Jump to content

I - 2.3.1. За същността на Бога съгласно БИБЛИЯТА - книга на книгите.


Ани

Recommended Posts

I - 2.3.1. За същността на Бога съгласно БИБЛИЯТА - книга на книгите.

Който не люби, не е познал Бога;

защото Бог е Любов

... Бог е Светлина...

[1], Новият Завет,

Първото съборно послание на Йоана, 4:8 и 1:5

Що е в същност Бог съгласно представите на Християнската религия?

БИБЛИЯТА ни дава много ясни и кратки отговори на този изключително важен въпрос.

Най-краткият, но и най-точният отговор на този въпрос е даден в „Новия Завет „ от Йоан -ученика на Исус Христос: „Бог е Любов.” [1], Първо послание на Йоан, 4:8

Ето други характеристики на Бога, подредени както в [14], чрез които Той говори за себе си и се разкрива от страниците на Библията:

- Бог е Един. Има само един истинен Бог. „Аз съм първият, аз съм и последният, и освен мене няма друг Бог“ [1], Старият Завет, Исаия, 44:6.

Такова е становището и на останалите световни религии.

Но Бог се е проявил като Триединен, с три лица: Отец, Син (Исус Христос) и Свети Дух, но в „Триединство „. Всеки от Тях е наистина, напълно и равностойно Бог: „...Исус Христос е Господ, за слава на Бога Отца [1], Новият Завет, Посланието на апостол Павел към Филипините, 2:11, както и отразения или преобразения образ на Божията слава в Светия Дух [1], Повият Завет, Второто послание на апостол Павел към Коринтяните, 3:18.

Трите форми на съществуване или лица на Бога изобилстват и в беседите на Учителя Петър Дънов - Beinsa Douno като ВСЕМИРОВ (КОСМИЧЕСКИ) ТЕОСОФ. А от него е завещана и със специалното заглавие „Молитва на Триединния Бог „.

- Бог е личен. Бог е и „нещо”, „сила“ или „влияние”. Според академик Божидар Палюшев в новата линия на научното познание се защитава идеята, че Божието битие е основно недостъпно за човешкото научно познание [46]. Личният контакт с Него е невъзможен, освен ако човек „чува” Неговия „тих глас“. Той мисли, чувства, желае и действа по начини, които Го изявяват като лично Същество. Той не е просто „Човекът над нас” или някакъв „Свръхчовек“ [14]. Изявите на Бог го характеризираш като личност, всесилна, всемогъща, но безкрайно справедлива, защото „няма любов като Божията Любов“ и „само Божията Любов е Любов „. Той е дълготърпелив като отсъжда („наказва“) по „формулата 999” многомилостив като дава благо по „формулата 99“ - 10 пъти по-малко време на изпитание (виж обяснението на стр. 113) като по този начин се изявява като Най-Великия Учител.

„Но Господ е истинския Бог, Живия Бог и вечния Цар; От неговия гняв земята се тресе и народите не могат да устоят пред негодуванието му” [1], Старият Завет, Еремия, 10:10.

Това Той го демонстрира чрез природните бедствия

- Бог е духовен. Той няма физическо тяло със съответни измерения. Той притежава духовно тяло, което няма характеристики, които да могат да бъдат определени чрез размер и форма - „Бог е Дух; и ония, които Му се кланят, с Дух и Истина трябва да Му се кланят“ [1], Новият Завет, Светото Евангелие от Йоана, 4:24. От Духовната Същност на представата за Бога следват още три характеристики:

- Бог е невидим: „Никой, кога да е, не е видял Бога; единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви.” [1], Новият Завет, Светото Евангелие от Йоана, 1:18.;

- Бог е едновременно навсякъде: „Не аз ли изпълвам небесата и земята? казва Господ [1], Старият Завет, Еремия, 23:24;

Съгласно най-съвременните разработки на СВЕТСКИТЕ НАУКИ Бог е торсионно поле - невидима информационно - енергийна субстанция, изпълваща цялата Вселена като Свети Дух - третата форма на Неговото съществуване.

- Бог знае изцяло всичко, което става навсякъде: „Може ли някой да се скрие в тайни места, та аз да ме го видя? казва Господ [1], Старият Завет, Еремия, 23:24.

При това Бог следи всички дела, думи и помисли на хората и рано или късно, по един или друг начин, във видимия или Невидимия свят всеки си получава заслуженото.

- Бог е вечен: Той няма начало, няма край: „...от века и до века Ти си Бог”[1], Старият Завет, Псалом 90:2.

Никога не е имало време, когато Бог не е съществувал и никога не ще има време, когато Него не ще Го има, запряно Той е казал за Себе Си: „Аз съм Алфа и Омега, Който е бил, и Който ще бъде (на гръцки език: който иде), Всемогъщият“ [1], Новият Завет, Откровението на Йоана, 1:8.

- Бог е неизменен: Каквото Бог някога е бил, Той продължава да е, и винаги ще бъде. Той остава вечно същият: „... понеже аз Господ не се изменям,...“ [1], Старият Завет, Малахия, 3:6. Същото твърди и Учителят Beinsa Dounо - стр. 98.

