Независимо от някои различия в отделните световни религии, има и единство в ритуали. Ерусалим е свято място и за Юдеи и за Християни и за Мюсюлмани, въпреки че изповядват различни религии. Там те са заедно, защото Исус Христос е единородният Син Божий във физически човешки образ. Най-съкровените човешки копнежи са били изразявани и описвани в религиозни церемонии и истории. Скалите на времето на различни култури често са били чертани от повратни точки на различни религии. Летоброенето в човешката история датира от преди и след раждането на Исус Христос. Мюсюлманският свят брои годините от момента по скалата на времето, когато пророкът Мохамед (570-632) и неговите последователи се преместват от родното му място Мека в Медина. Религията е била и първият източник на познание за хората. За великия английски учен Исак Нютон НАУКАТА представлява неразделна част от религията, един особен неин аспект. За Нютон науката е само начин да се открие Божия замисъл за природата, създадена по съвършения Божи проект. Науката е средство за откриване на мястото ни човека в космоси, средство за откриване на взаимовръзките между човечеството и Творението на Бога. От своите позиции Нютон не е могъл да допусне съществуването на автономни, независима от религията наука, която да се основава на категоричния отказ от идеята за съществуването на Бога. В анализа, представен в том 6 от поредицата „Физика на Бога“ на българския учен Божидар Палюшев, се посочва, че и в най-интензивните периоди от развитието на безбожната наука, в своите открития учените са се ръководили от идеи, обусловени в една или друга степен от религиозната им вяра. Въпреки това векове наред науката и религията престават да функционират в синхрон, превръщайки се в непримирими опоненти, между които хората трябва да избират. Въпреки различни убеждения в отделните световни религии, ИМА И ЕДИНСТВО В ПОЗНАНИЕТО, което те дават. За единство на познанието говори и факта, че „ом” е назован в ИЗТОЧНИТЕ РЕЛИГИИ „звук на съзиданието Този звук фигурира и в песента „А(о)ум” на Учителя Петър Дънов - Beinsa Douno, като пример от ТЕОСОФСКИТЕ му ЗНАНИЯ. А обяснението за единство на познанието е дадено от споменатия Учител: „Източникът е един” - Бог. И откритията на СВЕТСКИТЕ НАУКИ се дължат на този източник, тъй като мозъкът на изследователя е един радиоприемник, който получава информация от Космическия Мисловен Център, Космическия Висш Разум съгласно цитирания Учител. А на последния може да се вярва, тъй като има сбъднати негови предсказания, някои от които са посочени в предлаганата книга. Едно от тях е, че „учените ще стигнат до Бога“. Нивото на достиженията на различни учени зависи от нивото на развитие на съществото от Невидимия свят, с което се свързва мозъкът радио на даден изследовател. Това обяснява наличието на посредствени и гениални учени. Следователно, корените на светските науки са Божествени, предоставени отначало на онези, които първи са повярвали в Него и Му служат - религиозни служители на Бога и теософи. Първите ИЗТОЧНИ РЕЛИГИИ в Индия са (х)индуизма и будизма. Според първата - (х)индуизма - „реалното е единно“ и всички процеси, явления и събития - всички неща около нас са само различни проявления ни една и съща действителност или реалност. Всичко е свързано с невидими нишки в едно цяло. „Теорията ни хаоса“ от СВЕТСКАТА НАУКА го е потвърдила. Пример за това е „ефектът на пеперудата” - потрепването на крилете на една пеперуда може да повлияе на времето в друга точка на планетата Земя [8]. Съществува „единство на материята“ - всичко е органично свързано като скачени съдове. Всеки обект е различно проявление на едно и също нещо. Има едно единство в разнообразието, има само една истинска единни реалност, вътрешната същност на всичко - един единствен Бог с различни имена и различни лица ни една и съща същност. (Х)Индуистите го наричат Бра(х)ман, Вишну и Шива - върховната триада на индуския пантеон (Тримурти), Будистите - Дхармахая, а тибетците - Дао. Според тези първи религии в Индия Вселената е огромни сцена на пиеса, написана от Бог, в която Той изпълнява главната роля. Бог е света, Той е всичко, Той е навсякъде. Това е твърдяла източната религиозна мисъл. Това го твърди вече и западната светска наука. ЗАПАДНИТЕ СВЕТСКИ НАУКИ потвърждават мисли, които източните религиозни мъдреци са казали преди повече от две хилядолетия. В [8] е разгледан опита на френския физик Ален Аспе, с който доказва, че във Вселената съществуват невидими връзки, че всички неща са свързани по начин, по който не сме подозирали, че материята има вътрешна организация, за която сме нямали представа - микрочастиците в различни точки на Вселената комуникират и обменят информация помежду си мигновено като част от едно цяло, като проявления на едно цяло. Абсолютната реалност е единството, както Бог е единен в трите си проявления. Затова в „поемата на Буда върху същината на всичко” фигурира мисълта, че „всъщност няма индивидуално същество, което да съществува“. В този ред на мисли би могло да се спомене становището на Всемировия Учител Петър Дънов - Beinsa Dounо, че човек като част от Цялото няма самостоятелно мислене, а неговият мозък е приемник на мисли от Вселенския мисловен (компютърен) център. Тези разсъждения може би помагат да се разбере по-добре от непросветени проявленията на триединния Бог. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now