- Бог е независим: Бог е напълно независим от Своите творения - Вселената и всички живи същества. Той може да съществува самостоятелно: нито му са потребни служения от човешки ръце, като да би имал нужда от нещо, понеже сам Той дава на всички и живот и дишане и всичко” [1], Новият Завет, Деянията на Апостолите, 17:25

ВСЯКО ЖИВО СЪЩЕСТВО ЗАВИСИ от придвижване на хора или стечение на обстоятелства (явления, процеси и събития), но В КРАЙНА СМЕТКА ОТ БОГА.

ЗАТОВА Е ИЗВЪНРЕДНО ВАЖНО ОТНОШЕНИЕТО МЕЖДУ ЧОВЕКА И БОГА.

- Бог е свят и нищо не може да се сравни с Божията Святост:

- „Кой е подобен на Тебе, ... славен в Святост, дивен та да Те възпяват, правещ чудеса?” [1], Старият Завет, Изход, 15:11;

- „Няма свят, Какъвто е Господ” [1], Старият Завет, Първа книга на Царете (Самуил), 2:2.

Бог изисква от нас святост, понеже Той е свят, а човекът е планиран по Негов „образ и подобие“'.

- Бог е справедлив: „Защото Господ е Бог правосъден” [1], Старият Завет, Исая, 30:18. „Правда и съд са основа на престола Му [1], Старият Завет, Псалом 97:2.

Бог е не само нашият Творец и Крепи тел („крепост”). Той е също и нашия неподкупен Съдия, награждаващ и наказвай/ както в ограничено време, така и във Вечността, със съвършена и неоспорима справедливост. Ето защо Той може да бъде назован Най-Справедливия Съдия. ВЕЛИКО НЕЩО Е БОЖИЯТА ПРАВДА!

- Бог е съвършен: Неговото знание е съвършено и пълно. Той познава Висшата (Божествена) наука. „И няма създание, което да не е явно (познато, „прозрачно”) пред Бога: но всичко е голо и разкрито пред очите на 'Гогова, на Когото имаме да отговорим” [1], Новият Завет, Посланието към Евреите 4:13.

Бог знае всичко в миналото, настоящето и бъдещето, включително нашите мисли, думи и дела.

Неговата Мъдрост е съвършена и надвишава нашия разум: „О колко дълбоко е богатството на премъдростта и знанието на Бога! Колко са недостижими неговите съдби, и неизследими пътищата Му!” [1], Новият Завет, Посланието на апостол Павел към Римляните, 11:33.

- Бог е върховен Господар. Той е Единственият и Най-Висш Управител на Вселената, обяснено вече и от СВЕТСКИТЕ НАУКИ [4а], стр. 510.

Като такъв всичко е под Негов контрол и управление: „Господ прави всичко, що Му еугодно на небето и на земята, в моретата и във всичките бездни.”[1], Старият Завет, Псалом 135:6.

Бог, който е направил света и всичко, що е в него, като Господар на Небето и Земята, не обитава в ръкотворни храмове, ... сам Той дава на всички и живот, и дишане, и всичко.” [1], Новият Завет, Деяния на Светите Апостоли, 17:24-25.

У Бога няма случайности и изненади. Той пише цялата световна история като „... действа във всичко но решението на своята воля...” [1], Новият Завет, Посланието на апостол Павел към Ефесяните, 1:11.

Бог няма нужда от нечий съвет или съгласие, за да предприеме и извърши нещо. Нито пък някой е в състояние да Го възпре да извърши онова, което Му е угодно:И никой не може да спре ръката Му или да му каже - Що правиш ти?” [1], Старият Завет, Книгата на пророк Даниил, 4:35.

Затова в Християнска молитва сутрин се казва: „... Божичко, помогни ми да прекарам деня угодно за тебе и спасително за мене... „, а в песента „Химн на Великата Душа“, дадена от Учителя Петър Дънов - Beinsa Douno има рефрен:

„Велик Си Ти Господи, велики са Твоите дела, Велико е името Ти над всичко”

- Бог е всемогъщ (всесилен) и по Неговите думи от Библията, Старият Завет, Еремия, 32:27: „Ето, аз съм Господ, Бог на всяка твар; имали нещо мъчно за мене?“.

Той може да прави всичко, което желае, но което е логично за Неговия характер - без да се променя, без да лъже, мрази греха, но обича и грешниците и може да им прости, ако те се покоят, защото „Бог е Любов „, Има много неща, свързани е Него, които трудно или въобще не можем да разберем.

Той е, „Който върши велики и неизследими дела и безброй чудеса”[1], Старият Завет, Нов, 5:9. В този смисъл Бог „е всемогъщ, не можем да Го проумеем, превъзходен е в сила” ([1], Йов 37:23).

Никаква човешка интелигентност не може да промени това. Този факт не бива да ни учудва, защото АКО МОЖЕХМЕ НАПЪЛНО ДА РАЗБЕРЕМ БОГА, ТОЙ НЕ БИ БИЛ ДОСТОЕН ЗА НАШЕТО ВЪЗХИЩЕНИЕ, ПРЕКЛОНЕНИЕ И ПОКЛОНЕНИЕ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...